Aktivitetsarmband.

soffpotatis

Jag fick ett sådant i julklapp.visst aktiverar det en.Om latar sig och bara sitter framför datorn så kommer det påpekande att man skall ge sig ut och jogga.Tyvärr tar armbandet inte hänsyn till om vädret är sådant att ens hund inte ens vill gå ut.

10

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • motivering

      Man kan sedan följa på nätet sina framgångar eller misslyckanden.

      • också jag

        Man KAN ta bort det emellanåt,och så låter man inte gåvogivarna gå och kolla på nätet.


      • nytta o nöje
        också jag kirjoitti:

        Man KAN ta bort det emellanåt,och så låter man inte gåvogivarna gå och kolla på nätet.

        Nu kan man ge sig ut på snöarbete.


    • :-)

      Har ett antal armband från templen i Thailand.- Få se om di håller livet ut? Går en runda varje dag som jag gjorde med hundarna innan dom dog.....

      • min nästa vän

        Hundar är förstås ännu bättre än elektroniska grejer och roligare.Jag saknar också min hund,men vågar inte mera skaffa en ny.Hälsan är liten skral..vet aldrig när man kanske måste tas in på sjukhus.


      • utan armband
        min nästa vän kirjoitti:

        Hundar är förstås ännu bättre än elektroniska grejer och roligare.Jag saknar också min hund,men vågar inte mera skaffa en ny.Hälsan är liten skral..vet aldrig när man kanske måste tas in på sjukhus.

        Gärna skulle man röra på sig också på vintern,men föret har inte varit så bra de senaste veckorna.Slaskväder ,blåst och halt.


      • andra tider
        utan armband kirjoitti:

        Gärna skulle man röra på sig också på vintern,men föret har inte varit så bra de senaste veckorna.Slaskväder ,blåst och halt.

        Enligt en notis i Hbl så minskar risken att dö i förtid om man motioner åtminstone 20 min.varje dag.Det är sant att vi sitter alldeles för mycket nuförtiden.Sitter och äter ohälsosam mat.
        Tidigare fick man motionen gratis,fysiskt arbete och man gick eller cyklade till arbete och skolan.


      • man är ivägen
        utan armband kirjoitti:

        Gärna skulle man röra på sig också på vintern,men föret har inte varit så bra de senaste veckorna.Slaskväder ,blåst och halt.

        Nu kunde man ta en tur på skidor,men det är litet riskabetlt.De här stadens färdiga skidbanor är oftast fyllda av skidfartdårar som inte godkänner oss som är litet långsamma.


      • elitsport
        man är ivägen kirjoitti:

        Nu kunde man ta en tur på skidor,men det är litet riskabetlt.De här stadens färdiga skidbanor är oftast fyllda av skidfartdårar som inte godkänner oss som är litet långsamma.

        Barn och äldre skall hållas sig borta från banorna,man får annars höra elaka kommentarer.Bäst om man kan ge sig ut i terrängen.Här i södra Finland kan inte barnen mera vanlig terränskidning,det är mest slalom och annat för hela slantenOm det finns pengar så åker man ju till Lappland eller utomlands.


      • våriluften
        elitsport kirjoitti:

        Barn och äldre skall hållas sig borta från banorna,man får annars höra elaka kommentarer.Bäst om man kan ge sig ut i terrängen.Här i södra Finland kan inte barnen mera vanlig terränskidning,det är mest slalom och annat för hela slantenOm det finns pengar så åker man ju till Lappland eller utomlands.

        Cykla är ju också bra motion åtminstone där som det finns cykelvägar.Nu måste man snart ge litet vårvård åt sitt "greinspel ".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe