Lentoemännäksi 2015

Jumpseat

Jettime and Norwegian rekrytoivat työntekijöitä. Norwegianilla kyse taitaa olla pikemminkin olla kesätyöstä.

273

1343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onlyskyisthelimit

      Onko jo tullut kutsuja JT:n haastatteluihin???

    • lentohirmu

      On tullut viime viikolla sähköpostiin kutsu.

    • Norwegian

      Norwegianille hakeneet: saitteko arviointikyselyyn sähköpostissa linkin?
      Itselläni meni mielestäni surkeasti ne ajalliset osuudet, joten meni usko siihen, että kutsuttaisiin haastatteluun :(
      Onko joku ollut jo haastattelussa?

    • interesserad

      Joko on Jet Time:lla haastattelussa käyneitä? Millä mielillä on käyty ja mitä tarjoavat?

    • Käyty Jet-timella haastiksessa. Tarjoavat vain kesäkauden sopimusta. Saa nähä mitä nyt sitten tekee. Että kantsiiko irtisanoutua muuan alan vakkarihommasta(?) . siis jos pääsee kurssille.

      Onko muita jet-time haastattelussa käyneitä? Mitä meinaatte?

      Ainiin sanoivat että koko kurssi käydään englannin kielellä.. Hmm, mitenhän se sit menee. Osaan englantia hyvin. Mutta kyseinen sanasto ym ei kyllä ole hallussa. Tiukka kurssi ja vaatimusket ja testit lopuksi... Hmm.

      • lentohirmu

        Moi,
        joo sopimus tehdään touko-lokakuuksi, eli 6 kk:n määräaikaisuus. Talvikaudelle eivät lupaa mitään varmuudella vielä tässä vaiheessa. Haastattelu itsessään oli kyllä yllättävän lyhyt ja 'köykäinen' kysymyksiltään - omalla kohdallani tyyliin mikä on perhetilanne, haittaako epäsäännölliset työajat ja kotoa poissaolot, onko tatuointeja yms. pintapuolista. Aika monella tuntui olevan vakituinen työ tällä hetkellä, että varmaan joutuu nyt puntaroimaan, jos valituksi tulee, että mitä tekee lopulta. Muuten tuntui kivalta porukalta, niin JT:n paikalla olleet työntekijät kuin haastateltavatkin. Varmasti tulee hyviä, uusia lentoemoja heille tästä porukasta.


      • Olitko minä päivänä haastiksessa? Meinaatko itse mitä thedä, onko vielö selvillä? Täällä kanssa puntaroidaan vielä, kun vakityö on nykyisessä paikassa..


      • lentohirmu

        Sunnuntain toisessa haastattelussa olin. Jos valitaan kurssille, niin lähden ehdottomasti. Mulla on siinä mielessä helppo tilanne nyt omalta osaltani, että en ole sitoutunut mihinkään maaliskuusta eteenpäin. Olitko kummassa sunnuntain haastattelussa, aamu- vai iltapäivästä?


      • Hyvä tilanne siis:) Olin siinä sunnuntain ensimmäisessä haastiksessa. Enköhän mäkin kallistu kurssin puolelle, jos valitaan. On niin hyvä tilaisuus jos pääsee kyllä:) Kurssiajaltahan ei saanut mitään korvausta? Onneksi on sen verran ees sääsätöjä, et eiköhän sen ajan pärjäis..


      • lentohirmu

        Joo, kurssi on maksuton eikä siltä ajalta makseta korvausta. Mutta katsotaan miten käy, vajaa pari viikkoa tässä on odoteltava vielä. Toivotaan hyviä uutisia!


      • Niimpä, toivottavasti tavataan kurssilla! :)


      • lentohirmu

        Oli just tuo, tai tuohon mä ainakin vastasin. :)


      • Lennoksss

        Täälläkin yksi haastattelussa käynyt. Sama homma, hyvin pintapuolinen haastattelu, olin siitä yllättynyt. Toisaalta helppo siinä mielessä. Itselläni ei helpoin perhetilanne, eli lapsia löytyy, ja siitä kovasti kyseltiin, joten saa nähdä. Vakkaripaikka alla, joten se on myös kysymys mitä pitää miettiä. Toisaalta kurssi on lyhyt ja kesäkausi suht pitkä, joten olisi muihin verrattuna suhteellisen hyvä sauma päästä alalle.
        Ja itse en kuullut missään vaiheessa että kurssi olisi englanniksi. Manuaalit tällä alalla on aina englanniksi toki ja niistä opiskellaan, opetus köpiksessä 3pv, loput suomessa, joten eiköhän tuo suomeksi ole. Hyvää englantiahan tällä alalla kyllä tarvitsee anyways :)
        Ps. Valinnat tulee ilmeisestikin jo Ti


      • lentohirmu

        Näin mä ymmärsin myös, että manuaalit englanniksi ja Suomen päässä tapahtuva opetus ihan suomen kielellä. Missä ryhmässä Lennoksss oli, sunnuntain vai maanantain ryhmissä? Ai tulisko jo tiistaina tietoa? Oliko siitä puhetta teillä erikseen? Meidän ryhmässä ei ollut ja tuo 13.2. oli ainoa päivämäärä, jonka antoivat. Mutta jos tulee aikaisemmin, sitä parempi. Odottavan aika tuntuu aika pitkältä!


      • lentohirmu

        Ai niin vielä, mulle jäi vähän auki sekin kuinka monta sinne kurssille otetaan. Olikohan se heille itselleenkään vielä täysin selvä. Noin 15-20 puhuttiin siinä alussa, mikäli oikein muistan.


      • Lennoksss

        Mulle jäi semmonen muistikuva että 10-12 otettais, en kyllä varma ole...
        En taida kertoa missä ryhmässä, kun ei meitä niin kovin montaa ollut ;) jännä nähdä pääseekö ja jos niin ketä muita pääsee :D


      • Ne lentoemot puhui ettkä kurssi olisi enkuks.. Ei sitten tiedä miten on. Ja luki että ensi tiistaina viimeistään tulee vastaukset. Ja about puolet haastatelluista valitaan, eli sen jonku 10-15 hlöä.

        Jäi kysymättä että onko joskus jotkun reputtanut kurssia.. ja saako monta kertaa uusia jotain testiä, jos ei heti mene läpi.. kun kaikkihan pitää saada suoritettua, ennenkuin voi töitä tehdä


      • Lennoksss

        Ne olikin aikasemmin lentäneitä ja pursereita, niillä vaan 2vkon koulutus ja kokonaan köpiksessä. Uskoisin, että koulutus on suomessa suomeksi. Sanaston kyllä oppii. Muistaakseni pari kertaa saa uusia mitä taisin kysellä ja positiivisia olivat, että läpi pääsee (tuolla) kaikilla yhtiöillä ei ole sama homma ja joillain koulutus paljon pidempi ja/tai ei saa uusia. Ja yhtiöhän on vasta vuoden ollut suomessa ja kaikki aiemmat tais olla jo lentäneitä, joten vastaavaa peruskurssia ei ole tainnut täällä vielä olla.


      • lentohirmu

        Meidän ryhmässä oli 10 haastateltavaa, ymmärsin että ryhmiä haastateltiin yhteensä neljä, eli n. 40. Kokonaishakijamäärä oli yli 300. Jos tuosta 40:sta noin puolet valitaan se on jo lähempänä kahtakymmentä. Veikkaan, että ottavat lopulta 10-15, riippuen nyt minkä katsovat tarpeelliseksi. Heillähän oli siellä Tanskassa 'komennuksella' 8 lentävää, joiden piti palaaman Helsinkiin maaliskuussa. Riippuu vähän varmaan tuostakin, montako kurssittavat. Jos osa jatkaa Tanskan komennusta niin nyt koulutettavien määrä voi olla suurempi.


    • 737700

      Kysykää näitä epäselviä asioita Jet -Timeltä, älkääkä arvuutelko keskenänne täällä Suomi24:ssä! Kiitos!

      • lentohirmu

        Kuinkas nämä kyselyt ja keskustelut täällä sinun elämääsi vaikeuttavat? Otsikon mukaiseen aiheeseen liittyvää täysin asiallista keskustelua. Siis siihen saakka, kunnes sinä löysit tiesi tänne. Olisiko itselläsi jotain annettavaa tähän keskusteluun, noin niin kuin muuten?


    • Lennoksss

      Aamulla oli tullut meilillä kurssikutsu :)

      • lentohirmu

        Onnea hurjasti sulle! Mulle ei ole tullut meiliä, joten liekö jäi sitten siihen haastatteluun tällä kertaa. Oliko tarkempia ohjeita ja tietoja meilissä?


      • lentohirmu

        Oi, Onnea kovasti sulle! Mulle ei ole kyllä tullut mitään, joten tais jäädä haaveksi tällä kertaa. Oliko mitään tarkempia ohjeita/tietoa siinä meilissä? Milloin alkaa, montako valittiin yms.


      • Lennoksss

        Ei nyt kannata vielä masentua, ylläri oli että tulikin jo tänään. Itse hakenut varmaan viiteen yhtiöön jo (ja lopetin hakemisenkin pitkäksi aikaa) ennenkuin nyt tärppäs ja tavallaan muutos nyt pelottaakin :D Eipä lukenut paljoa, onnittelut pääsystä kurssille joka alkaa Huhtikuun alussa, ja että lisätietoa kurssista ja aloituspäivämäärästä tulee parin vkon kuluttua.


      • lentohirmu

        Ok! Tää oli mun eka haku tälle alalle, ihan kiva kokemus kuitenkin vaikkei valituksi tulisikaan.


      • lentohirmu

        Pitääkö kuitata, että ottaa paikan vastaan? Meinaan josko peruutuspaikoiltakin voisi vielä joku onnekas mukaan päästä :-)


      • Lennoksss

        No eipä kyllä tossa meilissä pyydetty ainakaan. Ehkä viimeistään silloin parin viikon päästä kun tulee lisäinfoa, tai fiksuhan peruttaisi asap. muutenkin :) Mutta kuten näkyy, niin ei kannata luovuttaa jos ei ekalla kerralla vaikka pääsiskään :)


      • lentohirmu

        No nyt tuli meili mullekin, eli en päässyt jatkoon tällä kertaa. No ei voi mitään. Ehkä seuraavalla kerralla :-)


      • Lennoksss

        No harmi :( Mutta tosiaan muutama kerta munkin piti yrittää, osassa vielä useampi vaihe ja aina vikaan asti pääsin, mut ei... Kyllähän noita hakuja on ihan mukavasti ollut viime aikoina, ei kannata luovuttaa jos todella haluat :)


      • Oi, Onnea sinulle kun pääsit kurssille! :) Ja paljon tsemppiä koulutukseen! Mulle kävin niin ja ettei valittu eteenpäin.. tuli tänää iltasella viesti. Onneks en liikaa haaveillu et pääsisin, niin ei ole maailmanloppu. Ehkä pitää kokeilla viel joskus toiste. Ois vaan kiva saada heiltä tieto millä perusteilla jäi valinta tekemättä., niin tietäs kantsiiko enää jatkossa hakea jne.


      • Lennoksss

        Harmi :( Meidän ryhmässä sanoivat että ei ole ollut tapana kommentoida jos ei tule valituksi, mutta voihan sitä kysyä. Tämä vain yksi yhtiö ja jos peruskriteerit täyttyy niin ei kannata heidän perustelujen mukaan ajatusta hylätä. Todennäköisesti hakijoita vaan enemmän kuin paikkoja niin ovat valinneet heidän mielestään tiimiin sopivia ihmisiä?


      • lennoksss
        lentohirmu kirjoitti:

        Oi, Onnea kovasti sulle! Mulle ei ole kyllä tullut mitään, joten tais jäädä haaveksi tällä kertaa. Oliko mitään tarkempia ohjeita/tietoa siinä meilissä? Milloin alkaa, montako valittiin yms.

        n. 13 olis kuulemma tulossa kurssille. Ei ketään muuta kurssilaista ilmeisesti täällä palstoilla kuulolla? :P


      • Lennoksss kirjoitti:

        Harmi :( Meidän ryhmässä sanoivat että ei ole ollut tapana kommentoida jos ei tule valituksi, mutta voihan sitä kysyä. Tämä vain yksi yhtiö ja jos peruskriteerit täyttyy niin ei kannata heidän perustelujen mukaan ajatusta hylätä. Todennäköisesti hakijoita vaan enemmän kuin paikkoja niin ovat valinneet heidän mielestään tiimiin sopivia ihmisiä?

        Joo niin oli. Totta ei pidä luovuttaa yhteen yhtiöön:) Minne lentoyhtiöihin olet hakenut? Ulkomaillekin?


      • Lennoksss
        anettear84 kirjoitti:

        Joo niin oli. Totta ei pidä luovuttaa yhteen yhtiöön:) Minne lentoyhtiöihin olet hakenut? Ulkomaillekin?

        Hmmm... Olisko flybe, blue1 ja cookin haastatteluissa. Ja snowbirdille, mut ei tullu edes haastattelukutsua. Mut eipä haittaa, ainoastaan cook olis oikeestaan ollut hyvä juttu, muut yt:issä/konkurssin partaalla, eikä muutenkaan kovin hyvää kuultu niistä... Ja en ole hakenut enkä ole ulkomaille halunnut. Eiköhän syksyllä tule taas hakuja talvikaudelle, esim airpro (eli thomas cook tui)


      • tuuli1
        lentohirmu kirjoitti:

        No nyt tuli meili mullekin, eli en päässyt jatkoon tällä kertaa. No ei voi mitään. Ehkä seuraavalla kerralla :-)

        minkälainen se meili oli? mitä ne kirjoitti?


      • avia
        lennoksss kirjoitti:

        n. 13 olis kuulemma tulossa kurssille. Ei ketään muuta kurssilaista ilmeisesti täällä palstoilla kuulolla? :P

        Täällä yks kurssille päässyt myös! Vihdoin kans tärppäs kun eri yhtiöiden hakuja kytännyt muutaman vuoden ajan. Olispa mielenkiintoista kuulla muiden kurssilaisten taustoista, että onko matkailualan kokemusta tai miltä alalta kenties aiempaa työuraa? :)


      • lennoksss

        Hei, hauskaa :) Itse olen alanvaihtaja, eli pääsääntöisesti työskennellyt/kouluttautunut ihan muulle alalle. Innostuin alasta reilu pari vuotta sitten ja pääsinkin matkailualalle parisen vuotta sitten. Se on auttanut sen verran, että ainakin haastattelukutsuja on suht helposti tuntunut tulevan... Mites itse? Ei millään malttaisi odottaa kurssin alkamista ja lisätietoa...


    • Korttipakkasekaisin

      Niillä on menny hakijat sekaisin!

      • lentohirmu

        Höpöhöpö


    • Lennoksss
      • Lennoksss

        Vai onko hakuaikaa jatkettu. Ilmoituksessa lukee viim hakupäivä 30.1, mutta listauksessa 28.2, ilmestyi mulle siis indeedin hakupalveluun uutena...


      • hmmhmm

        Voiko olla, ettei ollut tarpeeksi tasokkaita hakijoita?
        Itse hain 30.1 päättyneen haun loppupuolella, sain samantien linkin sähköisiin testeihin ("toiseen vaiheeseen"), mutta ei ole kuulunut mitään sen jälkeen.
        Onko kukaan ollut haastattelussa?


      • mem_

        No höh, mä en saanut edes tota linkkiä... sain vain samantien automaattivastauksen, että olisvat yhteydessä kun CV on käyty läpi... mutta mitään ei ole kolmeen viikkoon kuulunut eli tuskin tulee kuulumaankaan :(


      • lisäkurs

        Oisko lisäkurssi? Ovat jo haastatelleet ja valinneetkin kurssille ainakin osan. Ymmärtääkseni kaikki ovat ennen lentäneitä.


    • Lennoksss

      Jet Timelta ooteltais kovasti jo lisätietoja ja aikatauluja. Piti tulla Ma mennessä, ei oo näkynyt :(

      • Korttipakkasekaisin

        Saat varmaan odottaa tietoa pitkäänkin. Itse olen odottanut nyt 3 viikkoa että lähettävät oikeanlaisen viestin, eivät vaivaudu oikaisemaan lähettämäänsä viestiä. Nimittäin olin haastattelussa ja tälläisen viestin sain:
        - Hyvä työnhakija
        Kiitos kiinnostuksesta yhtiötämme ja kyseistä työtehtävää kohtaan. Rekrytointiprosessi on edenneet seuraavaan vaiheeseen. Valitettavasti sinun hakemuksesi ei täyttänyt tällä kertaa toiveitamme ja sinun hakemuksesi ei edennyt seuraavaan vaiheeseen.

        Sinun on mahdollista hakea meille uudestaan kun haemme seuraavan kerran matkustamomiehistöä.-

        Oikeanlainen Tiedottaminen puuttuu, harmi!


      • lentohirmu

        Sama viesti tuli minullekin haastattelun jälkeen, mutta kyllä tuosta ilmi kävi että ei ole kurssille valittujen joukossa. Tuohan on tosin todennäköisesti kopio siitä viestistä, jonka nekin saivat jotka eivät edenneet haastatteluun saakka ts. eivät edenneet siinä vaiheessa prosessissa eteenpäin. Näin siis veikkaan ilman sen suurempaa tietämystä. Mutta toivotaan, että ilmoitus ja tiedot kurssista vielä tulee niille, jotka sinne valittiin. Kyllähän monella on kuukauden irtisanomisaika nykyisistä töistänsäkin, joten aika pian pitäisi vahvistus tulla, että kurssi todella pidetään suunnitellusti. Toinen asia, mikä kävi mielessä, että lieköhän näillä Jet Timen mahdollisilla talousongelmilla jotain tekemistä tämän tiedottamien 'viivästymisen' kanssa?


      • Lennoksss

        No tänään tuli postia, mutta eipä juuri uutta tietoa, kurssiohjelma tulossa kun valmistuu... Kurssin vetää pääosin haastatteluista tuttu Tanskan edustaja, joten totta että taitaapi kurssi olla englanniksi. Vilahti myös muiden kurssilaisten nimet postissa heheh... ;)


      • lentävä

        miten on jet timen kurssi lähtenyt käyntiin? Ilmoissa nähdään!


      • Hgjgfhhftkk

        Aivan mahtavasti! Huippuporukka ja mielenkiintoisempaa vielä kuin odotin :)
        Oletko JT:n vanhaa crewta siis? :)


      • NotaBene

        Niin, siis jos on jo kokemusta alalta.


    • ay2015

      Finnairille tulee niitä uusia 350 koneita. Missä vaiheessa alkavat rekrytoimaan uusia tuoreita emäntiä ko. lennoille?
      Ystältältäni sain vinkin, ettei Finnairin vanhoja emäntiä koulutettaisi uusiin koneisiin vaan haluttaisiin uutta verta kehiin....

      • SeNytVaanOn

        Vuokrafirmojen kautta uusi väki halvalla ilman etuisuuksia..


      • HÖPÖHÖPÖHÖPÖ

        On sulla ystävä kun vinkkaa ettei jo Finnairilla töissä olevia koulutettaisi A-350 koneisiin.
        Aikamoista puppua sun ystävä sulle valehtelee.
        Kysy ystävältäsi mihin hän tämän "vinkin" perustaa.
        Luuletko ja uskotko että sinne palkataan muutama sata uutta lentoemäntää ja stuerttia hääräilemään keskenään nimenomaan kaukolennoilla.
        HOHHHHHOHHOIJJJJJJAAAAA näitä perättömiä ja keksittyjä huhupuheita.


      • ay2016

        Anteeksi, jos minulle kerrottu tieto ei pidä paikkaansa, mutta perustui siihen, että nuorien lentoemäntien palkka olisi pienempi, jolloin kulut kasvavalla lentokonekapasiteetilla laskisivat pikku hiljaa suhteessa. Kokeneet jatkaisivat vanhoilla konetyypeillä eläkkeelle saakka.

        Nuoremmilla ja tuoreemmilla aikaerorasituskaan tuskin olisi niin paha?


      • Vierestäseuraaja

        Palkoissa toki Finnairin kannalta olisikin juuri näin. Mutta ajattepas että siellä on paljon n.30-40v emäntiä joilla jäljellä työikää kuitenkin lähes saman verran. (8 vuotta sitten viimeksi vakinaistettu suomalaisia) Kaikki laajarunkoiset nykyiset koneet ( ja kaikki muutkin jollain aikavälillä) vaihdetaan kiihtyvällä vauhdilla uusiin ja duunia löytyy uusissa koneissa niin vanhoille kuin uusillekin. Kyllä kokemuksella on suuri merkitys tuossa työssä.
        Tämä suomalaisten rekry on tietysti vain osa uudistumista. Tulee sinne kohdemaidenkin väkeä lisää.
        Tuo aikaerorasitus on sitten ihan omaa pähkäilyäsi. Aikaerot joko sopii tai sitten ei sovi. Kokemus auttaa ennemminkin selviytymään tuosta. Kaikki ei vaan jaksa jatkuvia epäsäännöllisiä nukkumisia ja aikaeroja...todella kova rasitus fyysisesti ja psyykkisestikin.
        Eniten tässä uudessa rekryssä jään katsomaan mielenkiinnolla minkälaisella sopimuksella uudet otetaan sisään.


    • damne

      Hei!

      Täällä olisi myös yksi lentoemännän urasta aina haaveillut. Kiinnostaisi tietää enemmän vasrinkin tuosta Norwegianin rekrytointiprosessista. Tapahtuuko se suomeksi, englanniksi vai ruotsiksi? Esim. haastattelut, mahdollinen koulutus yms.

      Entäs Finnairilla?

      Jos joku asiaa tunteva voisi vastailla. Kiitos jo etukäteen! :)

    • taaslennolla
      • ay-nyt

        No niin! Haku, josta sain vinkin etukäteen on siis alkanut.

        Mielenkiintoista nähdä, ottavatko kuinka paljon muilla yhtiöillä lentäneitä (prior?)?

        Monihan on näinä vuosina mennyt muille, kun sinne sinivalkoisille ei ole päässyt...

        Arvauksia hakijamääristä?

        Palkataanko millä työehdoilla?

        Oma hakemus on ainakin sisällä. Nyt vain jännitetään...


    • illaksikotiin

      Aika valtakunnallisesti ovat tuota hakua nyt mainostaneet. Oli just hesarinkin etusivulla mainos. Haluavat varmasti että kaikki jotka vähääkään ovat tästä ammatista haaveilleet hakevat niin saavat valittua parhaat päältä. Kokemus ja kielitaito on varmasti plussaa mutta ei kannata pitää itsestään selvyytenä, itse tyyppi ratkaisee ja kannattaa panostaa hakemukseen eikä vaan lähettää jotain vanhaa cv:tä. Varmasti tulevat saamaan jopa tuhansia hakemuksia niin on erotuttava joukosta. Itse lennänjo toisessa yhtiössä ja haen myös finskille. Rekrytoivat seuraavan 5 v aikana n. 1000 uutta.

      • Stu2008

        Kuinkahan moni vuoden 2008 kurssilaisista hakee. Meistähän ei kukaan saanut töitä Finskiltä. Etusijalla ehkä?


      • samettia2008
        Stu2008 kirjoitti:

        Kuinkahan moni vuoden 2008 kurssilaisista hakee. Meistähän ei kukaan saanut töitä Finskiltä. Etusijalla ehkä?

        Ihan muutama sai. Ystäväni sai sijaisuuden, minä en. Tuskin kukaan on etusijalla kun reppana-Adeccolaisetkin jotka paraikaa ovat kesätöissä, joutuvat nyt hakemaan.


    • M1nna1

      Mikä on lentoemännä/stuertin palkka eri lentoyhtiöissä?

      • Näin

        Mitään peruspalkkaa ei voida määritellä, koska palkka koostuu monista eri osista; mm. hattalisistä ja päivärahoista.


      • oppaaaa

        Eräs nimeltämainistsematon täälläkin jo mainittu tanskalainen lentoyhtiö teki sopimuksen uusille 2700e/kk, ja palkkaa ei lisätä erikseen viikonloppu-, ilta-, sunnuntai yms.lisiä, päivarahoja jne. Mikäli yöpymisiä kohteessa, firma maksaa majoituksen ja ruoat. Muilla on omat tessinsä, joita noudattavat tyyliin peruspalkka 1100e (tämä tulee automaattisesti) jonka päälle erinäiset lisät lentotuntien mukaan yms. Alkupalkka lisineen yms. oli jossain vaiheessa Fly Bellä siinä n. reilut 2000e/kk, ilman mahdollisia päivärahoja yms. Riippui tosi paljon paljonko oli työtunteja kuukaudessa.


      • Danske

        Ei pidä Tanskalaisen yhtiön osalta enään paikkaansa. NAPron TES otettiin käyttöön Toukokuun alusta kaikilla, myös vanhoilla. Alkupalkka koeaikana (3kk) 2000€, sen jälkeen 2200€/kk. Lisäksi päivärahat ym. Ensimmäinen palkka lisineen hiljaisella kaudella (=Toukokuu/vain 6 työpv/kk) ja palkka ylitti jo tuon 2700€. Päivärahat on verottomia, joten sekin mielestäni hyvä etu tällä alalla, tuosta voi vähän laskeskella jos tekee täyttä listaa, eli sellainen 14 työpv/kk suurinpiirtein. Myös ruoan saa meno-paluu.


    • Kaisa12e

      No paljon se keskiverroin on kun aloittaa duunit emona?

      • Totuusontarua

        Älkää nyt bimbot oikeesti tolle alalle lähtekö, voi itku. Hankikaa oikea ammatti.
        No ette ole tietenkään seuranneet mitä viime vuosina on tapahtunut.
        Ai niin, jos löytäisi rikkaan ja komean liikemiehen... :D


      • Happyflyer
        Totuusontarua kirjoitti:

        Älkää nyt bimbot oikeesti tolle alalle lähtekö, voi itku. Hankikaa oikea ammatti.
        No ette ole tietenkään seuranneet mitä viime vuosina on tapahtunut.
        Ai niin, jos löytäisi rikkaan ja komean liikemiehen... :D

        Olis kiva tietää mikä on oikea ammatti? Ilmeisesti sinulla on sellainen.

        Kyllä Finnairilla ihan oikeaa työtä tehdään ja ihan oikeaa palkkaa saadaan.
        Suuri osa Finnairilaisista on koko työuransa tehnyt ko. yhtiössä.
        Aika rohkeaa arvottaa toinen työ arvokkaammaksi kuin toinen...

        Koko lentoala on murroksessa ja siksi kustannussäätöjä haetaan, mutta ala myös kasvaa jättimäisesti koko ajan eikä kaikkea voida automatisoida joten töitä riittää.
        Mietinpä mikä ala Suomessa on tällä hetkellä sellainen missä ei sopeutuksia tehtäisi?
        Hakijoille vaan iloinen ilme ja palveluasenne kuntoon!

        Et ole tainnut itse päästä töihin mihin olet halunnut, tai et ole sitä omaa rikasta ja komeaa prinssiäsi löytänyt kun noin katkeralla sävyllä toisten ammattiunelmia kommentoit...


    • Airpro2015

      Matkustamohenkilökuntaa kansainvälisille charter-lennoille

      Haemme Airpro Oy:lle lentoemäntiä ja stuertteja koulutettavaksi talvikaudelle 2015/2016. Matkustamohenkilökunnan jäsenenä vastaat lentoturvallisuudesta ja matkustajien viihtyvyydestä kansainvälisillä charter-lennoilla.

      Matkustamohenkilökunnalta edellytämme:

      - Asiakaspalveluhenkisyyttä
      - Vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja
      - Hyvää paineensietokykyä ja valmiutta vaihteleviin työaikoihin
      - Täysi-ikäisyyttä ja 163 cm pituutta
      - Sujuvaa suomen, ruotsin ja englannin kielen taitoa
      - Erinomaista terveyttä
      - Näön tarkkuutta, joka on vähintään 1,0 käytettäessä korjaavia linssejä
      - Nuhteetonta taustaa
      - Uintitaitoa


      Arvostamme myös työkokemusta asiakaspalvelualalta.

      Tarjoamme mahdollisuuden kehittyä asiakaspalvelun ammattilaiseksi ja saada arvokasta kansainvälistä työkokemusta. Kaikki valitut henkilöt saavat lentoyhtiön koulutuksen työtehtäviin.

      Rekrytointiprosessi on kaksivaiheinen ja haastattelut järjestetään elokuun aikana. Koulutus matkustamohenkilökunnan työhön alkaa syys-lokakuun 2015 aikana.

      Hakeminen:

      Täytä hakulomake osoitteessa www.airpro.fi/avoimet_tyopaikat<http://www.airpro.fi/avoimet_tyopaikat><http://www.airpro.fi/avoimet_tyopaikat> 2.8.2015 mennessä. Hakemukseen tulee liittää passikopio.

      • AirproVAROKAA

        Älkää kukaan missään nimessä hakeko Airprolle töihin.

        Polkevat palkkoja. Eivät noudata yleissitovaa TES`ä.
        Työsopimuksessa työnimikkeenä taitaa lukea "asiakaspalvelija" tms. älytöntä.

        Näin välttyvät maksamasta kunnollista palkkaa.
        Airprolla on kuulemma ihmisiä töissä lentoemäntinä ja stuertteina jotka hakevat asumistukea koska tulot eivät riitä.

        Finnair palkkaa ensi alkuun 130 lentoemäntää ja stuerttia v. 2015.
        Sama tahti jatkuu seuraavina vuosina.
        Finnair hoitaa asiat lakien,määräysten ja sääntöjen mukaan.


      • kukadu
        AirproVAROKAA kirjoitti:

        Älkää kukaan missään nimessä hakeko Airprolle töihin.

        Polkevat palkkoja. Eivät noudata yleissitovaa TES`ä.
        Työsopimuksessa työnimikkeenä taitaa lukea "asiakaspalvelija" tms. älytöntä.

        Näin välttyvät maksamasta kunnollista palkkaa.
        Airprolla on kuulemma ihmisiä töissä lentoemäntinä ja stuertteina jotka hakevat asumistukea koska tulot eivät riitä.

        Finnair palkkaa ensi alkuun 130 lentoemäntää ja stuerttia v. 2015.
        Sama tahti jatkuu seuraavina vuosina.
        Finnair hoitaa asiat lakien,määräysten ja sääntöjen mukaan.

        Taisivat juuri tulla yleissitovan TES:n piiriin Airpron lentävätkin.

        http://www.iau.fi/uutiset/?a=viewItem&itemid=708


      • ap1244
        kukadu kirjoitti:

        Taisivat juuri tulla yleissitovan TES:n piiriin Airpron lentävätkin.

        http://www.iau.fi/uutiset/?a=viewItem&itemid=708

        IAU on tullut vain osaksi Airpron maapalvelua, kyseinen firma ei siis noudata edelleenkään IAU:n yleissitovaa tessiä. IAU on vain sopimuksen yksi osapuoli. Tämä ratkaisu tehtiin ettei keväällä ollut lakko levinnyt. Lentävää henkilökuntaa tämä ei käsittääkseni koske ollenkaan.

        t. Airprolla vuosia


      • Kfkdljdpsstgyllroik

        IAU ei kosketa millään tavalla lentävää henkilökuntaa vaan kenttähenkilökuntaa.
        Lentävä henkilökunta taitaa kuulua pardian tai pro:n alle.


    • Välttäkää

      Airprolla on kyllä todella huono palkkataso verrattuna muihin lentoyhtiöihin jotka lentävät Suomesta. Thomas Cook ja TUIfly joille Airpro palkkaa matkustamohenkilökuntaa maksavat erittäin huonosti :(
      Airpro lupaa vaikka mitä, mutta lupaukset eivät pidä paikkaansa.

      • ordnungmusssein

        Kai tuollaiset epäkohdat/sopimusrikot on viety eteenpäin vai valittaako jokainen kohtaloaan vain turvallisesti kotonaan neljän seinän sisällä..?


    • NeverAirpro

      Pitää täysin paikkansa, Airpro lupaa muttei anna.

      Heidän käyttämä TES on kaikkea muuta kuin yleissitova TES koskien matkustamohenkilökuntaa.

      Nälkäpalkalla rankkoja tilauslentoja......kuka oikeasti on kiinnostunut.
      Toisekseen Airpron on vaikea saada ns. "kunnon väkeä",sinne pääsee melkein kaikki halukkaat.

      Faktat kuulee kyllä Thomas Cookin ja TUIfly`n varsinaiselta henkilökunnalta kun lentävät "sekamiehistöillä".

      Samaa sanovat aiemmin Airprolla töissä olleet,jotka onnekseen ovat saaneet työpaikan muista lentoyhtiöistä.

    • Välttäkää

      Käsittääkseeni itse lentoyhtiöissä ei ole mitään vikaa mutta Airpro on se joka kusettaa tossa välissä!

      • ap668

        Näin on.


    • AirproSucks

      Joo, lentoyhtiöt TUI ja Thomas Cook ovat ok firmoja MUTTA Airpro ei ole.
      Airpro valehtelee,kusettaa,uhkailee yms. kivaa.

    • rewrew

      Uhkailee?? aika jännä, kerroppa lisää

      • OpetteleOikeinkirjoitus

        Kyllä Airpro uhkaili henkilökuntaa keväällä 2015 kun oli lakosta puhetta.
        Se kirjoitetaan "KERROPA". Kyllä mä taidan tietää kuka sä olet....savolainen joka aiemmin lensi Airpro/Thomas Cook ja nyt leikit toimistossa isoa johtajaa.
        Tosi säälittävää. Koko henkilökunta siellä on tosi säälittävää.
        Onneksi olen lopettanut siellä ja nyt lennän muualla tuplasti korkeammalla palkalla.


    • NO1994

      Airpro työnantaja tulikin tuossa jo puitua... Tietääkö kukaan oloista Norwegianilla?

      • Siirisss

        Ainakin Norwegianilla kesätyöntekijät ovat saamassa vakkarisopimuksen kesän jälkeen. Palkka on kuulema hyvä.


      • MuuallaLentävä

        Samaa kuulin että kesätyöntekijät saivat vakituiset sopimukset....hitto kun en hakenut....eihän sitä tiedä olisiko päässyt kun en kerran hakenut.
        Tietääkö kukaan Norwegianin palkoista? Meillä puhuvat että siellä uudet saisivat nettona n. 3000 €/kk..voiko se mitenkään olla mahdollista?!?!


    • marivanim

      Onko kenellekkään tullut viellä kutsuja airpro haastatteluun?

    • Taivaalla

      JetTimella ja Norwegianilla jää käteen reilu 3000€/kk, Airprolla vajaa 2000€/kk.

      • Palkoista

        Miksi puhua nettopalkasta kun se ei kerro mitään, kaikilla henk.koht veroprosentti. Mutta aika lähelle yllämainittua mennään kyllä JT:llä jos täys lista, eli sellanen 3500€/kk/brutto voi tienata lisineen myös uutena (jos teet täydet, eli n. 100 blh/kk). Päivärahathan on verottomia. Norskilla ilmeisesti melkeinpä sama TES.


    • finskille

      Oletteko tehneet hakemuksen Finnarille suomeksi vai englanniksi? Löysin sekä suomen- että englanninkieliset hakemuspohjat, ja olen valmistellut hakemukseni suomeksi, mutta nyt aloin miettiä pitäisikö hakea englanniksi, kun rekryilmoituskin oli englanniksi.

      • Jlfk

        Suomeksi, näin on aina ennenkin haettu ja onhan kysymyksetkin suomeksi.


    • lentoemäntäkö

      Hei! Täälläkin yksi Finnairille hakenut! Minkälaisia taustoja teillä on? Itse olisin vaihtamassa alaa. Oon sosionomi ammatiltani ja asiakaspalvelukokemusta löytyy useampi vuosi. Mietin, että onkohan mahkuja päästä ku ei oo tehnyt matkailualan töitä. Ois kyllä unelmajobi. Kuinkahan pian ne kutsuu haastatteluihin ja millonhan koulutus ja työt alkais? Tässä vaiheessa ei kyllä varmaan voi ku arvailla :)
      Paljonko laitoitte palkkatoiveeksi?

      Tsemppiä kaikille!

      • moniosaaja10

        oon terveydenhuolto alalta, nyt alan vaihtaja: ei oo oikein tärpänny aikasemmin lentoemon pesti, vaikka on mm. matkailualan koulutus työkokemus. Nyt odotan innolla miten tällä kertaa käy....


      • finskille

        Itse vasta opiskelen, yliopistossa. Sopivaa työkokemusta on, mutta lähinnä kesätöistä.
        Onkohan mulla mitään mahdollisuuksia, enpä tiedä :(
        Minkä ikäisiä olette? Olen itse 22 v.


      • stuertti

        Kyllähän siellä taitaa olla myös entisiä sosionomeja ja yms. Ehkä kuitenkin aika paljon hot-rav -ihmisiä eli jolla on kokemusta ihmisläheisestä työstä. Tv. Finskin kurssin käynyt. Ps. Mutta sen sanon, että kaiken muun saa unohtaa jos kursille pääset. Kurssi erittäin intessiivinen.


      • Lentoemoko
        stuertti kirjoitti:

        Kyllähän siellä taitaa olla myös entisiä sosionomeja ja yms. Ehkä kuitenkin aika paljon hot-rav -ihmisiä eli jolla on kokemusta ihmisläheisestä työstä. Tv. Finskin kurssin käynyt. Ps. Mutta sen sanon, että kaiken muun saa unohtaa jos kursille pääset. Kurssi erittäin intessiivinen.

        Sosionomin ammatti on myös aika ihmisläheinen


    • nfly

      Hei! Täällä myös yksi finskille hakenut.
      Osaatko sinä stuertti sanoa, että miten nopesti homma lähtee hakuajan päätyttyä käyntiin? Lähinnä kuinka nopeasti kutsut haastatteluihin tulevat?

    • Lentoemoko

      Mulla on myös kokemusta ravintola-alalta 3v ja kaupan puoleltakin. Eli peukkuja pidän kovasti

    • iitusd

      Hei! Laitoitteko hakemuksen englanniksi vai suomeksi? Itse laitoin suomeksi, mutta nyt aloin miettimään, että olisiko sittenki pitänyt laittaa englanniksi, kun ilmoituskin oli englanniksi..? Laitoitteko palkkatoiveeseen mitään? En ollut varma tarkoitetaanko sillä sitä peruspalkkaa, jonka päälle tulee lisät ym.. Hirveä jännitys päällä :)

      • lentoemäntä

        Laitoin palkkatoiveeksi 2500e ja hakemuksen suomeksi. Kysymyksetkin oli suomeksi, niin ei tullu mieleenkään kirjoittaa enkuksi :O


    • Finskillä

      Todella naurettavaa, että kysyvät palkkatoivetta koska jokainen alalla oleva tietää, että Finskin uusilla sopimuksilla palkka alkaa 1200eur/kk.

      • palkoista

        Palkkatoivetta ihan turha laittaa kun Tesin mukaan menee kaikki. Sen voi jättää tyhjäksi. Hakupohja on sama kaikkiin finskin tehtäviin ja siksi varmaankin siellä tuokin kohta. Huomioittehan, että vaikka finskillä peruspalkka on alhainen, koostuu lisät eri tavalla kuin muissa yhtiöissä ja kokonaispalkka nousee näin ollen reippaasti peruspalkasta..


      • Orjatyövoima

        Finnairilla on käytössä tällähetkellä kolmea eri Tesiä. "Finnair" tes, "säästösopimus-tes" ja Adeccon kautta palkatuilla omansa. Nyt uusille on tulossa taas uusi Tes joka valitettavasti tulee olemaan kaikkein heikoin. Taitaa Finnair saada ko uudella Tesillä Suomen halvimman cabiinin :/


    • minnis1

      Huomenna loppuu haku... jännäää!!! Kuinkahan nopeasti alkavat kutsumaan pääsykokeisiin/ilmottamaan ettei pääse?

      • Jfkjg2

        Tästä minäkin olisin kiinnostunut kuulemaan lisää.


      • Letsfly

        Ainakin minulle tuli aikoinaan kutsu haastikseen melko pian hakuajan päätyttyä.....muistaakseni päivän pari dead linen jälkeen.


      • minnis1

        Haastateltiinko sinua myös englanniksi? Entäpä ruotsiksi? Olisi kiva vähän tietää että mitä on odotettavissa jos vaikka haastatteluun pääsisi :)


      • winks

        Haastatellaan kaikilla kielillä mitä hakemukseen laitoit ;) myös alkeet, kannattaa olla siis rehellinen...


      • winkss

        haastatellaan kaikilla kielillä mitä hakemukseen rustailit, myös alkeet ;) kannattaa olla siis rehellinen


    • iltapäivä

      Osaan vain englantia. Ajattelin että voisin opiskella jonkun toisen kielen parantamaan mahdollisuuksia. Mitä olette mieltä, ruotsi vai espanja? Molemmista alkeet opeteltu mutta kumpaakaan en osaa.

    • Jdkdij

      Huomenna se alkaa, vai alkaakohan? Mitä luulette kuinka nopeasti kutsuvat AY haastatteluun?

      • moonass

        Joo ois kiva tietää millon alkaa tulemaan kutsuja haastatteluihin. Ja tuleeko myös niille joita ei valittu niin jonkinlainen info?
        Hakemuksia on varmaan tullut miljoona! :)


      • L.K.S

        Onko jollain tietoa paljonko hakemuksia on ollut aikaisemmin?


      • Hakemuksia
        moonass kirjoitti:

        Joo ois kiva tietää millon alkaa tulemaan kutsuja haastatteluihin. Ja tuleeko myös niille joita ei valittu niin jonkinlainen info?
        Hakemuksia on varmaan tullut miljoona! :)

        Kuulemma reilu 4000 hakemusta on tullut.


      • L.K.S

        No, sellaisen määrän seulomisessa menee hetki...


      • FutureEmo

        Eiköhän niitä hakemuksia oo jo luettu haun ollessa päällä. Tietääkö kukaan tuleeko haastattelukutsu sähköpostitse vai puhelimella? ja kellään tietoa, millaisesta numerosta mahtavat soittaa?


      • enhaeikinä
        Hakemuksia kirjoitti:

        Kuulemma reilu 4000 hakemusta on tullut.

        Totuus lienee kuitenkin vain 'reilut' 2000 hakemusta kertovat asiasta perillä olevat syväkurkut.


    • Lentoon2015

      Minulle saapui juuri s-postiin ohjeet seuraavasta vaiheesta. Tämähän ei vielä mitään tarkoita, mutta mukavan nopeasti prosessi on lähtenyt käyntiin.

      • Hakija2015

        Mitä seuraavasta vaiheesta kerrottiin?


      • YoannaTT

        Samoin minulle. Haku jatkuu erilaisilla kyselyillä ja haastatteluilla.


      • myösemoksitahtova

        Hei te jotka olette jo uutta ohjeistusta saaneet! Missä vaiheessa hakuaikaa laitoitte hakemuksen sisään?


      • Jdjinfl

        Ja ketkä ovat vastanneet, niin voisitteko kertoa enenmmän siitä englannin osuudesta?


      • YoannaTT

        Itse lähetin hakemuksen heinäkuun alussa


      • Stuju
        YoannaTT kirjoitti:

        Itse lähetin hakemuksen heinäkuun alussa

        Nyt tuli terveyskysely ku tein jo ne tehtävät.
        Englannin testi oli kyllä mielestäni haastava vaikka englantia puhun toisena kielenä.


      • Hakija2015
        myösemoksitahtova kirjoitti:

        Hei te jotka olette jo uutta ohjeistusta saaneet! Missä vaiheessa hakuaikaa laitoitte hakemuksen sisään?

        20.7 lähetin hakemuksen


      • ca2008
        Stuju kirjoitti:

        Nyt tuli terveyskysely ku tein jo ne tehtävät.
        Englannin testi oli kyllä mielestäni haastava vaikka englantia puhun toisena kielenä.

        Turvapainotteinen testi.


    • foba

      Tännekin tuli sähköposti seuraavaan vaiheeseen ☺

      • mmmmmmh

        Milloin laitoit hakemuksen?


    • flyi

      Onko kenellekkään tullut viestiä, ettei ole tullut valituksi? Mietin vaan, että lähetetäänköhän kaikille jonkin näköinen viesti?

      • myösemoksitahtova

        En tiedä tuleeko kaikille viestiä, mutta minulle ei ole ainakaan tullut viestiä suuntaan eikä toiseen. Tosin hakemuksen pistin vasta viime viikolla. Toivo siis elää vielä, mutta kuinka kauan...


      • blaahhhh

        Ei ole tännekään tullut vaikka emokokemusta... :-/ haun alussa laitoin... Millaisia taustoja teillä joille on tullut?


      • myöshaussamukana

        Onko tänään tullut sähköpostia toisesta vaiheesta vielä?


    • Emoay

      Tuli linkki nettitesteihin ja terveyskysely. Molempiin aikaa vastata 48h.

      • omno

        Milloin laitoit hakemuksen? :)


      • Happy15

        Samoin, linkit tulleet ja laitoin hakemuksen 1.8 eli ihan viime tingassa.


    • ikäraja

      Ovatko jatkoon päässeet minkä ikäisiä? Itse olen 40 ja aiempaa lentokokemusta, mutta kutsua jatkoon ei tullut...

      • Emoay

        Laitoin heti kun aukesi ja olen 40 ja kokemusta on.


    • emoay

      Laitoin hakemuksen melkein heti. Olen 40 ja on kokemusta.

      • OnkTietoo

        Onkohan muut kuin Norralaiset päässeet jatkoon?


      • blahhh

        On päässyt tuttuja jatkoon, ihan uusia alalta ja lentäviä ei Norralaisia


    • mitenkäy

      Eipä mullekaan oo tullut mitään, ikää 23 ja aiempaa lentokokemusta 2 vuotta.

      • L.K.S

        Koska lähetit hakemuksen? Itse laitoin ihan vasta viikonloppuna...jännäksi tuntuu menevän!


      • mitenkäy

        Laitoin hakemuksen alle viikko sitten!


      • L.K.S

        Toivotaan, että käyvät aikajärjestyksessä läpi, niin on vielä mahollisuuksia!


    • Stuju

      40 ikää täällä ja letokokemusta on 10v taustalla. Hetki sitten lähetin tuon terveyskyselyn.

      • Norraltako

        Oletko Norralta? Vai mistä nämä kokemusta omaavat jatkoon päässeet?


      • Stuju

        Blue1


    • blahhhh

      Täällä myös 40 lähestyy, lento kenttäkokemusta, ja hakemuksen laitoin melkein heti, mutta ei tullut jatkoon kutsua tosiaan. Ei voi vissiin iästä, taustasta tai hakujärjestyksestä päätellä mitään :D

      • Letsfly

        Ei todellakaan voi. Itse olin jo paljon vanhempi, kuin 40v. ja pääsin aikoinaan kurssille. AY ei syrji iänperustella.


    • Jdkdij

      Mitä kysyivät englanti osiossa?

      • Inenglish

        Lauseita, oikeinkirjoitusta ja aika väheni koko ajan. Todella haastava mielestäni.


      • Jdkdjfl
        Inenglish kirjoitti:

        Lauseita, oikeinkirjoitusta ja aika väheni koko ajan. Todella haastava mielestäni.

        Kiitos! Kuullostaa haastavalta. Mitä mieltä olit muuten hakemuksesta? Mitä se muuten sisälsi?


      • ekls

        Samaa mieltä että oli todella haastava, vaikka olen laudaturin kirjoittanut lukiossa englannin kielestä ja käytän päivittäin työelämässä..


      • Jatkossa

        "Tehtävät" oli psykologinentesti. Ei siihen voi valmistautua, vastaa vaan rehellisesti mitä mieltä väittämistä.
        England testi oli kyllä huikea, vieläkin ihan ihmetyttää, että kuinka vaikea ja samalla kello vieressä tikitti joka ei ainakaan auttanut asiassa.
        Nyt odotellaan jos tulee kutsu ensi viikon ryhmähaastatteluun.


    • PyyheKehäänköJo

      Tietääkö kukaan, että tuleeko sieltä hylsy-maili ollenkaan?

      • PyyheKehäänKai

        Tod näk tulee, mutta monesti ne voivat tulla esim vasta kun prosessi on ohi.


    • vierailija-_-_-_

      Moniko on saanut tänään sen sähköpostin?

      • ekls

        Eilen illalla tuli ilmoitus jatkoon pääsystä sekä haun aikataulut ja testin linkki. Tänään aamulla linkki terveyskyselyyn.


      • myösemoksitahtova

        Jotenkin toivoisin, että kaikille ei ole lähetetty linkkejä yhdellä kertaa, ettei mene linjat tukkoon. Tämä on siis vain henkilökohtainen toiveeni


      • vierailija_-_-_

        kiitos vastauksestasi. Milloin lähetit hakemuksen? Itse lähetin vasta viime perjantaina 31.7 ja vielä odottelen viestiä.. Käyköhän lähetysjärjestyksessä läpi vai miten on tietääkö kukaan? jännitttää!!


      • myösemoksitahtova

        Mulla lähti hakemus 27.7. Ja niin jännittää kyllä täälläkin :D


    • vierailija_-_--_

      Totta, myös emoksitahtova. Tulisikohan seuraava viesti sitten huomenna kun ensimmäisestä kutsusta on kulunut 48h

      • ekls

        Itse hain ihan haun alkupäässä, eli voi olla että osalle on linkit matkalla vielä :)


    • Pettynyttt

      Tänään lähetetty viimeiset kutsut niille jotka pääsivät hakemuksen mukaan eteenpäin toiselle kierrokselle.
      Soitin ja kysyin. Itse en saanut sähköpostia :(

      • myösemoksitahtova

        Kiinnostaisi tietää mihin numeroon soitit, kun ilmoituksessa ei sellaista ollut.


      • vierailija_-_-_

        minäkin vähän epäilen että ovat kaikki 2000-4000 hakemusta käyneet läpi näin lyhyessä ajassa.


      • vierailija_-_-_

        minäkin vähän epäilen että ovat 2000-4000 hakemusta käyneet läpi näin lyhyessä ajassa. Toivo elää vielä.


      • Pettynyttt
        myösemoksitahtova kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää mihin numeroon soitit, kun ilmoituksessa ei sellaista ollut.

        Ihan Rekrytointi Finnair nimellä numero löytyy Fonectan palvelusta.


      • vierailija_-_

        tämä on totta. silti en halua uskoa että niin sinulle sanoivat. itsellä 3 suosittelijaa eikä kenellekkään ole soitettu? toivo elää. en halua luopua uskosta vielä


      • KatkeraVaan

        Lähes arvontaan verrattavaa toimintaa. Ei millään ehdi käydä kaikkia " muodollisesti päteviä" läpi. Kielitaidollakaan ei näytä olevan suurta merkitystä, kun kuuntelee Finskin kuulutuksia:D.


      • Pettynyttt
        vierailija_-_ kirjoitti:

        tämä on totta. silti en halua uskoa että niin sinulle sanoivat. itsellä 3 suosittelijaa eikä kenellekkään ole soitettu? toivo elää. en halua luopua uskosta vielä

        Muutama kaveri Finskillä töissä ja kuulemma suosittelijoille on soitettu aiemmin vasta siinä vaiheessa ku on päässy viimeiselle etapille.
        Mä alan luopua toivosta :(


      • hämmentynyt445

        Näinpä. Itsellä 5 vuotta asiakaspalvelukokemusta, 1 vuosi lentokokemusta, englanti, suomi, ruotsi ja espanja sujuvat eikä mitään sähköpostia?


      • EikäEdesHaastatteluun
        hämmentynyt445 kirjoitti:

        Näinpä. Itsellä 5 vuotta asiakaspalvelukokemusta, 1 vuosi lentokokemusta, englanti, suomi, ruotsi ja espanja sujuvat eikä mitään sähköpostia?

        Voi hyvänen aika! Näkisit mun meriittilistan!:D tämä yksi niistä aloista, joilla voit olla liian kokenut ja vanha...


      • TuurillaMennään
        hämmentynyt445 kirjoitti:

        Näinpä. Itsellä 5 vuotta asiakaspalvelukokemusta, 1 vuosi lentokokemusta, englanti, suomi, ruotsi ja espanja sujuvat eikä mitään sähköpostia?

        Siellä on tuhottomasti sinua paljon kokeneempia ja vieläkin useampaa kieltä taitavia, joita ei edes haastatteluun kutsuta.


      • Rekryammattilainen
        Pettynyttt kirjoitti:

        Muutama kaveri Finskillä töissä ja kuulemma suosittelijoille on soitettu aiemmin vasta siinä vaiheessa ku on päässy viimeiselle etapille.
        Mä alan luopua toivosta :(

        Suosittelijoilla ei tietenkään ole tässä vaiheessa mitään merkitystä, ei edes sillä onko laittanut suosittelijan. Jos hakijoita on tuhansia, ei kellään ole mitään intressiä eikä aikaa soitella. Sama pätee totta kai myös mihin tahansa normaaliin hakuun, johon tulee esim. 60 hakemusta ja yksi palkataan. Suosittelijoille saatetaan soittaa, kun loppussuoralla on kaksi henkilöä.Tämän tajuamiseen ei tarvita kaveria Finnairilta. Muutenkin suosittelijoiden merkitys ei ole rekryprosesseissa kovin suuressa arvossa jos ammatilaisilta kysytään. Kaikkihan nyt halutessaan suosittelijan saa. Muut asiat ratkaisevat. Hakemus pitää olla tietysti hyvä kokonaisuudessaan.


      • OttaaPattiin
        TuurillaMennään kirjoitti:

        Siellä on tuhottomasti sinua paljon kokeneempia ja vieläkin useampaa kieltä taitavia, joita ei edes haastatteluun kutsuta.

        Ja meitä vasta pattiin ottaakin:D


    • myöshaussamukana

      Jos näin nopeaa oli todella tämä haku käyty niin toivottavasti ilmoittavat pikaisesti haun päättymisestä kaikille hakijoille.

    • blahhhhh

      Joo, vähäsen ottaa päähän kun kaikki tutut päässyt jatkoon (niin alalta kun ulkopuoleltakin), myös saman taustan omaavia, joten pikkasen nyt mietityttää mikä itsessä niin vialla kun ainoa joka ei päässyt....

      • AkuAnkkaa

        Ei sussa mitään vikaa. Huono tuuri tai et hymyillyt kuvassa.:D


      • Ammatti-ihminen

        Tai huonompi hakemus. Kaksi saman taustan omaavaa voi toinen tehdä huippu hakemuksen ja toinen keskinkertaisen räpellyksen.


      • blahhhh

        Saattaahan se niinkin olla, vaikka näillä räpellyksillä ollaan samoihin työpaikkoihin päästy ennenkin... :) Mutta eipä voi mitään, on tässä onneksi edelleenkin alan työpaikka.


      • EnKerroMissäOon
        Ammatti-ihminen kirjoitti:

        Tai huonompi hakemus. Kaksi saman taustan omaavaa voi toinen tehdä huippu hakemuksen ja toinen keskinkertaisen räpellyksen.

        Eli tässä ei todellakaan ole kyse siitä, kuka olisi pätevin, vaan kellä käy tuuri ja kenen hakemuksesta juuri silloin rekryssä toimivat sattuvat pitämään.
        Miespuolisten on myös huomattavasti helpompi päästä.
        Itse alalla olevana ärsyttää kovasti työskennellä ihmisten kanssa, jotka eivät osaa edes englantia sujuvasti. Ja usein joukkoon on sujahtanut myös liian sottaisia henkilöitä, jotka eivät huolehdi henkilökohtaisestakaan hygieniastaan kunnolla.


    • hämmentynyt445

      Näinpä. Jos Näin äkkiä ovat käyneet 2000-4000 hakemuksesta kaikki heidän mielestään potenttiaaliset kokelaat läpi, toivottavasti ilmoittavat muillekkin että ei napannut. Toivon kyllä vielä että saan positiivisen vastauksen. Onko tietoa kuinka nuoria ottivat?

      • hotomoto

        Juuri tuli vastattua nettitesteihin ja lähetettyä terveyskysely. 31v mies ja taustalla 10v myyntityötä. Mielenkiintoiselta vaikuttaa koko valintaprosessin laajuus ja vaativuus, mutta innolla odotetaan seuraavaa vaihetta.


    • Luulin_osaavani

      Just tein itekkin noi nettitestit. Ärsyttää että se enkun testi meni ihan pieleen...

      • YoannaTT

        Testit oli mielestäni kaikki vaikeita. Psykologisessa osuudessa ei voi oikein taktikoida, eikä varmaan kannatakaan. Englannin sanasto oli järkyttävän vaikeaa.. Saa nähdä tuleeko siitä itselle yhtään pisteitä. Melko epävarma olo jäi. Hyvin pian täytyy tulla sitten viestiä jatkosta, sillä haastattelut jo ensi viikolla?


      • Herrastu

        Onpas enkun kielen testi muuttunut mun hakemisesta. Itse hain 2007 ja läpi menin. Joskin en kyllä lennä.


    • mikähän_meni_vikaan

      Kyselylinkit saaneet! Ihan mielenkiinnosta, täytittekö hakemuslomakkeen "sana on vapaa" kohtiin pitkät litanjat ja laitoitteko lisäksi cv:n ja hakemuksen?

      • YoannaTT

        Sana on vapaa- kohtaa en muista lainkaan. Liitteksi huolella haettavaa työpaikkaa ajatellen laaditut cv sekä hakemus.


      • blahhh

        Avoimeen kohtaan muutamia lauseita, mielestäni huolella laaditut CV ja hakemus (Finskille toki rääätälöity, mutta samaa pohjaa muokkaamalla, joilla olen päässyt aiemmin lentämään ja useammassa paikassa myös viimeiseen haastatteluvaiheeseen), sekä kuva, hymyilevä, uniformu päällä. En siis koe, että hakemusta en osaisi tehdä. Ja en siis ole saanut kutsua jatkoon, joten mielelläni kuulisin missä mätti.


      • flying8989

        Tehtävää varten huolellisesti räätälöity hakemus CV ja vapaa sana-kohtaan tiivistetysti tärkeintä asiaa muutama lause.


    • Lentotäti

      Pari lausetta "vapaa sana"osioon ja cv:n liitin, en erillistä hakemusta. Ja tietty edustavan valokuvan :)

    • Stuju

      Vapaa sana kohdat täytin ja cv:n liitin.

      • IhanHuuhaata

        Mielestäni nuo nettitestit menettää merkityksensä, kun niitä ei kaikki pääse edes tekemään. Täälläkin porukka valittelee englannin kielitestin vaikeutta. Tiedän, että monet , jotka eivät pääse edes tekemään tuota testiä, hallitsevat kielen paremmin kuin moni, joka pääsi testiin.


      • MitäNeHaluu

        Ilmeisesti nyt hakivat myyntitykkejä, mutta mites myyt jos et osaa kieltä?


      • Hämmentynyt445

        Totta. Olisi ollut kiva jos olisi päässyt edes toiseen vaiheeseen ja näyttämään niille mitä osaa. Mitä, kun kaikki nyt tuntuvat valittelevan englannin osiota, niin valitsevatko he sieltä parhaimmat vaikka eivät yltäisi odotetulle tasolle vai kutsuvatko uusia tekemään myös sen? Jos kerta hylsykirjettä ei ole tullut, pitävät vielä vaihtoehdot auki?


      • SiirsinTönAlemmas

        UUSI
        EnKerroMissäOon
        5.8.2015 10:46
        Ammatti-ihminen kirjoitti:
        Tai huonompi hakemus. Kaksi saman taustan omaavaa voi toinen tehdä huippu hakemuksen ja toinen keskinkertaisen räpellyksen.

        Näytä lisää
        Eli tässä ei todellakaan ole kyse siitä, kuka olisi pätevin, vaan kellä käy tuuri ja kenen hakemuksesta juuri silloin rekryssä toimivat sattuvat pitämään.

        Miespuolisten on myös huomattavasti helpompi päästä.

        Itse alalla olevana ärsyttää kovasti työskennellä ihmisten kanssa, jotka eivät osaa edes englantia sujuvasti. Ja usein joukkoon on sujahtanut myös liian sottaisia henkilöitä, jotka eivät huolehdi henkilökohtaisestakaan hygieniastaan kunnolla.


    • lentoemoo

      Luulenpa, että sitä karsintaa on tehty jo niiden kahden kentän perusteella, jotka olivat siinä hakemuksessa: "miksi haet tätä tehtävää?" "mitä tehtävän kannalta olennaista haluat kertoa itsestäsi?". Joskushan ihan kone lukee noita tekstejä ja "poimii" sieltätiettyjä sanoja.

      Te, jotka ette saaneet kutsua jatkoon: älkää lannistuko! Ensi vuodelle on ilmeisesti suunnitteilla vieläkin suurempi haku, eli enemmän kuin 100 ihmistä otetaan sisään. Tsemppiä! :)

      • OlisinpaNuorempi

        Sekin kertoo paljon, että vaikka kokemusta omaavia lentoemoja löytyisi täyttämään tuo reilu sata paikkaa, niin suurin osa tulee olemaan untuvikkoja, jotka eivät siis ole lentäneet aiemmin...


      • lentoemoo

        Jaahas, mistäs tällaista olet saanut päähäsi? Miksihän hakemuksessa sitten luki: "Prior experience of working as a cabin crew member is A HIGHLY valued advantage"


      • lentoemoo

        Mistä tuollaista olet saanut päähäsi? Miksihän Finnairin hakemuksessa sitten luki: "Prior experience of working as a cabin crew member is A HIGHLY valued advantage"?


      • alanvaihtaja_jatkossa

        No selvästi näyttää siltä ,että Finnair ei ole painottanut tässä vaiheessa alan kokemusta, koska moni sellainen on päässyt jatkoon jolla ei ole alan kokemusta ja toisaalta alan kokemusta omaavia on jätetty rannalle. Halutessaanhan Finnair olisi voinut sortata hakemukset koneellisesti kohdan "Prior experience of working as a cabin crew member is A HIGHLY valued advantage" mukaan jos olisi halunnut. Sinänsä ihan positiivista, että lentokokemusta omaava 22 vuotias ei ole automaattisesti jatkossa. Meriittejä ja kokemusta voi hankkia muutenkin ja täysin lentoalan ulkopuolelta: opinnnoista ja työelämästä.


      • blahhh

        Eiköhän kyse ole siitä, että on budjetoitu tietyt henkilökuntakulut ja määritelty kuinka paljon otetaan ns. peruskurssille ja kuinka paljon ns. kertauskursseille porukkaa, ainakin olettaisin että lentäneet eivät käy yhtä pitkää kurssia, tosin näinkin monissa yhtiöissä on käynyt. Finnairilla todella suuret kulut vanhojen vuosikymmeniä lentäneiden emojen takia, joten aivan varmasti haluaa valtaosan halvempaa kokematonta, tai vain vähän lentänyttä henkilökuntaa. Mikäli haluttaisiin vain kokemusta omaavia, ei haku olisi ollut avoin kaikille, kuten aiempinakin vuosina.


    • flying8989

      Tein juuri testit ja oli kyllä vaikea tuo englannin testi, aika loppui kesken... harmittaa :/
      Olen 25v ja kentältä kokemusta muutama vuosi.

    • Pettttynyt

      Onko terveyskyselyn jälkeen tullut muuta postia? Itselleni ei ole ja olen varma, että tipahdin tässä vaiheessa :(

      • TerveOllaPitää

        Oliko sulla jotain terveysongelmia?


      • Samapettynyt

        Täysin perusterve olen :)


    • USAFIN

      Tuosta kielitestistä sen verran, että äidinkieleni on englanti ja suomen olen oppinut puhumaan vasta 5 vuotiaana. Silti vaikka englanti minulla on todella hyvä, mielestäni kielitesti oli jopa minulle haastava.
      Nyt sitten odotellaan, että tuleeko kutsu ryhmähaastatteluun. Luulisi kutsujen tulevan vielä tällä viikolla.

      • Äidinkieli

        Se onkin usein niin,että enkkua äidinkielenään puhuvat eivät oman kielensä kielioppia vältisti osaa. Itse huomasin ulkomailla asustellessani, että osasin usein kirjoittaa enkkuu oikeemmin kun sitä äidinkielenään puhuvat...


    • meniköihanhunosti

      Oliko englannin testin osioissa tietty määrä kysymyksiä, joihin olisi pitänyt keretä vastaamaan, vai oliko se vain niin, että pitää keretä vastaamaan mahdollisimman moneen kysymykseen annetun ajan aikana?

      • lentoemoo

        Luulen, että ei ollut mitään tiettyä määrää. Moni täällä sanonut, ettei ehtinyt sitä testiä loppuun asti, mutta se ei varmaan ollut tarkoituskaan.


    • Kekodnd

      Onko kukaan saanut terveyskyselyn jälkeen postia Finnairilta?

    • Kiitosvastauksesta

      Jatkoon päässeet! Onko teillä kaikilla myyntikokemusta? Itse en päässyt jatkoon ja yritän tulevia hakemuksia jne silmällä pitäen selvitellä mistä kiikasti....

      • joskustoistesitten

        Mulla on myyntikokemusta, esimieskokemusta ja lentokokemustakin. Ikää 24 vuotta, mutta en saanut mitään postia.


      • Kiitosvastauksesta

        Koska kutsut tulivat näin nopeasti, ajattelin olisiko karsinta tehty ottamalla "oikeat kohdat raksittaneet" tms. Kuvaus- ja motivaatiotekstejä tuskin on sadoista/tuhansista hakemuksista syvällisesti ehditty lukea. ...mutta ei siis välttämättä kyse myyntikokemuksesta.


    • yllättynyt

      Täällä kans yksi 23 vuotias joka pääsi jatkoon ilman aiempaa kokemusta! Taustalta löytyy asiakaspalvelutyöt ja matkailualan opinnot. Minulla hakemuslomake jumitti niin, että en CV tä saanut lisättyä ja jouduin 3 kertaa täyttämään hakemuksen kaikki sivut uusiksi. Avoimiin kohtiin selitin tärkeimmät asiat. Mielestäni on hienoa antaa untuvikoillekkin mahdollisuus, toivottavasti muistakin. Englannin osio taisi mennä hieman ohi.. Tsempit kaikille!:)

      • Hienooko

        Mietippä sitä kuinka hienoa on sitte kun sut irtisanotaan ja parin vuoden päästä palkataan uusia untuvikkoja...


    • myösemoksitahtova

      Noniin. Hylsykirje tuli. Parempi tuuri ens kerralla :)

      • blahhh

        Sama täällä!


      • Harmittaa123

        ja täällä :( 29v, paljon asiakaspalvelukokemusta, ulkomaan kokemusta ja kenttäkokemusta..


    • HaluanEmoksi

      Tännekin hylsykirje Finnairilta. Harmittaa :(
      Olisi harmittanut varmasti enemmän, mutta tuli jo kutsu Airproon haastatteluun. Täällä ei ole firmasta kovin mairittelevasti kirjoitettu. Toivon silti kovasti pääseväni. Haluan alan kokemusta.

      Onko muita Airproon haastikseen kutsuttuja?

      • Lentotäti

        Mitä tuohon Airpron mollaamiseen tulee niin kannattaa muistaa että itse työ tehdään lentöyhtiöissä joissa ei mitään vikaa :) Mukavat kohteet ja hyvä työporukka!


    • Stuju

      Onko kutsuja ryhmähaastatteluun tullu?

    • Airprolle
    • kyselyntäyttäneet

      Kuinka tarkkaan täytitte Finnairin terveyskyselyn? Mainitsitteko esim lapsuuden aikaiset korvatulehdukset? Entä muistatteko, kysyttiinkö siinä mitään iho-ongelmista?

    • SellaisetArpajaiset

      Olipahan arpajaiset taas!

    • Puppenuppe

      Ootteko siis lisänny noihin jatkotehtäviin jotenkin cv:n ym? Itse en niissä huomannut mitään kohtaa johon olisi saanut lisättyä

      • lentoemoo

        Ei sitä cv:tä enää tarvitse lähettää. Kyllä Finnair on sen siinä sinun hakemuksessa saanut ;)


    • lentomeno

      Oon just 160cm ja muutaman millin päälle, niin Airprolle liian lyhkänen. Harmi, muuten oisin hakenut.

      • lentoemoo

        Kiitos tästä tärkeästä tiedosta!


      • lentomeno
        lentoemoo kirjoitti:

        Kiitos tästä tärkeästä tiedosta!

        Ole hyvä ;)


    • Eeeeeemo

      Onko tullut postia terveyskyselyn jälkeen? Kun ei edes hylsyä!?

      • lentoemoo

        Eikö vika päivä sille terveyskyselylle ollut tänään torstaina 6.8.2015? Luulisi, että tänään illalla tai huomenna rupeavat ilmoittamaan jatkosta tai hylkäämisestä. Mahdolliset haastattelut kuitenkin jo ensi viikolla. :o


    • minäminäää

      Terveyskysely piti täyttää tänään klo 09:00 mennessä... Toisella forumilla joku kertoi saaneensa jo kutsun ryhmähaastatteluun! Jännittää...

      • Missäköhän

        Millä forumilla olisi myös keskustelua hausta? Mielelläni lueskelisin sieltäkin juttua :)


      • täältälöytyy

      • Parempiorjanelämää

        Kumma että orjatöihin on näin kova tunku ???
        Paskaduunia pienellä mutta jatkossa tasaisesti kurjistuvilla työehdoilla.
        Korvattavuus toisella työntekijällä naurettavan helppoa.
        No lycka till kuitenkin !


      • Lentoemoo

        No kovasti näyttävät nykyiset orjat alalla viihtyvän.... Itse lennän ja ei työ sen enempää ole "kurjistunut" kuin verrattuna muihin työpaikkoihin.


    • epätietoinen123

      Onko joku saanut jo postia terveyskyselyn jälkeen? :)

    • lentoonnyt

      Ei ole vielä tullut mitään postia... Saispa kohta tietää jotain, odottavan aika on pitkä ;) Toisessa keskustelussa tosiaan joku oli kuulema saanut jo kutsun haastatteluun eilen. En tiedä oliko se huijaus vai totta.

      • epätietoinen123

        Luulen että oli huijaus, sillä tehtävien deadline ei ollut vielä ollut, kun tämä ko. henkilö ilmoitti kutsusta :) ja kun ei muita kutsun saaneita ilmeisesti vielä ole :O


      • lentoonnyt

        Niin, totta. Toisaalta kun miettii miten nopeasti tuli linkki nettikyselyynkin, niin voi olla että sama meno jatkuu haastatteluiden suhteen. Jos kyseinen henkilö tehnyt nettiosion samantien ja finski käynyt jo läpi hänen vastauksensa. Myös jos kukaan muu haastatteluun päässeistä ei esim tänne kirjoittele. Mun ymmärryksen mukaan 900 sai nettikyselyn ja niistä 400 otetaan ryhmähaastatteluun, eli alle puolet. Toivotaan kuitenkin että oli huijaus :)


    • odottavanaikaonpitkä

      Tuli sähköpostia, että terveyskysely on hyväksytty ja lisäohjeita tulee jos pääsen jatkoon.

      • ekls

        Joo mulle tuli sama viesti!


      • eijaksaoottaa

        mulle kans.. vissii kaikile tyylii tulee tuo


      • Odotellaan
        eijaksaoottaa kirjoitti:

        mulle kans.. vissii kaikile tyylii tulee tuo

        Joo jos terveyskyselyssä ei ole käynyt ilmi jotain mikä estäisi duunin.


      • Odottelevamyös

        Vaikuttaa vähän siltä että tänään ei mitään tietoa tule.. omituista kyllä jos haastatteluista ilmoittaminen jätetään maanantaille, jos tiistaina olis jo ensimmäiset :o tai sitten sieltä vaan tuli jo hylsy ilman ilmoittamista :(


    • yyyyyyyyyyu

      Luulisi että ilmottavat tänään eikä viikonlopun aikana!! Tuskimpa enää maanantainakaan... Ei malttaisi odottaa millään

    • Häppy15

      Hetki sitten tuli ilmoitus, että pääsin ryhmähaastatteluun :)

      • ekls

        Joo sama juttu, helpottaa hetkeksi jännitys :)


      • Haistattelija

        Milloin ja monelta teillä on haastattelut?


    • Hiihii

      Onkohan lähettänyt jo kaikille jatkoon päässeille imoituksen? :( ei oo kuulunut... Miten teillä jatkoon päässeillä meni se enkun testi?

      • flying8989

        Juu, ei ole kuulunut mitään :/ Mietin että haittaakohan ilmoittamani allergiat. Eivät kuitenkaan ole pahoja... Onko teillä jatkoon päässeillä allergioita?


    • Kiirusta

      Varasin hetki sitten ajan ryhmähaastatteluun ja piru vie, melkein kaikki jo täynnä...

    • Vonabii

      Onko joku muu saanut mailin hyväksytyn "terveystarkastuksesta", muttei vielä kutsua haastatteluun?
      Entäpä miten haastteluajat jaetaan?

      • ärsyttäää

        terveystarkastus sähköposti ei takaa vielä paikkaa


      • ärsyttääääää

        siis se että on saanut hyväksytyn terveystarkastuksen ei tarkota että ois saanu kutsun ryhmähaastatteluun


      • Vonabii

        Tiedän, ettei se takaa mitään. Mietin onkohan jo kaikki haastattelukutsut lähetetty, vai onko toivoa vielä :)


      • ärsyttääää

        sama täällä! vähän kyllä vaikuttaa, että kutsut on lähetetty jo ja vklpun jälkeen tulee hylkäys spostit. monella keskustelupalstalla kirjotettu et ryhmät alkaa olla täynnä :( :) mut toivon et jatkoon on päässy meitä nuoriakin untuvikkoja!


    • Vonabee

      Siis "hyväksytty" / "haastatteluajat" ;)

    • Anskuuijjj

      Oliko kukaan hakenut Airpro:lle? Hain, ja haku loppui jo 9.8. Eikä vieläkään ole tullut mitään ilmoitusta, onko päässyt jatkoon vai ei. Onko kenellekään tullut tietoa?

      • Lassit

        Airpron viimeinen haastattelupäivä on käsittääkseni huomenna. Parhaillaan valitaan jo seuraavaan vaiheeseen osallistujia.


    • WhatAnEarth

      ONKO se toinen keskustelu ketju positettu ja miksi?????Siellä kirjoittivat mm.pettyneet haastatteluun ja ne jotajk pääsivät ryhmistä jatkoon ja terveystarkastuksista. Mikis se ketju on poistettu???

      • SorryForThatEarlier

        Löytyi..


    • lentoemännäksiiii

      Onko loppuvuodesta mitään avoinna

    • may1

      Kukaan hakenut Finskille?

    • unel

      Moikka! olin viime vuoden loppu puolella hakenu Finskille lentoemännäksi ja oli tullut jatko kysymykset yms. Tänään katoin spostin ja olin saannut kutsun ryhmähaastatteluun!! apua! onko kukaa muu hakenut tuohon aika Finskille ja onko tietoinen vielä, että onko päässyt haastatteluun?
      Nyt haluaisin kuulla niitä kokemuksia haastattelu vaiheesta :)

      • doolisse

        Kannattaisiko vaikka lukea tuo Finnair Cabin Crew 2016 -ketju ja heti sen perään Finnair Cabin Crew 2016 2 -ketju. Siellä on jo useita kirjoituksia asiasta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      106
      1982
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1460
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      99
      1403
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1154
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      479
      1085
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      49
      961
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      882
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      846
    Aihe