siis mistä voi johtua mahakipu oikealla navan vieressä? Mikä siinä sijaitsee,siis mikä elin? ja sit on myös ollu kylkikipuja etenkin oikeassa kyljessä,mutta myös toisessa kyljessä ja maha on muualtakin ylhäältä arka kun oikealta kun painelee...Mut erityisesti tuo yks kohta mahassa ja kyljet vaivaavat.
mahakipu oikealla navan vieressä
29
52305
Vastaukset
- mie vaan
Oikeella puolella sijaitsee mm. maksa ja sappirakko(tosin ylempänä, alimpien kylkiluiden seudulla), samoin toinen munuainen, mutta tuo ehkä kuulostaisi paksusuolen vaivalta. Onko suolentoiminta normaalia? Voi olla ihan ruuansulatushäiriö, mutta jos asia vaivaa mieltä tai on kestänyt kauemmin, suosittelen lääkärissäkäyntiä, ihan oman mielen rauhoittamiseksi.
- Anni
Umpisuolihan se siellä oikealla alavatsalla on. Tulehtunut umpisuoli kipuilee laajemmalla alueella oikealla puolella vatsaa.
- Laama
vatsan ja suoliston krampeille. Onko ollut ripulia/ummetusta, oksentelua, närästystä, kuumeilua? Suoli kun on huonossa kunnossa, se kramppailee koko alueelta ja varsinkin se tuntuu kyljissä. Itsellänikin on navan seutuvilla kohtia paksusuolen luona, jotka ovat muita kipeempiä.
- ............
ei oo ripuliaeikä ummetusta...vähän on huono olo ja närästääkin välillä,mutta tuo kipu on koko ajan tuossa oikealla navan kohdilla,en tiiä mistä johtuu...kävin lääkärissäki ja otti joitain verikokeita...toivotaan ettei mitään vakavampaa.Se kipu on ollu siin jo muutaman kuukauden. Onko kellään muuten sitä ärtyneen suolen oireyhtymää? Millaisia oireita on ollut? Vähä vois viitata mun oireet siihenki...ku on ulmavaivojaki kauheesti ja maha oikeelta puolen kipee,eiks siihen kuulu noita oireita. Siis kipu tuntuu enemmänkin kun painelee ja on sitä pikkasen vasemmallaki puolella ja just nuo kyljet vaivaa kans.
- rapamaha
............ kirjoitti:
ei oo ripuliaeikä ummetusta...vähän on huono olo ja närästääkin välillä,mutta tuo kipu on koko ajan tuossa oikealla navan kohdilla,en tiiä mistä johtuu...kävin lääkärissäki ja otti joitain verikokeita...toivotaan ettei mitään vakavampaa.Se kipu on ollu siin jo muutaman kuukauden. Onko kellään muuten sitä ärtyneen suolen oireyhtymää? Millaisia oireita on ollut? Vähä vois viitata mun oireet siihenki...ku on ulmavaivojaki kauheesti ja maha oikeelta puolen kipee,eiks siihen kuulu noita oireita. Siis kipu tuntuu enemmänkin kun painelee ja on sitä pikkasen vasemmallaki puolella ja just nuo kyljet vaivaa kans.
Kyllä tuota veikkaisin ärtyvän paksusuolen oireiluksi. Minulla se oireilee mm. seuraavilla tavoilla:
- kipuja ympäri mahaa, samalla usein turvotusta ja pingotusta
- pierettää
- useimmiten ummetusta, toisinaan ripulia
- tietyt ruoka-aineet pahentaa (paprika on pahin, lisäksi kaalit, sipuli, ruisleipä, maito, liian maustetut ruuat)
- välillä oireet häviää ja juuri kun ehdin huokaista, ne tulevat takaisin
Varsinaista täsmähoitoa ei ole, kannattaa suosiolla jättää pois ruuat joiden huomaa pahentavan oireita. Stressi ja ahdistus voi pahentaa oireita joten olisi hyvä opetella rentoutumaan ja olla liikaa ajattelematta mahaansa. Lääkkeitäkin löytyy, ne tosin hoitavat vain oireita, eivät poista aiheuttajaa. Toivottavasti saat mahasi rauhoittumaan! - ...........
rapamaha kirjoitti:
Kyllä tuota veikkaisin ärtyvän paksusuolen oireiluksi. Minulla se oireilee mm. seuraavilla tavoilla:
- kipuja ympäri mahaa, samalla usein turvotusta ja pingotusta
- pierettää
- useimmiten ummetusta, toisinaan ripulia
- tietyt ruoka-aineet pahentaa (paprika on pahin, lisäksi kaalit, sipuli, ruisleipä, maito, liian maustetut ruuat)
- välillä oireet häviää ja juuri kun ehdin huokaista, ne tulevat takaisin
Varsinaista täsmähoitoa ei ole, kannattaa suosiolla jättää pois ruuat joiden huomaa pahentavan oireita. Stressi ja ahdistus voi pahentaa oireita joten olisi hyvä opetella rentoutumaan ja olla liikaa ajattelematta mahaansa. Lääkkeitäkin löytyy, ne tosin hoitavat vain oireita, eivät poista aiheuttajaa. Toivottavasti saat mahasi rauhoittumaan!polttaako sulla koskaan mahaan...mulla tuntuu polte välillä tossa navan vieressä oikealla puolella...aina hetkittäin,eikä kauheen kovasti,mut kuitenki. Oisko siinä joku paksusulen kohta?
- rapamaha
........... kirjoitti:
polttaako sulla koskaan mahaan...mulla tuntuu polte välillä tossa navan vieressä oikealla puolella...aina hetkittäin,eikä kauheen kovasti,mut kuitenki. Oisko siinä joku paksusulen kohta?
Kyllä polttaa, joskus kovaakin niin että on vedettävä jalat koukkuun. Tuossa kohtaa sijaitsee nouseva paksusuoli.
- ..............
rapamaha kirjoitti:
Kyllä polttaa, joskus kovaakin niin että on vedettävä jalat koukkuun. Tuossa kohtaa sijaitsee nouseva paksusuoli.
se sulla enemmän ruokailun jälkeen?
- ..........
.............. kirjoitti:
se sulla enemmän ruokailun jälkeen?
siis polttaako enemmän ruokailun jälkeen ja välillä koko mahassa?
- rapamaha
.......... kirjoitti:
siis polttaako enemmän ruokailun jälkeen ja välillä koko mahassa?
Kyllä se yleensä ruokailun jälkeen tulee, riippuu kyllä siitäkin mitä syön. Joskus kun on huono kausi, en voi juuri muuta syödä kuin Gefilus-jugurttia tai kaurapuuroa. Mulla on lisäksi mahalaukku jotenkin kiertynyt ja ruoka tuntuu etenevän joskus tosi hitaasti. Olen siis väkisinkin oppinut sen mikä kaikkien muidenkin pitäisi muistaa, eli ruoka pitää pureskella kunnolla. Sellainenkin riesa mulla on että aamulla herättyäni on pakko odottaa vähintään 1/2 tuntia ennen kuin voi syödä.
- ............
rapamaha kirjoitti:
Kyllä se yleensä ruokailun jälkeen tulee, riippuu kyllä siitäkin mitä syön. Joskus kun on huono kausi, en voi juuri muuta syödä kuin Gefilus-jugurttia tai kaurapuuroa. Mulla on lisäksi mahalaukku jotenkin kiertynyt ja ruoka tuntuu etenevän joskus tosi hitaasti. Olen siis väkisinkin oppinut sen mikä kaikkien muidenkin pitäisi muistaa, eli ruoka pitää pureskella kunnolla. Sellainenkin riesa mulla on että aamulla herättyäni on pakko odottaa vähintään 1/2 tuntia ennen kuin voi syödä.
vastauksistasi.Jospa minulla olisi "vain" se ärtyneen paksusuolen oireyhtymä...oon aatellu et mulla on syöpä.Kävin tänään kuitenkin lääkärissä valittelemassa vaivojani,niin saan varmuuden asiasta ettei oo mitään pahempaa.Ne otti jotain verikokeita.Kävitkö sinä muuten lääkärissä kun alkoi tulemaan noita vaivoja? sitä ei vissiin näe mistään jos on tuo oireyhtymä...vai oonko ymmärtäny väärin? Eiks se todeta sillon jos ei oo löytyny mutään muuta? Muuten sanoitko että sulla olisi kylkeenkin välillä tuntunut se vatsakipu?
- Laama
............ kirjoitti:
vastauksistasi.Jospa minulla olisi "vain" se ärtyneen paksusuolen oireyhtymä...oon aatellu et mulla on syöpä.Kävin tänään kuitenkin lääkärissä valittelemassa vaivojani,niin saan varmuuden asiasta ettei oo mitään pahempaa.Ne otti jotain verikokeita.Kävitkö sinä muuten lääkärissä kun alkoi tulemaan noita vaivoja? sitä ei vissiin näe mistään jos on tuo oireyhtymä...vai oonko ymmärtäny väärin? Eiks se todeta sillon jos ei oo löytyny mutään muuta? Muuten sanoitko että sulla olisi kylkeenkin välillä tuntunut se vatsakipu?
Itselläni on myös tuo ärtyneen oireyhtymä. Itselläni oli eka vertavuotava vatsahaava ja sitten alkoi suoliston temppuilut. Meni vuosi kun sain tuon ärtyneen-diagnoosin, koska se ei ilmene kun seuraamalla ajan kanssa. Sen kanssa vaan pitää oppia elämään vaikka se vaikeaa välillä on.
Kuten aikaisemmin kirjoitin, minulla on koko suolen kramppeja, ripulia ja ummetusta. Käytin alussa paljon ripuliin leseitä ja agiocur-rakeita. Nyt tilanne hieman helpottanut, kun ripulin syyksi löytyi sappiripuli. Kuitenkin ikävänä lisänä tuo ärtynytpaksusuoli. - rapamaha
............ kirjoitti:
Mulle joo tehtiin kaikki mahdolliset tutkimukset, ensin verikokeet, sitten tähystys (jonka pelosssa lykkäsin lääkäriinmenoa pitkään...) ja muutamia röntgenkuvauksia. Kaipa nämä toiminnalliset vatsavaivat (siis ärtyvä paksusuoli ja ylempänä mahalaukussa esiintyvä dyspepsia) ovat vähän sellaisia romukoppadiagnooseja kun kaikki muut on suljettu pois. Sikäli siis voi olla rauhassa että syy ei ole vakava, mutta ärsyttävää on se että niihin ei varsinaista hoitoa ole, ainoastaan oireita voidaan yrittää lievittää. Niin, sitä ei siis näe mistään kokeesta tai kuvasta, ja sikälikin on rasittavaa selittää lääkärille vaivojaan kun tämä inttää että kuvassa ei ollut mitään... Mutta kyllä lääkärit jo nykyään yleensä uskoo että vaiva on todellinen, mutta tietysti kannattaa kysellä ja ottaa selvää mitä hoitoja on tarjolla, lähinnä ne nyt on suolen toimintaa rauhoittavia lääkkeitä, mulla ne kyllä useimmiten auttavatkin. Kävin mä ravitsemusterapeutillakin kyselemässä mitä kannattaa syödä jotta saa tarpeeksi energiaa silloin kun maha ei tahdo ottaa mitään vastaan.
Mutta mulla ainakin vatsa tuntuu hiukan rauhoittuneen siitä mitä se pahimmillaan on ollut, paljolti siksi että olen lakannut tarkkailemasta sitä liikaa ja yrittänyt elää niin normaalia elämää kuin mahdollista. Ennen en uskaltanut syödä klo 15 jälkeen kun pelkäsin että yö menee taas mahan kanssa valvoessa. Mullakin on taipumusta epäillä syöpää heti jos ilmaantuu jokin uusi oire,(olen mielessäni sairastanut kaikki muut paitsi eturauhassyövän...)mutta jossain vaiheessa sitä kyllästyy tutkimaan lääkärikirjaa ja ajattelee että hitto, jos mulla nyt sitten onkin syöpä, niin elänpä edes loppuajan täysillä... Tuo kylkikipu on luultavimmin säteilykipua, samoin kuin umpilisäkkeen aiheuttama kipu voi tuntua muuallakin kuin oikealla alhaalla, ja mahahaavakipu voi säteillä selän puolelle.
Uskon että sinäkin vielä pääset vaivoistasi, minä luulin joskus että kärsisin niistä koko ikäni, mutta nykyään oireettomat jaksot ovat selvästi pitempiä kuin ennen. Oliko sulla siis tulossa vielä tutkimuksia? Muista vain pysyä lujana ja vaatia että saat hoitoa, ja kysyä kaikkea mitä mieleen tulee. Voimia! - ........
rapamaha kirjoitti:
Mulle joo tehtiin kaikki mahdolliset tutkimukset, ensin verikokeet, sitten tähystys (jonka pelosssa lykkäsin lääkäriinmenoa pitkään...) ja muutamia röntgenkuvauksia. Kaipa nämä toiminnalliset vatsavaivat (siis ärtyvä paksusuoli ja ylempänä mahalaukussa esiintyvä dyspepsia) ovat vähän sellaisia romukoppadiagnooseja kun kaikki muut on suljettu pois. Sikäli siis voi olla rauhassa että syy ei ole vakava, mutta ärsyttävää on se että niihin ei varsinaista hoitoa ole, ainoastaan oireita voidaan yrittää lievittää. Niin, sitä ei siis näe mistään kokeesta tai kuvasta, ja sikälikin on rasittavaa selittää lääkärille vaivojaan kun tämä inttää että kuvassa ei ollut mitään... Mutta kyllä lääkärit jo nykyään yleensä uskoo että vaiva on todellinen, mutta tietysti kannattaa kysellä ja ottaa selvää mitä hoitoja on tarjolla, lähinnä ne nyt on suolen toimintaa rauhoittavia lääkkeitä, mulla ne kyllä useimmiten auttavatkin. Kävin mä ravitsemusterapeutillakin kyselemässä mitä kannattaa syödä jotta saa tarpeeksi energiaa silloin kun maha ei tahdo ottaa mitään vastaan.
Mutta mulla ainakin vatsa tuntuu hiukan rauhoittuneen siitä mitä se pahimmillaan on ollut, paljolti siksi että olen lakannut tarkkailemasta sitä liikaa ja yrittänyt elää niin normaalia elämää kuin mahdollista. Ennen en uskaltanut syödä klo 15 jälkeen kun pelkäsin että yö menee taas mahan kanssa valvoessa. Mullakin on taipumusta epäillä syöpää heti jos ilmaantuu jokin uusi oire,(olen mielessäni sairastanut kaikki muut paitsi eturauhassyövän...)mutta jossain vaiheessa sitä kyllästyy tutkimaan lääkärikirjaa ja ajattelee että hitto, jos mulla nyt sitten onkin syöpä, niin elänpä edes loppuajan täysillä... Tuo kylkikipu on luultavimmin säteilykipua, samoin kuin umpilisäkkeen aiheuttama kipu voi tuntua muuallakin kuin oikealla alhaalla, ja mahahaavakipu voi säteillä selän puolelle.
Uskon että sinäkin vielä pääset vaivoistasi, minä luulin joskus että kärsisin niistä koko ikäni, mutta nykyään oireettomat jaksot ovat selvästi pitempiä kuin ennen. Oliko sulla siis tulossa vielä tutkimuksia? Muista vain pysyä lujana ja vaatia että saat hoitoa, ja kysyä kaikkea mitä mieleen tulee. Voimia!Multa siis otettiin jo jotain verikokeita ja jos niissä ei oo mitään ni tutkimuksia varmaan jatketaan.Join tänä aamuna yhen kupin kahvia,niin nyt on kauheet ilmavaivat...mut mitään ei kuitenkaan meinaa tulla ulos...ei oo oikein tehny mieli syyä mitään tänään.Tuntuu että tää mahan polttelu alkaa sillon ku niitä ilmavaivoja tulee ja kylkiinkin alkaa satttuu samaan aikaan...etenkin tonne oikeelle puolelle polttelee.
- napsu
........ kirjoitti:
Multa siis otettiin jo jotain verikokeita ja jos niissä ei oo mitään ni tutkimuksia varmaan jatketaan.Join tänä aamuna yhen kupin kahvia,niin nyt on kauheet ilmavaivat...mut mitään ei kuitenkaan meinaa tulla ulos...ei oo oikein tehny mieli syyä mitään tänään.Tuntuu että tää mahan polttelu alkaa sillon ku niitä ilmavaivoja tulee ja kylkiinkin alkaa satttuu samaan aikaan...etenkin tonne oikeelle puolelle polttelee.
onko selvinny mikä kylkikivun ym aiheutti?kiinnostaa koska itsellä olluy pitkään vastaavaa.
- Vatsavaivainen -74
Moro,
samat oireet kuin minulla. Itselläni löytyi sappikivi, suuri sellainen. Lisäksi olen jättänyt viljatuotteet pois eli tällainen karppaus meininki. Sopii vatsalleni tosi hyvin. Ei närästystä eikä pieretystä. Turvotus katosi myös kokonaan. Kilojakin lähti. Nyt olen syönyt leipää taas pari kuukautta ja oireet palasivat. Ei muuta kuin vehnä roskiin sillä lähtee. Sappikivileikkausta vielä tässä odotellessa... - Epämukavaa....
Täällä kans yks vaivanen... vatsaa turvottelee välillä mut ruokavaliolla sai pahimman pois. Todettiin laktoosi mutta mitään muuta ei verikokeista löytnyt. Tuon laktoosin olen itse tiennyt jo kauan ja sen mukaisesti syönyt eli tuskin aiheuttaa vaivojani. Joskus harvoin polttelee ylävatsaa öisin mutta pahin on epämääräinen paine/vanne vatsalla. Paikka vaihtelee mutta siinä navan molemmin puolin kohti kylkiä. Istuminen ei ole herkkua ja vain makauullaan on oireeton kun seisoo niin ei suuremmin tunnu painetta tai oikeastaan kiristystä?? Onko tuttua jollekin?
Taas lekurille menossa ja tähystys varmaan tuomiona. . . pelottaa se tai sitten on kuitenkin jotain pahempaa. Pahinta tässä on just tää jatkuva oireiden kyttäily ja pelko ties mistä. . . se ressaa.
Joulua vaan kaikille - L
Onko löytynyt syytä oireilulle? Itsellä ihan samanlaisia oireita, kipua navan oikealla puolella (ja vähän myös ympäri vatsaa) ja vatsa myös löysällä. Otettiin verikokeita ja ulsotenäytteet vien ensi viikolla. Hiukan pelottaa.. :(
- mikimi
eikö crohnin tauti voi oireilla vatsakipuiluna juuri oikealla puolella mutta älä nyt huoli , kannattaa pyytää kalprotektiini koe jos et jo ole pyytäny, siinä ulosteesta saa selville onko suolisossa tulehdusta esim se crohnintauti on tulehduksellinen suolistotauti. Mutta älä huoli se voi olla myös sapesta johtuvaa tai sitten vaan perus ärtynyt suoli. Se kipu voi olla vaan ilmaa suolessa mikä on "normaalia" juuri ärtyneessä suolessa tuntea ne ilmat joka mutkassa:(
- L
Kirjoittelen nyt tänne, jos joku vaikka vastailis jotain.
KAIKKI verikokeet, jotka tässä 3-4 kk sisään on otettu jopa moneen kertaan (mukaanlukien keliakia, laktoosi, crp, lasko, haima- ja maksa-arvot, verensokeri..) ovat olleet täysin kunnossa. Samoin ulosteen bakteeriviljely eikä vertakaan näytteissä näkynyt. Kivut ovat jatkuneet vaihtaen edelleen paikkaa ympäri vatsaa, tosin vähentyneet; on päiviä, jolloin kipuilua ei ole nimeksikään. Varsinaista ripulia ei ole, vessassa käyn 2-4 kertaa päivässä, mikä on (niin hyvin kuin muistan aikaa ennen tätä stressiä, jonka nää epämääräiset kivut aiheuttaa..) mulle normaalia. Millään tavalla oireet ei siis haittaa, eivätkä ole haitanneet koko tänä aikanakaan, normaalielämää.
Ylihuomenna menen gastroenterologille Pulssiin, jolloin saan viimein erikoislääkärin mielipiteen oireistani. Tähystykseen olis kyllä kiva päästä, ainakin sitten mielenrauhan palauttamiseksi.
Katotaan kuin tytön käy.- neuvokaa
Täällä kanssa navan yläpuolella vannemaista kiristyskipua.Kestää puolesta tunnista tuntiin.Tulee aina illalla,Maha löysällä ja sellasta seittimäistä.En ole huomannut muuta kuin jos syön pihviä siis lihaa pahenee.Vaiva on alkanut pikkuhiljaa ja stressi pahentaa sitä.Röyhtäsyt ei meinaa tulla sen olen huomannut ja närästystä on.
- Pistäväkipuoikealla
neuvokaa kirjoitti:
Täällä kanssa navan yläpuolella vannemaista kiristyskipua.Kestää puolesta tunnista tuntiin.Tulee aina illalla,Maha löysällä ja sellasta seittimäistä.En ole huomannut muuta kuin jos syön pihviä siis lihaa pahenee.Vaiva on alkanut pikkuhiljaa ja stressi pahentaa sitä.Röyhtäsyt ei meinaa tulla sen olen huomannut ja närästystä on.
Juuri samasta asiasta olin kyselemässä; minullakin on pistävää/kiristävää kipua oikealla alavatsassa, hivenen alaviistoon navasta. Kipu tuntuu pääasiassa ihan vaan yhdessä "pisteessä", joskin jonkin verran ollut myös kipuja oikenpuoleisessa kyljessä. Vaiva on ollut olemassa jo pitempään, mutta en ole tähystyksen pelossa vielä hakeutunut lekurille. Minulla on taipumusta rytmihäiriöihin (lähinnä lisälyönteihin) ja ilman laittaminen paksusuoleen vähän arveluttaa (koska ilmavaivat saattaa aiheuttaa noita lisäreitäkin). Gynekologiset tutkimukset on suoritettu ja siellä kaikki ok (5 cm myooma on, mutta tuskin siitä johtuu). Olen viisikymppinen nainen, vaihdevuosioireetkin vaivaavat.
- Mies 37
Melko tarkkaan 2 vuotta sitten minulla ekaa kertaa nämä oireet, eli melko pistemmäinen yhdessä kohtaa tuntuva lievä kipu heti navan oikealla puolella, melko pinnassa. Siinä tuntuukin painelemalla jokin ympäristöä kovempi kohta. Yöllä saatoin joskus kyljellään nukkuessa herätä lauttavaan kipuun samassa kohtaa joka kuitenkin hellittää heti kun vaihdan asentoa.
Kivut saattavat olla joskus viikkojakin poissa tai ainakin huomattavasti lievempiä. Toisinaan kipu tuntuu myös oikealla kylkikaaren alapuolella... tai oikeastaan aika usein..
Vuosi sitten kävin oireiden vuoksi terveyskeskuksessa lääkärin juttusilla, joka passitti verikokeisiin, röntgeniin, vatsan uä. Missään ei löytynyt mitään syytä oireille.
Viime keväänä sitten uudelleen lääkäriin joka teki samat testit kuin ed. kerralla plus vielä paksusuolen tähystyksen. Eikä taaskaan löytynyt mitään.. Diagnoosi: ärtynyt paksusuoli.
Mielestäni oireet eivät kuitenkaan oikeen sovi ärtyneeseen paksusuoleen koska vatsa on toiminut moitteetta: Ei ummetusta, ei ilmavaivoja, ei ripulia. Enkä ole huomannut minkään ruoka-aineen aiheutaavan kipua. Vai miten on, onko jollain muulla diagnosoitu ärtynyt paksusuoli ilman em. oireita?
Nyt viime aikoina kipu on alkanut myös säteilemään myös selän puolelle ja tuntuu suurempana alueena navan oikealla puolella.
Pitänee varmaan taas suunnistaa lääkäriin hakemaan terveen paperit...
Onko jollain muulla ollut samankaltaisia oireta?- Mies37
Kaikki oireet ovat käytännössä kadonneet jo pari vuotta sitten. Ainoastaan joskus yöllä tulee tuo lamauttava kipu (2-4 kertaa vuodessa).
- 0´97097
Itsellä myös outo pistemäinen kipu juuri navan kohdalla - tai sentin sisään -siinä ehkä oikealla, mutta napaa se on. (olen siis mies- joten ei raskausvaivoja:-)
Vähän kuin piikillä kaivertaisi, mutta enemmän pinnassa kuin syvällä. No on siinä läskiä kai alla, mutta outo kipu. Tulee silloin tällöin. Voisiko siis olla lihaskipua mieluummin, kuin paksusuolen säteilyä~? Kun ikää jo 50 ni voi olla vatsalihakset toki romuna, mutta kipu on todella ikävää, eikä voisi kuvitellakaan olevansa muualla kuin kotona, kun sattuu kohdalle.
Paksusuoli myös vaivaa silloin tällöin, juuri nuo kylkikohdat, eli tuolla lantion yläpuolella tai sivussa. Kai niitä mutkan kohtia.
On kumma kun nuo lääkärit tarjoo noita ultria, kun sitten röntgenlääkäri toteaa, että ei tästä näe, kun on ilmaa suolessa. No mitä sitä sitten edes ultraamaan suolia. Eiköhän se ole varjoainekuvaus tai tähystys, mutta jokos kaikessa säästetään .. ja onhan nuo lekurit toisaalla ihan tumpeloita eivätkä osaisi kai edes marsua parantaa...saatikka ihmistä. Arvauskeskus sopii kyllä kokemuksen mukaan hyvin nimeksi. Viimeksi taisi jalkapohjan tunnottomuuteen lääkäri määrätä sienivoidetta... huh. Vaikka ongelma lie iskiaksesta. Näitä riittää tuonne tk;n . Ei niillä ole mitään vastuuta mistään...eli sama mitä tuottavat potilaalle. Peltotavaraa. - puppe2014
Vastauksia vaivoihin eivät ole tulleet kertomaan noi em. kirjoittajat joten arvailujen varaan jäävät diagnoosit.
Itsellänikin vatsavaivoja mut mitä niistä.- 860986
"""""Vastauksia vaivoihin eivät ole tulleet kertomaan noi em. kirjoittajat joten arvailujen varaan jäävät diagnoosit.
Itsellänikin vatsavaivoja mut mitä niistä. """"
Kaikki taitavat olla ilman diagnooseja, kun ei tule yhtään selityksiä. Ja aina noi ihan tarkat paikat kai on epäselviä...onko kyse paksusuolesta, napatyrän kohdasta....lihasrevähdys....chrohnin tauti, haavainen paksusuolentulehdus...toiminnallinen tms.... Ja ne säteilyt. ELi, kai se on sitte vaan lekuri, ku osaa edes piirun arvailla. Toiset lääkärit jopa tutkituttaa..ihme kyllä.
- vuosikausien riesa
Täällä kans yksi.. maha on oireillut sen tuhannesti jo pari kolme vuotta. Kaikki alkoi sen jälkeen, kun oli joku mahavirus ja sen jälkeinen niveltulehdus. Sitten alkoi omituinen yskä ja vähitellen kummalliset vatsavaivat, jotka aluksi paikantuivat oikealle lantioon. Sinne kasvoi joku rasvapattikin, joka leikattiin. Välittömästi leikkauksen jälkeen alkoi oikean kyljen puolen ylävatsan oireet, tukkeutumisen tunne ja ilmavaivamaiset oireet, jotka kasvoivat siitä paljon pahemmiksi. Kipu tuntuu möykyissä ja nupuroina suunnilleen mahan pinnalla lihaksissa tai niiden välissä, eikä niille ole löydetty millään tavalla yhtään minkäänlaista selitystä! Ainoa tutkimus, jota ei ole tähän saakka tehty on gastroskopia, mutta sen tutkimuksen tarpeeseen viittaavia ongelmia ei ole lainkaan ollut, korkeintaan loppumatonta yskää joka tuottaa vähän limaklimppejä, pientä närästystä ja satunnaista huonovointisuutta. Paksusuoli on tähystetty, verikokeet otettu, sappi, maksa ja umpisuoli, haima ym. tutkittu ultralla, jopa koko suolisto skannattu, eikä mitään. Vähitellen kipu on vähentynyt ja olen voinut paremmin, liikkunut taas hiukan ja yskäkin väheni eikä keuhkokuvat paljastaneet mitään outoa. Olen huomannut, että oikean kyljen kipu vähenee kun otan närästyslääkkeen tai kaksi. Pahenee syötyäni valkosipulia, paprikaa ja chilia (joita välttelen jo muuten närästyksen vuoksi) tai muuta erikoisempaa mitä yleensä ei ruokavalio sisällä. Epäilen itse että se on ollut ohutsuolen alkuosa joka on kärsinyt haavasta... kokeilkaa ainakin närästyslääkekuuria (käytän itse Gaviscon ja Novalucol merkkejä, Rennietä ym.) vaikka sen vaikutus oikean kyljen kipuihin tuntuukin kaukaa haetulta.
- Tyty-ydellä_tällainen
Refluksitauti???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468