Ostimme Sonatan 2,7 l manuaali

ja kyllä

olemme olleet nyt 4500 km ajon jälkeen tyytyväisiä.
Olemme kohta 50 v. täyttäviä työssäkäyviä tavallisia ihmisiä.
Ostaa 2,7 l:n moottorilla varustettu auto suomessa ei ole järkevää ?, ajattelimme kuitenkin, että koko ikämme olemme työssä käyneet, että kyllä jotain extraa täytyy elämässä olla.
Auton hinta oli vähän alle 30 000 e ja entisen auton jätimme tyttärellemme, koska se on uutena hankittu ja historia tiedossa.
Ilman vaihdokkia saimme 7,5 % alennuksen, jolla
otimme autoon Webasto- lämmittimen kaukosäädöllä(600 m).( Taas Extraa, koska auto on katoksessa)

Eli mitä haluan viestilläni sanoa: kun antaa oman
mielen puhua, eikä välitä naapureista, saa vähemmällä rahalla loistoauton (ainakin meille), joka on hiljainen, hieno ajaa.

17

5563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täytyy välittää naapureista,

      mutta ei kodin hankinnoissa.

    • Timo

      Onnittelut autonne johdosta, olette sen ansainneet. Ei tuolla rahalla saa Suomessa vastaavaa autoa, jossa on vääntävä V6-moottori, elegantti ulkonäkö, ruhtinaalliset tilat, hyvä takuu, kestävä ja vieläpä hyvä ajaa.
      Toisen epätietoisuus on toisen onni..

    • Konsultti

      Niinmpä. Itsellä samanlainen ja kilometrejä tullut kohta 30 000 km. Olen ollut todella tyytyväinen. Mitään huomautettavaa ei ole ollut. Todella mukava ja hiljainen matka-auto jolla myös kerkeää tarvittaessa enemmän kuin hyvin. Keskikulutus ollut 9 litran tuntumassa, ei paha 1500 kg 2.7 V6 172 hv autolle. Ihmettelen suuresti ettei Sonatoja ole mennyt enemmän kaupaksi. Samalla rahalla olisi saanut esim. 1.8 Avensiksen...ei siinäkään mitään vikaa mutta...

      • V70

        Kerrotko vielä (kun noita kilometrejä on taas päässyt kertymään), miten talvi- yms. ominaisuudet:
        - Miten ilmastointi toimii, pukkaako aluksi kylmää ja pysyvätkö ikkunat auki, jäätyykö lukot tms...
        - Onko maalipintä säilynyt hyvänä
        - Koliseeko moottori kylmänä
        - Koliseeko takapään iskarit

        Noita molempia kolinoita on maahantuojan toimesta korjattu ymmärtääkseni takuuseen.

        Itse mietin pitkään Sonatan V6:sta automaatilla, mutta päädyin kuitenkin käytettyyn (vm. -01) V70:seen automaatilla lähinnä tilojen vuoksi.

        Parikin kertaa (viikonlopun ajan) Sonataa koeajaneena jäi kuitenkin hieman haikea mieli...

        Itse olen ollut V70:een tyytyväinen, mutta en näe vielä mitään syytä miksi en vaihtaisi sitä joskus esim. Sonataan.

        Harmi, ettei tuo uusi korimalli (2005) miellytä ainakaan meikäläisen silmää...


      • ja kyllä
        V70 kirjoitti:

        Kerrotko vielä (kun noita kilometrejä on taas päässyt kertymään), miten talvi- yms. ominaisuudet:
        - Miten ilmastointi toimii, pukkaako aluksi kylmää ja pysyvätkö ikkunat auki, jäätyykö lukot tms...
        - Onko maalipintä säilynyt hyvänä
        - Koliseeko moottori kylmänä
        - Koliseeko takapään iskarit

        Noita molempia kolinoita on maahantuojan toimesta korjattu ymmärtääkseni takuuseen.

        Itse mietin pitkään Sonatan V6:sta automaatilla, mutta päädyin kuitenkin käytettyyn (vm. -01) V70:seen automaatilla lähinnä tilojen vuoksi.

        Parikin kertaa (viikonlopun ajan) Sonataa koeajaneena jäi kuitenkin hieman haikea mieli...

        Itse olen ollut V70:een tyytyväinen, mutta en näe vielä mitään syytä miksi en vaihtaisi sitä joskus esim. Sonataan.

        Harmi, ettei tuo uusi korimalli (2005) miellytä ainakaan meikäläisen silmää...

        Nokian hakkapeliitta Q, ottaa mökkitien kuopat terävämmin kuin alkuperäiset kesärenkaat " hangkookit", mutta kolinaa ei ole kuulunut.

        Varashälyttimen toiminta on suomalaisittain epälooginen: sisään pääsee vain kaukosäätimellä. Jos menet avaimella hälyytys alkaa ??


      • Konsultti
        V70 kirjoitti:

        Kerrotko vielä (kun noita kilometrejä on taas päässyt kertymään), miten talvi- yms. ominaisuudet:
        - Miten ilmastointi toimii, pukkaako aluksi kylmää ja pysyvätkö ikkunat auki, jäätyykö lukot tms...
        - Onko maalipintä säilynyt hyvänä
        - Koliseeko moottori kylmänä
        - Koliseeko takapään iskarit

        Noita molempia kolinoita on maahantuojan toimesta korjattu ymmärtääkseni takuuseen.

        Itse mietin pitkään Sonatan V6:sta automaatilla, mutta päädyin kuitenkin käytettyyn (vm. -01) V70:seen automaatilla lähinnä tilojen vuoksi.

        Parikin kertaa (viikonlopun ajan) Sonataa koeajaneena jäi kuitenkin hieman haikea mieli...

        Itse olen ollut V70:een tyytyväinen, mutta en näe vielä mitään syytä miksi en vaihtaisi sitä joskus esim. Sonataan.

        Harmi, ettei tuo uusi korimalli (2005) miellytä ainakaan meikäläisen silmää...

        Minun mittapuitten mukaan on lämmin ja lämpeää nopeasti ainakin aikaisempiin autoihini verrattuna (ei tosin ole Volvoja tai Saabbeja ollut). En ole huomannut ilmastoinnin suhteen mitään outoa talvellakaan, en tosin sitä yleensä käytäkkään jos selkeästi pakkasen puolella menee, enkä aivan varma onko se oikeasti edes päällä jos on tarpeeksi kylmää. Ikkunat ainakin pysyy sulana, tosin jonkun aikaa kestää takasivuikkuinoiden kanssa mutta näkyväisyyden kannalta lämmityslaite on varmasti riittävän tehokas.

        Moottori saattaa jonkun mielestä pitää kylmänä "outoa" ääntä (ei tosin matkustamoon kuulu) niinkuin ei mikään muukaan...;) mutta jos takuut on mitä on niin eipä toinna huolestua.

        Alustasta joskus kuuluva mahdollinen "kolahdus" terävissa montuissa on ominaisuus (maahantuojan mukaan) jota voidaan lieventää vaihtamalla iskarit mutta muuta asialle ei voida tehdä.

        Ai niin kovalla pakkasella jäätyi bensakorkki eikä auennut sähköisellä aukaisimella, piti käydä vetämässä vivusta peräkontin puolelta

        Ja eilen ilmeisesti kosteudesta tms. (tai painoin epähuomiossa kaasua tai jotain) ei lähtenyt ekalla käyntiin..


      • Terkku
        V70 kirjoitti:

        Kerrotko vielä (kun noita kilometrejä on taas päässyt kertymään), miten talvi- yms. ominaisuudet:
        - Miten ilmastointi toimii, pukkaako aluksi kylmää ja pysyvätkö ikkunat auki, jäätyykö lukot tms...
        - Onko maalipintä säilynyt hyvänä
        - Koliseeko moottori kylmänä
        - Koliseeko takapään iskarit

        Noita molempia kolinoita on maahantuojan toimesta korjattu ymmärtääkseni takuuseen.

        Itse mietin pitkään Sonatan V6:sta automaatilla, mutta päädyin kuitenkin käytettyyn (vm. -01) V70:seen automaatilla lähinnä tilojen vuoksi.

        Parikin kertaa (viikonlopun ajan) Sonataa koeajaneena jäi kuitenkin hieman haikea mieli...

        Itse olen ollut V70:een tyytyväinen, mutta en näe vielä mitään syytä miksi en vaihtaisi sitä joskus esim. Sonataan.

        Harmi, ettei tuo uusi korimalli (2005) miellytä ainakaan meikäläisen silmää...

        Olen ajanut Sonatalla paljon talviajoa ja nimenomaan kitkarenkailla, jotka ovat olleet Bridgestone Blizzakit. Kokemukset ovat yksinomaan myönteiset. Hämmästyttävintä on miten auto istuu suomalaiseen talveen; lähtee hyvin käyntiin, lämpiää nopeasti, on ajossa lämmin ja jämäkkä.
        Eräs yksityiskohta on hyvä liikkeellelähtökyky ylämäkeen joko pysäköitynä olleena tai sitten esimerkiksi liikennevaloista. Jostain syystä se todella lähtee eikä jää sutimaan!
        Moneen aikaisempaan autooni ja moniin nastarenkaisiin verratuna en ole katunut kertaakaan.


      • V70
        V70 kirjoitti:

        Kerrotko vielä (kun noita kilometrejä on taas päässyt kertymään), miten talvi- yms. ominaisuudet:
        - Miten ilmastointi toimii, pukkaako aluksi kylmää ja pysyvätkö ikkunat auki, jäätyykö lukot tms...
        - Onko maalipintä säilynyt hyvänä
        - Koliseeko moottori kylmänä
        - Koliseeko takapään iskarit

        Noita molempia kolinoita on maahantuojan toimesta korjattu ymmärtääkseni takuuseen.

        Itse mietin pitkään Sonatan V6:sta automaatilla, mutta päädyin kuitenkin käytettyyn (vm. -01) V70:seen automaatilla lähinnä tilojen vuoksi.

        Parikin kertaa (viikonlopun ajan) Sonataa koeajaneena jäi kuitenkin hieman haikea mieli...

        Itse olen ollut V70:een tyytyväinen, mutta en näe vielä mitään syytä miksi en vaihtaisi sitä joskus esim. Sonataan.

        Harmi, ettei tuo uusi korimalli (2005) miellytä ainakaan meikäläisen silmää...

        Taitaa olla aika pidetty/suosittu Sonata V6:lla, kun ei näytä olevan juuri myynnissä vastaavia yksilöitä. Toinen vaihtoehto on, että niitä ei ole paljon myytykään, mutten siihenkään oikein usko...

        Muutamat autoliikkeet eivät noista harvoista yksilöistään (V6) näytä pääsevän eroon, kun pitävät väkisin tuota hintaa korkealla.

        Taidan odotella, että uusi korimalli tulee markkinoille ja katsoa sen jälkeen näitä "jaguaarien" hintoja uudelleen...


      • ja kyllä
        V70 kirjoitti:

        Taitaa olla aika pidetty/suosittu Sonata V6:lla, kun ei näytä olevan juuri myynnissä vastaavia yksilöitä. Toinen vaihtoehto on, että niitä ei ole paljon myytykään, mutten siihenkään oikein usko...

        Muutamat autoliikkeet eivät noista harvoista yksilöistään (V6) näytä pääsevän eroon, kun pitävät väkisin tuota hintaa korkealla.

        Taidan odotella, että uusi korimalli tulee markkinoille ja katsoa sen jälkeen näitä "jaguaarien" hintoja uudelleen...

        huomaat, että nykyinen auto kannattaa jättää perheeseen tai myydä kiinnostavaan hintaan, kun ottaa huomioon 7,5 % käteisalennuksen ilman vaihtoautoa... Jos olet hyvä neuvottelija voit saada enemmänkin - vain taivas on kattona.


      • vkö?
        V70 kirjoitti:

        Kerrotko vielä (kun noita kilometrejä on taas päässyt kertymään), miten talvi- yms. ominaisuudet:
        - Miten ilmastointi toimii, pukkaako aluksi kylmää ja pysyvätkö ikkunat auki, jäätyykö lukot tms...
        - Onko maalipintä säilynyt hyvänä
        - Koliseeko moottori kylmänä
        - Koliseeko takapään iskarit

        Noita molempia kolinoita on maahantuojan toimesta korjattu ymmärtääkseni takuuseen.

        Itse mietin pitkään Sonatan V6:sta automaatilla, mutta päädyin kuitenkin käytettyyn (vm. -01) V70:seen automaatilla lähinnä tilojen vuoksi.

        Parikin kertaa (viikonlopun ajan) Sonataa koeajaneena jäi kuitenkin hieman haikea mieli...

        Itse olen ollut V70:een tyytyväinen, mutta en näe vielä mitään syytä miksi en vaihtaisi sitä joskus esim. Sonataan.

        Harmi, ettei tuo uusi korimalli (2005) miellytä ainakaan meikäläisen silmää...

        joita heidän maahantuojansa on korjaillut takuuseen (2 vuoden sisään)

        olen aikeissa hankkia volvon mutta epäilyttää ostaa puolenkymmentä vuotta vanha auto josta pyydellään uuden hintoja.

        käsittääkseni volvoa on myös jouduttu rakentamaan jälkikäteen?

        kiitos etukäteen!


    • Einars

      Autossanne on voimaa ja vääntöä riittävästi, miksi siis siirtelette rattaita käsin, ts. vatkaatte oikeaa kättä ja potkitte vasemmalla jalalla saadaksenne autonne liikkeelle?!?
      Oikeissa autoissa on automaattilaatikko, ko. Sonataankin sen saa. Miksi siis manuaali?

      • talvi

        Esimerkiksi hankkiessani kitkarenkaita, kysyivät
        erikseen, onko automaatti. Eivät kuulemma suosittele niitä automaatteihin.


      • Sonatakuski
        talvi kirjoitti:

        Esimerkiksi hankkiessani kitkarenkaita, kysyivät
        erikseen, onko automaatti. Eivät kuulemma suosittele niitä automaatteihin.

        Ajan toista talvea 2.7 AT:llä enkä allekirjoita tuota väittämää. Esimerkiksi tänä aamuna oli keli pääkaupunkiseudulla sitä luokkaa että mikäli pitäisi olla ongelmia niin nyt jos koskaan. Mutta en huomannut. TCS toimii erittäin mallikkaasti eikä ajossa nastattomilla talvirenkailla ole mitään erityistä ongelmaa.
        Ongelmia piti olla myöskin SAAB Turbolla, se vanhan tyylin jossa 1 - 2 sek viive ja sitten mentiin. Rengaskauppias lupautui ottamaan nastattomat renkaat takaisin kun en niihin kuitenkaan ole tyytyväinen, mutta kun olin . . .
        Nyt on 14 talvi nastattomilla renkailla ja minä en huomaa miksei sopisi automaattivaihteiseen.


      • veepee
        talvi kirjoitti:

        Esimerkiksi hankkiessani kitkarenkaita, kysyivät
        erikseen, onko automaatti. Eivät kuulemma suosittele niitä automaatteihin.

        Mikä siinä talvessa/kitkarenkaissa ja automaatissa on ihmeellistä?
        Itse en ainakaan ole näiden 17 "automaattiautoiluvuoden" aikana huomannut mitään mikä automaatissa olisi talvella ainakaan huonompaa kuin manualissa.
        Perheen kakkosautona on tuona aikana lisäksi ollut sekä manuaaleja että automaatteja, automaatteja myös pienemmillä koneilla.
        Automaatti on kaikessa normaaliautoilussa parempi kuin manuaali oli kone sitten pieni tai suuri. Kilpa-autoilusta en sano mitään, koska en siitä mitään tiedä, eikä se vähäisimmässäkään määrin kiinnosta. Kuten ei myöskään tuo kilpa-autoilun idioottimainen imitoiminen liikenteen joukossa.


      • samalla tavalla,
        veepee kirjoitti:

        Mikä siinä talvessa/kitkarenkaissa ja automaatissa on ihmeellistä?
        Itse en ainakaan ole näiden 17 "automaattiautoiluvuoden" aikana huomannut mitään mikä automaatissa olisi talvella ainakaan huonompaa kuin manualissa.
        Perheen kakkosautona on tuona aikana lisäksi ollut sekä manuaaleja että automaatteja, automaatteja myös pienemmillä koneilla.
        Automaatti on kaikessa normaaliautoilussa parempi kuin manuaali oli kone sitten pieni tai suuri. Kilpa-autoilusta en sano mitään, koska en siitä mitään tiedä, eikä se vähäisimmässäkään määrin kiinnosta. Kuten ei myöskään tuo kilpa-autoilun idioottimainen imitoiminen liikenteen joukossa.

        kun kepittää oikein.
        Se on vähän samalla tavalla, kun kepittää vaimoa automaattisesti... kun kepittää mielen mukaan oikein lähtee varmasti ja kihtyy kiivaasti.


      • Einars
        talvi kirjoitti:

        Esimerkiksi hankkiessani kitkarenkaita, kysyivät
        erikseen, onko automaatti. Eivät kuulemma suosittele niitä automaatteihin.

        Ai? Kuulemma... olipas luotettavaa tietoa?
        Oli muuten hölmöin koskaan kuulemani kommentti automaattivaihteistosta.


    • kswww

      Sonata on hyvä auto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      288
      704
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe