Yli vuoden kestänyt kurkkukipu+nielurisa leikkaus

Kipeänä kauan

Moi!

Eli: Olen 13vuotias poika ja viime tammikuussa (Siis 2014) Oli kova flunssa, joka sitten parani. Mutta sitten parin viikon päästä tuli taas tauti.. Ja sekin parani. Sitten jokin aikaa meni JA TAAS KURKKU KIPEÄNÄ!!! Sitten meni muutama kuukausi vähän väliä kipeänä/Poissa koulusta. Sitten alkoi kesäloma. Kesälomalla oli samanlainen meno. Kokoajan kurkku kipeä enemmän, tai vähemmän. Sitten kesäloma päättyi ja alkoi yläaste... Yläasteella samanlainen helvetti kun ala-asteellakin.... >:( Sitten alkoi ihan tosissaan vituttamaan. Kävimme sitten äidin kanssa Jyväskylän keskussairaalassa kurkku ja nenä- osastolla (Vai mikä onkaan..) Ja siellä sanoivat että hieman isot nielurisat ja voidaan leikata mutta ei ole varmaa auttaako. Sitten kirjotettiin nielurisa leikkaus aika ja sehän sitten tuli ja päiväksi oli paukahtanut 15.9.2014. Ei siinä muutakun odottamaan. Sitten se päivä koitti ja menimme klo kahdeksaksi sinne niinkuin oli sovittu. Sitten lääkkeet naamaan ja viimenen muisto ennen heräämöä oli kun lääkäri sanoi: "Hengittele tuosta ihan rauhassa" :D Sitten leikkauksen jälkeen siinä toikkaroin ja lähdimme kotiin. Parantumisessa meni n.2viikkoa peitteet lähti 7päivänä leikkauksesta. Sitten sen jälkeen ehkä vähän parempi oli kurkku mutta kohta oli taas kurkku kipeä!!! Siinä kyllä rupesin jo miettimään että miksi minä... :(
Kurkku on kipeä joka_päivä ja en enää muista millaista on olla ilman kipua.. Ja kun mikään ei toimi. Kuuma auttaa aina vähän, kurkku karkit vähän, mutta se on vain tilapäinen helpotus.. Ja nyt 8.1.2015 YHÄ SE S**TANAN KIPU PÄÄLLÄ!!!
Kertokaa mikä mussa on.. Ja kunnioittakaa sitä, että teihin ei satu ja jos sattuu, niin sen saa pois!!!!! :,(

6

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parantunut

      Kannattaa varmaan mennä kurkkutautien erikoislääkärille jos kipu yhä jatkuu.

    • Vaivastasi

      Vaikuttaa siitä, että olet allerginen ja herkistynyt jollekin. Sisäilma pitäisi ammattilaisten tutkia. Mahdolliset remontit, uudet kalusteet tai tekstiilitkin voivat joskus aiheuttaa oireita. Kosteus asuintalon rakenteissa voi myös johtaa oireiluun. Yritä pitää kurkku kosteana juomalla lasi vettä joka toinen tunti. Teelusikallinen hunajaa raakana vähentää kurkun ärsytystä. Pyydä äitiä ostamaan apteekista nenähuuhtelukannu, jolla voit huuhtoa nenää suolavedellä. Suola on antiseptinen aine, se puhdistaa ja helpottaa nenähengitystä, joka on tärkeä myös sen kurkun kipeytymisen kannalta. Pikaista parantumista!

    • Kipeänäkauan

      Juu. Kyllä tulee hörpättyä vettä melkein koko ajan. Suolavedellä huuhtelukin on tuttua puuhaa. Hunajaa oon syöny. Nyt tuli taas viikonlopun jälkeen kurkku niin kipeäksi, että piti jäädä koulusta pois.. Ei siis oo kuumetta tai mitään. Kurkku vaan kipeä ja nokka vuotaa.. Oon miettiny, voiko sillä olla saumaa kun 2013 syksyllä (Jolloin alkoi olla jo useammin kipeä) kun hankin mopo projektin. Ja aloin olemaan autotallissa enemmän ja maalailemaan, niin voisiko se olla syynä? Tulee oltua tallissa ainakin kerran kuussa, jos ei useamminkin.. Ja mulla oli pienenä jo ongelmia kurkun kanssa. 1v:nä mulla oli PAHA kurkunpään tulehdus ja n. 10v ikään asti tuli oksenneltua usein yöllä, sitten se kylläkin loppui. Kaikki ruoka nousi ylös helposti yöllä.. :/ Mutta joo. Täällä meidän talossa sattaa olla homeongelma, mutta oon täällä asunu 11vuotta ja ei ennemmin ole näin usein/aina ollut kurkku kipeä. >:( Kaiken näköisiä liman poisto lääkkeitä (nenäsuihkeita yms..) tullu käytettyä ja ei niistä paljo apua oo ollu. Voisko tää johtua kitarisasta? Koska sehän voi tulehtua ja aiheuttaa kaikenlaista vaivaa vaikka näyttäisi harmittomalta. Mulla on joskus kaula kipeä ja mietin voisiko kilpirauhasessa olla jotain hämminkiä? Äidin puolelta monilla sukulaisilla on ollut kilpirauhasen vajaatoimintaa... Todennäköisesti se on tuosta autotallissa olosta ja myrkkyjen hengittelystä mutta eikai se voi pysyviä kipuja jättää? :O

    • kipeänämyös

      Mulla on oikeesti ihan sama juttu! Tää on kestäny kans jo vuoden ja ens viikolla mennään varaamaan nielurisa leikkausaika tää on täyttä helvettiä!

    • Kipeänäkauan

      No niin! Nyt selvisi. Siellä on kitarisa kroonisesti tulehtunut JA TÄLLÄ KERTAA SE ON VARMAA. Helvetin idiootit, kun eivät silloin leikanneet nielurisojen kanssa samalla... 3.6.2015 on nyt tosiaan leikkaus aika. Klo 7, mut ei haittaa kunhan pääsee kivuista. :) Aijjai. Kohta koittaa uusi elämä. <3 KUN HOIDATTE TÄLLÄISIÄ ASIOITA, KATSOKAA ETTÄ MOLEMMAT RISAT TARKISTETAAN!!!!!

    • Kipeänäkauan

      Huomenna on se päivä. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe