Moi!
Eli: Olen 13vuotias poika ja viime tammikuussa (Siis 2014) Oli kova flunssa, joka sitten parani. Mutta sitten parin viikon päästä tuli taas tauti.. Ja sekin parani. Sitten jokin aikaa meni JA TAAS KURKKU KIPEÄNÄ!!! Sitten meni muutama kuukausi vähän väliä kipeänä/Poissa koulusta. Sitten alkoi kesäloma. Kesälomalla oli samanlainen meno. Kokoajan kurkku kipeä enemmän, tai vähemmän. Sitten kesäloma päättyi ja alkoi yläaste... Yläasteella samanlainen helvetti kun ala-asteellakin.... >:( Sitten alkoi ihan tosissaan vituttamaan. Kävimme sitten äidin kanssa Jyväskylän keskussairaalassa kurkku ja nenä- osastolla (Vai mikä onkaan..) Ja siellä sanoivat että hieman isot nielurisat ja voidaan leikata mutta ei ole varmaa auttaako. Sitten kirjotettiin nielurisa leikkaus aika ja sehän sitten tuli ja päiväksi oli paukahtanut 15.9.2014. Ei siinä muutakun odottamaan. Sitten se päivä koitti ja menimme klo kahdeksaksi sinne niinkuin oli sovittu. Sitten lääkkeet naamaan ja viimenen muisto ennen heräämöä oli kun lääkäri sanoi: "Hengittele tuosta ihan rauhassa" :D Sitten leikkauksen jälkeen siinä toikkaroin ja lähdimme kotiin. Parantumisessa meni n.2viikkoa peitteet lähti 7päivänä leikkauksesta. Sitten sen jälkeen ehkä vähän parempi oli kurkku mutta kohta oli taas kurkku kipeä!!! Siinä kyllä rupesin jo miettimään että miksi minä... :(
Kurkku on kipeä joka_päivä ja en enää muista millaista on olla ilman kipua.. Ja kun mikään ei toimi. Kuuma auttaa aina vähän, kurkku karkit vähän, mutta se on vain tilapäinen helpotus.. Ja nyt 8.1.2015 YHÄ SE S**TANAN KIPU PÄÄLLÄ!!!
Kertokaa mikä mussa on.. Ja kunnioittakaa sitä, että teihin ei satu ja jos sattuu, niin sen saa pois!!!!! :,(
Yli vuoden kestänyt kurkkukipu+nielurisa leikkaus
6
129
Vastaukset
- parantunut
Kannattaa varmaan mennä kurkkutautien erikoislääkärille jos kipu yhä jatkuu.
- Vaivastasi
Vaikuttaa siitä, että olet allerginen ja herkistynyt jollekin. Sisäilma pitäisi ammattilaisten tutkia. Mahdolliset remontit, uudet kalusteet tai tekstiilitkin voivat joskus aiheuttaa oireita. Kosteus asuintalon rakenteissa voi myös johtaa oireiluun. Yritä pitää kurkku kosteana juomalla lasi vettä joka toinen tunti. Teelusikallinen hunajaa raakana vähentää kurkun ärsytystä. Pyydä äitiä ostamaan apteekista nenähuuhtelukannu, jolla voit huuhtoa nenää suolavedellä. Suola on antiseptinen aine, se puhdistaa ja helpottaa nenähengitystä, joka on tärkeä myös sen kurkun kipeytymisen kannalta. Pikaista parantumista!
- Kipeänäkauan
Juu. Kyllä tulee hörpättyä vettä melkein koko ajan. Suolavedellä huuhtelukin on tuttua puuhaa. Hunajaa oon syöny. Nyt tuli taas viikonlopun jälkeen kurkku niin kipeäksi, että piti jäädä koulusta pois.. Ei siis oo kuumetta tai mitään. Kurkku vaan kipeä ja nokka vuotaa.. Oon miettiny, voiko sillä olla saumaa kun 2013 syksyllä (Jolloin alkoi olla jo useammin kipeä) kun hankin mopo projektin. Ja aloin olemaan autotallissa enemmän ja maalailemaan, niin voisiko se olla syynä? Tulee oltua tallissa ainakin kerran kuussa, jos ei useamminkin.. Ja mulla oli pienenä jo ongelmia kurkun kanssa. 1v:nä mulla oli PAHA kurkunpään tulehdus ja n. 10v ikään asti tuli oksenneltua usein yöllä, sitten se kylläkin loppui. Kaikki ruoka nousi ylös helposti yöllä.. :/ Mutta joo. Täällä meidän talossa sattaa olla homeongelma, mutta oon täällä asunu 11vuotta ja ei ennemmin ole näin usein/aina ollut kurkku kipeä. >:( Kaiken näköisiä liman poisto lääkkeitä (nenäsuihkeita yms..) tullu käytettyä ja ei niistä paljo apua oo ollu. Voisko tää johtua kitarisasta? Koska sehän voi tulehtua ja aiheuttaa kaikenlaista vaivaa vaikka näyttäisi harmittomalta. Mulla on joskus kaula kipeä ja mietin voisiko kilpirauhasessa olla jotain hämminkiä? Äidin puolelta monilla sukulaisilla on ollut kilpirauhasen vajaatoimintaa... Todennäköisesti se on tuosta autotallissa olosta ja myrkkyjen hengittelystä mutta eikai se voi pysyviä kipuja jättää? :O
- kipeänämyös
Mulla on oikeesti ihan sama juttu! Tää on kestäny kans jo vuoden ja ens viikolla mennään varaamaan nielurisa leikkausaika tää on täyttä helvettiä!
- Kipeänäkauan
No niin! Nyt selvisi. Siellä on kitarisa kroonisesti tulehtunut JA TÄLLÄ KERTAA SE ON VARMAA. Helvetin idiootit, kun eivät silloin leikanneet nielurisojen kanssa samalla... 3.6.2015 on nyt tosiaan leikkaus aika. Klo 7, mut ei haittaa kunhan pääsee kivuista. :) Aijjai. Kohta koittaa uusi elämä. <3 KUN HOIDATTE TÄLLÄISIÄ ASIOITA, KATSOKAA ETTÄ MOLEMMAT RISAT TARKISTETAAN!!!!!
- Kipeänäkauan
Huomenna on se päivä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1141946- 811244
- 421065
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri145874Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu69797Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri27762Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu22721Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan36702Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i49700Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56649