Kung-fu???

nörtti

Moi! Voisin alottaa jonku kamppailulajin. En vaan tiedä mikä ois hyvä? Oon teini joka ei oo paljoo harrastellu mitään urheilua paitsi joskus satunnaisesti. Että kunto ei oo ehkä kovin hyvä. Miten yleensä ihmiset alottaa lajin? Onko kaikki jotain huippukuntoisia? Kiinnostais kiinalaiset lajit niinkun erinlaiset kung-fut.Osaisitteko ehdottaa jotain? Pääkaupunkiseudulla ois tarkotus harrastella. En myös halua mitään kauheeta mäiskintää jossa heitellään heti toisia maahan :D. Nojoo... ja aseet toisaalta kiinnostaa mutta ei lajin tarvitse sisältää niitä....

4

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 339

      Käy kokeilemassa. Ei kungfuissa ole yleensä heti kontaktitouhua, olisiko tuolla sulle jotain:

      http://www.baji.info/

    • Ohjeistaja

      "Miten yleensä ihmiset alottaa lajin? Onko kaikki jotain huippukuntoisia?"

      Mä olen pari kertaa vetänyt treenejä kamppailulajin alkeiskurssilla ja siellä on välillä kyllä ihmisiä, joilla on selkeästi liikuntataustaa ja siitä johtuen hyvä lihaskunto ja kehonhallinta, mutta alkeiskurssin ohjelmaa ei koskaan suunnitella siten, että ihan nollastakin aloittava pystyy sen suorittamaan vieläpä niin, että kurssin lopulla on paremmassa ruumiinvoimissa kuin aloitaessaan. Siitä ei tarvitse kantaa huolta.

      "En vaan tiedä mikä ois hyvä?"

      Käy kokeilemassa! Hyvää opetusta saa pk-seudulla nykyään monessakin seurassa, edellä mainittu Baji Association on hyvä, lisäksi Helsingin Tang Lang-seura tarjoaa laadukasta rukoilijasirkka-kungfua, modernia wushua voi oppia Helsingin Wushussa (mikäli ei halua kontaktia kamppailuunsa). Taitaapa siellä päin olla myös Gar-Takia ja Wing Chunia nyt ainakin, sekä apina-kungfua opettava Tai Shin Mun. Valitse siitä ja mene sinne, mikä kiinnostaa! Ei siihen sen kummempia vinkkejä voi antaa ;) Samanlaisia taviksia alkeiskurssilla kaikki ovat, turha sitä on pelätä.

      • Ohjeistaja

        Täydennän vielä edelliseen, että alkeiskursseilla on kyllä välillä sellaisiakin ihmisiä, jotka hädin tuskin pääsevät kyykystä ylös ja liikuttavat vasenta jalkaa kun käsket nostaa oikeaa, ihan vaan siksi koska ovat niin pihalla kropastaan. On aina yhtä huikeaa kuitenkin huomata, miten tällaiset tapaukset kehittyvät ja vahvistuvat kurssin aikana ja oppivat liikkumaan huomattavasti paremmin ja saavat varmuutta toimintaansa. Pelko huonosta kunnosta ei siis ole koskaan rajoite. :)


    • nörtti

      Kiitti vastanneille! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe