vanhempien asunnossa vuokralla asuvan asumistuki APUA

tietämätön

Vuokrasimme AVIOLIITOSSA olevalle lapsellemme ja hänen aviomiehelle omistamamme asunnon, jossa emme itse asu. Asumme samassa kaupungissa. Saavatko he yleistä asuntotukea, jos ehdot täyttyy. Vai evätäänkö se, koska he asuvat aviopuolison vanhempien omistamassa asunnossa. AUTTAKAA HÄDÄSSÄ olevaa. Kelan sivuilta ei saa mitään selvää. Pyydän.

20

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • josaq

      Siis voitteko lypsää yhteiskunnalta omistamanne asunnon vuokran?

      Antakaa nuorten asua yhtiövastikkeen hinnalla. Se on hyvä asumistuki, jonka nuoret voivat saada teiltä itseltänne varmasti tuloistaan riippumatta.

      • hessuhopoli

        Jos vuokra on markkinoiden yleistä tasoa eikä avoparin talouden tulorajat asumistuelle ylity, he voivat hakea asumistukea. Ei ole merkitystä sillä, kuka asunnon omistaa kun kyse ei ole opiskelijoista. Asumistuki on tulosidonnainen tuki ja sitä saadakseen pitää olla pienituloinen. Varallisuudella ja omaisuudella sen sijaan ei ole merkitystä 1.1.2015 alkaen


      • tiedetään

        Kyllä tässä tapauksessa vuokrasopimus taitaa olla paperi vain asumistuen hakemista varten. Nuoripari maksaa yhtiövastikkeen (korkeintaan) ja pistää asumistuen ihan muihin menoihin. Vanhemmat eli asunnon omistajat ilmoittavat pelkkää tappiota verottajalle ja ottavat näin oman hyötynsä.


      • vastaus josagille

        Asumme itse pienessä yksiössä vuokralla. Lapsiperhe ei pysty a sumaan yksiössä. Verojen jälkeen meille ei jää mitään . Emme ole koskaan olleet yhteiskunnan tuilla emmekä lypsä mitään. Vuokra alhainen. Lypsä itse mitä lypsät. Idiootti.


      • vastaus josagille

        Meillä on muitakin lapsia kuin yksi ja meidän yksiön ,jossa asumme vuokralla on korkeampi vuokra kuin n äillä nuorilla. emme voi taloudellisesti kaan suosia yhtä lasta. mutta emme ole koskaan lypsäneet yhteiskuntaa emmekä tule lypsämään. nuoretkaan eivät tällä h etkellä ole tukien tarpeessa, sillä he ovat työssäkäyviä. Sinä josag voisit ajatella mitä kirjoitat ja jos et tiedä vastausta, niin ole hiljaa, Olet anteeksipyynnön velkaa, kiitos.


      • vastaus ni tiedetään
        tiedetään kirjoitti:

        Kyllä tässä tapauksessa vuokrasopimus taitaa olla paperi vain asumistuen hakemista varten. Nuoripari maksaa yhtiövastikkeen (korkeintaan) ja pistää asumistuen ihan muihin menoihin. Vanhemmat eli asunnon omistajat ilmoittavat pelkkää tappiota verottajalle ja ottavat näin oman hyötynsä.

        hyötyä ei ole otettu. Oletko kateellinen. Vai mikä sinua vaivaa. Olemme rehellisiä ihmisiä. Oletko itse rehellinen kun noin vastaat.


      • vastaus tiedetään
        tiedetään kirjoitti:

        Kyllä tässä tapauksessa vuokrasopimus taitaa olla paperi vain asumistuen hakemista varten. Nuoripari maksaa yhtiövastikkeen (korkeintaan) ja pistää asumistuen ihan muihin menoihin. Vanhemmat eli asunnon omistajat ilmoittavat pelkkää tappiota verottajalle ja ottavat näin oman hyötynsä.

        Ei ole sitä, mitä luulet. Nuoret ovat tällä hetkellä työssäkäyviä. Eivätkä tarvitse tukia. Haluan tietää asiasta jos tilanne muuttuu, niin että sitten nuorten täytyy muuttaa jonkun toisen omistamaan vuokra asuntoon. Maksavat ihan itse ansaitsemalla rahalla, Voisit olla asiallisempi, kun et tiedä.


      • ihan oilealla asiall
        tiedetään kirjoitti:

        Kyllä tässä tapauksessa vuokrasopimus taitaa olla paperi vain asumistuen hakemista varten. Nuoripari maksaa yhtiövastikkeen (korkeintaan) ja pistää asumistuen ihan muihin menoihin. Vanhemmat eli asunnon omistajat ilmoittavat pelkkää tappiota verottajalle ja ottavat näin oman hyötynsä.

        Eipä siltä näytä. Oikealla sialla ovat, kun asioihin paremmin tutustuu . Möläyttelijät pitäkää suunne kiinni, Haloo! totta kai heillä on samat oikeudet kuin muillakin.


      • hei josag

        samat oikeudet heillä on kuin muillakin vuokranantajilla. Myös vuoralaisilla samat oikeudet kuin muillakin . Mieti josag mitä suustasi päästät.


      • oikeus on

        Kyllä mekin olemme kysyjän puolella. Samat oikeudet heillä kuin muillakin.


      • positiivinen asenne

        Oletko katkera josag. Yritä päästä eroon katkeruudesta. Ota positiivinen asenne. Kyllä sinä siihen pystyt.


    • Ei estettä......

      Jos vuokralaiset maksavat paikkakunnalla vallitsevan vuokratason mukaista vuokraa, ja vuokranantaja ilmoittaa verotuksessa vuokratulot oikein. Ja raha todella liikkuu, niin ei mitään estettä asumistukeen.

      Tietysti jos muut ehdot täyttyvät.

      • vastaus ei estettä.

        kiitos asiallisesta vastauksesta.


    • Hetkinen vaan

      Eikös opintotuen asumislisässä ole sellainen ehto, ettei vanhempien omistamassa asunnossa vuokralla oleva opiskelija saa siihen opintotuen asumislisää?

      • Tyytyväinen

        En tiedä opintotuen asumistuesta. Voi olla. Mutta nytpä minä sain iloisen uutisen. Nämä meidän nuoret ovatkin saaneet vakituisen työpaikan. Joten he voivatkin hankkia oman kodin ja me vanhukset voimme muuttaa takaisin omaan asuntoon. Muuten mitä mieltä olette, kun minä jään lakisääteiselle työeläkkeelle vuoden päästä, niin olenkohan minä sen ansainnut. Vai haukkuukohan minut pystyyn joku eläkekammoinen. Hyvää jatkoa kaikille kammoisille myös lypsykammoisille. Nukkukaa yönne hyvin. Ja anteeksi josag että sanoin sinua idiootiksi. Yritä päästä eroon tuosta lypsykammosta . Hyvää jatkoa sinullekin. toivottavasti et tarvitse koskaan minkäänlaista yhteiskunnan apua, kun olet noin alerginen yhteiskunnan tuelle. Ps En ehdi enää tulla näille sivuille takaisin, kun loma loppuu ja työt alkaa. Hups, olenkohan tehnyt väärin, kun olen ollut lakisääteisellö lomalla. Mutta jun ei sitä meidän alalla saa lomalla töissö olla. Hyvästi.


      • oikeassa olit
        Tyytyväinen kirjoitti:

        En tiedä opintotuen asumistuesta. Voi olla. Mutta nytpä minä sain iloisen uutisen. Nämä meidän nuoret ovatkin saaneet vakituisen työpaikan. Joten he voivatkin hankkia oman kodin ja me vanhukset voimme muuttaa takaisin omaan asuntoon. Muuten mitä mieltä olette, kun minä jään lakisääteiselle työeläkkeelle vuoden päästä, niin olenkohan minä sen ansainnut. Vai haukkuukohan minut pystyyn joku eläkekammoinen. Hyvää jatkoa kaikille kammoisille myös lypsykammoisille. Nukkukaa yönne hyvin. Ja anteeksi josag että sanoin sinua idiootiksi. Yritä päästä eroon tuosta lypsykammosta . Hyvää jatkoa sinullekin. toivottavasti et tarvitse koskaan minkäänlaista yhteiskunnan apua, kun olet noin alerginen yhteiskunnan tuelle. Ps En ehdi enää tulla näille sivuille takaisin, kun loma loppuu ja työt alkaa. Hups, olenkohan tehnyt väärin, kun olen ollut lakisääteisellö lomalla. Mutta jun ei sitä meidän alalla saa lomalla töissö olla. Hyvästi.

        Onnellista elämää. älä välitä noista letkautuksista. Oikealla asialla olit. Totta kai teillä on samat oikeudet, kuin muillakin vuokranantajilla ja vuokralaisilla. Tuollaisia puheita kuin edelliset pidetään kunnian loukkauksena. Toivottavasti he itsekin sen ymmärtävät, Toivottavasti . saisivat hävetä.


      • samaamieltä.
        oikeassa olit kirjoitti:

        Onnellista elämää. älä välitä noista letkautuksista. Oikealla asialla olit. Totta kai teillä on samat oikeudet, kuin muillakin vuokranantajilla ja vuokralaisilla. Tuollaisia puheita kuin edelliset pidetään kunnian loukkauksena. Toivottavasti he itsekin sen ymmärtävät, Toivottavasti . saisivat hävetä.

        Samaa mieltä. Turhaa ja asiatonta kiusaamista Josagilta ja hessu hopolta. Hävetkää.


      • niin minäkin
        samaamieltä. kirjoitti:

        Samaa mieltä. Turhaa ja asiatonta kiusaamista Josagilta ja hessu hopolta. Hävetkää.

        Erehdyit Hessu Hopo oli asiallinen. Mutta ei se mitään. Tarkoitit varmaan sitä toista asiatonta.


      • oikein
        samaamieltä. kirjoitti:

        Samaa mieltä. Turhaa ja asiatonta kiusaamista Josagilta ja hessu hopolta. Hävetkää.

        Niin erehdyin. En tarkoittanut Hessu hopoa,


    • Kelan as.tukea saava

      On ihan sama, kuka on asunnon omistaja, kunhan ei ole vuokralainen itse, samat edellytykset kuin muillakin vuokralaisilla on yleiseen asumistukeen, jos on riittävän korkea vuokra ja tulot eivät riitä asumisen kustantamiseen, kelan sivuilla pitäisi löytyä laskuri, millä voi laskea asumistuen määrän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8248
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4668
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe