Ei tossa Te-palveluiden ja KELAN toiminnassa kyllä järkeä ole.
Työllisyysuunnitelma alkoi joskus 2014 kesällä ja jatkui 2014 loppuun ja sen jälken heti tuli kirje jossa lukee "maksaja harkitsee keskeytetäänkö etuuden maksatus käsittelyn ajaksi"
Käytännössä KELA lopettaa aina maksamisen siihen paikkaan kun työllisyyssunnitelma loppuu.
Harkitsee sanan käyttö on ihan turhaa ja väärä termi! Lähinnä kiusataan työtöntä, huonossa lykyssä työtön joutuu kuseen kun ei saakkaan sitä rahamäärää mitä luuli saavansa, viikon parin viive ja yleensä kai maksatus jatkuu taas kun käsittely on ohitse.
Millaisia kokemuksia muilla on? Kuinka monella on keskeytynyt ja annettu selvitys hylätty? ja mitä tapahtuu jos selvitys hyväksytään?.
Saanko ne loput 1/3 tuista myöhemmin vai alkaako tän vuoden alusta uudet 4 viikkoa ja saan lisää ens kuun alussa?
Työttömät ei enää käy työkkärissä kuten ennen niin nyt siellä virkailjat tylsyyttään arpoo et hyväksyykö selvitys vai ei.
Se selvitys on sellainen et mistä se virkailija edes tietää onko työtä haettu vai ei ja jos se pitäskin todistaa et on hakenu työtä, niin millä sen ja todistat? Etpä oikein millään.
Ei mitään järkeä koko hommassa!
Mutta eihän noissa koskaan ole ollut eikä vissii koskaan tule olemaan.
Työllisyyssuunnitelma ja sen toteuttaminen=ei järkeä!
9
531
Vastaukset
- uusiminen
Työllistymissuunnitelma ei sinänsä lopu mihinkään itsestään. Tavoitteilla voi olla päivämäärä eli esimerkiksi hakee työkokeilupaikkaa tiettyyn päivämäärään mennessä. Työllistämissuunnitelma tulee päivittää joko niin että siihen tehdään muutoksia työn haun tai muun suhteen ja tällöin sovitaan aika tai yhteydenotto viimeistään silloin,kun on työnhaun uusimispäivä.
- Jotain sekaisin
Tiedote 9.1.2015 09:50: Tietojärjestelmässä on ollut tekninen häiriö. Sen aiheuttamana on joillekin asiakkaille generoitunut ylimääräisiä selvityspyyntöjä ja työvoimapoliittisia lausuntoja. Asiaa korjataan parhaillaan.
- mokaillaan taas
"Huoltokatko TE-palvelujen verkkoasioinnissa 9.1. klo 15 alkaen
9.1.2015:
TE-palvelujen verkkoasiointi on poissa käytöstä pe 9.1.2015 klo 15.00 alkaen. Huoltokatkon arvioitu kesto on noin 3 tuntia."
http://www.te-palvelut.fi/te/fi/nain_asioit_kanssamme/te_palvelut/ajankohtaista/2015-01-09-01/index.html
Kannattaa tallettaa tuollaisett ilmoitukset työkkärin sivulta koska omat tiedot ovat saattaneet muuttua esim. tietokanta ja ohjelmistomokien johdosta. - Anonyymi
Jyväskylä
Tehdään kahdenlaisia suunnitelmia
1.Työtön/omavalmentaja puolletaan.
2.Koulutuksiin haettaessa, ei tarvetta
Kohdennetaan oikein minkään laisiin koulutuksiini ja et voi tulla valituksi
Omavalmentajia puhuu valetta, että valinnan tekee kurssikummit
Omavalmentaja juttelee niitä näitä ilman miän päämäärä työllistymisestä/koulutuksiin psemisestä.- Anonyymi
Opettele ilmaisemaan itseäsi ymmärrettävillä lauseilla.
- Anonyymi
Työttömät tarvitsevat vakavasti otettavaa työtä josta he voivat ansaita vakavasti otettavan toimeentulon itselleen jotta he voivat elää elämänsä.
Aivottomat poliitikkomme eivät muuta keinoa keksi työttömyysongelman, eli toimeentulemattomuusongelman korjaamiseksi kuin kaiken maailman suunnitelmia ja lapsellisia työttömien ihmisiin kohdistettuja ahdistelutoimenpiteitä.- Anonyymi
Sinä lienet saanut ns kansan palvelijoilta parempaa palvelua ja enemmän vapauksia mitä olisit ansainnut. Hullujen huoneelle sinut pitäisi lukita.
- Anonyymi
Eilen soitteli joku täti ja ilmoitti että ei ole työllistymissuunnitelmaa. Sanoin että ei ole oikein joutanut nyt mutta joku vkl homma ois hakusella. Alkoi sitten selostamaan tästä työnhakuvelvotteesta joten haistatin vitut ja löin luurin kiinni.
Olen viimeksi asioinut työvoimaviranomaisen kanssa 3 vuotta sitten. Asiointi päättyi haistatteluun silloinkin. Mihinkään kirjeisiin tai kyselyihin en ole vastaillut ihan vain siksi että olen kokopäivätyössä. En ole työttömyysjaksoilla ilmoitellut sinne mitään enkä ollut mitään lausuntoja vailla. Työttömyysjaksoilla olen ollut sairauspäivärahalla ja nyt yli puoli vuotta taas töissä. Ei tavallisen ihmisen elämä kuulu niille. Työnnelköön perseeseen ne suunnitelmat. Työttömänä vaadittiin niitä työpaikkahakuja. Hain eräänäkin vuonna yli sataa työpaikkaa enkä ilmoitellut niistä TE:lle. En tietenkään, koska hain ihan oikeita töitä enkä halunnut että joku TE-idiootti soittelee sinne ja kyselee että olenko varmasti hakenut. Laitoin niihin TE-raportteihin ihan keksittyjä työpaikkoja vain.- Anonyymi
Te-toimiston virkailijoihin on turha kohdistaa kiukkuaan, vaan asiat hoituu paremmin siten, että selvität itsellesi ensin laista, mikä on valtion lakiin perustuva vastuu työttömille suunnattavista toimenpiteistä - eli työkkärin toimista - ja tämän jälkeen hoidat kaiken asiointisi tarkoin siten että nuo laissa vaaditut asiat toteutuu täysin.
Lisää laista, Perustuslaki pykälä 18 sekä TSS-sopimuksen artikla 6, jonka 2. osassa selvitetään hyvin tarkoin se että työttömän lakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan on toteuduttava (työkkärin palveluilla) täydellisesti.
Lupaan, että asiointisi työkkärin kanssa helpottuu huomattavasti, kun tajuat pyytää viranomaista hoitamaan palvelunsa juuri tarkoin niinkuin laki edellyttää - ja muistat samalla sen, että vain ja ainoastaan sinulla itselläsi on oikeuksia ja toimivaltaa tehdä itse omat (työ)valintasi täysin vapaasti. Viranomaisella ei ole mikään oikeus hoitaa toimiaan siten että sinun vapaita valintoja yritetään estää toteutumasta tai vaihtoehtoisesti viranomainen käynnistelee palveluita ilman että niihin on edes perusteita.
Palvelun sisällöistäkin löytyy moitittavaa, mutta jos nyt ensin pysäytät huonon kohtelun siihen että viranomainen ei edes perusteita esitä haluamalleen suunnitelmalle.
Tietenkin käytät myös aina lakiin perustuvaa oikeuttasi suunnitelman tarkistamiseen, eli korjaamiseen, huonot tekstit sieltä pois ja parempia tilalle - eli viranomaisen suunnitteleman surkean halpa/ilmaistyön sijasta suunnittelet erittäin hyväpalkkaista työtä todella mukavalla kohtelulla, ja viranomainen on hyvä ja laittaa palvelunsa linjaan tämän uuden suunnitelman kanssa.
Jos sopivaa palvelua tai sopivaa työtä ei ole, se ei ole ongelma niin kauan kun sinun lakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan toteutuu täysin. Kyseessä on nimenomaan vapauden oikeuden toteutuminen, sitä ei ohiteta tekemällä ei-vapaita valintoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683089
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)702960Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672859On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632554Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli381910- 601637
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181619- 351575
- 591536
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,151440