Pikkuturbot muilla valmistajilla

osssss

Onko kesto-ongelmia kuten VW konsernilla?

14

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osssspersunullinkupp

      Ei VW:llä ole ongelmia turbojen kestävyyden kanssa.

      • 0-100tkm_ajava

        tosiaan, useimmat kestävät sen 120 000 km kuin eka omistaja ajaakin ja sitten taas vaihtaa. Eikä turbon korjaus maltaita maksa, jos ei teetä vw merkkikorjaamossa.


      • Törpön_kesto
        0-100tkm_ajava kirjoitti:

        tosiaan, useimmat kestävät sen 120 000 km kuin eka omistaja ajaakin ja sitten taas vaihtaa. Eikä turbon korjaus maltaita maksa, jos ei teetä vw merkkikorjaamossa.

        Kyllä turbon pitää kestää 200000 - 250000 km, muuten on väärä merkki alla. Ja se turbon korjaus maksaa nimenomaan maltaita normaaliautoilijan mittapuun mukaan.


      • TMTESTAA

        testeissä kuitenkin lopussa jo 60tkm kohdilla joten ei ne kestä. TODISTETUSTI.


      • ossssTodistetustiSairas

        Taas osss vääritelee asioita. Tuossa testissä purettiin turbo ja todettiin että siinä on näkyvissä jonkin asteista mahdollista kulumista, mutta todettiin ettei voi mitenkään arvioda kuinka pitkään se tulee kestämään vai hajoaako koskaan.


    • einariepåtoivo

      Miten rikkinäinen turbo alkaa oireilee vag tavaras?

    • kaasuttaja

      Iso turpo on paljon tehokkaampi ja kestävämpi. Kuka hullu haluaa pikku turpon?

    • turboton-aikuinen

      Jos ei ole varaa muutamaa tonnia niin miksi katsoo turboja, ei turbo säästä ainakaan bensakoneissa remontinhintaa ennen kuin kaipaavat remppaa.

      • Törpön_kesto

        Katsopa uusimpia automalleja, joissa taloudellisuussyistä sylinteritilavuudeltaan pikkiriikkinen (suorastaan naurettava) kolmi- tai nelisylinterinen 900 - 1000 cm3 moottori, josta kuitenkin otetaan 100 - 120, jopa 140 hv. Vaikea hankkia taloudellista autoa, jossa ei olisi turbomoottoria. Miksi tekevät tällaisia, jos ne eivät säästä? No, joo, remontin hintaa ... Pikainen, summittainen laskelma osoittaisi, että remontin hinta (n. 1500 EUR) voisi säästyä 5 vuodessa, jos ajaa 20000 vuodessa. Mutta todennäköisesti turbo kestää kauemmin kuin 100000 km, joten kyllä mielestäni turbo voi säästää remontin hinnan helpostikin. Remontin hinnasta ja törpön kestävyydestä voidaan sitten olla ties kuinka monta mieltä ..


      • referenssit_pöytään
        Törpön_kesto kirjoitti:

        Katsopa uusimpia automalleja, joissa taloudellisuussyistä sylinteritilavuudeltaan pikkiriikkinen (suorastaan naurettava) kolmi- tai nelisylinterinen 900 - 1000 cm3 moottori, josta kuitenkin otetaan 100 - 120, jopa 140 hv. Vaikea hankkia taloudellista autoa, jossa ei olisi turbomoottoria. Miksi tekevät tällaisia, jos ne eivät säästä? No, joo, remontin hintaa ... Pikainen, summittainen laskelma osoittaisi, että remontin hinta (n. 1500 EUR) voisi säästyä 5 vuodessa, jos ajaa 20000 vuodessa. Mutta todennäköisesti turbo kestää kauemmin kuin 100000 km, joten kyllä mielestäni turbo voi säästää remontin hinnan helpostikin. Remontin hinnasta ja törpön kestävyydestä voidaan sitten olla ties kuinka monta mieltä ..

        Osaako essonvaari antaa esimerkkejä 0,9-1,0 litraisista 3 tai 4 syliterisistä turbokoneista, joista otetaan 140 hv.

        Jatketaan keskustelua sitten kun tiedetään, että näitä on oikeastikin eikä vain essonvaarin mielikuvituksessa...


    • ookkona_ooppeli

      Opelin turbot eivät kestä, tulee hiushalkemia.

    • vanhat_ajat

      Miksi niihin kinnereihin pitää väkisin tunkea epäkestävää tekniikkaa?

      Kyllä niillä kerkeää ilman sitä leluhyrrääkin.

    • dieselit_kaikki_turboja

      Mitenkäs dieselit? Esimerkiksi kaksilitraisesta Volvon dieselistä otetaan 400 Nm ja 235 hv. Jotakin käsittämätöntä kun vertaa vanhaan hyvään Mercedeksen 200 D -malliin.

      • dieselit_kaikki_turboja

        Se olikin tuossa 235 hv:n moottorissa 480 Nm, ja heikommassa 190 hv koneessa 400 Nm. Molemmat silti pieniä 2,0 -koneita kun nuo vääntölukemat kuuluvat V8 -koneeseen. Bensaversiona luonteva koko on 4,2 - 5,0 litraa, dieselinä pitäisi olla 6,0 -kone.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1576
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1546
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1348
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      225
      1252
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      175
      1096
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      327
      1094
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1047
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      311
      1040
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1036
    Aihe