Minäkö se hullu olenkin...

surutar

jos uskon miehen puheet. Uskon olevani jotain erityislaatuista, hänen ihana naisensa kuten hän kertoi. Jaksoi minua piirittää, sanoi sanoja joilla sitten lankesin ansaan. Olen kirjoittanut tästä muuallakin eli tapasin miehen, vanhan tutun nettideitillä, sitä ihanuutta kun olin varma että meistä tulee jotain, vuosien jälkeen. Aikoinaan olimme pelkkiä kavereita. Hän kertoi kuinka ihanaa oli minut löytää, kuinka me voimme nyt aloittaa rakentelemaan suhdetta jne....ja olin täysillä mukana koska pidin hänestä. Kun sitten tapasimme ja menimme sänkyynkin niin kaiken piti olla hyvin. Hän sanoi että tottakai me vielä nähdään, miksi emme näkisi. Ja nyt voin vain todeta että yhden panon takia kaikki tuntikausien puhelut, sadat tekstarit jne...Itse ajattelin että mennään nyt täysillä juttuun mukaan kun mieskin on niin innoissaan ja nopea etenemään.

Kun sitten mieheltä kyselin että hakeeko hän yhä seuraa treffeiltä, vastaus oli ei, en hae ja uskoin. Sitten selvisi että mies kirjoittelee siellä ystäväni kanssa. Me päätettiin kaverin kanssa että antaapa hänen kirjoitella, totuus paljastuu. Ja samalla kun mies kirjoitteli kaverin kanssa, mä yritin hienovaraisesti vihjaillen kysyä että onko hän nyt ihan tosissaan minun kanssa. Kyllä olen, ihan tosissaan, suotta epäilet. Ja kaverini on hyvä kirjoittamaan ja hän höysti ja höysti ja pääsikin miehen lempiaiheeseen eli seksiin.

Ja sitten ne jutut alkoivatkin olla sellaisia että oli valmis seksiin ja treffeille milloin vain. Kun hän sitä ennen oli kertonut kaverille että häntä vainoaa eräs nainen, vanha tuttu joka ei tajua että häntä EI kiinnosta vaikka kuinka sanoo. Kummallista, hän ei ikinä sitä sanonut, päinvastoin. Kertoi paljon valheita...

Kun sitten kerroin että tiedän hänen touhunsa, vaadin selitystä ja perusteluja, ja jopa anelin ett hänen on PAKKO sanoa mikä tää juttu oli. Hän tekstaili että olet hullu, hörhö, mä EN ole sinulle mitään lupaillut, kuvitellut olet kaiken. Kuinka voin kuvitella viestit, puhelut...Tiedättekö, en saa mielenrauhaa. En voi uskoa että tämä on tapahtunut. Ei siinä mitään jos olisi tuntematon mies kyseessä mutta vanha tuttu joka antaa ymmärtää kuin oisin yhdentekevä, hän pyörtää kaikki puheensa. Ei minkäänlaista empatiakykyä, täysin piittaaamaton tunteistani. Tiedän että en toiminut järkevästi kun annoin asian mennä niin pitkälle mutta kun sitä uskoo satasella toisen sanat niin menin liian pitkälle.
Hän syytteli mua erittäin loukkaavilla sanoilla ja olen viikon ollut kuin elävä kuollut, ei mikään kiinnosta. Mies soitti silloin kun hänet narautin ja huusi mulle puhelimessa niin että ihan pelkäsin. Nyt kun mietin asiaa niin vaihtoehtoja on kaksi. Hän on narsistinen pelimies jolle naiset ovat vain panoja, vaikka elämänkumppania etsiikin mukamas. Jos hän on tuota niin silloin minun on turha yrittää saada häneltä mitään selityksiä. Jos hän on normaali, tuntemaan kykenevä mies niin se raivo johtui siitä että hän kärähti touhuistaan niin pian eikä voinutkaan minua pitää varalla parempaa etsiessään ja kenties jopa tuntee häpeää.

On tällaisen umpirehellisen naisen vaikea ymmärtää tuollaista että vaan hypitään kukasta kukkaan. Ja kaiken huipuksi mies laittoi muutama päivä sitten tekstarin jossa pyysi anteeksi ja kertoi että tuollaisten pikatreffien jälkeen ei hänen mielestä olla tilivelvollisia kenellekkään jne....Ja hän "katui" sitä että ei ollut kertonut suoraan että ei kiinnosta. Käänsi asian siten että mä olen kuvitellut jotain, kun hän vain käväs treffeillä jne...Voihan se olla että asiasta on tullut minulle pakkomielle, ja sanoinkin kaverille että hullu kai mä olenkin, mut on niin pirun vaikeaa unohtaa ihminen keneen ihastui, kenestä on aina tykännyt, hänen iloisesta, nauravasta luonteestaan ja sitten se hirveä raivo ja nimittely.

On aika tylyä kun tajuaa että ei merkinnyt yhtään mitään, ei edes puhelinsoittoa sen jälkeen eikä ole miestä puhumaan asiasta. Joo, tiedän että en itsekään tuollaisen jälkeen olisi valmis puhumaan mutta mä olen niin jästipää että vaadin aina selityksiä kaikkeen, enkä siedä valehtelua. Ja tottahan sekin on että noi nettideitit on täynnä pelureita, mutta tässä tapauksessa uskoin täysillä miestä, ja vain siksi että vanha kaveri kyseessä. Vaikeinta onkin ollut se että hän on se mies joka vedätti ja sai mut tähän jamaan...

Sam Vakninin alkusanat sopii hyvin tilanteeseen: "Valehtelen sinulle päin naamaa ilmeenkään värähtämättä, etkä voi sille yhtään mitään. Itse asiassa valheeni eivät ole valheita. Ne ovat totuus, minun totuuteni. Ja sinä uskot ne, koska sinä uskot, koska ne eivät tunnu eivätkä kuulosta valheilta, koska muussa tapauksessa kyseenalaistaisin järkesi..." JOS hän olisi tapaamisemme jälkeen sanonut että ei meillä ole mitään mahdollisuuksia mihinkään, että ollaan vain kavereita niin tilannehan olisi ihan toinen. Kuinka olisin voinut tietää että valhetta kaikki :(

21

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pää pystyyn

      Ihan malliesimerkki narskulogiikasta. Omassa päässään tyyppi uskoo omat juttunsa. Mielestäni toimit fiksusti ja selvisit varsin vähällä.

      Älä syyllistä itseäsi. Kokoa vaan itsesi ja opi tuosta virheestäsi se, että älä enää laita itseäsi heti, kokonaan likoon, äläkä enää jatkossa mene sänkyyn ennen kuin olet tutustunut ihmiseen joitakin kuukausia. Siinä ajassa kyllä selviää, onko mies kiinnostunut sinusta ja mahd. parisuhteesta vai onko hän samanlainen seksinmetsästäjä kuin tämäkin.

      Nettideitit ovat täynnä luonnehäiriöisiä ja pelimiehiä.

      Onneksi homma loppui lyhyeen ja selvisit pienin vahingoin.
      Toivut kyllä nopeasti.

      Vika ei ollut sinussa.
      Tsemppiä!

    • yhtä tuubaa kaikki

      Höpöhöpö taas teitä. Narskuksi heti leimaamassa.

      • sively nenään

        höpöhöpö pikku kultsi puppeli siellä. äidin pikku höpönassu ai ai ai


      • 2011
        sively nenään kirjoitti:

        höpöhöpö pikku kultsi puppeli siellä. äidin pikku höpönassu ai ai ai

        Näitä höpönassuja on, sieltä pikku nimettömyyden takaa piikittelemässä ja tietämässä miten asiat ovat.
        Eräässäkin tarinassa ovela naisnarssu vetelee naruista ja huijaa mennen tullen höperöitä... En oo tehny, en syypää, oon täydellinen...


    • mimosa2

      Kaikkihan tuossa sopii narsismiin. Narsismi pahimmillaan on sitä hän ei välitä ihmisyydestä eikä ota sitä huomioon vaan narsistille on tärkeää vain oma jämähtänyt mielipiteensä jossa ei järjen yms. logiikkaa ole. Viisaudesta puhumattakaan! Narsistille ihminen on vain väline, ei tarkoitus ja merkitys! Narsisti ei jaksa paneutua niin syvällisiin asioihin kuin tarkoitus ja merkitys. Jaksamisen esteenä on pelkuruus, oman itsensä paljastumisen pelko, oman haurautensa ja vajavuutensa. Narsisti pitää itseään kaikkivoipaisena. Narsisti ei ole oikealla tavalla realisti.Ja se toisen ihmisen tunteista piittamattomuus ja black outit, tyypillistä, kun ei vaan "muista", yrittäen saada uhrin tuntemaan itsensä sairaaksi, hulluksi jne....kuten aloittajan tapauksessa. Ja yleistä on että pelimiehet ovat narskuja.

    • Löit loven hänen

      Löit loven hänen narskutotuuteensa. Se on hänen elämäänsä eikä sinun kannata alkaa häntä uudelleenkasvattamaan. Luultavasti hän ei halua tulla uudelleenkasvatetuksi.
      Narsistin lähikohtaaminen aiheuttaa hänet kohdanneelle mielenmullistusta. Kokee ja näkee toisessa ihmisessä outoja asioita, vahvasti poikkeavia, jonkalaista ei tiennyt olevankaan.
      Sen joutuu tai saa, ihan miten vaan, itse oivaltamaan, että jotkut ihmiset ovat sellaisia.
      Oma narsisti-psykopaattini, johon törmäsin vuosia sitten, oli juuri tuttu nuoruudenajoilta. Ei ollut ihan heti helppo uskoa, että hän teki juuri minulle ne kaameat narsistintemput.
      Toivon sinullle voimia selvittää asiat itsellesi. Kohtaamaasi peluria sinun ei kannata alkaa muuttamaan ilman palkkaa.

      Kiitos kun kirjoitit tuosta. Jakaminen on hieno juttu tässä asiassa. Olen tavannut narsistiksi epäilemäni miehen myös hiljattain treffiyhteyksissä. Olen vain jo sen verran valaistunut tätä narsistikoulua käytyäni jo useamman vuotta, että alan oppia. En haksahtanut mieheen lainkaan. Tein vanhanaikaiset, eli ei miestä kotiin eikä fyysistä yhteyttä ennenkuin tunnetaan hyvin. Jos sitten vielä kiinostaa, niin sitten voi jatkaa.

      Sinun ei kannata antaa hänelle enempää huomiota, jota huomiota negatiivinenkin huomio on. Hän on luultavasti paatunut valehtelija ja pitää naisia pelikoneina, jota pelaamista riitojen selvittelykin on. Se ei häntä muuta. Toki kannattaa sanoa, että moinen käytös on loukannut.

    • surutar

      Mukava lukea kommentteja, antaa tsemppiä siihen että en hairahtuisi häneen yhteyttä ottamaan. Oli niin hirvittävä pettymys se minkä koin, vaikka lyhyen aikaa koko episodi kestikin. On kuin olisi joutunut luopumaan elämänsä rakkaudesta, ja surettaa ihan pirusti. Kun sitä tosiaan luulee olevansa jotain erityistä ja sitten asiat menee noin niin kyllähän se aika lyöty olo on. Mutta koska suunta ei ole kuin ylöspäin niin täältäkin noustaan....,

    • vedätetty

      Minulla varsin samalainen tarina, paitsi mies ei ollut tuttu entuudestaan. Vuoden verran meni ennenkö pääsin hänestä eroon lopullisesti (tunne tasolla).Viimeine niitti tuohon kylmän ja lämpimän toimintaan tuli,kun lapseni oli vakavasti loukkaantunut onnettomuudessa ja ilmoitin lapseni isälle tilanteen,,,narskuni veti suuret raivarit siitä,että olin ex mieheeni yhteydessä!!!! Silloin näin vihdoin viimein tunnekylmän ihmisen läpi, ettei tämä ole normaalia. katkasin täysin kaikki välit tähän narskuun ja sen jälkeen tämä raivostui tästä ja terrorisoi minun elämääni kaikilla tavoin. Aikaa kului ja hän teki omassa elämässään suuren virheen,kuvitellen että hän pystyy hallitsemaan kaikkia asioita, mutta eipä onnistunutkaan. Tällä hetkellä hän istuu vankilassa ja todellakin pelkään sitä päivää,kun vapautuu ja alkaa taas kostamaan omaa epäonnistumistaan muille ihmisille, vaikka itse on vain rikoksen tehnyt! Miettii kuumeisesti, kuka on hänet saattanut siihen tilanteeseen!? Vain hän itse!!! Mutta sitähän hän ei edes osaa kuvitella.... Nämä todelliset psykopaatti-narskut osaavat uskomattoman kieroja tempppuja,jota ei kaikki edes osaa kuvitella olevan olemassakaan,jollei itse ole kohdannut narskua... Päivä kerrallaan tässäkin eteenpäin mennään, mutta helppoa ei aina ole... Voimia kaikille kanssa ihmisille!!!

    • Sama täällä

      "Vuoden verran meni ennenkö pääsin hänestä eroon lopullisesti (tunne tasolla)"

      Sanoin hänelle, että lopetetaan kaikki tämä.

      Puoli vuotta siitä hän vielä vainosi, leikin tunnekuollutta, vaikka yhä rakastin. Nyt on yli vuosi kulunut, niin en enää halua häntä. Tuskaa se oli.

    • Väsyttämällä

      Ei ehkä kannattaisi olla liian 'helppo nakki', vaan kokeilla kuinka kauan piirityshalukkuutta ja -tahtoa riittää. Heti hanakasti hetekaan hyppääminen kertoo kolmijalkaisille ystävillemme aivan omaa tarinaansa, josta naisparoilla ei ole mitään käsitystä 'rakastumis'- ja ihastumishölynpölynsä keskellä.

      • Piirityshalukkuutta

        "Ei ehkä kannattaisi olla liian 'helppo nakki', vaan kokeilla kuinka kauan piirityshalukkuutta ja -tahtoa riittää."

        Piirityshalukkuutta ja -tahtoa riitti parikymmentä vuotta... Narsisti se vain silti oli. Narsisti on narsisti vaikka sen voissa paistaisi. Mutta tietenkin ne asiat tulevat, jos ymmärtää katsoa oikeita asioita, ts. on kokemusta narsistista ja on opiskellut mikä se on.

        Muuten olen kanssasi samaa mieltä, että jos tahtoo tietää mitä saa, niin täytyyhän se kunnolla syynätä.


    • catherin

      Miten tuttua tarinaa. Mies pyöritti 4 vuotta mua sormiensa ympärillä. .pyöritti useita naisia samanaikaisesti. Eristi minut ystävistäni perheestä lapsista. Arvostelua ei sietänyt hänhän oli hra täydellinen palomies. Ja kun kaikki lopulta selkeni minulle. .minä oli se joka oli syyllinen kaikkeen hänen mielestään. Puoli vuotta kulunut hänen näkemisestä...Kumpa ei ikinä enää tarvitse nähdä hänen kasvojaan..ruma sisäisesti koko mies.

    • surutar

      Kaikista hulluintahan tässä on että vaikka kuinka paskaa käytöstä sain osakseni niin koen että haluan sen vanhan kaveruuden takaisin. Että en se minäkään ihan täysjärkinen ole. Joskus olimme hyvä kavereita ja muistan hänestä nyt sen puolen jostain syystä paremmin. On mennyt tämän jutun myötä elämä aika lailla päälaelleen kun ei saa hetken rauhaa ja ajatukset tapahtuneesta vaivaa mieltä koko ajan. Olen niin hyväsydäminen ja kilttikin eikä ole koskaan kenenkään kanssa noin riitaista juttua tullut koettua niin onhan se pää pyörällä.

      Luin narsistien ominaisuuksia ja kyllähän ne lähes kaikki häneen sopii ja varsinkin tämä: "Erittäin hyvä lukemaan muita, jotta voisi manipuloida heitä." Nyt kun mietin hänen viestejään siellä nettideitillä niin hän kirjoitteli esim, sellaisia kun oli aikomus treffeille mennä, että "sä sit petyt muhun kuitenkin, kun olen vaan tämmöinen....", sellainen nöyryys mukamas viesteissä ja se että voiko häntä kukaan haluta. Ja sitten pienen höystämisen jälkeen seksiin liittyviä viestejä jotka todellakin antoivat ymmärtää että seksi on se jota hän hakee pääasiassa.

      Osasi se mies kyllä puhua, tuntikausia puhelimessa, mut kun muistelen nyt niin kovin kiinnostunut hän ei ollut tietämään minusta juuri mitään, jotain vain jaariteltiin ja minua hän muisti kyllä kehua joka kerta. Ja sen muistan hyvin kun hän sanoi että on helvetin huono häviämään kun eräästä pelistä oli kyse, jos pelattais. Ei alkanut koska sanoi että raivostuu jos häviää :/

      • eräästä pelistä

        Olisitteko olleet kumpainenkin sellaisia peli-ihmisiä? Pelinainen ja pelimies, sellaista se. Mitä mahtaa olla se kaveruus miehen ja naisen välillä? Millaista kaveruutta naisena hakee ja millaista miehenä?


      • Vaikka olisikin

        Vaikka olisikin pelinainen ja pelimies, niin silti ei tarvitse olla narsisti. Tuollainen koukuttajamies ja valehtelija kyllä vaikuttaa siltä.

        Aika tyypillistä, että iskevät nimeomaan kilttiin ja riitelemättömään kiinni. Muunlaisia eivät uskalla... Minutkin jätti rauhaan, kun sanoin, että tahdon tutustua paremmin. Vaikka oli jo minun tasoni arvioinut... kuten sanoistaan kuulin. Luuli että olen tyytyväinen hänen arvioonsa.

        Eli et ole sitä miestä tuntenut kunnolla. Ne esittävät kaveritasolla tiettyä roolia myös. Itse tahdoin alunalkaen petyttyäni myös takaisin kaveritasolle omani kanssa. Loppujen lopuksi on tullut ilmi, että en halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan. En kestä enkä siedä nähdä hänen kammottavia touhujaan, kun tiedän mistä on kyse. Mahtaisitko sinäkään pitää näkemästäsi lopulta? Ymmärrän, että sinun on saatava myös "kasvosi" takaisin.


      • taputaputapu..
        Vaikka olisikin kirjoitti:

        Vaikka olisikin pelinainen ja pelimies, niin silti ei tarvitse olla narsisti. Tuollainen koukuttajamies ja valehtelija kyllä vaikuttaa siltä.

        Aika tyypillistä, että iskevät nimeomaan kilttiin ja riitelemättömään kiinni. Muunlaisia eivät uskalla... Minutkin jätti rauhaan, kun sanoin, että tahdon tutustua paremmin. Vaikka oli jo minun tasoni arvioinut... kuten sanoistaan kuulin. Luuli että olen tyytyväinen hänen arvioonsa.

        Eli et ole sitä miestä tuntenut kunnolla. Ne esittävät kaveritasolla tiettyä roolia myös. Itse tahdoin alunalkaen petyttyäni myös takaisin kaveritasolle omani kanssa. Loppujen lopuksi on tullut ilmi, että en halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan. En kestä enkä siedä nähdä hänen kammottavia touhujaan, kun tiedän mistä on kyse. Mahtaisitko sinäkään pitää näkemästäsi lopulta? Ymmärrän, että sinun on saatava myös "kasvosi" takaisin.

        Syyllistäkäämme mies, jonka ei tarvitse olla hänenkään narsisti, vai kuinka?


      • On täysin tarp.
        taputaputapu.. kirjoitti:

        Syyllistäkäämme mies, jonka ei tarvitse olla hänenkään narsisti, vai kuinka?

        On täysin tarpeetonta iskeä naiseen harppuunaa, jos hänet saa sänkyyn vähemmälläkin. Ja jos ei saa, niin eikö kannata etsiä sellaisen, jonka saa, eikä iskeä parempaa kohtelua odottavaan itseään arvostavaan naiseen.

        Kyllä huonosta käytöksestä voi aina syyttää.

        Kun käytös on riittävän huonoa ja riittävän poikkeavaa, se täyttää narsismin kriteeristöt.

        Oletko sitä mieltä, että naisella ei ole oikeutta anonyyminä valittaa kohtelusta, jos on saanut harppuunan kylkeensä? Ja jos olet sitä mieltä, niin perustele.


    • DAFS

      Sulla on itsetunto-ongelma, jos takerrut tuollaisiin hihhuleihin emotionaalisesti. "Normaali mies "ja "pelimies" ovat molemmat todennäköisest sisimmässään itsestääni epävarmoja ressukoita, jotka eivät kykene syvempään ihmissuhteeseen. Sinä et saanut etkä tule saaman häntä rakastumaan etkä ihastumaan itseesi, koska hän ei kykene siihen ja sillä selvä. Turha sinun on tuollaista märehtiä päässäsi sen enempää, tuhlaat vain aikaasi. Tuollaiseen ihmiseen takertuminen on verrattavissa siihen, että rakastut turpiin saamiseen, kunhan turpiin vetäjä vain toimii "oikeiden" motiivien ajamana. Väkivaltainen ihminen voi esimerkiksi kokea niin syvää häpeää väkivaltaisesta käytöksestään niin, ettei osaa lopettaa hakkaamistaan. Sellaisia ihmisiä on olemassa oikeasti. Se että ovatko he psykopaatteja vai vain pahoinpideltyjä pikkupoikia kaikki on varmaan sinun mielenterveytesi kannalta epäolennaista, koska fakta on että he eivät välitä sinusta tuon taivaallista etkä sinä saa heiltä siis sellaista vastarakkautta, jota epätoivoisesti kaipaisit.

    • surutar

      Aivan totta DAFS ja itsekin kun olen asiaa miettinyt ja saanut sen jotenkin sisäistettyä niin totuushan on juuri toi mitä kirjoitit. Turhaan haikailen hänen "kaveruuden" perään vaikka sitä joskus olikin. Se oli silloin ja nyt on nyt. Ja koska olimme silloin pelkkiä kavereita, oli tilanne täysin eri, ei mitään muuta kummankaan taholta. Tosin onhan hänellä ollut tässä välissä liitto josta on lapsi todisteena. Ja käsittääkseni lapsen huoltajuuteen liittyviä asioita on oikeudessa puitu.

      Että tiedäppä sitten mikä on miehen saanut niin katkeraksi että tekee naisille noin, koska luultavasti en ole, tai en todellakaan ole ainoa nainen jota hän yritti saada piiriinsä. Mä putosin siitä leikistä onnekseni nopsaan ja näin ollen voin vain todeta että parempi näin ja elämähän jatkuu joka tapauksessa....:)) Ja vannon että ei yhtään yhteydenottoa minun taholta hänen suuntaan, sen verran pitää olla luonnetta että ei saa antaa hänen käsittää että se reppana vieläkin perään haikailee....Otinpahan opikseni tapahtuneesta ja tiedän seuraavalla kerralla olla varovaisempi ja edetä todellakin hitaammin.

      • selitellääntoisillemme

        Niin pelailua toisillamme ja millainen on tulos. Yksi asia askarruttaa erityisen paljon, että hakee sitä kaveruutta, joka oli siis ennen seksiä. Kaverit on kavereita ja pysyvät kavereina niin kauan, kun heitä ei seksiin kanssaan houkuttele. Ehkä liian yksinkertaista. Jos siis haluaa menettää kaverin, niin ei muuta kuin sänkyyn.


    • varma-arpa

      Katselin tuossa yle-areenasta vanhan tv-sarjan "pirunpelto". Tuli jo silloin aikoinaan katsottua ,mutta
      nyt katselin uusin silmin narsisti "ossi östelää". Hyvä sarja huumorilla höystetty, mutta se narsitin
      käytös on kyllä erityisesti katsomisen arvoista. katsokaa ihmeessä !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7897
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1724
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1104
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1103
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      57
      977
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      187
      915
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      900
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      803
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe