Opiskelen toista vuotta tradenomiksi ja olen suuntautunut markkinointiin. En aio jättää opiskelujani vain tähän tutkintoon, sillä tradenomeja valmistuu vuosittain hurjia määriä. Olen pitkään miettinyt, että mihin suunnistan seuraavaksi. Yliopistoon minusta ei ole.
Minua kiinnostaa hirveästi markkinointi, mainonta ja kaikki tähän heikostikin liittyvä. AD:n työ olisi se unelma (vaikka onkin monen muunkin nuoren).
Onko kellään kokemuksia jatko opiskelusta? mihin kannattaa hakea ja mikä tukee tradenomin tutkinota parhaiten? Onhan se tradenomin omakin jatko tutkinto, mutta se olisi niin pitkän ajan päästä ja käsittääkseni tosi vaikea päästä...
Ja vielä, että kannattaako yrittää eka siirtyä hetkeksi työelämään vai jatkaa opiskelua heti? kokemuksia kenellekään?
tradenomin jatko-opiskelu
10
2536
Vastaukset
- Hanna
Mistä olet kuullut, että Amk-jatkokoulutukseen on vaikea päästä?
- Tradenomi
..varmaan tradenomin jatkokoulutusta, johon on vaikea päästä, ei tradenomin tutkintoa.
Näin minä sen ainakin ymmärsin. - Hanna
Tradenomi kirjoitti:
..varmaan tradenomin jatkokoulutusta, johon on vaikea päästä, ei tradenomin tutkintoa.
Näin minä sen ainakin ymmärsin.tarkoitinkin juuri tradenomin jatkokoulutusta, en perustutkintoa. Mitä jatkokoulutukseen vaaditaan?
- kysyjä222
opetuksen laadusta ja arvostuksesta kertoo se, että jo toisen vuoden opiskelija miettii tuollaista.
Miksi alunperin edes lähdit tuohon?- huhuh
Onko tullut mieleesi sellaista ajatusta, että yliopstoon en pääsyt ja muu ala ei kiinnostanut? Mitäs muuta tässä olisi sitten pitänyt tehdä???
- pian ktm
Haluaisin vain puuttua tuohon, kun kirjoitit että yliopisto-opiskelijaksi sinusta ei ole? Miksi?
Ei se kuule niin hankalaa ole, kokemuksesta voin kertoa =)
Hankalaa voi ehkä olla päästä sisään, mutta jos luet pääsykokeisiin kovasti, niin varmaan pääset.(Itse luin pari kuukautta 2 tuntia päivässä ja pääsin kirkkaasti)
Yliopistossa on kuitenkin se kuuluisa akateeminen vapaus, voit opiskella mitä kiinnostaa(melkein ainakin) ja missä tahdissa haluat. Suosittelen =)- I.K.
Tradenomiksi olen itsekkin valmistunut ja tajunnut vähitellen, että ei tämä kaupallinen ala kiinnosta pätkääkään. Onko totta, että tradenomin papereilla pääsisi suoraan, ilman yhteishakua yliopistoon sisään? Jos tämä huhu pitää paikkansa niin pitääkö mennä lukemaan kauppatieteitä vai voiko mennä esim. lukee humanistisia aineita??
- minä
Moi!
Olen itse tradenomi ja minun ielestäni luonnollinen jatko tälle tutkinnolle olisi MBA tutkinto. Menisin itse heti tähän koulutukseen,mutta siinä pitäisi ensin olla vähintään 3vuotta työkokemusta. Minulla ei ole vielä niin paljon. Hain kerran yliopistoon ja jäin 3pisteen päähän. En tideä jaksanko yrittää uudelleen. Jos töihin pääsen,niin hyvä..- minä
sori taisi jäädä pari kirjainta välistä
- tradenomi osaa
minä kirjoitti:
sori taisi jäädä pari kirjainta välistä
Ei haittaa jos kirjaimia jää välistä.Työpaikkahakemukseenkin ne voi lähettää vaikka erillisellä kirjeellä jälkeenpäin.Voi laittaa vaikka muutaman ylimääräisenkin.
moikka. tradenomi kolleeka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833278
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli342625- 612248
Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.732229Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512171Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102143Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.191917- 621894
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv191783- 861622