Virolaiset vapaaehtoiset auttoivat meitä sodassa kun eivät voineet omaa maata enää autta ja osa näistä kuoli matkalla tänne suomeen.
totuus
9
145
Vastaukset
- Veromies67
Vuoroin vieraissa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjan_Pojat- lääkkeitä ruokaa ase
Suomen vuonna 1919 antama apu oli käytännössä välttämätöntä Viron olemassaololle.
- oikea totuus
Lähtivät karkuun Saksan määräämää asepalvelusta.
- fakta homma
Yhdessä veljeskansan kanssa pysäytimme suuren ja mahtavan. Venäläisten taidot sotimisessa olivat luokkaa nolla verrattuna esimerkiksi virolaisiin.
- ketkä me
Suomen armeijahan sen pysäytti, virolaisia ei ollut mukana edes promillen vertaa. Viro ja Venäjä ovat nyt köyhiä takapajuloita täynnä Suomea kadehtivia katkeria rumiluksia.
- virosuomi123##$
ketkä me kirjoitti:
Suomen armeijahan sen pysäytti, virolaisia ei ollut mukana edes promillen vertaa. Viro ja Venäjä ovat nyt köyhiä takapajuloita täynnä Suomea kadehtivia katkeria rumiluksia.
Ruotsin eturintama oli silloin suomen itäraja ja on vielä tänä päivänäkin ja virolaiset varmaan aavisti sen että suomi tarjoaa töitä virolaisille niin tuli autta mutta ite en virolaisena hyväksyy että jotkut virosta tulevat henkilöt tekevät täällä rikoksia. Viro ois valmis ottaamaam nämä rikoliset viroon vankilaan mutta yk:öön ihmisjärjestö ei huväksytämmöistä koska virossa vankilat ovat huonoja ja siellä ei ole oikeita olosuhteita rikoksen tekijälle ja virossa on kovemmat tuomiot kuin suomessa. Suomi voi vähentåä rikoksia oikeastaan sillä että se antaa ihan pikeita ja kunnon rangaistuksia rikollisille esim rattijuopomus 1v linnaan ilman oikeudenkäyntiä
- Ei vanametallia!
Narvan maantien varressa meren rannassa näin 90-luvun alussa ison kiven, jossa oli pronssilaatta, mikä kertoi, että tässä soome poisit rantautuivat kun tulivat virolaisia auttamaan 1918 (vai oliko se -19).
Siinä uudelleen järjestelyn hötäkässä ilmeisesti venäläiset romunkerääjät veivät laatan. Huvittavaa että laatta oli säilynyt läpi NL-miehityksen ajan. Jälkeen päin uusi laatta on saatu paikalleen.
Eli naapuriapua on ollut kumpaakin suuntaan kuten hyvään yhteiseloon kuuluu. - keppo kippo
Helsingin Vanhankirkon puiston laidassa on samoin muistomerkki Pohjan pojille, suomeksi ja viroksi. Sen enempää valvontakomissio kuin Neuvostoliiton suurlähetystökään ei vaatinut sen poistamista.
Termeistä sen verran, että Soome poisid tarkoittaa yksinomaan JR200:n miehiä jatkosodassa (kunniamarssina Teid me tervitame kodumaa metsad ja jõed). Suomalaisia Pohjan poikia johti Viron vapaussodassa suomalainen Ekströn ja virolainen (tosin Suomessa asunut) Kalm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831479Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671275Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2281246Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2041246Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121059Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041019Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65933- 83849
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123818