Fuji Finepix S5500

amatööri

onko kellään kokemuksia kyseisestä kamerasta. itse ajattelin ostaa tuollaisen kun halavalla saa.

10

4696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amatöör

      Tuon edellinen malli tais olla S5000 ja siinä ainakin on ihan tarpeeksi toimintoja amatöörille. Jos ei valokuvausta harrasta(siis niin vakavasti), niin ei niitä kaikkia hienouksia tule edes käytettyä. Itellänikin kamerassa vaikka mitä systeemejä ja automaatilla pidän aina kun en jaksa säädellä valotusaikoja sun muita.

      Käsittääkseni tuon mallin hinta/laatusuhde on hyvä...ainakin S5000:ssa oli.

      • on parempi

        kääntyvä näyttö,optine vakain, kyvyempi, enempi säätöjä


      • Foto 1
        on parempi kirjoitti:

        kääntyvä näyttö,optine vakain, kyvyempi, enempi säätöjä

        Noiden myyjien juttuhin ei aina kannata uskoa..


    • Filo

      hinta/laatusuhteeltaan yksi parhaita kameroita, mitä on tällä hetkellä tarjolla.
      kuvia voi suurentaa A3-kokoon ja kuvanlaatu on erinomainen.
      200-300 euroa kalliimmat kamerat ei oikeastaan tuo mitään oleellista lisää verrattuna S5500-kameraan.

    • Kuvailija

      Minulla on tuo edellinen S5000-malli. Todellakin hintaansa nähden laadukas peli, maksoin viime keväänä 399€. Totuus on, että lähes kaikki tämän laatuluokan kamerat maksavat yli 600€.

      Hyvää:

      - Fujin SuperCCD kenno tekee todella tarkkaa jälkeä
      - Todella tarkat makrokuvat muutaman sentin päästä
      - Loistava värien toisto
      - Mukavan pitkä 10x zoomi
      - Tehokas salama
      - Tukeva pitää kädessä
      - Riittävästi säätömahdollisuuksia
      - Automaattitarkennuksen apuvalo auttaa tarkentamaan huonossa valossa

      Huonoa:
      - Hämärässä kuvattaessa ilman salamaa aika herkkä heilahtamaan (kuvanvakain olisi kova sana).
      - Sisällä kuvattaessa ilman salamaa kuvat ovat hieman kellertäviä.
      - On aika painava ja iso; ei mahdu taskuun :(
      - Vastavaloon kuvattaessa saattaa tulla linssiheijastumia kuvaan.

      • fujilla_vuodesta84

        ostin tuollaisen s5000 n. vuosi sitten ja hetkeäkään en ole katunut!
        Kameran laajentaminenkin on helppoa, joskaan ei halpaa.Kuvaan itse todella paljon ja kameran ominaisuudet riittää ainakin a3 kokoon saakka(studio tuotekuvaus)


      • Watt
        fujilla_vuodesta84 kirjoitti:

        ostin tuollaisen s5000 n. vuosi sitten ja hetkeäkään en ole katunut!
        Kameran laajentaminenkin on helppoa, joskaan ei halpaa.Kuvaan itse todella paljon ja kameran ominaisuudet riittää ainakin a3 kokoon saakka(studio tuotekuvaus)

        Kumpi on parempi??? mitä eroa on 5000 verrattuna 5500. onko 5500 uudempi? ainakin kattelin nii toi 5500 on pikkusen halvempi ja siinä on isompi video kuvan koko :) ja jotain muutakin... mut megpix tossa 5500 taitaa olla 4 ja tossa 5000 6... miten on? kumpi!!???


      • jarion
        Watt kirjoitti:

        Kumpi on parempi??? mitä eroa on 5000 verrattuna 5500. onko 5500 uudempi? ainakin kattelin nii toi 5500 on pikkusen halvempi ja siinä on isompi video kuvan koko :) ja jotain muutakin... mut megpix tossa 5500 taitaa olla 4 ja tossa 5000 6... miten on? kumpi!!???

        olen kuvannut puol vuotta s 5000 kameralla ja kyllä siinä on 3 miljoonan kenno se vaan interpoloi sen kuvan 6 miljoonaiseksi.
        5500 on uudempi ja varmasti paranneltu malli eli lasten taudit on poistettu, muuten lähes sama vekotin.


      • Kuvaaja10
        jarion kirjoitti:

        olen kuvannut puol vuotta s 5000 kameralla ja kyllä siinä on 3 miljoonan kenno se vaan interpoloi sen kuvan 6 miljoonaiseksi.
        5500 on uudempi ja varmasti paranneltu malli eli lasten taudit on poistettu, muuten lähes sama vekotin.

        Noi molemmat mallit on hyviä, eikä lastentauteja canonien tapaan niissä ole.


      • K@lle
        Kuvaaja10 kirjoitti:

        Noi molemmat mallit on hyviä, eikä lastentauteja canonien tapaan niissä ole.

        Kovin tuntuvat yleensä Canonin kameroita kehuvan. Eräs 20 vuotta kameroita kaupannyt myyjä tosin sanoi, että ei oo Canon enää sama kun oli sillon 20 vuotta sitten.

        Itellä ollu pari kuukautta Fuji S5500. Suurin puute tuossa on ehkä vähän pienehkö näyttö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1509
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1136
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      49
      972
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      184
      852
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      720
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      615
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      588
    9. 54
      586
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      541
    Aihe