Yllätysvauva / iltatähti

Linn10

Onko kokemuksia?

Kuinka selvisitte raskaudesta ja vauva-ajasta, kun lapsi on iltatähti ja täydellinen yllätysvauva (raskauden ei kohdallani pitänyt enää olla mahdollista)?

Abortti tunnollani en osaisi elää.

Kertokaa kokemuksianne!

5

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri 43

      Muakin kiinostais kuulla toisten yli 40 v. äitien yllätysraskaus ja selviämis kokemuksista, sillä itselläni menkat on jo reilusti viikon myöhässä ja nyt pelkään olevani raskaana.

      Testiä en tosin ole vielä edes uskaltanut ajatella, saati sitte kertoa miehelle mitä on mahdollisesti odotettavissa. Olen vaan vielä toivonut että jos menkat sieltä sittenkin alkais...
      Eräänlaista itsensä pettämistähän tää varmasti on, sillä tänäänkin on ollut selviä jo aikaisemmista raskauksista tuttuja oireita. Meillä on kaksi jo teini-ikäistä lasta ennestään.

      Testin ajattelin tehdä viikonloppuna ja vasta sen jälkeen kertoa miehelle uutisen. Varmaan se ainakin alkuun suuttuu ja alkaa vaatia multa aborttia. No sen näkee sitte.

    • Lflflflffl

      Vastaan nyt vaikka en olekaan ollut sinun tilanteessasi, koska kukaan muukaan ei ole näköjään vastaillut.

      Kaverin äiti tuli raskaaksi siinä vaiheessa kun hänen muut lapsensa olivat 16 ja 18. Oli kova shokki, koska olivat jo aikaa sitten luopuneet toivosta. Olivat siis yrittäneet kolmatta lasta heti muiden lasten perään. Eivät olleet tulleet ajatelleeksi, että sitä voisi taas alkaa käyttämään ehkäisyvälineitä näin "kypsemmällä" iällä. En osaa kertoa mitään siitä raskausajasta, mutta vauvan syntymän jälkeen koko perhe osallistui uuden tulokkaan hoitoon. Myös perheen teinit. Ja näki, että tytöt teki sen mielellään. Vauvalla oli siis äidin ja isän lisäksi kaksi isoa siskoa hoitajina ja kasvattajina.

    • Amaliana-50

      Mä olen vasta raskaana,lapsi ei ole vielä syntynyt. Raskausaika on ollut huomattavasti vaikeampi, kuin nuorena,kaikkine ns. normivaivoineen närästyksestä peräpukamiin, joiden lisäksi muita paljon pahempia, jotka rajoittavat kaikkea liikkumista, raskauden puolivälistä saakka. Enkä ollut edes normaalia huonokuntoisempi alkuun. Raskaus oli oikeastaan positiivinen yllätys, vaikka melko pian huolestuin tosi paljon kaikista mahdollisista riskeistä. Miesystäväni uhkasi katkaista suhteen jos teen abortin,minulle tosin sillä ei juurikaan enää ollut edes merkitystä :D. En siis todellakaan ryhtynyt äkkirakastuneena tähän hänen vuokseen. Vaikka mielestäni tappaminen on väärin, on myös kärsimyksen tuottaminen ja osallistuin tarjolla oleviin tutkimuksiin, eikä mieskään siitä valittanut.

    • kohtalotoveri 43

      Oikein mä oireeni tulkitsin. Kaksi vahvaa viivaa sieltä eilis aamuna testiin pärähti, elikäs syysvauvaa odotan. Laskeskelin itse edellisistä kuukautisista, että oisin nyt jossain raskausviikkkojen 5-6 välissä ja vauva olis saanut alkunsa joskus joulun tietämissä, joka kyllä täsmäis. Me kun oltiin miehen kanssa se koko jouluviikko lomilla ja ukko oli silloin jokaikinen ilta kimpussa. Normaalisti työviikoilla mies haluu seksiä vain viikolopuisin.

      Kun kerroin miehelle olevani raskaana, niin eipä tuo riemusta kiljunut. Kehtasi vihjailla että eihän se voi olla mahdollista ja olenko ollut jonkun vieraan kanssa.
      Sitte kun huomasi, et mua alkoi itkettää, niin yritti korjailla ja lieventää sanomaansa. Illalla kyllä ois sitte parin saunakaljan jälkeen halunnut rakastella, mut mä käänsin selkäni ja sanoin haluavani nukkua. Aamulla, kun mä vielä nukuin se oli kömpinyt selän taakse ja sai mut hellillä hyväilyillään puoliunissani syttymään, mutta sitte kun pääsi tahtomaansa, niin hellyys unohtui ja alkoi työnnellä niin rajusti ja syvälle et mua alkoi vihlomaan.

      No nyt iltapäivällä kun oltiin kaksin kotona, niin yritin alkaa jutella sen kanssa tästä raskaudesta, mutta se sanoi tarvitsevansa aikaa asian sulatteluun ja että meillä menee nyt kaikki aikaisemmat suunitelmat aina eläkeikään saakka täysin uusiksi, jollen mä sitte haluis tehdä aborttia???
      Kun mä sanoin siihen, että aborttia en tee, ellei sitte jokin ole niin pahasti pielessä, että sitä lääketieteellisesti suositellaan, niin mies näytti nyrpeetä naamaa. Otti suksensa ja sanoi lähtevänsä hiihtolenkille. Huoh!

      Jotenkin mulla nyt on niin kaksijakoiset tunteet. Toisaalta oon niin onnellinen, kun saan vielä kerran kokea raskauden ja lapsen syntymän. Toisaalta harmittaa miehen kanssa, jos tää alkaa olla nyt tälläista.

      Ois kivaa kuulla, millä viikolla te "Linn10" ja "Amaliana-50" ootte ja miten Ap. sun mies on suhtautunut raskauteen?
      Muutoinkin ois ihanaa voida edes silloin tällöin kirjoitella tänne toisille, joskin vieraille, mutta samassa elämäntilanteessa oleville... Eihän näistä tuttujen ja työkavereitten kanssa oikein voi, eikä edes kehtaa jutella.

      • susiekuuuuuuu

        Meille tulossa kolmas ja itse täytin syksyllä juuri 41 v. La kesäkuussa. Meillä kyllä hieman eri tilanne, vanhin vasta eskarilainen, joten lapsille tulee pienet ikäerot. Mutta olin jotenkin juuri tyytynyt ajatukseen "meillä on 2 lasta" vaikka aiemmin kolmatta toivoinkin, et pieni ns shokki tää uutinen syksyllä oli minulle itselleni ja hieman sopeutumista vaati. Mies oli meillä heti ok asian suhteen ja otti mua paremmin. Nyt siis puoli välissä ja kaikki hyvin. Kovasti kaikk odotellaan uutta perheenjäsentä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      220
      1774
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1764
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      323
      1328
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1249
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      129
      1234
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      1223
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1135
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      1067
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      67
      1043
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      94
      1026
    Aihe