Olen opiskellut lukiossa venäjää, ja minua kiinnostaisikin kehittyä kielessä vielä enemmän. Yliopistoa olen miettinyt vaihtoehtona, mutta siellä venäjän opiskelu on varmaan aika vaativaa eikä keskity pelkästään pelkästään kielen oppimiseen.
Onko Venäjällä esim. joitain nuorten leirejä tai kielikurssin tapaisia, jossa kielitaito kehittyisi ihan luonnostaan?
Katselin vähän noita suomivenäjä-seuran ja venäjänmatkojen kursseja ja joidenkin kokemuksia lueskelin täältä, mutta sekin vaikuttaa tuollaiselta yliopistotason melko tiukkatahtiselta opiskelulta ja tasoltaan vaikealta. Haaveenani olisi kuitenkin jollakin tavalla päästä käyttäämään kieltä venäjänkielisessä ympäristössä jatkuvasti, jotta taito kehittyisi.
venäjän opiskelu / kielitaidon parantaminen
3
161
Vastaukset
- rossija harasoo
Itsellä kanssa vähän samoja haaveita. Tasoltani en ole kauhean pitkällä, mutta en ihan alkeissakaan. Olen antanut ymmärtää että paras tai ainakin hyvä tapahan olisi jos pystyisi vaikka puoleks vuodeks asettua Venäjälle ja näin ollen päästä kieltä käyttämään. Vaikka kuinka oppikirjoja ja äänitteitä pämppäis, nii ei se välttämättä käyttökieleksi kehity. Ympäristön merkitys suht' merkittävä.
Hei! Olen venäläinen, nimeni on Aleksanteri. Minulla on päinvastoinen tehtävä - haluasin parantaa minun suomen kielen taito. Me voisimme seurustella Teidän kanssa sähköpostitse. Kirjoittakaa osoiteen [email protected]. Minä autan eri aineilla: ven. elokuvilla, lauluilla, oppikirjoilla, millä tahansa keskusteluilla minun kanssa. Вы хотите правильно говорить по-русски, vaan minä haulan oikeasti puhua suomeksi. Olkaamme ystäviä ja auttakaamme toisiaan tässä.
Kunnioittaen, Alex Moskovasta- neuvostoihminen
se on vaan kova työtä ei muuta...
Itse olen opiskellut englanttia silloin kun rautariipus oli vielä laskettuna NL ja lännen välissä, , telkkarissa näkyi vain programma vremja ja TASSin lausunnot, matkustaminen oli mahdollista vain Leningradiin ja sekin vain kerran 2ssa vuodessa.
Silti olen tehnyt suht hyvät saavutukset, kielen opiskelussa,
Alkuopinnot olen saanut koulusta, mutta se oli aika erikoinen englantti!
Tyylissä:The grate October revolution is the main holiday around the world, that’s why all working people celebrate it in all counties.
We proud to be young pioneers, because pioneers are struggling for peace in all world, like devote grate Lenin!
tällaista juoppohullun houretta me käytin läpi koulussa, minä pädin että tämä on liian vähän ja aloitin itseopiskelua..
seuraava opiskelumenetelmä olen käyttänyt..
otin joku englanttikielinen kirjan ja sen esim. venäjänkielinen käännös.
Esim "Favorit Five" oli myös venäjäksi... kaikki 4 kirjaa..
Ja ei muuta kuin lukemaan koko kirjan, alusta loppuun, kaikki mielenkiintoiset lauseet, sanat, fraasit paperille ja opiskelemaan ulkoa...
vaikeat kohdat voi aina katsoa miten ammattitulkki on kääntänyt....
Minusta se on mielenkiintoista ja todella hyödyllistä kielten opiskelussa, mutta toisaalta hidasta...
olen lukenut aika paljon englanttikielista kaunokirjallisuutta, se on auttanut minua sitten elämässäni todella paljon.
tällä hetkellä en enää opiskelee englanttia, mutta britit saavat selvä mun puheesta , se riittää minulle. Lukeminen vieläkin sujuu aika hyvin...
uutisten katselu CNN menee myös suht.hyvin...
tämmöinen opiskelu suusittelisin minä, se toimii, ainakin mun tapauksessa..
ehdottaisin vaikka Anna Karenina suomennos on tehty todella hyvin...
Jopa Tuntematon sotilas on olemassa venäjän kielillä.... oikeastaan olen käännöksen korjannut paljon,... silti käännös on hyvä..
kirjoja paljon!
elikkä ei muuta kuin opiskella opiskella ja opislella niin kuin neuvoi suuri Lenin.
tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303651Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91718Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2271348Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1431015Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34923Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243915- 62908
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ69894Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98849