Mercilon

minä vaan

Kokemuksia Mercilon-ehkäisypillereistä, onko vähentänyt finnejä ja ihon rasvoittumista?

16

19150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Athalia

      Mercilonista tuli minulle finnejä ja lisää finnejä, ihoni oli pahempi kuin pahimpina teinivuosina. Mercilonista siirryttin sitten Diane-Novaan, joka määrättiin aknen hoitoon... ELi minulla ainakin vain lisäsi finnejä, mutta meitä ihmisiähän on niin erilaisia, joten en tiedä kuinka sinulla sitten vaikuttaisi.

      • Iina

        Minulla oli myös joskus aikoinaan ensimmäisinä pillereinä mercilonit ja finnejä tuli ja tuli ja tuli!!!
        Ja paino nousi myös 10-15kg
        En kyllä pysty suosittelemaan kenellekään.

        Sitten vaihdoin n. vuoden jälkeen harmonettiin ja iho tuli kuntoon, sekä paino normalisoitui.


      • ei enää kiitos

        Mielenkiintoista, että jollain muulla on samansuuntaisia kokemuksia. Siis että Mercilonien myötä iho on itseasiassa vaan huonontunut eikä parantunut niin kuin e-pillerien kanssa yleensä.

        Olen 26-v. ja mulla oli teininä huono iho ja kuusi vuotta sitten aloin syömään Merciloneja. Nyt olen muistellut, että ennen pillereiden aloitusta mun iho oli kuitenkin paljon paremmassa kunnossa kuin nyt.

        Nyt meinaan lopettaa pillerit kokonaan. Epäilyttää mitä e-pillerit elimistölle tekevät, kun niitä vuosi toisensa perään popsii ja kun on olemassa veritulppariskit sun muut... Ei se kauhean terveellistä voi olla näin maalaisjärjellä ajateltuna, vaikka gynet kauheen reippaasti on aina pillerireseptiä kirjoittamassa...


      • Anonyymi

    • sassa

      Söin kyseisiä pillereita vajavan 2 vuotta, ja lopetin ne kun lihoin 15 kg, itkin koko ajan, eikä seksikään maistunut. Lopetuksen jälkeen mensut tuli reilu vuoden ajan n. joka kolmas kuukausi ja puhkes akne. Kiitos mercolonin. En siis suosittele.

    • ...

      Olen käyttänyt Mercilonia kymmenen vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Akne hävisi välittömästi, menkat muuttuivat säännöllisiksi, en lihonut tai laihtunut.

      Yksilöllistä siis.

    • nainen25

      Söin kyseisiä pilsuja parikymppisenä vajavan pari vuotta. Mikä oli tulos:

      Seksi ei maistunut, paikat kuin saharan autiomaa.

      Minä, aina niin hoikka tyttö, lihoin 15 kiloa.

      Päänsärkyä, rinnanahdistusta ja masennusta.

      Menkat tulivat säännöllisesti ja iho oli hyvänää, mutta lopetuksen jälkeen menkat oli vuoden miten sattuu. Sitten puhkeskin aikuisiän akne (keskivaikea-vaikea ja roaccutan lääkkeks). No akne parani kahdeksi vuodeksi, mutta yritti keväällä taas tulla. Nyt vetelen taas roaa, onneksi viimeiset kuukaudet käsillä.

      Tämä iho-ongelma on tullut maksamaan minulle tällä hetkellä noin 2000 euroa, joten en voi merciloneja todellakaan suositella. JA HUOM! Olen liian hidas, joten vakuutukseen en saanut tätä aknea.

      • huono selitys..

        Lihoaminen on tosi huono syy! Jos ette tienny niin e-pilleristä voi lihota keskimäärin 2kg joka sekin nesteen kertymistä. Ei oo mitään varmoja todisteita että pillerit lihottaa. Eli eiköhän se ihan omasta mässäilystä johdu! Mulla mercilon tabletit on toiminut tosi hyvin eikä oo tullut yhtään mitäään ongelmia..


    • tyttö21

      Vaihdoin yasmineista kolmen vouden jälkeen merciloneihin, ensin sain finnejä otsaan mutta kuukauden jälkeen ne katosi ja iho ei oo ollu näin hyvä 12 vuoteen. Mieliala oli yasminepillereitten kanssa hirveä ja masennus iski. Heti kun vaihdoin merciloniin olin taas oma itseni ja elämä hymyili taas.

      • 89tyttö

        Söin joskus pulitoista vuotta sitten mercilonia. Aina välillä tuli mahakipuja ja pahaa oloa, mutta ei mitään kummempaa. Sitten ei ollut enää tarvetta ehkäisyyn ja lopetin käytön ja olin vuoden ilman pillereitä. Aloitin mercilonin noin 5 kk sitten uudestaan. Joudun vaihtaa pillerit kuukauden jälkeen, koska minulle tuli jatkuvaa vatsakipua, aamupahoinvointia ja oksentelin. ( huom: en siis ollut raskaana :) ) no, siitenpä gynekologi määräsi Yasminellee ja siitä sen verran, että mun kasvot ei oo vuosiin näyttänyt näin pahalta. Fionnejä vaan tulee lisää ja lisää! En tiedä kumpi on pahempi...vatsakivut vai sellanen naama ettei ulkona kehtaa käydä. huh!


    • iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

      en oo käyttäny kauaa ei oo mitää ongelmii ilmenny :D noh täs kk pari finnii puhkes eli kaks :D halut on kyl laantunu ihan välillä miinuksille mut onneks olen sen verran addikti tossa pelis että ei haittaa paljoa :P (pelis -.-)
      harrastin tänään ilman kumia eka kerran seksiä poikaystäväni kanssa :D hiukkasen pelottaa ku en oo koskaan ennen :P noh olen käyttänyt oikein pillereit nii en usko et ongelmii tulee :P

    • Elphis

      Itse olen käyttänyt kyseisisä pillereitä n 1½ vuotta. Finnit katosivat täysin, mutta kyllä sitä painoakin kertyi n 10kg.. Tyytyväinen kuitenkin olen. =) Halut ovat toisinaan olleet hyvin olemattomia, mutta onneks tulee sit niitä "parempia aikoja". Aluksi käytin n ½ vuoden ajan Yasminelleja ja ne olivat aivan kamalat! Naama oli täynnä finnejä ja itkin sekä huusin kokoajan - ne eivät siis todellakaan minulle sopineet.

    • NeraX

      Mulla oli mersit vain kolmisen kuukautta. Tulin niistä niin pirun äkäiseksi, ettei voinut jatkaa. Aloittaessani ei ollut mitään puhetta auttaako akneen. Tätä ennen käytin yli kaksi vuotta diane novaa - joka aiheutti minulle masennuksen. Kannattaa miettiä - onko ehkäisypillerit oikea hoito akneen. Toki, jos ne hankitaan raskauden ehkäisyyn asia on eri. Mutta tarkkaile e-pillereiden vaikutusta myös mieli aloihin ja näläntunteisiin. Eli ei vain ihon kuntoon. Tsemppiä aknen kanssa, toivottavasti saat apua siihen.

    • addicted

      Monet ovat valitelleet pillerien lihottaneen teitä, mutta faktahan on se, että pillerit "lihottavat" (kroppaan kertyy nestettä) korkeintaan sen kaksi kiloa ja loput kilot ahdatte itse itseenne sitä ruokaa. Pillerit saattavat lisätä ruokahalua, mutta eivät ne sitä ruokaa teidän suuhunne lapa. Jos painoa on kertynyt enemmän, kuin parisen kiloa pillereiden aloittamisen jälkeen, ette voi syyttää ketään muuta, kuin itseänne ja huonoa itsekurianne.

      Ensimmäisten kolmen kuukauden aikana Mercilonien sivuvaikutukset olivat varsin ikäviä, finnejä tuli todella paljon, mieliala vaihteli, tiputteli, ilmestyi läpivuotoa mitä kummallisimpina päivinä, seksi sattui jne jne. Olin kuitenkin sinnikäs ja jaksoin tuota sen 2-3 kk ja kaikki oireet hävisivät, kuin seinään.

      Nykyään ihoni on ehkä jopa astetta parempi, kuin ennen pillereitä. Silloin saattoi ilmestyä jokunen finni sine tänne, nyt ei sitäkään. Saattaa olla pelkkä illuusio, mutta ihoni ei myöskään rasvoitu yhtä paljon, kuin ennen. Ruokahaluni ei ole suurentunut pillereiden myötä, päinvastoin, pienentynyt ja otan tämän ko. sivuvaikutuksen mitä positiivisin mielin.

      Eli Mercilon on minulle kaikenkaikkiaan erityisen hyvä merkki, lukuunottamatta helvetillisiä sivuvaikutuksia, jotka ilmestyivät (ja onneksi myös hävisivät) pillereitä aloittaessa.

    • pilleriit

      oon syönyt nyt merciloneja 3 kk. ihon rasvoittuminen vähenty huomattavasti. ei tarvihe pitkin päivää lisäillä puuteria. finnejä tulee tosi harvoin. menkkakivut lähti poijes, oli ihan hirveät. ei ole paino noussut. eikä pillereitä voi lihomisesta syyttää. se on omasta ruokavaliosta ja liikunnasta. voiha se olla että nuo pillerit lisää ruokahalua tai makennälkää. ite kyllä liikun säännöllisesti. paino tippunut pari kiloa siitä kun alotin pillerit

    • apua...

      Itse olen syönyt Merciloneja nyt noin yksi ja puoli liuskaa. Vaihdoin Cerazette-minipillereistä näihin. Aluksi kaikki näytti hyvältä: ei mitään sivuvaikutuksia. Nyt kuitenkin noin kuukauden ajan olen kärsinyt aivana järkyttävistä finneistä, juuri sellaisista isoista ja kipeistä "märkäpäistä". Olen vuosia sitten syönyt Roacutta-kuurin, jossa lupailtiin ettei finnejä sen kuurin syötyä tule enää koskaan. No, ihoni tosiaan parantui lähes täydelliseksi, mutta nyt nämä pillerit.... isoja, kipeitä finnejä ilmestyi aluksi otsaan, sitten poskiin ja nyt niitä on ympäri naamaa arpineen. En tiedä kauanko kestän tätä. Toivon todella, että nämä häviävät mahdollisimman pian, ehkä ovat vain alkuoireita, kuten joku totesi?

      Muuten ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia, ruoka maistuu normaalisti, niin myös elämä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe