jatkuvia pahoin pitely yrityksiä

vielähengissä

Joo elikkä olen 17v poika ja paikkakunnallani on sellainen kylä juoppo joita nyt löytyy joka kylästä. Kyseinen herrasmies ei tyydy alkoholiin vaan käyttää lääkkeitä yms.. nyt siihen ongelmaan, mies on ottanut minut jotenkin silmätikuksi ja aina kun törmäämme kylillä saan juosta henkeni edestä :D olen iste 172cm ja 60kg ja hän on noin 190 ja 90kg eli ero on aika suuri... mies on noi 43v ja aina yrittää käydä päälleni. Saa aina olla tuli perseen alla ku tiiä minkä kulman takaa se hyökkää. Mies ei ole muille ihmisille yhtä agressiivinen kun minulle. Onneksi ei ole vielä saanut kiinnii.. setäsiniset on hakenut miehen usein talteen mutta sama toistuu aina.. miten tulisi toimi kun ei virkavallastakaan näytä hyötyä olevan. Pitääkö odottaa että mies hakkaa minut teholla ennekun suomen valtio puuttuu asiaan vai alanko kantamaan moraa mukana ja tuikkaan kylkee. (Vitsi) mutta tosiaan kertokaa miten toimin alkaa ärsyttämään tämä jatkuva pelko

12

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+14

      Lähestymiskieltohan tuohon auttaisi, mutta kun olet vielä lapsen kirjoissa, niin asia mutkistuu. Käräjäoikeudesta se selviää, pitäisikö sitä hakea holhoojasi, vai voitko itse sitä hakea.

    • Aaro1112

      Jos todistajia löytyy niin on ehkä mahdollista saada mies suljetulle pakkohoitoon.
      SIellä saattaisi pysyä pidemmänkin ajan.

      En tiedä sitten, että onnistuuko ennenkuin on perusteellisesti hakannut sinut tai jonkun muun.

    • ery5rtyrgy

      Sano sille että oot lapsi vaan. voi mennä hiljaiseksi sen jälkeen.

      • guard2

        Jos et pääse karkuun, niin mene muiden ihmisten joukkoon. En tiedä auttaako tämä,
        mutta on ainakin todistajia.Jokaisella on myös oikeus puolustaa itseään tai toista ihmistä
        oikeudettomalta hyökkäykseltä( Laki hätävarjelusta) vähäisimmällä tarvittavalla voimakeinolla.


    • pasderafbueargaowurheoua

      Muistiinpanovälineet taskuun ja pidä aina mukana (ei tarvi olla kynä ja paperia nykyaikana vaan esim. älypuhelin tai tabletti käy)
      Kirjoita muistiin joka ikinen kohtaaminen (tarkka kellonaika ja tapahtumapaikan osoite) ja kirjoita ylös kaikki sellainen käytös jonka on mahdollista tulkita täyttävän jonkun rikoksen tunnusmerkit.
      - Pahoinpitely tai sen yritys
      - Laiton uhkaus (esim. "mä vedän sua turpaan" -huutelu)
      - Jos kiusanteko on riittävän usein yhä uudelleen toistuvaa, niin rikoslaista löytyy sellaisetkin kohdat kuten Häirintä ja Vainoaminen jolloin sellainenkin käytös mikä yksittäistapauksena ei täyttäisi rikoksen tunnusmerkkiä voidaan tulkita rikokseksi riittävän monesti toistuessaan

      Joka kerta kun näet miehen kirjoitat muistiin tarkan kuvauksen mitä kaikkea tapahtui ja missä ja mihin aikaan

      Mahdolliset silminnäkijät jos vaan on niiden nimi tiedossa on myös hyvä kirjoittaa muistiin.

      Ja kameraa kannattaa käyttää varsinkin sellaisissa laitteissa joissa talentuu kuvausaika.

      Kun on tarpeeksi aineistoa, niin eikun vain lakimiehen juttusille ja pistät lähestymiskiellon hakuun sekä katsot mistä kaikesta voisi tehdä rikosilmoituksen.

      Muista myös että tietyissä rikoksissa (lievä pahoinpitely tai laiton uhkaus) jotka ovat asianomistajarikoksia syyttäjä ei voi nostaa syytettä ellet käy erikseen itse tekemässä rikosilmoitusta jossa vaadit rangaistusta.

    • zeizeijiijii

      "Jos todistajia löytyy niin on ehkä mahdollista saada mies suljetulle pakkohoitoon."

      paina kuula kaaliisi

    • bdmEEÅOWM

      Olisi kiva muuten tietää MIKSI hän on juuri SINUT ottanut silmätikukseen? Olisikohan tähän jokin syy? Pahoinpitely on muuten yhdyssana, eli se ei ole pahoin pitely vaan pahoinpitely. Jotenkin kuulostaa oudolta/epäilyttävältä tarinalta muutenkin. Miksi joku kävisi/yrittäisi jatkuvasti käydä kimppuusi, varsinkaan jos et ole hänelle mitään tehnyt?

      • zoooozoooo

        Hmm. ....Kysyt uhrilta miksi sekopää valitsee JUURI HÄNET?! Jos oma elämä on pumpulissa mennyt itse sitä tajuamatta niin toki maailman ihmeet tuntuu todellakin käsittämättömiltä ja jopa mahdottomilta. Sinusta pitää tehdä joku päättäjä jollei jopa Pääministeri! yhtä kartalla kuin nykyiset :D Yhdyssanat hallussa :) Itse kävin kerran kusella festareilla rannassa ja kusemisen ääni -pikkukivien vyöryn ääni - sai yhden rokkarin raivostumaan. Vaikka uhon kaari ei kantanut niin oli kyllä ihmetys taas väliin. Mutta jos terve ihminen odottaa syytä niin on syytä katsoa peiliin.......


    • detpf

      " mies on noi 43v ja aina yrittää käydä päälleni "
      - Jaa aika tarkkaan tunnut tietävän hänen ikänsä silti, 43v.

      " Mies ei ole muille ihmisille yhtä agressiivinen kun minulle "
      - Miksiköhän näin, vain sinulle aggressiivinen, ei muille?

      "Pitääkö odottaa että mies hakkaa minut teholla"
      - Mitä tällä tarkoitat? Miksi hän sinut teholla hakkaisi? Jos hän olisi teho-osastolla samaan aikaan kanssasi niin tuskin hän ketään kykenisi hakkaamaan! :-)

      • Palikattaas

        No jos pienessä kylässä kyselee, niin melko helpollahan tuon saa selville. Ja toisekseen, vaikka olisikin joskus provosoinut kaveria, ei se kuitenkaan oikeuta toista juoksentelemaan perässä... Ja kolmanneksi. Mitä tulee viimeiseen virkkeeseesi, niin menehän jo muualle kasvamaan/pätemään kirjoitus virheistä. Vitun lapsi.


    • Hahahahahaaaaaa

      Onneksi sinä olet nopeajalkainen. Minä nauran itseni läkähdyksiin, kun luen lehdestä, että poliisi on juossut kiinni jonkun parikymppisen rosvon. Olisi syytä tehdä jotakin kunnolleen, jos vanha pappa nappaa kiinni ja pistää rautoihin.

    • röllippä

      Mora kannattaa unohtaa, sinun tulevaisuutesi on tärkeämpää. Tuossa tilanteessa nopeastikin saa tilanteen tasoittumaan mutta tässä on ehkä vähän huono antaa niitä neuvoja...

      Yleisesti ottaen silti, kusipäät ja kiusaajat kaikki "valitsee" uhrejaan ja he kokevat voivansa tehdä niin tai näin. Naisia hakkaavat miehet löytävät uskomattomalla tutkalla oikeat uhrit ja samalla tavalla tuntosarvia heiluttaa muut kusipäät.

      Puukot ja seet sekä tappaminen pois ajatuksista, sinun elämä on enemmän ja enenmmän arvoista kuin pilata yhden kusipäänn takia. Se ei tarkoita etteikö häntä saisi lopettamaan vaikka päivässä.....Harmi kun ei tässä voi oikein neuvoa .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe