Tässä aloituksessa ei ole minkäänlaista aihetta josta pitäisi keskustella. Kukaan ei voi moittia ketään siitä ettei tämä pysy aloituksen aiheessa.
Antaa tulla, kaikki kelpaa. Ilot ja surut, sairaudet ja hyvät olot, harrastukset, menot ja tulot, lähdöt ja saapumiset, säät ja kelit.
Keksikää lisää aiheita ja jutelkaa vaikka joutavia.
Aiheeton aloitus
238
479
Vastaukset
- @ino
Ihana aloitus, kiitos siitä.
Pakkasta on pidellyt.Oivallinen siivouspäivä.Laihdutuskuuri menossa, kolme kiloa on takana.
Palaan taas,kun pölyt on häädetty nurkista. - perruukki
Kummallinen kuontalo!
Nyt kun se paita on jäässä niin voisivat viedä Selänteen parturiin. - sitä odotellen
Missä viipyy hukszin henkevä kommentti?
- miettii miettii
Pohtii kenen aloitus tää mahtaa olla.
- pilsi ketjun
Lue ketjua tosi henkevää aika sanosinko aikalapsi ikäiseltä
- Korppis*
Vuosi on alkanut rivakasti.
Ilot:
Iloa on tuottaneet lapset ja mies.
Sairaudet:
Sappikivet kiukuttelivat joulun jälkeen liiallisen syömisen merkkinä. Siirryin vauvaruokapurkkeihin, joita hyödynnän päivällisellä. Sulavat hyvin aiheuttamatta turvotuksen tunteita ylävatsassa. Suosittelen jos on paino- tai vatsaongelmia. Couscous-kana yli vuosikkaille ripauksella suolaa oli ihanaa. Iltaruokailut pois vain hedelmiä.
Harrastukset:
Harrastuspiirini kokonntuu tänä iltana. Ajatukseni olisi jos mahdollista, alkaa tekemään keramiikkatyönä nukkekotiin nukkeja.
Tulot: Monot hanskassa tulot eivät ole suuret, mutta pärjään.
Muut tulot:
Tulin juuri kotiin kävin tekemässä kokusjärjestelyjä.
Menot:
Käynen sauvakävelylenkillä, ehkä.
Säät ja kelit:
Kelit ovat olleet tuiki vilpoisat. Eilen auto teki tenän ja vaati lisävirtaa. Ongelma ratkaistu.
Lauhtumaan päin ja viimakin on tyyntynyt tosin lunta sataa, pakkasta -15 C. - ihan uteliaisuuttani
Anteeksi kauhiasti.
Montako vuotta olet nukkekotia hyysänny, aika erikoinen harrastus tämänb ikäisillä- ei aihetta
Jos minulta kysyit niin en leiki nukkekodilla, tosin meillä on varastossa nukketalo jonka tyttärelle isänsä aikoinaan rakensi.
- Korppis*
Oletko kuullut miehistä jotka rakentelevat pienoisjunanratoja?
Harrastukset eivät kysy ikää. Hollannissa vierailin nukkemestaripariskunna (ikäiseni) luona. Olisitpa nähnyt heidän nukketalonsa. Aijon laajentaa nykyista nukketalokokonaisuutta, joka jo nyt on aika massiivinen. Ehkä ensi kesänä se laajenee. Mukaansa tempaava harrastuis. - Korppis*
Korppis* kirjoitti:
Oletko kuullut miehistä jotka rakentelevat pienoisjunanratoja?
Harrastukset eivät kysy ikää. Hollannissa vierailin nukkemestaripariskunna (ikäiseni) luona. Olisitpa nähnyt heidän nukketalonsa. Aijon laajentaa nykyista nukketalokokonaisuutta, joka jo nyt on aika massiivinen. Ehkä ensi kesänä se laajenee. Mukaansa tempaava harrastuis.Ps. En leiki, rakennan ja iloitsen kätteni töistä.
- €--
Korppis* kirjoitti:
Ps. En leiki, rakennan ja iloitsen kätteni töistä.
Koti pienoiskoossa hieno harrastus, varmaan toivoisit sen olevan oikean kokoinen bööpeleineen, tuli vain mieleen
- Korppis*
€-- kirjoitti:
Koti pienoiskoossa hieno harrastus, varmaan toivoisit sen olevan oikean kokoinen bööpeleineen, tuli vain mieleen
Harrastukseni alkoi vajasta löytämäni vanhan keittiökaapin innoittamana. Siitä tuli kesämökkiäni muistuttava talo isoine ulkoterasseineen.
Ison talon alakerrassa on Ristorante Pizzeria (entinen ravintolaihminen kun olen) toisessa kerroksessa on iso olohuone ja keittiö. Kolmaskerros, makuuhuone kirjastohuone ja kylpyhuone. Toisen pöydällä on ulkoterassi, jossa nuket ovat iltapäiväteellä istuen vanhoilla Hollannin siirtomaa-aikaisilla rottinkituoleilla. Kirjahyllyosiossa on vanha hollantilainen olohuone, jossa on käsin tehtyjä antiikkihuonekaluja myös Hollannin siirtomaa-ajoilta peräisin.
Omassa asunnossani ja mökillä on vanhoja entisöimiäni huonekaluja joten jotain samaa vois aistia tyylissä kalustaa. Eihän nukkekoti alunperinkään ole tarkotettu lapsille ja leluks. Nukkekoti on miniatyyri ja niitä on harrastettu antiikin ajoista asti. Siis nimenomaan aikuiset.
Leluna nukkekoti on tuskin kovinkaan vanha keksintö.Korppis* kirjoitti:
Harrastukseni alkoi vajasta löytämäni vanhan keittiökaapin innoittamana. Siitä tuli kesämökkiäni muistuttava talo isoine ulkoterasseineen.
Ison talon alakerrassa on Ristorante Pizzeria (entinen ravintolaihminen kun olen) toisessa kerroksessa on iso olohuone ja keittiö. Kolmaskerros, makuuhuone kirjastohuone ja kylpyhuone. Toisen pöydällä on ulkoterassi, jossa nuket ovat iltapäiväteellä istuen vanhoilla Hollannin siirtomaa-aikaisilla rottinkituoleilla. Kirjahyllyosiossa on vanha hollantilainen olohuone, jossa on käsin tehtyjä antiikkihuonekaluja myös Hollannin siirtomaa-ajoilta peräisin.
Omassa asunnossani ja mökillä on vanhoja entisöimiäni huonekaluja joten jotain samaa vois aistia tyylissä kalustaa.Jaa, sain tuntumaa saven pyörityksestä. Ylenpänä kerroin haluavani tehdä nukketaloon nukkeja. No, se nyt ei ollut hyvä idea ainakaan vielä sillä ainuana ensikertalaisena minun piti opetella erilaisia teknikoita saven käsittelyssä. Joten päädyimme opettajani kanssa, ehdottamaani vanhanaikaisen potan tekemiseen. Opettaja on muuten sama henkilö, jonka kanssa tein itselleni profiilin suomi24 treffeille kymmenkunta vuotta sitten. Hän se oli, joka naputti sanan korpikirjailija sen jälkeen kun oli kysynyt minulta mikä laitetaan sinulle nimimerkiksi.
Niinpä potta alkoi muotoutua käsissäni. Alku oli lupaava ja kävi kuin ammattilaiselta, mutta mitä korkeammaksi savimassa nousi sitä vaikeammaksi oli hallita potan reunojen muotoa. Oppitunti alkoi olla lopussa joten jätin homman odottamaan jatkaakseni ensi torstaina.
Luin ketjua ja huvituin. Ystävämme arvuuttelu meni pileen, en minä ole aloittaja ja aloittaja onkin sen jo todennut. Lähdin aamulla kello 8.30 työkeikalle kokoustilaisuutta järjestelmään.
Kello17.00 vein lainakirjan kirjastoon ja sieltä ajoin suoraan taiteenharrastuksen pariin.
Harrastellaan vaikka kirjoittamista pääasia, että harrastellaan. Lupaan laittaa sen potan kuvan profiiliini kun se joskus valmistuu.
Olisiko jollain ehdotusta vanhanaikaisesta pottakukkakuviosta. Jahka sinne asti pääsen, että maalaamaan.- polttouunitta
korppis kirjoitti:
Jaa, sain tuntumaa saven pyörityksestä. Ylenpänä kerroin haluavani tehdä nukketaloon nukkeja. No, se nyt ei ollut hyvä idea ainakaan vielä sillä ainuana ensikertalaisena minun piti opetella erilaisia teknikoita saven käsittelyssä. Joten päädyimme opettajani kanssa, ehdottamaani vanhanaikaisen potan tekemiseen. Opettaja on muuten sama henkilö, jonka kanssa tein itselleni profiilin suomi24 treffeille kymmenkunta vuotta sitten. Hän se oli, joka naputti sanan korpikirjailija sen jälkeen kun oli kysynyt minulta mikä laitetaan sinulle nimimerkiksi.
Niinpä potta alkoi muotoutua käsissäni. Alku oli lupaava ja kävi kuin ammattilaiselta, mutta mitä korkeammaksi savimassa nousi sitä vaikeammaksi oli hallita potan reunojen muotoa. Oppitunti alkoi olla lopussa joten jätin homman odottamaan jatkaakseni ensi torstaina.
Luin ketjua ja huvituin. Ystävämme arvuuttelu meni pileen, en minä ole aloittaja ja aloittaja onkin sen jo todennut. Lähdin aamulla kello 8.30 työkeikalle kokoustilaisuutta järjestelmään.
Kello17.00 vein lainakirjan kirjastoon ja sieltä ajoin suoraan taiteenharrastuksen pariin.
Harrastellaan vaikka kirjoittamista pääasia, että harrastellaan. Lupaan laittaa sen potan kuvan profiiliini kun se joskus valmistuu.
Olisiko jollain ehdotusta vanhanaikaisesta pottakukkakuviosta. Jahka sinne asti pääsen, että maalaamaan.Sä siis dreijasit?
Mä olen harrastanut muutama vuosi sitten savitöitä. Tarkoitus on vielä jatkaa jossain vaiheessa, mutta tällä hetkellä ei ole aikaa eikä uuniakaan.
- eppu2
Paras aloitus aikoihin.
Katselin tuossa noita nettilehtiä. Ei mitään repäisevää osunut silmään.
Makeasti on nukuttu Epun kanssa.
On se vähän yöllä näköjään vauhtia ottanut, kun pari mattoo oli vinossa. En kuullut mitään. "Hur vore det en hamster
med vinägrat skivad lax.
I doft av gröna örter
nödtvunget är klimax"
H.- ei aihetta
Kiitos osallistumisestasi, valitettavasti en ymmärrä ruotsia joten voitko suomentaa.
ei aihetta kirjoitti:
Kiitos osallistumisestasi, valitettavasti en ymmärrä ruotsia joten voitko suomentaa.
"ei aihetta"
Ei voi, menee keskusteluksi.
H.hunksz kirjoitti:
"ei aihetta"
Ei voi, menee keskusteluksi.
H.Olet sinä onneton tapaus, et varmaan itse sitä tajua.
Kysymys... Miksi puutut aloituksiin joita pidät keskustelukelvottomina?
Olet varmaan huomannut, että omiin ketjuihisi ei ole tunkua, siksipä kehoitan sinua miettimään osaatko keskustella itse lainkaan.
Nyt laitan nimimerkin, jotta sinun ei tarvitse olettaa tätä feikkiviestiksi.
Keskustellaan niitä noita jos osaat.
Olin tuolla lukulapmpun alla nojatuolissani, sain luettua loppuun Jonassonin kirjan. Kuikkasin siellä keskusteluihin ja päätin vastata älypuhelimesta. Kaikki meni hyvin kunnes piti panna yhteenlaskuntulos, mutta näyttö esti näkemästä numeroita. No, osaan jo käyttää aika taitavasti sitä aparaattia, mutta kyllä tämä pöytäkone pelittää parhaiten kun haluaa kirjoittaa pitemmän viestin.
Mutta täytyy sanoa, että kyllä tuo älypuhelinkin koukuttaa. Kiva koukuttaja jolla on mukava ottaa selfiekuvia, kuvia voi parannella mieleisekseen erilaisilla muokkausohjelmilla ; ))korppis kirjoitti:
Olet sinä onneton tapaus, et varmaan itse sitä tajua.
Olet varmaan huomannut, että omiin ketjuihisi ei ole tunkua, siksipä kehoitan sinua miettimään osaatko keskustella itse lainkaan.
Olin tuolla lukulapmpun alla nojatuolissani, sain luettua loppuun Jonassonin kirjan. Kuikkasin siellä keskusteluihin ja päätin vastata älypuhelimesta. Kaikki meni hyvin kunnes piti panna yhteenlaskuntulos, mutta näyttö esti näkemästä numeroita. No, osaan jo käyttää aika taitavasti sitä aparaattia, mutta kyllä tämä pöytäkone pelittää parhaiten kun haluaa kirjoittaa pitemmän viestin.
Mutta täytyy sanoa, että kyllä tuo älypuhelinkin koukuttaa. Kiva koukuttaja jolla on mukava ottaa selfiekuvia, kuvia voi parannella mieleisekseen erilaisilla muokkausohjelmilla ; ))"korppis"
No johan nyt on...
Piti ihan kirjautua vielä.
Sinähän kirjoitat, kuin kirjoittaisit minun laihoihin aiheettomiin aloituksiini?
Joissa tosin en toivo keskustelua puuttuvan.
Tietäen hyvin että kyllä tulee puuttumaan.
Miksi tunsit tarvetta tunnistautua?
Miksi et voi olla kuin minä?
Tunnistettavissa aina.
Yst.
H.- K.T. USA.
korppis kirjoitti:
Olet sinä onneton tapaus, et varmaan itse sitä tajua.
Mutta täytyy sanoa, että kyllä tuo älypuhelinkin koukuttaa. Kiva koukuttaja jolla on mukava ottaa selfiekuvia, kuvia voi parannella mieleisekseen erilaisilla muokkausohjelmilla ; ))Mukavaa seurata täältä kauempaa .Turvallisen matkan päästä .
Oikeastaan tosi virkistävää kirjoitella kinastelematta aina jostakin aiheesta . Sivistyneisyys on koholla ,eipäs pilata sitä .Kirjoitustaitoni ei ole edes taito ,mutta kahdella kielellä ajatus samanaikaisesti vetää oikosulkuja piuhoihin .Vanha kieli jäi perintönä matkalle mukaan ,ja turistina kuljetessa " vanhassa maassa " katsovat ihmeissään perään.Mistä tuollainen tupsahti ? Onneksi visiitit ovat harventuneet estäen traumat ,heheh.
- mimmimummi*
Onkos tämä sitten niinsanottu.... asiaton aloitus... eli ei mitään asian aihetta...suomenkieli on aika kimuranttia...joopa
Nyt laitan vasta joulun pois ....lapsuuden kodissakin pidettiin aina nuutinpäivään asti.....- ei aihetta
Ei ole asiaton. Jos ymmärrät vivahde-eron.
- mimmimummi*
ei aihetta kirjoitti:
Ei ole asiaton. Jos ymmärrät vivahde-eron.
Tottakai ymmärrän....leikkiä sanoilla...oli vaan minulta...
Tämä on hyvä aloitus ....voi puhua aiheesta kuin aiheesta.... mimmimummi* kirjoitti:
Tottakai ymmärrän....leikkiä sanoilla...oli vaan minulta...
Tämä on hyvä aloitus ....voi puhua aiheesta kuin aiheesta...."mimmimummi*"
Hän ei nyt ala keskustelemaan :)
H.- ei aihetta
hunksz kirjoitti:
"mimmimummi*"
Hän ei nyt ala keskustelemaan :)
H.Voisitko lopettaa rääpimisen ellei aloitus kiinnosta.
ei aihetta kirjoitti:
Voisitko lopettaa rääpimisen ellei aloitus kiinnosta.
"ei aihetta"
Pitääkö meidän keskustella?
Aloitus ei ainakaan halunnut niin käyvän.
H.- ei aihetta
hunksz kirjoitti:
"ei aihetta"
Pitääkö meidän keskustella?
Aloitus ei ainakaan halunnut niin käyvän.
H."Jutelkaa vaikka joutavia" eli toteutat oivallisesti aloitusta.
ei aihetta kirjoitti:
"Jutelkaa vaikka joutavia" eli toteutat oivallisesti aloitusta.
"ei aihetta"
Minä vastaan kysymyksiin.
H.- tuulen suunta?
hunksz kirjoitti:
"ei aihetta"
Minä vastaan kysymyksiin.
H.Mistäs päin siellä nyt oikein tuulee?
Meillä tuulee aika kylmästi koillisesta.
Aiheettomasti aloitin tämänkin päiväni.
Olen oppinut kuulkaa tekemään leipää.
Aikaisemmin yrittänyt ja erehtynyt ja rääpinyt kaikenlaisten sämpylöiden kanssa, mutta lauantaina se onnistui täydellisesti, pari vuokaleipää, ne on jo syöty ja ei muuta kuin uutta taikinaa putkeen, eikun vuokaan.
Nyt aloitan sen ruisleivän leipomisen harjoittelun ja kun se onnistuu niin karjalanpiirakat ovat seuraavana vuorossa.
Eli kohta olen palauttanut entiset taitoni, jotka menetin kun perhe vuosia sitten kutistui minimiin...
Voi noita ystävä parkoja kun ilmestyn heidän oviensa taakse tuore leipa kainalossa ja iloinen ilme naamallani: taas onnistuin. Pieniä ovat ilot täällä.- €ero
Hyvä, meikä on usein yrittänt touhuta sämpylöitten kanssa, tahtoi tulla lättänoitä ei ollu hiivan vika kun ei noussu niin ei.
Sanovat pitää vaivata kyllä vaivasin vaivaksi asti, kyllästyin kun ei tullut minusta paakaria,
Naapurin ukolta onnistuu hyvin, oon monasti lainannu leipää, mutta en ole palauttanut koska olen syönnä suuhuni. €ero kirjoitti:
Hyvä, meikä on usein yrittänt touhuta sämpylöitten kanssa, tahtoi tulla lättänoitä ei ollu hiivan vika kun ei noussu niin ei.
Sanovat pitää vaivata kyllä vaivasin vaivaksi asti, kyllästyin kun ei tullut minusta paakaria,
Naapurin ukolta onnistuu hyvin, oon monasti lainannu leipää, mutta en ole palauttanut koska olen syönnä suuhuni.Kyllä sitä monesti sain kokeilla ennen kuin tämä hyvän vuokaleivän resepti onnistui, välillä taikina kohosi liikaa ja repeili sinne tänne ja välillä taas liian vähän.
laittelen sekaan kaikenlaisia suutuntumia, siemeniä ja sun muuta, se helposti estää sen hiivan touhut ja leivästä ei tulekaan pulleaa ja houkuttelevaa.
Joillakin tuo leivonta onnistuu käden käänteessä ja itse saa tuhertaa ja tuhertaa, mutta lopulta...
Kannattaa olla jauhopeukalonaapureiden kanssa hyvis väleis... niin ja kehua kovasti kun jotain saa maistiaisiksi.- paistakaa ystävät
€ero kirjoitti:
Naapurin ukolta onnistuu hyvin, oon monasti lainannu leipää, mutta en ole palauttanut koska olen syönnä suuhuni.Vastaan sinulle, vaikka rosaliiin sai minut innostumaan paistamisesta/siitä kirjoittamisesta, joten varmasti pian saat ohjeita meiltä molemmilta.
Älä siis luovuta €ero, kyllä ne sämpylät vielä onnistuvat sinultakin, eikä ole vaivakaan ja vaivatakkaan ei paljon tarvitse. Harjoitus, harjoitus ja harjoitus tekee urheilijatkin.
Käytätkö (siis käytitkö) tavallista hiivaa, vai kuiva-sellaista? Tarkastitko lämmön nesteestä? Hiiva, se perinteinen "palaa" liian kuumasta ja ei kohota, jos on kylmä. Muistat kai sanonnan, "missä voi sulaa, siinä hiiva palaa", kun taas kuivahiiva vaatii korkeamman lämmön.
Itse laitoin äsken ruisjauhoja, vettä ja sitä kuivahiivaa "hapantumaan", koska "juuriainesta" ei ole, mutta huomenissa tekaisen jonkinlaisia kakkaroita taikinasta, siis ensin lisään lisää jauhoja, suolaa ja sekoita haarukalla (kahvelilla), annan kohota kertaalleen.
ps. omista mokista en viitsi kirjoittaa, mutta lapseni ei lue tätä palstaa, joten näinkin voi käydä. Pullaa olivat (2 tyttöä)paistamassa, joten taisi hiivaa tulla liikaakin, koska pulla pursusi ulos uunista. Sämpylät taas tulivat niin koviksi, että olisi voinut pelata pesäpalloa? Ja entäs se kakku? Kaikki aineet oli mitattu valmiiksi ja kakku uunissa, kunnes toinen hokasi, että mitäs nämä kanamunat tässä pöydällä vielä ovat?
Naurettavin oli nuorimman kinuskikastikkeen keitto. Ensimmäinen kaatui jo keittiöön, toinen keittiön vieressä olevaan ns. ruokailutilaan, mutta kolmannen kohdalla hän vain totesi, että "heitänkö jo olohuoneen partsille (parketille)"? - eppu2
€ero kirjoitti:
Naapurin ukolta onnistuu hyvin, oon monasti lainannu leipää, mutta en ole palauttanut koska olen syönnä suuhuni.Eero
Heti ensimmäisen rivin luettuani hörähdin nauruun.
Välittömästi nousi kuva Eerosta essu edessä, kädet taikinapytyssä, nenä jauhoissa.
Tuo mielikuvitus se on tommonen. - jauhoja?
eppu2 kirjoitti:
Eero
Heti ensimmäisen rivin luettuani hörähdin nauruun.
Välittömästi nousi kuva Eerosta essu edessä, kädet taikinapytyssä, nenä jauhoissa.
Tuo mielikuvitus se on tommonen.Partakarvoissakin?
- €ero
jauhoja? kirjoitti:
Partakarvoissakin?
Joo on mulla partaakin enempi kuin joutavilla joille ei parta kasva, jouhia vain sanotaan sanassa.
Pitsoja olen kyllä tehny, siinä kun parempi olla lättänä ja lettuja ne vasta lättänöitä
Naapurin laina sämpylät on makoisia - eppu2
€ero kirjoitti:
Joo on mulla partaakin enempi kuin joutavilla joille ei parta kasva, jouhia vain sanotaan sanassa.
Pitsoja olen kyllä tehny, siinä kun parempi olla lättänä ja lettuja ne vasta lättänöitä
Naapurin laina sämpylät on makoisiaJoten, kyllä Sinun on sitten parempi pysytellä vaan niissä lättänöissä.
- K.T. USA.
Samaa haaveilen joka kesä.Omaa vanhanaikaista leivinuunia .
Aloitin sellaisen muuraamisen kolme vuotta sitten ,ilman piirustuksia räpistelin luonnonkivistä .Syksyllä tuli kova kipu kylkeen ,ja unettomuus .Löytyihän siihen syy ,ja tiputukset .Kevättä odotellessa taas sekoittamaan muurilaastia .Ihmettelen jos kelpuuttavat loosilaiset vapaamuurariksi ,sellaisen opin jälkeen .
Kovat pakkaset pohjoisvaltion vuorilla .Terkut samoin ajatteleville . - eppu2
K.T. USA. kirjoitti:
Samaa haaveilen joka kesä.Omaa vanhanaikaista leivinuunia .
Aloitin sellaisen muuraamisen kolme vuotta sitten ,ilman piirustuksia räpistelin luonnonkivistä .Syksyllä tuli kova kipu kylkeen ,ja unettomuus .Löytyihän siihen syy ,ja tiputukset .Kevättä odotellessa taas sekoittamaan muurilaastia .Ihmettelen jos kelpuuttavat loosilaiset vapaamuurariksi ,sellaisen opin jälkeen .
Kovat pakkaset pohjoisvaltion vuorilla .Terkut samoin ajatteleville .Meillä on leivinuuni vanhassa kotitalossa, äiti sillä aikoinaan leipoi.
Toinen on mökillä, lämmitykseen vaan käytetään..
Täällä olen katsellut sarjaa Vuorien miehet, kun elävät siellä luonnon ehdoilla.
- Viaton sivullinen
Huh, huijaa, tuli oikein helpotuksen huokaus kun kerrankin saa jokainen kälättää mitä tahtoo. Aloitukset on aika vaatimattomia, ei ne aina kiinnosta. Tämäntyyppinen
aloitus voisi olla aina, siis kestona. Kyllä, jokainen voi tehdä aloituksen, tiedän.
En vaan tee. Nyt ei ehdi enempiä, olen lähdössä kuntosalijumppaan. - Hei kun keikuskelen
Harvemmin vapaapäivä aukenee siihen malliin, että heti kun silimänsä auki saa, oikein tuntee voimallista virtaa virtaavan kehossa. Mitä vaan rupee tekemään, niin johan onnistuu. Ja nopiaa. Tämä muori on saanut enemmän aikaiseksi, kuin olisi edes tarvinnut.
Nyt on kaffetpaussi.
Yks aiheeton aihe olis, mutku radiosta tuli äsken yks juttu, niin kirjoitan sen ensteks ja sitte toiseks vasta kerron sen mun varsinisen asian.
Radioon oli joku mies soittanut ja vinkannut hyvän vinkin. Kun pakkanen viuhahtaa oikein inho-kylymästi, niin tottahan toki pienten lintujen jalkoja paleltaa.
Tämä mies oli laittanut pihalle Sähkötyynyn. Heh he hee. Miten ihana mies. :)
Hän sanoi, että tyyny lämmitetään ykkösellä. Kakkos ja kolmos kuumuus on liian kuuma. Sähkötyyny on kuulemma ollut kovassa käytössä linnuilla.
Eikö suloinen mies, kun tollee luonnon otuksia aattelee.
Harmi kun miehen nimi pääsi korvieni ohi. Paikkakuntaakaan en muista.- €ero
Sähkötyyny täytyy olla oikea lämpötila ettei raukat paistu ja johdot täynee olla kunnosa etteivät saa sähköiskuja, muuten suosittelen laittaan joka kuusen juurelle.
- Hei kun keikuskelen
€ero kirjoitti:
Sähkötyyny täytyy olla oikea lämpötila ettei raukat paistu ja johdot täynee olla kunnosa etteivät saa sähköiskuja, muuten suosittelen laittaan joka kuusen juurelle.
Jep, niinhän minä visertelinkin, että lämpötila ykkösellä.
En ole sähkötyynyä koskaan nähnyt, mutta jos se on tavallisen tyynyn kokoinen, niin aika ruuhkaista taitaa tulla, jos kaikki lähitienoon linnut tyynylle ittensä tällää.
Onkohan niitä olemassa sähköpatjoja? Vois mahtua enemmän jalakoja.:)
Tarttee miettiä, josko ostaisin jonkun tommosen kinttujen lämmittäjän. Monesti vaan tulee surku lintuja, jos on oikein kova pakkanen. - se lämmittää
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
En ole sähkötyynyä koskaan nähnyt, mutta jos se on tavallisen tyynyn kokoinen, niin aika ruuhkaista taitaa tulla, jos kaikki lähitienoon linnut tyynylle ittensä tällää.
Tarttee miettiä, josko ostaisin jonkun tommosen kinttujen lämmittäjän. Monesti vaan tulee surku lintuja, jos on oikein kova pakkanen.Sähköhuopia ainaskin on myynnissä.
- Hei kun keikuskelen
se lämmittää kirjoitti:
Sähköhuopia ainaskin on myynnissä.
Joo niinpä onkin. Semmosen kun nakkais kuusen alaoksille leviälle, niin monta lintua mahtuis lämmittelemään :)
Mutta ehkei sovi ulkokäyttöön. En tiedä.
Nyt täällä on 12 astetta pakkasta, ei paha linnuille. Mutta jos yli 20 astetta lykkää, niin sitte jo lintuja palelee. - €ero
Tarttee miettiä, josko ostaisin jonkun tommosen kinttujen lämmittäjän. Monesti vaan tulee surku lintuja, jos on oikein kova pakkanen.Olisko parempi ettei tollaista höösäämistä, jos ruokaa vain.
Mulla on mökillä syöttöautomaatti siihen mahtuu yli kymmenen litraa, joulun alla viimeksi kävin ja samalla täytin, kovasti oli lintuja erilajeja mm. punaisia tulkkuja. jäniksen ja ketun jälkiä sikin sokin, oli hirvikin käynyt töllistelemässä sitte menny menojaan. - mimmimummi*
€ero kirjoitti:
Linnut voisi nokkia ne sähkötyynyt...ja varmaan saisi niinkuin Eero sanoi...sähköiskuja.. Ihana ajatus sinänsä.. mutta linnuilla on erikoinen laskimojärjestelmä jaloissa....siellä kiertää aina kylmä veri....ja ovat muutoinkin enemmän jänteistä ja luista koottu... Ei niitä niin kovasti palella...vaikka meistä tuntuu siltä.
- Hei kun keikuskelen
€ero kirjoitti:
Olisko parempi ettei tollaista höösäämistä, jos ruokaa vain.
Mulla on mökillä syöttöautomaatti siihen mahtuu yli kymmenen litraa, joulun alla viimeksi kävin ja samalla täytin, kovasti oli lintuja erilajeja mm. punaisia tulkkuja. jäniksen ja ketun jälkiä sikin sokin, oli hirvikin käynyt töllistelemässä sitte menny menojaan."Euroeero"
Minähän en koskaan höösää. Ja jos höösään, niin asian täytyy olla niin tärkeä, että ei se sitten mitään höösmistä olekaan. :)
Tottahan toki linnuille ruokaa laitan. Oikein monipuolista murkinaa.
Siinä ei kauaa nokat kalise, kun ämpärin kokoinen syöttötötsä on syöty loppuun.
Lisää käyn laittamassa tämän tästä.
Aamulla minäkin totesin, että jänis on pihassa pomppinut.
Hirviä tuskin täällä kaupungis kirmailee, mutta syksyllä kettu juoksi yli järven Oho, eiku ei yli järven, vaan mun pihan läpi juoksi ja meni menojaan metsään. - Hei kun keikuskelen
mimmimummi* kirjoitti:
Linnut voisi nokkia ne sähkötyynyt...ja varmaan saisi niinkuin Eero sanoi...sähköiskuja.. Ihana ajatus sinänsä.. mutta linnuilla on erikoinen laskimojärjestelmä jaloissa....siellä kiertää aina kylmä veri....ja ovat muutoinkin enemmän jänteistä ja luista koottu... Ei niitä niin kovasti palella...vaikka meistä tuntuu siltä.
"mimmimummi"
Niin vois nokkia. Sikälimikälisikäli tyyny on ohutta plaatua. Mut jos semmosta, kuin uimapatja, niin sitten ei nokat varmaankan saisi nokittua.
Jaa, mistäs tiedät lintujen jalkojen verenkierrosta?
Siitä, että kylmää verta kiertää. No eikö niiden kinttuja palele sitten Vieläkin enemmän, jos ei lämmin veri välillä niitä lämmitä.
Toivottavsti oot oikeassa. - mimmimummi*
"mimmimummi"
Niin vois nokkia. Sikälimikälisikäli tyyny on ohutta plaatua. Mut jos semmosta, kuin uimapatja, niin sitten ei nokat varmaankan saisi nokittua.
Jaa, mistäs tiedät lintujen jalkojen verenkierrosta?
Siitä, että kylmää verta kiertää. No eikö niiden kinttuja palele sitten Vieläkin enemmän, jos ei lämmin veri välillä niitä lämmitä.
Toivottavsti oot oikeassa.Muistan kun kiinnostuin asiasta....kun jotkut linnut jäävät tänne kylmään..eivätkä lähdekään sinne etelän maille...lämpöön. Tieteen Kuvalehdessä oli joskus siitä aiheesta artikkeli....
- läikkyvä
Kiitos Heikku kun jaoit tuon kertomuksen. Sydämessäni ihan läikähti :)
- titityy,titityyyy
Meilläkin sulatellaan jäätynyt lintujen allas .Myöhään syksyllä kävi senpäivänen läiskytys .Kylpivät ennen muuttolentoa etelään ,eihän perille voi likaisena lentää . Variksetkin saavat ruokaa ,kun ei enää ole talojen takana avokomposteja .Variksista on tullut kuolleitten elukoiden raatelijoita maanteille .Talitinttejä on vähemmän kuin ennen .Niille kelpaa suolaton puhdas rasva ,aurinkokukan siementen lisäksi ,kunhan ne eivät tule kiinasta .
- .Siilimuori
Joutessain välillä joutavia.
Perille pääsin turvallisesti. On syöty, juotu juteltu ja jumpattu. Kohta uimaan ja saunaan. Illalla uni maittaa. Aikaa itsekkäästi vain itselle.- €--
Jaa kuulostaa kehumiselta.
Toisaalta ole hyvilläni puolestasi "itsekkäästi" nauti sitten kun olet päässy nauttimaan ja anna väliaika tietoja - .siilimuori
€-- kirjoitti:
Jaa kuulostaa kehumiselta.
Toisaalta ole hyvilläni puolestasi "itsekkäästi" nauti sitten kun olet päässy nauttimaan ja anna väliaika tietojaÄlä Ny. Asiattomassa ketjussa saa hyvinvointia tuoda esille.
Yksi väliaikatieto: mullon vanha läppäri mukana, ongelma on vaan et en muista sen salasanaa pehveli. - €--
.siilimuori kirjoitti:
Älä Ny. Asiattomassa ketjussa saa hyvinvointia tuoda esille.
Yksi väliaikatieto: mullon vanha läppäri mukana, ongelma on vaan et en muista sen salasanaa pehveli.Operaattorin palvelusta
- .siilimuori
€-- kirjoitti:
Operaattorin palvelusta
Ai tietääkö Se mun salasanan?
- €--
.siilimuori kirjoitti:
Mun laskuni tulee sähköpostiin (omaElisa) laskun mukana on tiedot puk koodista ym.
en tiedä sinun tapausta, aina voi tiedustella - .siilimuori
€-- kirjoitti:
Mun laskuni tulee sähköpostiin (omaElisa) laskun mukana on tiedot puk koodista ym.
en tiedä sinun tapausta, aina voi tiedustellaTuo läppäri oli aikoinaan yhteiskäytössä, kullaki käyttäjällä oma salasana ja käyttäjätunnus. Tietääköhän ne semmosta?
- €--
.siilimuori kirjoitti:
Tuo läppäri oli aikoinaan yhteiskäytössä, kullaki käyttäjällä oma salasana ja käyttäjätunnus. Tietääköhän ne semmosta?
Vaikia sanoa, jos on puk koodi sillä saat uuden salasanan, mikä minkalainen liittymä teil on ja onko voimassa
- voi ei taas.....
€-- kirjoitti:
Vaikia sanoa, jos on puk koodi sillä saat uuden salasanan, mikä minkalainen liittymä teil on ja onko voimassa
Ai te kaksi meinaatte tänkin ketjun taas omia omille tsättäilyillenne. Vaihtakaa puh.numeroita niin voitte jaaritella palstan ulkopuolella.
- €--
voi ei taas..... kirjoitti:
Ai te kaksi meinaatte tänkin ketjun taas omia omille tsättäilyillenne. Vaihtakaa puh.numeroita niin voitte jaaritella palstan ulkopuolella.
Ei hää anna puh puh., uskoisin.
jos neuvoja haluaa niin yritän auttaa autan sinuakin kysy pois - .siilimuori
€-- kirjoitti:
Joo, antaa olla. Pärjään hyvin näinkin.mulla on kone, liittymä on tämän organisaation, minun käyttäjätunnus on salasanalla suojattu ja nyt Se suojaa minua itseltäni.
- .siilimuori
voi ei taas..... kirjoitti:
Tämän piti olla rajoittamaton ketju, mulla on probleema ja eero ystävällisesti yrittää auttaa.
- -----
.siilimuori kirjoitti:
Tämän piti olla rajoittamaton ketju, mulla on probleema ja eero ystävällisesti yrittää auttaa.
Mitäpä tuo haitannee ketään.
- .siilimuori
----- kirjoitti:
Mitäpä tuo haitannee ketään.
No samaa mieltä. Ei luulisi haittaavan.
- €ero
.siilimuori kirjoitti:
Joo, antaa olla. Pärjään hyvin näinkin.mulla on kone, liittymä on tämän organisaation, minun käyttäjätunnus on salasanalla suojattu ja nyt Se suojaa minua itseltäni.
Hyväkun pärjäät kapulalla siellä täysihoidossa en ole kärpäsenä katossa,
Karmea aloitus simahti ja luotsi leikkasi puolet pois, hyvin jouti joutavaksi meni niin kuin tämäkin näkyy menevän.
Enempi saisi olla asia juttuja, no mennää näin. - .siilimuori
€ero kirjoitti:
Hyväkun pärjäät kapulalla siellä täysihoidossa en ole kärpäsenä katossa,
Karmea aloitus simahti ja luotsi leikkasi puolet pois, hyvin jouti joutavaksi meni niin kuin tämäkin näkyy menevän.
Enempi saisi olla asia juttuja, no mennää näin.Joopa. Hyvin pärjään kapulalla, sen mitä tarttee. Kärpänen voisi ikävystyä katsoessaan katosta tätä touhua täällä.
Oliko se kärpäsaloitus sun?Jos niin sori kun olin romantiikankaipuutas höpötyksellä pilaamassa :). Oli juttu kuin juttu, rönsyilyä tulee. Jos en minä rönssyile niin joku muu. Mulle käy kuinka vaan, ei niin väliä. - €--
.siilimuori kirjoitti:
Joopa. Hyvin pärjään kapulalla, sen mitä tarttee. Kärpänen voisi ikävystyä katsoessaan katosta tätä touhua täällä.
Oliko se kärpäsaloitus sun?Jos niin sori kun olin romantiikankaipuutas höpötyksellä pilaamassa :). Oli juttu kuin juttu, rönsyilyä tulee. Jos en minä rönssyile niin joku muu. Mulle käy kuinka vaan, ei niin väliä.Joo
- Skunkky
.siilimuori kirjoitti:
Siilimuorille tiedoksi ,ei ole mitään maapallolla jota he eivät tietäisi .
Jokainen näppäily jää Mega-koneisiin ikuisesti . Siellä on tilaa seuraavaksi sadaksi vuodeksi . Ei ne jokaista jaksa vahtia ,ole huoletta .
Aika oudosti aloitukseen on kertynyt tutun-oloisia nimimerkkejä.
Tutun-oloisine kommentteineen.
Varsinkin kun aloituksen aihe on aiheettomuus.
Rosaliin ja minä olemme ainoat rekisteröityneet.
Toinen meistäkin ainoa vakavasti-otettava.
Kummallista...todella kummallista.
H.- .siilimuori
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, Se hämmästyttää kummastitaa karvaisempaakin kulkijaa.
- joku vakkari
hunksz
Olisiko tämä aloitus tarkoitettu heille, jotka eivät halua kuulla, että "tästä on jo kirjoitettu", tai ehkä sinun arvostelua, että "on typerä aloitus", tai "nyt käytit minun kirjaimia"?
Onhan tuolla "korppiskin" ihan aitona, mutta onneksi ei se feikki hunksz.? Koska useimmat kirjoittajat osaat häätää palstalta, niin näytä nyt taitosi ja laita tuo feikki hunksz pois.
Mutta asiaan, tai sinun asian viereen? Asutko yksin, osaatko paistaa edes sämpylöitä itse?
ps.Tämä ei mene (korpien) viinien huumaan, mutta on täällä toisiakin vakkareita, jotka itse olet ajanut pois kirjoituksillasi.
....... joku vakkari kirjoitti:
hunksz
Olisiko tämä aloitus tarkoitettu heille, jotka eivät halua kuulla, että "tästä on jo kirjoitettu", tai ehkä sinun arvostelua, että "on typerä aloitus", tai "nyt käytit minun kirjaimia"?
Onhan tuolla "korppiskin" ihan aitona, mutta onneksi ei se feikki hunksz.? Koska useimmat kirjoittajat osaat häätää palstalta, niin näytä nyt taitosi ja laita tuo feikki hunksz pois.
Mutta asiaan, tai sinun asian viereen? Asutko yksin, osaatko paistaa edes sämpylöitä itse?
ps.Tämä ei mene (korpien) viinien huumaan, mutta on täällä toisiakin vakkareita, jotka itse olet ajanut pois kirjoituksillasi.
......."joku vakkari"
Kaasu-hella.
Paistettu peuran-paistia, Kinkkua ja sämpylöitä.
Kaikki pulleina.
Vähä-liemisinä.
Hyvästä miehestä on ainakin kokiksi.
Hella ja mies asuvat toistaiseksi yksin.
Feikeille en voi mitään.
Minun on heissä luotettava rakkaaseen valvojaani.
SE ei kylläkään rakasta minua kovin kauheasti.
Tai kyllä siis kauheasti mutta...olkoon.
Aikasti varma olen että hän minut ajaa pois tarvittaessa.
Toistaiseksi tuntuu siltä että olen jotekin täyttänyt hänet.
Valitettavasti hänestä on jo kirjoitettu.
Minäkin olen.
Jotkut vaan ovat niin suosittuja.
H.- kolmella ii:llä
Ainahan Rosaliiin on ollut vakavasti otettava.
Voi sinä H, mokoma runoniekka,
enkö muka ole vakavasti otettava vaikka leivästä,
elämän perusasiasta kirjoittelin.
Minä otan sinut aina vakavasti,
joten kummallista on
ja nyt sen tietää kumpi kummallisempi.
No kohta saisit lämpimäisiä.- K.T. USA.
Minä ainakin tunnen merkkini, " tuoppini jäljet tunnen " hyvä edesmennyt ystäväni lauloi .
Aloitus johon ei kai voi vastata väärin, vai voiko.
Näköjään voi, mutta vastaan silti, tutunoloisesti omalla tyylilläni kommentoiden. Voi ihmettä.
Leipomispäivä minullakin, sämpylöitä tekaisin, onnistuivat ihan hyvin.
Tunnin kävely kirpeässä pakkassäässä, ehkä ehdin vielä hiihtämäänkin, jos tarkenen.
Posti toi Omaishoitajien lomat ja kuntoutuskurssit esitteen, luin siitä että Ylläksellä olisi marraskuussa lomajakso nimeltään Tuikkivat tähdet. Se voisi virkistää, matka tosin on järjestettävä itse.- ent. siivoojaparka
Näköjään pitkästä aikaa uusi ruetaanko/paituli ketju. En ole kutonut yhtään uutta sukkaa pitkiin aikoihin. Ilmatkin ihan hyvät. Söin kiinalaisessa salattia, friteerattua kanaa ja riisiä. Ruokajuomana join sokeroimatonta puolukkajuomaa. Hörpiin kahvit päälle. Eipä sitten muuta kummempaa. Kuullaan, kun tapahtuu lisää.
- kerro meillekin
hunksz kirjoitti:
"ent. siivoojaparka"
Kyllä minä arvasin kuka tämän aloituksen teki.
H.No kuka?
- kuka,kuka vaiko kuka
kerro meillekin kirjoitti:
No kuka?
Näillä palstalla päivittäin asuvilla taitaa olla kaikilla sama tauti eli luulotauti.
Meneekehön niiltä yöunet, kun pohtivat kuka, kuka? kerro meillekin kirjoitti:
No kuka?
"kerro meillekin"
En minä sillee sisä-piiristi kehtaa.
Jätän ongelman unelmoijille.
Niillehän se tärkeintä tietoa on.
H.- erittäin tyhmää
hunksz kirjoitti:
"kerro meillekin"
H.Jätä sitten luulottelematta ja kuka idiootti suakin plussaa.
- koska?
hunksz kirjoitti:
"kerro meillekin"
H.Oletkos ajatellut siirtyä ulkorinkiin ja milloin?
erittäin tyhmää kirjoitti:
Jätä sitten luulottelematta ja kuka idiootti suakin plussaa.
"erittäin tyhmää"
Rekkautuneena sisä-piiriläisenä en voi.
H.- milloin?
hunksz kirjoitti:
"koska?"
Minulleko?
H.Sinullepa tietenkin.
milloin? kirjoitti:
Sinullepa tietenkin.
"milloin?"
Ulko-rinki on tulevaisuutta minulle.
Olen vasta 65V.
Eihän sitä tietenkään tiedä.
Edessä on 70 80 ja mitä lienee.
Palstallamme kirjoittaa montakin ulko-rinkiläistä.
Onneksi osa heistä fiksusti.
Pieni osa kuitenkin vain.
Toivottavasti et koskaan pety elämääsi.
Vanhetessa valittaminen osoittautuu aina turhaksi.
H.- haisoo
hunksz kirjoitti:
"milloin?"
Olen vasta 65V.
H.Onko sinut nimetty tänne muiden kirjoitustaidon arvioijaksi? Tunnut jatkuvasti arvostelevan muita. Miten kehtaat kun omat tekstisi ovat noinkin sairaita?
- tuoksuva.
hunksz kirjoitti:
"milloin?"
Olen vasta 65V.
H.Valittaminen on aina sallittua jos siihen on aihetta.
Toivottavasti "aihe" saa ansionsa mukaan. haisoo kirjoitti:
Onko sinut nimetty tänne muiden kirjoitustaidon arvioijaksi? Tunnut jatkuvasti arvostelevan muita. Miten kehtaat kun omat tekstisi ovat noinkin sairaita?
"haisoo"
Palsta on 60 .
Joten tuoreus on jo kaukana.
Mitä nyt henkisyys sitten jatkaa juoksuaan.
Ja siksi minä arvioin.
Ikäni oikeuttaa jotenkin siihen.
Miten sinä kehtaat?
Noin terveenä?
H.- Gordon Blue
Puolukkajuomaa ja kaffeet päälle ,eikö närästä yhtään .
Olen aina ihmetellyt konjakin naukkailua mustan kahvin kanssa .
Taitaa olla rautaisia mahalaukkuja muutamilla . - ent. siivoojaparka
Gordon Blue kirjoitti:
Puolukkajuomaa ja kaffeet päälle ,eikö närästä yhtään .
Olen aina ihmetellyt konjakin naukkailua mustan kahvin kanssa .
Taitaa olla rautaisia mahalaukkuja muutamilla .Mahalaukku on terästä. Viimeksi närästi melkein 33 vuotta sitten, kun olin synnyttämässä toista lastani. Eivät olleet siinä salissa kuulemma aikaisemmin kuulleet sellaisesta valitettavan, kaikenlaisesta muusta kylläkin. Siitä jäi mieleeni.
Silloin, kun vielä konjakkia huvikseni otin, kauan siitäkin on, niin tottakai kahvin kanssa. Silleen ensin konjakkia kielen päällä pyöritellen ja sitten tilkalla kahvia alas.
- en minä
Onko väliä kuka.
sen voin tunnustaa etten minä jos se on joku muu - ei aihetta
Olisipa edes yksi aloitus mennyt eteenpäin ilman että aiheeksi nousee nimimerkki hunksz, ohhoijaa.
- ei aihetta
hunksz kirjoitti:
"ei aihetta"
Et sit minua syytä.
Minä kun vain hiljaa hyräilen.
H.Keskustelu normalisoitui heti kun poistuit ketjusta.
- sallittua
ei aihetta kirjoitti:
Keskustelu normalisoitui heti kun poistuit ketjusta.
Haluat siis kuitenkin ohjailla aloitustasi, mikä on sallittua mikä ei
- ei aihetta
sallittua kirjoitti:
Haluat siis kuitenkin ohjailla aloitustasi, mikä on sallittua mikä ei
En toki, kerroin huomioni, sehän on sallittua myös aloittajalle.
- verilettu
Tänään kävin vuositarkastuksessa. Himpatin kolesteroli, Se vaan pysyy korkealla. Mutta lääkäri sanoi, että kroppa on kun teinitytöllä. Muut arvot kohillaa. Siis veriarvot. En voi enää fixata ruokavalioo :(
- verilettu
korppis kirjoitti:
Mikä saa kolestrolirajat heittelehtimään?
Kait se on se perimä. Kuitenkin ruokavalioni on aikalailla kala-kasvisvoittoinen. En syö punaista lihaa, joskus poroa, muttei sen pitäis nostaa. Kasvisrasvoja ja liikunkii. Nyt pani lääkityksen lääkäri, en tykkäis mutku... :(
- ikää kertyy
korppis kirjoitti:
Mikä saa kolestrolirajat heittelehtimään?
Ne jokka sanoo tietävänsä ,ilmoittaa että kaikkea kohtuudella ,mutta sekin voi olla joillekkin liikaa .Yhtenä päivänä voi on paha,sitten suola,viinaksia ei ollenkaan ?Sitten pieni loraus brändyä alas ennen petiä ,niin ikää saattaa kertyä yli 90 vuoden .
- ent. siivoojaparka
Onko toisilla koskaan käynyt mielessä, että voisi oikeastaan olla ihan onnellinen, onnellisempi, onnellisin, jos ei olisi olisi koskaan oppinut lukemaan ja kirjoittamaan?
Piti vastaamani tähän viestiisi, mutta tuli muuta puuhaa.
Miksei voisi olla onnellinen, jopa onnellisin, ellei muusta tietäisi.
Olen seurannut liki 30 vuotta hyvin läheltä ihmistä jolta nuo lukemisen ja kirjoittamisen taidot puuttuvat, lisäksi myös puhumisen jalo taito.
Ehkä hän on omassa olossaan hyvinkin tyytyväinen ja onnellinen, nytkin tuossa ränsistynyt lehti kädessään loikoilee sohvalla, (taitaa olla joku H&m:n kuvasto, nättejä tyttöjä varmaan katselee).
Toisessa kädessä on piparirasian kansi jossa on joulupukki poroineen ja rekineen.
Itsestäni sanoisin että tuskin olisin onnellisempi, on loistavaa, kun olen oppinut lukemaan ja kirjoittamaan.
Ja nyt alkaa jokapäiväinen taistelu siitä, menemmekö ulos vai jatketaanko loikoilua.- osaako siivota
Olisikohan kuitenkaan, tosin montaa työtä osaa tehdä ilman kirjoitus ja lukutaitoa.
- eppu2
Olihan se aika, jolloin lukea ja kirjoittaa ei osannut, kun papit, kirjanpitäjät ja joku pieni vähemmistö.
Tuskin silti ne toisetkaan kaikki onnettomia olivat. Anceli kirjoitti:
Piti vastaamani tähän viestiisi, mutta tuli muuta puuhaa.
Miksei voisi olla onnellinen, jopa onnellisin, ellei muusta tietäisi.
Olen seurannut liki 30 vuotta hyvin läheltä ihmistä jolta nuo lukemisen ja kirjoittamisen taidot puuttuvat, lisäksi myös puhumisen jalo taito.
Ehkä hän on omassa olossaan hyvinkin tyytyväinen ja onnellinen, nytkin tuossa ränsistynyt lehti kädessään loikoilee sohvalla, (taitaa olla joku H&m:n kuvasto, nättejä tyttöjä varmaan katselee).
Toisessa kädessä on piparirasian kansi jossa on joulupukki poroineen ja rekineen.
Itsestäni sanoisin että tuskin olisin onnellisempi, on loistavaa, kun olen oppinut lukemaan ja kirjoittamaan.
Ja nyt alkaa jokapäiväinen taistelu siitä, menemmekö ulos vai jatketaanko loikoilua."Anceli"
Mielenkiintoinen tarina.
Mieleeni nousi kuva äidistä, joka on pakosta oppinut tehokkaaksi koti-ihmiseksi.
Kaikilla äideillä ei varmaan ole moista Mentoria ollut.
Niin kertovat kuulemani toiset tarinat.
Isoilta pojiltakin.
Sanoinpa jopa että kaltaiseltasi äidiltä hyväksyisin kirotus-virheetkin mieli-
hyvin.
Sointu-virheetkin korkeissa nuoteissa.
YH.- ei monikaan
hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Mielenkiintoinen tarina.
Mieleeni nousi kuva äidistä, joka on pakosta oppinut tehokkaaksi koti-ihmiseksi.
Isoilta pojiltakin.
hyvin.
YH.Tsiisus että oikein hyväksyisit kirjoitusvirheet,, kuka kaipaa hyväksyntääsi.
hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Mielenkiintoinen tarina.
Isoilta pojiltakin.
hyvin.
YH.hunksz
Analyysiko? Pitkähkö sellainen, olen huomannut sinun selviävän yhdellä sanallakin, kun tarkasti sanomaasi ensin mietit.
Ota huomioon että kyseessä on tositarina, ei mikään palstafeikin keksimä fiktiojuttu.
Pakosta oppinut? Ehkä ei sentään, kyllä olen ihan vapaaehtoisesti tehnyt sen mitä on tarvinnut, tai kuka nyt aina mitään täysin vapaaehtoisesti tekisi.
Joskus on keljuttanut, enemmän tai vähemmän, mutta naisen on tehtävä se mitä naisen on tehtävä.
Aina ei kannata uskoa edes isoja poikia, joilla on vyö, eivät hekään kaikkea tiedä. Vaikka niin luulevatkin.
Melko yhdentekevää mitä sinä hyväksyt, tällä näöllä tulee pakostakin kirjoitusvirheitä, eikä kaikki muutenkaan ole täysin hallinnassa.
Toivo ja rukoile ettei sinun koskaan tarvitsisi sointujani kuunnella. Se olisi yhtä kärsimystä kaltaisellesi musikaaliselle luonnonlahjakkuudelle.
YP.Anceli kirjoitti:
hunksz
Analyysiko? Pitkähkö sellainen, olen huomannut sinun selviävän yhdellä sanallakin, kun tarkasti sanomaasi ensin mietit.
Ota huomioon että kyseessä on tositarina, ei mikään palstafeikin keksimä fiktiojuttu.
Pakosta oppinut? Ehkä ei sentään, kyllä olen ihan vapaaehtoisesti tehnyt sen mitä on tarvinnut, tai kuka nyt aina mitään täysin vapaaehtoisesti tekisi.
Joskus on keljuttanut, enemmän tai vähemmän, mutta naisen on tehtävä se mitä naisen on tehtävä.
Aina ei kannata uskoa edes isoja poikia, joilla on vyö, eivät hekään kaikkea tiedä. Vaikka niin luulevatkin.
Melko yhdentekevää mitä sinä hyväksyt, tällä näöllä tulee pakostakin kirjoitusvirheitä, eikä kaikki muutenkaan ole täysin hallinnassa.
Toivo ja rukoile ettei sinun koskaan tarvitsisi sointujani kuunnella. Se olisi yhtä kärsimystä kaltaisellesi musikaaliselle luonnonlahjakkuudelle.
YP."Anceli"
Ei sitä rakas-sanaa noin vain heitellä.
Kyllä lutunen saa riittää.
Tietäisitpä vain, kuinka paljon erilaisia asioita sana: Lutunen voi sisältää...
Kuinka raskasta se on tosi-miehen lausua tai kirjoittaa.
Miehen, joka ei koskaan turhia läyryile saati lällyttele.
YH.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Ei sitä rakas-sanaa noin vain heitellä.
Kyllä lutunen saa riittää.
Tietäisitpä vain, kuinka paljon erilaisia asioita sana: Lutunen voi sisältää...
Kuinka raskasta se on tosi-miehen lausua tai kirjoittaa.
Miehen, joka ei koskaan turhia läyryile saati lällyttele.
YH.hunksz
Hakemalla hain tekstistäsi jotain älyllistä sanomaa, en löytänyt.
Jatkan sitten samaan höpöhöpö-tyyliin.
Mikäs nyt ujostuttaa, kyllähän sinä olet monenlaisia sanoja neitosille heitellyt pitkän palstaurasi aikana.
Enimmäkseen juuri noita turhia läyryilyjä ja lällyttelyjä.
En niitä ala tässä toistamaan, mutta ei kun uutta hellivää sanomaa kirjoittamaan, niitä saatetaan kiihkeästi odottaa.
Jonkun toiveiden tynnyri saattaa olla vielä ihan tyhjillään.
Töihin siitä!
:)
YP.- huomaako se ))
ei monikaan kirjoitti:
Tsiisus että oikein hyväksyisit kirjoitusvirheet,, kuka kaipaa hyväksyntääsi.
Kyl moniki kaipaa oon sen hoksannu.
Anceli kirjoitti:
hunksz
Hakemalla hain tekstistäsi jotain älyllistä sanomaa, en löytänyt.
Jatkan sitten samaan höpöhöpö-tyyliin.
Mikäs nyt ujostuttaa, kyllähän sinä olet monenlaisia sanoja neitosille heitellyt pitkän palstaurasi aikana.
Enimmäkseen juuri noita turhia läyryilyjä ja lällyttelyjä.
En niitä ala tässä toistamaan, mutta ei kun uutta hellivää sanomaa kirjoittamaan, niitä saatetaan kiihkeästi odottaa.
Jonkun toiveiden tynnyri saattaa olla vielä ihan tyhjillään.
Töihin siitä!
:)
YP."Anceli"
Enhän minä turhia...
Mitä minä niistä.
YH.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Enhän minä turhia...
Mitä minä niistä.
YH.hunksz
Hyvä on, kaipa se sitten on niin, että kaikki miljoonat lirkunlärkynlässytykset ovat olleet sinulle tuiki tärkeitä.
Arvioin niiden merkityksen väärin, olisin voinut jättää edellisestä viestistäni sanan "turhia" pois.
YP.Anceli kirjoitti:
hunksz
Hyvä on, kaipa se sitten on niin, että kaikki miljoonat lirkunlärkynlässytykset ovat olleet sinulle tuiki tärkeitä.
Arvioin niiden merkityksen väärin, olisin voinut jättää edellisestä viestistäni sanan "turhia" pois.
YP."Anceli"
Miun tyttöin se siinä...
YH.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Miun tyttöin se siinä...
YH.hunksz
No nii justiin, sil viisii ja a`vot viel perrään...herkiimätön ihme, sanoi meijän mummo aikoinaan. :)
YP.- toispual jokke
Nooh ,sitä täsä ny nautitankin ,ei huolta .
- ent. siivoojaparka
toispual jokke kirjoitti:
Nooh ,sitä täsä ny nautitankin ,ei huolta .
Siinähän se tuli. Tuo oli paras. Kyllä on kömpelöä kirjoittaa läppärillä ilman hiirtä ja omenasafarilla. Äsken kun painoin enter, niin tuli näytön kokoinen vanhan akan naama ruutuun tukka hatsallaan ja kauhistunut ilme naamalla. Kesti tovin, ennenkuin tajusin kuka siinä on ja miksi. Kamera!!!!! Otinkohan minä nyt sitten sellaisen selfien? Jösses!
- Hei kun keikuskelen
Saankos tulla takas.
Kun minulla on vieläkin kirjoittamatta se eka kirjotus, jonka takia tälle palstalle päivemmällä tulin.
Sähkötyyny vaan tuli väliin, mutta nyt jatkan toisella aiheella.
Aika monta viestiä on putkahtanut ketjuun, jossa pohditaan, että kukahan kumma on tehnyt tämän aloituksen. Saanko kysyä, että mitä ihmeen väliä sillä on, kuka sen on tehnyt.
Aloitus on ihan ok. Voi kirjoittaa ihan ihan ihan mistä aiheesta vaan ja kellään ei ole nokan koputtamista.
Oon ahkeruuden vimmassani nyt kantanut 300 litraa vettä. Kukkani naureskelevat tyytyväisinä. Ovat saaneet imettyä ravinteikasta nestettä. Loput vedet on nakattu veks.
Viimeinen eläkeläismonni on heittänyt veivinsä. Albiino monni. Sika nimeltään.
Joo ihan oli sian värinen.
En olisi voinut kuvitellakaan, että akvaariokalat elävät niin vanhoiksi. Nuorin poika niitä hankki yläasteella ja lukion aikana. Ja vimppa kala tosiaan lähti muille maille, öh eiku muille vesille viikko sitte.
Korppis harrastaa nukkekodin tekemistä. Mukava harrastus.
Mietin sitä, että josko alkaisin harrastamaan kalatonta akvaariota. Suunnittelisin aivan älyttömän hienoja vesikasvi asetelmia. Ja kiviä ja mitä nyt keksisinkään.
Ajattelin ensteks pistää koko akvaarion pois. Mutta tyhjentäessäni sitä näin jo sieluni silmin olohuoneen ilman tuota akvaariota. Ja tuohan se hyvää kosteutta huoneen ilmaan. Kaikki joilla on kotona piano, pitäisi hankkia akvaario ja ottaa lasikannen pois ja antaa veden iloisesti haihtua ilmaa kostuttamaan.
Jos olisi kalaton akvaario, niin ei tarvitsisi miettiä kalojen ruokintaa varsinkin kesällä, kun paljon oon saaressa. Ja vesi ei likaantuisi laisinkaan.
Vai alanko riisiviljelijäksi. Hyvin mahtuisi taimet akvaarioon.
Vai mitä keksis, kun en tahtoisi hävittä sitä ?"Hei kun keikuskelen"
Aloitus on keikuskelevan korpin tekemä.
Olet varmaan huomannutkin, että monet nimmarit epä-toivoisesti yrittävät antaa muuta ymmärtää.
Kaiken-laista heikkua sitä onkin.
H.Heikulle.
Olin aikoinaan samassa tilanteessa,kun hoisin ns loppuun asti tytön kalat.
Vielkin on yli 20v hommat muistissa.
Meillä oli sellanen uimaallas 400l hirvitys.
Pitkään harkitsin kaltaistasi tyhjää alvaariota olisin tosin muuttanut sen merivesi akvaarioksi.
Kirkaita koralleja , kuplasuihkuja ja harkiten laitetut valot luomaan varjoja,olis varmaan ollut hienon levollinen.
En vaan jaksanut silloin alkaa vaan luovutin kaiken pois.- ei aihetta
hunksz kirjoitti:
"Hei kun keikuskelen"
Olet varmaan huomannutkin, että monet nimmarit epä-toivoisesti yrittävät antaa muuta ymmärtää.
H.Erehdyit, tämä on minun tekemäni aloitus.
hunksz kirjoitti:
"Hei kun keikuskelen"
H.Olet sä uskomaton selittäjä, mee ny jo vaik hetkeks sinne parvekkeel neuvomaan pihalla kulkijoita.
ei aihetta kirjoitti:
Erehdyit, tämä on minun tekemäni aloitus.
"ei aihetta"
Totuus on aina niin armoton.
Että ei uskoisikaan.
H.koti-kiusattu kirjoitti:
Olet sä uskomaton selittäjä, mee ny jo vaik hetkeks sinne parvekkeel neuvomaan pihalla kulkijoita.
"koti-kiusattu"
Minulleko?
H.- ei aihetta
hunksz kirjoitti:
"ei aihetta"
Totuus on aina niin armoton.
Että ei uskoisikaan.
H.Ja sinä olet ääliö ettei uskoisikaan, luulotautisten kuningas.
ei aihetta kirjoitti:
Ja sinä olet ääliö ettei uskoisikaan, luulotautisten kuningas.
"ei aihetta"
Onhan tuokin ansio.
Varsinkin kun arvo-nimen on ansainnut näin monen vuoden jälkeen.
Mitäs jos lähdettäisiin Ruotsiin siivoamaan?
Osaatko kieltä hyvin?
H.- ei aihetta
hunksz kirjoitti:
"ei aihetta"
Onhan tuokin ansio.
Osaatko kieltä hyvin?
H.Jassoo että ent.siivoojaparka on myös heikku ja korppis, ihanko totta ;)
- Hei kun keikuskelen
koti-kiusattu kirjoitti:
Heikulle.
Olin aikoinaan samassa tilanteessa,kun hoisin ns loppuun asti tytön kalat.
Vielkin on yli 20v hommat muistissa.
Meillä oli sellanen uimaallas 400l hirvitys.
Pitkään harkitsin kaltaistasi tyhjää alvaariota olisin tosin muuttanut sen merivesi akvaarioksi.
Kirkaita koralleja , kuplasuihkuja ja harkiten laitetut valot luomaan varjoja,olis varmaan ollut hienon levollinen.
En vaan jaksanut silloin alkaa vaan luovutin kaiken pois."koti-kiusattu"
Semmonen merivesiakvaario olisi hieno. Mutta älytön homma. Yhdellä tutulla on ollut sellainen ja kun kuulin sen hoidosta, niin tulin jo silloin siihen tulokseen, että en viitsi ryhtyä niin suureen hommaan.
Jotain tahtoisin keksiä, ettei tarvitsisi akvaariota laittaa pois. Onhan se hienon näköinen, kun kaunis valo valaisee koko huoneen. Niitä on paljon erilaisia kasveja, jos niitä hankkis ja tekis "asetelman", niin vois olla kiva. Oon kyllä miettinyt Neontetraparvea. Pieniä ihanan sinisiä kaloja ja jos niitä olis oikein iso parvi, niin nekin vois olla hauskoja. Niin pienet kalat ei sotkisi akvariota lainkaan, tai ei pajon mitään.
Joskus muinoin poika otti Ahvenia. Hyvnen aika sentäs, voi voi voi. Isoja rötisköjä ja kovia sotkemaan. Nuorin poika oli hulluna akvaarioihin. Oli joka lähtöön eri kokoisia akvaarioita. Viisi erilaista ja lisäksi tropikaario käärmeelle ja ennen käärmettä oli Madakaskarin päiväkekko (vihreä lisko).
Mun täytyy oikein ottaa asiakseni ruveta fundeeraamaan eri vaihtoehtoja.
Tänään akvaariota tyhjentäessä tuli mieleen, josko sittenkin pitäisin sen.
Vaikka tosiaan ilman kaloja :) Olishan sekin erikoista harrastaa kalatonta akvaariota. Heh. - ent. siivoojaparka
hunksz kirjoitti:
"ei aihetta"
Onhan tuokin ansio.
Osaatko kieltä hyvin?
H.Häh? Et kai luule, että nuo räyskyt on minun kirjoittamiani? Tai voisi kai se minultakin onnistua, jos oikein yritän.
- kuka joku
hunksz kirjoitti:
"ei aihetta"
Onhan tuokin ansio.
Osaatko kieltä hyvin?
H.Eikö ole parempi jättää vastailut ei hää yksinkeskustelua jaksa kauan harrastaa.
- Hei kun keikuskelen
ei aihetta kirjoitti:
Jassoo että ent.siivoojaparka on myös heikku ja korppis, ihanko totta ;)
"ei aihetta"
Minuakin täällä kovasti naurattaa.
Keikkuva korppis ja entinen keikkuva siivoojaparka :)
Kohta kaikki palstan väki keikkuu. - tuttu tyyli ;)
ent. siivoojaparka kirjoitti:
Häh? Et kai luule, että nuo räyskyt on minun kirjoittamiani? Tai voisi kai se minultakin onnistua, jos oikein yritän.
On ne sun anjaniina.
hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Minulleko?
H.Just sulle hunksi, etkö tosiaankaan ymmärrä miten rasittavaa jatkuva ohjeistus on.
- Kulaus
koti-kiusattu kirjoitti:
Just sulle hunksi, etkö tosiaankaan ymmärrä miten rasittavaa jatkuva ohjeistus on.
Oletkos pistäny merkille, että useinkin tuossa iltapäivän tunteina alkaa Hunkin arvuuttelut ja kirjoittajien arvostelut. Etenee samaan tahtiin kun olutpulloissa pinta vajenee. Nytkin väittää aloitusta jo kolmen nimimerkin tekeleeksi.
- puli puli
"koti-kiusattu"
Semmonen merivesiakvaario olisi hieno. Mutta älytön homma. Yhdellä tutulla on ollut sellainen ja kun kuulin sen hoidosta, niin tulin jo silloin siihen tulokseen, että en viitsi ryhtyä niin suureen hommaan.
Jotain tahtoisin keksiä, ettei tarvitsisi akvaariota laittaa pois. Onhan se hienon näköinen, kun kaunis valo valaisee koko huoneen. Niitä on paljon erilaisia kasveja, jos niitä hankkis ja tekis "asetelman", niin vois olla kiva. Oon kyllä miettinyt Neontetraparvea. Pieniä ihanan sinisiä kaloja ja jos niitä olis oikein iso parvi, niin nekin vois olla hauskoja. Niin pienet kalat ei sotkisi akvariota lainkaan, tai ei pajon mitään.
Joskus muinoin poika otti Ahvenia. Hyvnen aika sentäs, voi voi voi. Isoja rötisköjä ja kovia sotkemaan. Nuorin poika oli hulluna akvaarioihin. Oli joka lähtöön eri kokoisia akvaarioita. Viisi erilaista ja lisäksi tropikaario käärmeelle ja ennen käärmettä oli Madakaskarin päiväkekko (vihreä lisko).
Mun täytyy oikein ottaa asiakseni ruveta fundeeraamaan eri vaihtoehtoja.
Tänään akvaariota tyhjentäessä tuli mieleen, josko sittenkin pitäisin sen.
Vaikka tosiaan ilman kaloja :) Olishan sekin erikoista harrastaa kalatonta akvaariota. Heh.Älä vaan hävitä sitä akvaariotas. Hoidat siinä kuntoasi vetämällä vesijuoksulenkkejä päivittäin. Ja miten mukava pulahtaa saunasta vivottelemaan sinne. Ei tarvii paljua pihalle.
- Pirre*
Akvaariot on kauniita, ilman kalojakin, etenkin jos siinä on kasveja he, muuten vähäsen ei oikein sisusta a :).
Meilläkin oli joskus muinoin, lapset lupasi pyhästi sen hoitaa, mut mie sen sain useinkin putsata, mutta kiva niitä kaloja oli seurata.
Kiitos vinkistä, pitääki sanoa pojalle että jonkun kostuttimen hommaa pianon kaveriksi, akvaariota tuskin ottaa. - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Akvaariot on kauniita, ilman kalojakin, etenkin jos siinä on kasveja he, muuten vähäsen ei oikein sisusta a :).
Meilläkin oli joskus muinoin, lapset lupasi pyhästi sen hoitaa, mut mie sen sain useinkin putsata, mutta kiva niitä kaloja oli seurata.
Kiitos vinkistä, pitääki sanoa pojalle että jonkun kostuttimen hommaa pianon kaveriksi, akvaariota tuskin ottaa.P.s.uteliaisuuttani kysyn vielä että minkä kokoinen se akvaariosika oli, nauratti mielikuva sikamonnista :)
- Hei kun keikuskelen
puli puli kirjoitti:
Älä vaan hävitä sitä akvaariotas. Hoidat siinä kuntoasi vetämällä vesijuoksulenkkejä päivittäin. Ja miten mukava pulahtaa saunasta vivottelemaan sinne. Ei tarvii paljua pihalle.
"puli puli"
Eipä tullut tuollaista mieleen. Onhan se aika pieni vesijuoksulenkkiin,
mutta toisaaltaan voishan sitä ottaa ihan pieniä askelia.
Tai vaan pötköttää pitkin pituutta.
Kiitos vinkistä, pistän harkintaan :) - Hei kun keikuskelen
Pirre* kirjoitti:
P.s.uteliaisuuttani kysyn vielä että minkä kokoinen se akvaariosika oli, nauratti mielikuva sikamonnista :)
"Pirre*"
Huomenta Pirre.
Akvaario on 160 senttiä pitkä, että kyllä sinne sika mahtuis. Jos nyt ei ihan isoa karjua, niin minipossu ihan heleposti :)
Albiino monni on pikkuruinen kala. Aikoinaan poika otti niitä useamman kipaleen ja mun mielestä ne olivat tosi rumia. Vaaleanpunainen ja silmät punaiset. Nimitin ne sioiksi, kun muistuttivat sikoja.
Joo, käske vaan poikas hankkia joku kostutin. Akvaario olis pareet. Akvaariosta haihtuva vesi on hyvää kosteutta nuuhkia. Ei epäpuhtauksia. Kuulemma näin on.
Jos piano on liian kuivassa huoneessa, kaikupohja voi haljeta ja jos se halkeaa ihan pikkusenkin, niin se on pianon menoa se. Jos käytetyn pianon meinaa ostaa, niin AINA pitäisi kurkistaa pianon taakse ja katsoa, ettei siellä ole halkeamia. Ja jos halkeaman on joku korjannut jollakin massalla, niin nou nou nou, ei hyvä laisinkaan. Semmosta pianoa ei kannata ostaa.
Ja jos pojallasi on takka samassa huoneessa, niin piano mahdollisimman kauas takasta. Myös tuuletusikkunasta, jos ikkunaa pitää kesäisin paljon auki. Niin ja ei kovin lähellä patteria.
Mun akvaariosta haihtuu vettä TOSI paljon, kun siinä ei ole sitä päällyslasia. Vähän väliä oon lisännyt ämpärillisen uutta vettä haihtuneen veden tilalle. Suihkuhuoneessa on ollut aina ämpärillinen vettä ilmaantumassa, jonka oon sitten käynyt nakkaamassa akvaarioon. koti-kiusattu kirjoitti:
Just sulle hunksi, etkö tosiaankaan ymmärrä miten rasittavaa jatkuva ohjeistus on.
"koti-kiusattu"
Ihan äkkiä en usko olevani yksinäinen moitteessasi.
Enkä usko millään että minä pystyisin jotain/ketään ohjaamaan.
Sen verran tulen sinua vastaan että tunnustan kirjoittavani analyyttisesti.
Ihan helposti en kirjoita kommentoijan toiveiden mukaisesti.
Tiedäthän sinäkin että siten koko juttu lässähtää rakastavaisiksi.
Kaikki kipinä hukkuu hellään mussutteluun.
Sie et sit ala syyttään minua riidan-kylväjäksi.
Sitä minä en ole koskaan.
Kiusan-henki olen ehkä.
Siinä mielessä että en, kuten sanoin, hevillä täytä toiveitten tynnyriä.
Tuo alhaalla oleva väite minusta oluen ystävänä pitää paikkansa.
Olen senlainen ollut koko elämäni ja senlaisena tulen kuolemaan.
Koskaan ei tuo aine ole minulle tuottanut ongelmia.
Ei työ-elämän aikanakaan.
Joten tuon kommentin vihjailu on minua kohtaan alhaista propagandaa.
yst.
H.- puli ei ymmärrä
hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Ihan äkkiä en usko olevani yksinäinen moitteessasi.
Enkä usko millään että minä pystyisin jotain/ketään ohjaamaan.
Sen verran tulen sinua vastaan että tunnustan kirjoittavani analyyttisesti.
Ihan helposti en kirjoita kommentoijan toiveiden mukaisesti.
Tiedäthän sinäkin että siten koko juttu lässähtää rakastavaisiksi.
Kaikki kipinä hukkuu hellään mussutteluun.
Sie et sit ala syyttään minua riidan-kylväjäksi.
Sitä minä en ole koskaan.
Kiusan-henki olen ehkä.
Siinä mielessä että en, kuten sanoin, hevillä täytä toiveitten tynnyriä.
Tuo alhaalla oleva väite minusta oluen ystävänä pitää paikkansa.
Olen senlainen ollut koko elämäni ja senlaisena tulen kuolemaan.
Koskaan ei tuo aine ole minulle tuottanut ongelmia.
Ei työ-elämän aikanakaan.
Joten tuon kommentin vihjailu on minua kohtaan alhaista propagandaa.
yst.
H.Eipä tietenkään olut ole sinun mielestäsi sinulle ongelmia aiheuttanut. Eihän sinulle ole mikään ongelma että täällä muita kirjoittajia väheksyt ja ivallisesti viuruilet.
- hanibeibi ;)
puli ei ymmärrä kirjoitti:
Eipä tietenkään olut ole sinun mielestäsi sinulle ongelmia aiheuttanut. Eihän sinulle ole mikään ongelma että täällä muita kirjoittajia väheksyt ja ivallisesti viuruilet.
Kyllähä hän joitain mummuja sanoin hyväilee ja hellästi mussuttaa ;))
- Pirre*
"Pirre*"
Huomenta Pirre.
Akvaario on 160 senttiä pitkä, että kyllä sinne sika mahtuis. Jos nyt ei ihan isoa karjua, niin minipossu ihan heleposti :)
Albiino monni on pikkuruinen kala. Aikoinaan poika otti niitä useamman kipaleen ja mun mielestä ne olivat tosi rumia. Vaaleanpunainen ja silmät punaiset. Nimitin ne sioiksi, kun muistuttivat sikoja.
Joo, käske vaan poikas hankkia joku kostutin. Akvaario olis pareet. Akvaariosta haihtuva vesi on hyvää kosteutta nuuhkia. Ei epäpuhtauksia. Kuulemma näin on.
Jos piano on liian kuivassa huoneessa, kaikupohja voi haljeta ja jos se halkeaa ihan pikkusenkin, niin se on pianon menoa se. Jos käytetyn pianon meinaa ostaa, niin AINA pitäisi kurkistaa pianon taakse ja katsoa, ettei siellä ole halkeamia. Ja jos halkeaman on joku korjannut jollakin massalla, niin nou nou nou, ei hyvä laisinkaan. Semmosta pianoa ei kannata ostaa.
Ja jos pojallasi on takka samassa huoneessa, niin piano mahdollisimman kauas takasta. Myös tuuletusikkunasta, jos ikkunaa pitää kesäisin paljon auki. Niin ja ei kovin lähellä patteria.
Mun akvaariosta haihtuu vettä TOSI paljon, kun siinä ei ole sitä päällyslasia. Vähän väliä oon lisännyt ämpärillisen uutta vettä haihtuneen veden tilalle. Suihkuhuoneessa on ollut aina ämpärillinen vettä ilmaantumassa, jonka oon sitten käynyt nakkaamassa akvaarioon.Onpa suuri akvaario, melkein uima-allas :)
Minä tykkäsin niistä pohjamonneista, niillä oli niin hauskat karvat joilla ne putsasi sitä pohjaa.
Pojan lapset ovat vain jokatoinen viikko isällään, joten se akvaarion hankkiminen ja etenkään sen hoitaminen, kun ne työmaat on sit lapsivapaa viikollaan yleensä muualla kuin kotipaikkakunnalla. Vissiin pitää sanoa että laittaa jonkun ilmankostuttimen pianon kaveriksi. Tänä jouluna vasta sen soittimen nuorimmalleen osti, on innokas soitto oppilas ja kai lahjakaskin, ainakin mummin mielestä :)) - lasku tulee
Tee siitä kuiva akvaario ,korallein koristeltuna ,sellaisesta voisi tulla myyntiartikkeli ,nimeksi Viisaan kala-allas ,( taikka laiskan ). Jos menee kaupaksi niin mulle 10 % takaisin -potku ( rekyyli ) ideasta .
Laskuni on lähdössä postiin . - ent. siivoojaparka
lasku tulee kirjoitti:
Tee siitä kuiva akvaario ,korallein koristeltuna ,sellaisesta voisi tulla myyntiartikkeli ,nimeksi Viisaan kala-allas ,( taikka laiskan ). Jos menee kaupaksi niin mulle 10 % takaisin -potku ( rekyyli ) ideasta .
Laskuni on lähdössä postiin .Myöhästyit. Se idea on toteutettu jo aikaa sitten. Makuuhuoneeni hyllyssä on seisonut jo parikymmentä vuotta likan vanha pieni akvaario, mistä hän teki kuiva-akvaarion, kun siihen tuli pieni halkeama reunaan. Pohjalla sileää vaaleeta hiekkaa, simpukoita ja muovisia viherkasveja hiekkaan istutettuina. Reunoihin liimattu läpikuultavia kalan kuvia. Ihan nätti ja helppohoitoinen.
- €ero
Sulla on akvaario, siinäkin on hoitumista.
Systeri oli laittanut viestin Espanjasta, huomasin, ovat talvea paossa niin viestissä oli pyyntö akvaarion puhistamisesta kai vissii täytynee puhistaa naapuri kuulemma syöttelee. - Viaton sivullinen
Hyvin on lähtenyt tämä aihe on vapaa ketju liikkeelle. Kuntosalijumppa ja sen päälle
uimahallilla saunominen ja muutama kerta altaassa edestakaisin, ei ole hassumpi olo, kauhea nälkä kun tulin kotiin. Nyt on masu tyytyväinen, mukava olo.
Taitaa olla flunssa mennyttä elämää, huomena vaihteeksi työpäivä.- att2
Kuntosalipelit on kellarissa samoin sauna.
- att2
Korppihan se voi olla, täällä niitä on paljon jotka huutelee taivaalla kävellessämme pitkin jokivartta hyvää kävelytietä sen varrella paljon erilaisia lehtipuita tientoisella puolella peltoa ja siinä kesäisin erilaisia viljelmiä. Paljon lintuja vedessä sekä ilmassa.
- mummon akkunalla
Voi että kun jollakii on ihana nukkekotiharrastus ja toisella akvaario. Minulla ei oikein mitään ole kotona harrastettavaa, paitsi tää palsta, mutta tällä ei viitti viljellä mitään.
No mä nyt aattelin, että hommaan pelargonian ja verenpisaran akkunalle, maaliskuussa.- mummon akkunalla
koti-kiusattu kirjoitti:
Jos hommaat pelakuun niin se vaatii kasvaakseen salusiinit.
Ehottomasti salusiinit ja verenpisara roikkumaan "huokaus".
- rooosaaaliiin
Kysynpä teiltä, kun täällä nyt saa höpistä joutavia,
Ksm kertoi tänään , että vihdoin tämän kevään aikana keski-suomalaisetkin saavat potilastietonsa nettiin.
Käyttekö usein ja missä eri rekistereissä katsomassa omia tietojanne?
Onko hyvä asia vai suututtaako?- €ero
Saako miten tarkkaan siinä sitten kerrotaan ja mistä niitä voi katsoa
Samoilta sivuilta joista näkee sähköiset reseptit. ainakaan vielä ei ole potilastietoja. Palvelun nimi on Kanta.
koti-kiusattu kirjoitti:
Rooosaliiin
katteleppa tommoselta sivulta.
http://www.kanta.fi/palvelutSinne piipahdan heti kun tiedot sinne tulevat,
voikohan niitä muuten itse täydentää, no joo, näkeehän sitten...
Mutta muitakin rekistereitä on , henkilö- tai osoitetietoja yms
ei ole aikaisemmin moiset kiinnostaneet, mutta nyt...- .siilimuori
rosaliiin kirjoitti:
Sinne piipahdan heti kun tiedot sinne tulevat,
voikohan niitä muuten itse täydentää, no joo, näkeehän sitten...
Mutta muitakin rekistereitä on , henkilö- tai osoitetietoja yms
ei ole aikaisemmin moiset kiinnostaneet, mutta nyt...Siellä voi käydä antamassa ja eväämässä lupia luovuttaa tietojasi, vaikka hoitojakso kerrallaan.
- "julkkis"??
rooosaaaliin
Potilastietoinini en ole tarvinut puuttua, koska itse tiedän ne, mutta uskomatonta on, että tämäkin viaton aloitus päättyi "puskien" arvailuun?
Mikä hiivatin uteliaisuus onkin aina tietää, kuka kukin on? Tietenkin, että aina voi samalle heittää "herjaa" "tutulle" ja sitä ei unohdeta koskaan, mitä joskus tuli kirjoitettua?
Nyt tuli ainaki mieleeni Nittaminax ja hänen parvekkeen ovi ja se kirvesvarsi!? Minä en itse siedä sellaista "huomionosoitusta" itsestäni, kuten ainaskin joku lintu, joka muutoinkin koluaa kaatopaikoilla?? - kansalainen
.siilimuori kirjoitti:
Siellä voi käydä antamassa ja eväämässä lupia luovuttaa tietojasi, vaikka hoitojakso kerrallaan.
Sorry siilirouva, en huomannut että olit kirjoittanut ja kirjoitin saman tuonne alemmas.
- tunnettu
"julkkis"?? kirjoitti:
rooosaaaliin
Potilastietoinini en ole tarvinut puuttua, koska itse tiedän ne, mutta uskomatonta on, että tämäkin viaton aloitus päättyi "puskien" arvailuun?
Mikä hiivatin uteliaisuus onkin aina tietää, kuka kukin on? Tietenkin, että aina voi samalle heittää "herjaa" "tutulle" ja sitä ei unohdeta koskaan, mitä joskus tuli kirjoitettua?
Nyt tuli ainaki mieleeni Nittaminax ja hänen parvekkeen ovi ja se kirvesvarsi!? Minä en itse siedä sellaista "huomionosoitusta" itsestäni, kuten ainaskin joku lintu, joka muutoinkin koluaa kaatopaikoilla??No joillekin tää on BB-talo, putous tai mikä tahansa tosi-palsta. Kuuluisuus se on pienikin kuuluisuus, vaikkapa palstalla.
"julkkis"?? kirjoitti:
rooosaaaliin
Nyt tuli ainaki mieleeni Nittaminax ja hänen parvekkeen ovi ja se kirvesvarsi!? Minä en itse siedä sellaista "huomionosoitusta" itsestäni, kuten ainaskin joku lintu, joka muutoinkin koluaa kaatopaikoilla??Ihan kuin sinua jokin huomionosoitus suututtaisi.
Oletko pitkävihainen.
Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee.- .siilimuori
kansalainen kirjoitti:
Sorry siilirouva, en huomannut että olit kirjoittanut ja kirjoitin saman tuonne alemmas.
EI haittaa. Noissa kiellpissa kannattaa ottas huomioon et joidenkin kieltojen ollessa kyseessä kiellettyihin tietoihin EI sitten pääse edes hätätapauksissa.
- kansalainen
Kyllä kanta.fi:ssä voit tarkistaa tietosi ja antaa tai kieltää tietojesi katselut.
- eppu2
Hiisi, kun tuo issias alkaa kiukutteleen, heti, kun vähän pidempään istun.
Ei auta, kun maata tässä tuolilla tyyny selän takana. No se auttaa, kun välillä liikkuu.
Mulla ei ole nukkekotia, eikä akvaariota tms.
Se on tuo Eppu, mikä minun huomioni saa.- mimmimummi*
Mun naapuri sanoi ...emme tarvitse iltaisin mitään Kauniita ja rohkeita....kun meillä on oma näyttämö....Heillä on 9 kissaa...
- eppu2
mimmimummi* kirjoitti:
Mun naapuri sanoi ...emme tarvitse iltaisin mitään Kauniita ja rohkeita....kun meillä on oma näyttämö....Heillä on 9 kissaa...
No siinä varmaan näytelmää piisaa ja työtäkin.
- ei aihetta
Kiitos kaikki oikeasti osallistuneet ja mukavasti kirjoittaneet, jatketaan tätä tai tehdään uusi aiheesta vapaa ketju. Kyllä me osataan olla sovussakin. ;-)
- €ero
Ei siinä mitään sitte kun luotsi vähän siivoaisi turhat repaleet
olisi siistimmän näköistä - ei aihetta
€ero kirjoitti:
Ei siinä mitään sitte kun luotsi vähän siivoaisi turhat repaleet
olisi siistimmän näköistäSekin taisi olla sitä jutustelua vai mitä ;-)
- €ero
ei aihetta kirjoitti:
Sekin taisi olla sitä jutustelua vai mitä ;-)
No kun selaa sivua ei tuo kovin siistiltä näy, aloitus sinällään ihan hyvä,
Tuo minun arvioni, ei sitä välttämättä tarvii kannattaa - ei aihetta
€ero kirjoitti:
No kun selaa sivua ei tuo kovin siistiltä näy, aloitus sinällään ihan hyvä,
Tuo minun arvioni, ei sitä välttämättä tarvii kannattaaMukana ovat kaikki kirjoitukset, niistä nähdään kuka sanoi mitäkin. ;-) Kiitti sinulle kiva jos pidit aloituksesta.
- €ero
ei aihetta kirjoitti:
Mukana ovat kaikki kirjoitukset, niistä nähdään kuka sanoi mitäkin. ;-) Kiitti sinulle kiva jos pidit aloituksesta.
Kyllä pidin ihan aidosti vaikka joku yritti sotkea
Vapaa ketju hyvä idea. Kiitti vaan.
Semmoiseen uskaltaa tämmönen ujo ja hiljainenkin riiminsä rustata.
Varsinkin jos ei ossoo edes henkeviä haastella, vapaaseen ketjuun voi vaikka töksäyttää typeryytensä.
Kovin pitkät ketjut eivät ole kivoja.
Niitä ei jaksa pyöritellä.- ei aihetta
rosaliiin kirjoitti:
Vapaa ketju hyvä idea. Kiitti vaan.
Semmoiseen uskaltaa tämmönen ujo ja hiljainenkin riiminsä rustata.
Varsinkin jos ei ossoo edes henkeviä haastella, vapaaseen ketjuun voi vaikka töksäyttää typeryytensä.
Kovin pitkät ketjut eivät ole kivoja.
Niitä ei jaksa pyöritellä.Aloitetaan uusi vapaa ketju jossain vaiheessa tai voihan sen aloittaa kuka vaan ja koska vaan, palsta on vapaa kaikille.
Olkaa hyvät! - ei aihetta
€ero kirjoitti:
Kyllä pidin ihan aidosti vaikka joku yritti sotkea
Useimmissa aloituksissa käy niin, meitä on niin monenlaisia, jotkut eivät pidä edes tällaisesta aloituksesta. Hymyillään heille ;-)
- demeter1
ei aihetta kirjoitti:
Aloitetaan uusi vapaa ketju jossain vaiheessa tai voihan sen aloittaa kuka vaan ja koska vaan, palsta on vapaa kaikille.
Olkaa hyvät!Kiitos, kiitos aloittaja. Että saa rönsyillä ihan luvan kanssa.
Tulikin sopivasti, kun juuri mietin, miten saisi noita lumitöitä siirretyksi vähän myöhemmäksi. Menetteleehän ne kun alkuun pääsee ja nyt meitä on jo kaksi, kun puoliso pääsi pyörätuolista ja jalka on kuntoutunut odotettua paremmin.
Tuo syksyn sessio muistutti kuitenkin meitä siitä, että elämä on hauras, hetkessä kaikki voi olla toisin ja totuttu järjestys voi muuttua täysin. demeter1 kirjoitti:
Kiitos, kiitos aloittaja. Että saa rönsyillä ihan luvan kanssa.
Tulikin sopivasti, kun juuri mietin, miten saisi noita lumitöitä siirretyksi vähän myöhemmäksi. Menetteleehän ne kun alkuun pääsee ja nyt meitä on jo kaksi, kun puoliso pääsi pyörätuolista ja jalka on kuntoutunut odotettua paremmin.
Tuo syksyn sessio muistutti kuitenkin meitä siitä, että elämä on hauras, hetkessä kaikki voi olla toisin ja totuttu järjestys voi muuttua täysin.Huomenta demeter@ Olipa kiva kuulla, että tpuolisosi pääsi jalkeille.
hetkessä voi kaikki muuttua. Olen keskustellut tuolla toisaalla lento-onnettomuudesta jossa olimme vuonna 1994. kävimme lasten kanssa. 25 metrin päässä loppua.
No enkelit joskus ovat ympärillämme ja selviämme. Kuopuskin on selviytynyt hyvin tapaturmasta.
Lumityöt ovat joskus terapeuttista liikuntaa.
Tänään minulla on pyykkipäivä. Juokseminen alakerran pyykkituvasta ylös ja taas alas käy hyötyliikunnasta.- demeter1
korpikirjailija kirjoitti:
Huomenta demeter@ Olipa kiva kuulla, että tpuolisosi pääsi jalkeille.
hetkessä voi kaikki muuttua. Olen keskustellut tuolla toisaalla lento-onnettomuudesta jossa olimme vuonna 1994. kävimme lasten kanssa. 25 metrin päässä loppua.
No enkelit joskus ovat ympärillämme ja selviämme. Kuopuskin on selviytynyt hyvin tapaturmasta.
Lumityöt ovat joskus terapeuttista liikuntaa.
Tänään minulla on pyykkipäivä. Juokseminen alakerran pyykkituvasta ylös ja taas alas käy hyötyliikunnasta.Huomentapäivää, korppis,
Juu, kiva on, ettei tarvi yksin raataa, vaikka alkaa näyttää vähän siltä, että kuormien määrä on vakio. Kun yhdestä selviää, tulee uutta.
Hienoa, että poikasi selvisi säikähdyksellä tapaturmastaan.
Tekevälle sattuu. Enkelit suojelevat, kun ei me äidit ehditä isojen poikien perässä kulkemaan..)) - ent. siivoojaparka
demeter1 kirjoitti:
Huomentapäivää, korppis,
Juu, kiva on, ettei tarvi yksin raataa, vaikka alkaa näyttää vähän siltä, että kuormien määrä on vakio. Kun yhdestä selviää, tulee uutta.
Hienoa, että poikasi selvisi säikähdyksellä tapaturmastaan.
Tekevälle sattuu. Enkelit suojelevat, kun ei me äidit ehditä isojen poikien perässä kulkemaan..))Miksi ne enkelit ei suojele tyttöjä? Enkeleitten sukupuolirasismia?
Miksi ne enkelit ei suojele tyttöjä? Enkeleitten sukupuolirasismia?
Onko sinulla tunne, että tyttäresi ovat suojelevien siipien saavuttamattomissa.
- demeter1
Heh, muistelen, että enkelit ovat sukupuolineutraaleja...))
- ent. siivoojaparka
"korpikirjailija"
Jäihän tuo henkiin. Siinä mielessä oli suojelevien siipien alla. Onko sinulla ollut koskaan raastavaa hammassärkyä? Kuvittele sellainen pitkin selkärankaa jatkuvasti ylhäältä alas asti näillä näkymillä lopun ikää, mitä saattaisi olla sellaiset 60 vuotta eteenpäin, ellei maksa petä sitä ennen särkylääkkeistä, mitkä ei nekään niin varman päälle aina auta. demeter1 kirjoitti:
"demeter"
Olikohan se Suomalainen Eemeli joka sanoi:
Tää on kyllä liian paksua :)
Kyllä enkeleilläkin on suku-puolisesti rajoitetut tunteet.
Niillä enkeleillä jotka huolehtivat pojista ja miehistä.
Eivät ne tytöistä piittaa.
Ei kait ne muuten keskittyisi miehisiin ruokiinkaan?
Salaattia kasvattavat vain omaksi huvikseen.
Jotain kukkaakin miehen ruoka-pöydälle mekkonsa lisä-koristeeksi.
yH.ent. siivoojaparka kirjoitti:
"korpikirjailija"
Jäihän tuo henkiin. Siinä mielessä oli suojelevien siipien alla. Onko sinulla ollut koskaan raastavaa hammassärkyä? Kuvittele sellainen pitkin selkärankaa jatkuvasti ylhäältä alas asti näillä näkymillä lopun ikää, mitä saattaisi olla sellaiset 60 vuotta eteenpäin, ellei maksa petä sitä ennen särkylääkkeistä, mitkä ei nekään niin varman päälle aina auta.HÄH... Eikö nykylääketiede tunne muuta konstia auttaa hammaskipuun kuin syötää lääkkeitä lopun elämän.
Olisko apua revittää hampaat veks ja laitta tekarit?- ent. siivoojaparka
HÄH... Eikö nykylääketiede tunne muuta konstia auttaa hammaskipuun kuin syötää lääkkeitä lopun elämän.
Olisko apua revittää hampaat veks ja laitta tekarit?Pitääkin tipsata hänelle, että hankkii tekarit selkäänsä tai lainaa minun osaproteesiani, jota harvoin itse käytän. On hän joskus sanonutkin, kun olen kysynyt tarvitseeko hän jotain kaupasta, että tuo mulle uus selkäranka. Olen katsellut lihatiskiä, että kylkiluita siellä kyllä olisi vaan ei selkärankoja.
demeter1 kirjoitti:
Pitäiskö niistä sitten käyttää pronomiinia "hen" täällä Ruotsissa?
- demeter1
Pitääkin tipsata hänelle, että hankkii tekarit selkäänsä tai lainaa minun osaproteesiani, jota harvoin itse käytän. On hän joskus sanonutkin, kun olen kysynyt tarvitseeko hän jotain kaupasta, että tuo mulle uus selkäranka. Olen katsellut lihatiskiä, että kylkiluita siellä kyllä olisi vaan ei selkärankoja.
Huh, huh, siivoojaparka. Jos lapsen menetys on suruista suurin, lapsen kärsimys taitaa mennä samaan sarjaan.
Ja meidän lääketiede kun ylpeilee sillä, että kenenkään ei tarvitse kärsiä kivusta. Ilmeisesti tarkoitetaan saattohoidossa olevia tai akuuttipotilaita. Kroonisesta kivusta vaietaan.
Puolisolle kirurgi sanoi, kun näki kuvat sirpaleisesta kantapäästä, että hän syö kipulääkkeitä lopun ikäänsä. Maksa-arvot ehtivät kohota ja parin vahvan lääkekuurin aikana. Vaan eipä hän ole kipulääkkeitä juurikaan syönyt ja maksa-arvot ovat palautuneet ennalleen.
Niin, että kyllä ne enkelit taitavat olla enemmän "poikien" suojelijoita - jos nyt leikinlasku sallitaan.
Vaan jospa se tyttöjen suojelu menee toista linjaa: annetaan, sisukkuutta ja huumoria - kuten tytölläsikin vaikuttaa olevan.
Ja onhan hänellä lisäksi reipas äiti..)) - tekohymy
Pitääkin tipsata hänelle, että hankkii tekarit selkäänsä tai lainaa minun osaproteesiani, jota harvoin itse käytän. On hän joskus sanonutkin, kun olen kysynyt tarvitseeko hän jotain kaupasta, että tuo mulle uus selkäranka. Olen katsellut lihatiskiä, että kylkiluita siellä kyllä olisi vaan ei selkärankoja.
Tekarin käyttäjänä olen huomannu kuinka paljon paremmat tekarit on.
Ei hammaslääkärissä käyntejä, ei koske hampaaseen tietystä syystä, tekarit tulee pestyä astioita tiskatessa jos et tarvii heitä piirongin lootaan tai vesilasiin puolisosi hampaitten kaveriksi - Vaiko
tekohymy kirjoitti:
Tekarin käyttäjänä olen huomannu kuinka paljon paremmat tekarit on.
Ei hammaslääkärissä käyntejä, ei koske hampaaseen tietystä syystä, tekarit tulee pestyä astioita tiskatessa jos et tarvii heitä piirongin lootaan tai vesilasiin puolisosi hampaitten kaveriksihehhheh.. ja voi vihellellä hampaita pestessä.
- tekohymy
Vaiko kirjoitti:
hehhheh.. ja voi vihellellä hampaita pestessä.
Älä naura hymysi saatttaa hyytyä, mene ny kiltisti revittämään hampaas veke, saat omakohtaisesti kokea hohtavan valkean hymy Tsubb kin jää varjoon
- eppu2
Paloma.se.co kirjoitti:
Pitäiskö niistä sitten käyttää pronomiinia "hen" täällä Ruotsissa?
Hämärä mielikuva, että jossain missä miestä ja naista tarkoittivat eri pronominit, otettiin käyttöön vaan yksi, tämän samanarvoisuusjutun perusteella.
demeter1 kirjoitti:
Huh, huh, siivoojaparka. Jos lapsen menetys on suruista suurin, lapsen kärsimys taitaa mennä samaan sarjaan.
Ja meidän lääketiede kun ylpeilee sillä, että kenenkään ei tarvitse kärsiä kivusta. Ilmeisesti tarkoitetaan saattohoidossa olevia tai akuuttipotilaita. Kroonisesta kivusta vaietaan.
Puolisolle kirurgi sanoi, kun näki kuvat sirpaleisesta kantapäästä, että hän syö kipulääkkeitä lopun ikäänsä. Maksa-arvot ehtivät kohota ja parin vahvan lääkekuurin aikana. Vaan eipä hän ole kipulääkkeitä juurikaan syönyt ja maksa-arvot ovat palautuneet ennalleen.
Niin, että kyllä ne enkelit taitavat olla enemmän "poikien" suojelijoita - jos nyt leikinlasku sallitaan.
Vaan jospa se tyttöjen suojelu menee toista linjaa: annetaan, sisukkuutta ja huumoria - kuten tytölläsikin vaikuttaa olevan.
Ja onhan hänellä lisäksi reipas äiti..))Kyllä mä nyt mieleni pahootin. Luulin hammaskivuksi, mutta hyvä juttu sinänsä siivoojan kommentti kipulääkkeiden käytöstä sillä sain juuri pidettyä palopuheen ystävättärelleni kipulääkkeiden vaarasta.
Itse olen päässyt irti ylimääräisistä rasitteista viime syksynä. Kilpisrauhasen vajaatoimintaan syön pillerin päivässä. Muutkin kuten kalsium- D ja Glucosamin ovat paussilla.
Selkäkivut joita tiedän joillain olleet ovat lähteneet leikkauksilla.- ent. siivoojaparka
Kyllä mä nyt mieleni pahootin. Luulin hammaskivuksi, mutta hyvä juttu sinänsä siivoojan kommentti kipulääkkeiden käytöstä sillä sain juuri pidettyä palopuheen ystävättärelleni kipulääkkeiden vaarasta.
Itse olen päässyt irti ylimääräisistä rasitteista viime syksynä. Kilpisrauhasen vajaatoimintaan syön pillerin päivässä. Muutkin kuten kalsium- D ja Glucosamin ovat paussilla.
Selkäkivut joita tiedän joillain olleet ovat lähteneet leikkauksilla.Se leikkaamalla parantaminen riippuu siitä, mikä sen selkäkivun aiheuttaa. Hänellä se on whip lash, hermosärky, mikä on aika yleistä peräänajoissa aiheutuvaa, mutta yleensä rajoittuu vain niskaan ja lievemmissä tapauksissa voi parantua itsestään aikaa myöten, mutta siinä on vuosi sellainen takaraja, jolloin voi katsoa sen pysyväksi, jos ei siihen mennessä... Hänellä se on pitkin koko selkärankaa ja kestänyt jo reilut neljä vuotta. Ei mitään toivoa enää.
Jossain klinikalla sellaisia on kokeiltu räätälöidä, mutta se on aika kokeiluasteella vielä. Ihmisen niskassa on kuulemma sellainen hermovyyhti, että on vaikea tietää, mikä niistä sen säryn aiheuttaa. Läkärit eivät suosittele, jopa kieltävät menemästä koekaniiniksi, sillä jos se epäonnistu, niin pahimmassa tapauksessa saattaa jopa halvaantua, parhaassa tosin parantuakin. ent. siivoojaparka kirjoitti:
Se leikkaamalla parantaminen riippuu siitä, mikä sen selkäkivun aiheuttaa. Hänellä se on whip lash, hermosärky, mikä on aika yleistä peräänajoissa aiheutuvaa, mutta yleensä rajoittuu vain niskaan ja lievemmissä tapauksissa voi parantua itsestään aikaa myöten, mutta siinä on vuosi sellainen takaraja, jolloin voi katsoa sen pysyväksi, jos ei siihen mennessä... Hänellä se on pitkin koko selkärankaa ja kestänyt jo reilut neljä vuotta. Ei mitään toivoa enää.
Jossain klinikalla sellaisia on kokeiltu räätälöidä, mutta se on aika kokeiluasteella vielä. Ihmisen niskassa on kuulemma sellainen hermovyyhti, että on vaikea tietää, mikä niistä sen säryn aiheuttaa. Läkärit eivät suosittele, jopa kieltävät menemästä koekaniiniksi, sillä jos se epäonnistu, niin pahimmassa tapauksessa saattaa jopa halvaantua, parhaassa tosin parantuakin.Jokaisella on oikeus määrätä mitä omalle keholle tehdään. Usein ihmiset uskovat mitä lääkärit sanovat.
Vanhemmuutten olen oppinut kyseenalaistamaan lääkäreiden "tietämyksen" koska heitä ohjaavat terveydenhuollon määrärahat. Yksityispuolella taas kaikki nekin toimenpiteet, jotka eivät ole tähellisiä tehdään kun vain maksat.
Siis kaksi vaihtoehtoa..... onnistua tai epäonnistaua.
Minä ottaisin riskin. Eih minulla olisi enää vasenta rintaa jos en olisi ottanut riskiä ja kyseenalaistanut lääkäreiden asiantuntemusta.- tekohymy
tekohymy kirjoitti:
Älä naura hymysi saatttaa hyytyä, mene ny kiltisti revittämään hampaas veke, saat omakohtaisesti kokea hohtavan valkean hymy Tsubb kin jää varjoon
Ho hoiii jäböt
Muistakaa hymy joka ei unohdu - ent. siivoojaparka
Jokaisella on oikeus määrätä mitä omalle keholle tehdään. Usein ihmiset uskovat mitä lääkärit sanovat.
Vanhemmuutten olen oppinut kyseenalaistamaan lääkäreiden "tietämyksen" koska heitä ohjaavat terveydenhuollon määrärahat. Yksityispuolella taas kaikki nekin toimenpiteet, jotka eivät ole tähellisiä tehdään kun vain maksat.
Siis kaksi vaihtoehtoa..... onnistua tai epäonnistaua.
Minä ottaisin riskin. Eih minulla olisi enää vasenta rintaa jos en olisi ottanut riskiä ja kyseenalaistanut lääkäreiden asiantuntemusta.Tissit nyt vähän eri asia kuin valita elääkö lopun elämänsä ehkä kaulasta alaspäin halvaantuneena vai liikuntakykyisenä säryn kanssa. Se on tosiaan jotain, mikä on ihan kokeiluasteella vielä. En ottaisi riskiä. Siksi toisekseen se taisi olla yksityisklinikka, mikä sitä kokeilee.
Jos olisi rintasyövästä kysymys, niin ehdottomasti pois vaan kumpainenkin rasvaklöntti. Ne on tehtävänsä suorittaneet jo ja kunnialla. Mihin niitä enää tarttee. - Korppis*
Tissit nyt vähän eri asia kuin valita elääkö lopun elämänsä ehkä kaulasta alaspäin halvaantuneena vai liikuntakykyisenä säryn kanssa. Se on tosiaan jotain, mikä on ihan kokeiluasteella vielä. En ottaisi riskiä. Siksi toisekseen se taisi olla yksityisklinikka, mikä sitä kokeilee.
Jos olisi rintasyövästä kysymys, niin ehdottomasti pois vaan kumpainenkin rasvaklöntti. Ne on tehtävänsä suorittaneet jo ja kunnialla. Mihin niitä enää tarttee.Ei se nyt niin mene, että rinta pois ja se on siinä se on tehnyt tehtävänsä. Ei todellakaan. Voin sanoa yhtä tunteettomasti, mitä hyötyä tyttärestäsi enää on mihin häntä enää tarvitaan..
- ent. siivoojaparka
Korppis* kirjoitti:
Ei se nyt niin mene, että rinta pois ja se on siinä se on tehnyt tehtävänsä. Ei todellakaan. Voin sanoa yhtä tunteettomasti, mitä hyötyä tyttärestäsi enää on mihin häntä enää tarvitaan..
Tottakai voit sanoa. Sinulta nyt voi odottaa mitä vaan. Minulle hänestä on paljon enemmän hyötyä kuin mitä kahdesta riippuvasta rasvaklöntistä on.
- Korppis*
Tottakai voit sanoa. Sinulta nyt voi odottaa mitä vaan. Minulle hänestä on paljon enemmän hyötyä kuin mitä kahdesta riippuvasta rasvaklöntistä on.
Rasvalöntit kuten naisen rintoja kuvaat kertoo, että naiseus ei ole sun juttus..
- ent. siivoojaparka
Korppis* kirjoitti:
Rasvalöntit kuten naisen rintoja kuvaat kertoo, että naiseus ei ole sun juttus..
Ei luultavasti olekaan. Elämä on minun juttuni ennemmin kuin joku tarpeeton ruumiinosa.
- Korppis*
Ei luultavasti olekaan. Elämä on minun juttuni ennemmin kuin joku tarpeeton ruumiinosa.
Rinnoilla on merkitystä naisen elämässä. Ne ovat seksuaalinen osa naiseutta. Mun juttuni on olla nainen..
- tekohymy
tekohymy kirjoitti:
Ho hoiii jäböt
Muistakaa hymy joka ei unohduKärpäsenä hymy suin
- taivaan lahja?
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Olikohan se Suomalainen Eemeli joka sanoi:
Tää on kyllä liian paksua :)
Kyllä enkeleilläkin on suku-puolisesti rajoitetut tunteet.
Niillä enkeleillä jotka huolehtivat pojista ja miehistä.
Eivät ne tytöistä piittaa.
Ei kait ne muuten keskittyisi miehisiin ruokiinkaan?
Salaattia kasvattavat vain omaksi huvikseen.
Jotain kukkaakin miehen ruoka-pöydälle mekkonsa lisä-koristeeksi.
yH.Tunteeko hunksi Jessen lisäksi myös enkeleitä, onko pelkkää arvelua rajoitetuista tunteista?
taivaan lahja? kirjoitti:
Tunteeko hunksi Jessen lisäksi myös enkeleitä, onko pelkkää arvelua rajoitetuista tunteista?
"taivaan lahja?"
Enpä voi paljon tietoa antaa.
Minähän voin tietää vain sen verran mitä Jesse minulle vihjailee :)
Tiedäthän sinäkin että Jesse on aika hyvin tietoinen, varsinkin nais-puolisten
enkeleiden jutuista.
Kyllä jokaisen on löydettävä oma Jessensä.
On sitten muistettava että Jesse ei usein ole se varmin tieto-lähde aina.
Ei se valehtele, ilki-kurinen tyyppi on.
Joten epäilevin mielin eteen-päin hänen kanssaan sitten.
H.- Korppis*
Tissit nyt vähän eri asia kuin valita elääkö lopun elämänsä ehkä kaulasta alaspäin halvaantuneena vai liikuntakykyisenä säryn kanssa. Se on tosiaan jotain, mikä on ihan kokeiluasteella vielä. En ottaisi riskiä. Siksi toisekseen se taisi olla yksityisklinikka, mikä sitä kokeilee.
Jos olisi rintasyövästä kysymys, niin ehdottomasti pois vaan kumpainenkin rasvaklöntti. Ne on tehtävänsä suorittaneet jo ja kunnialla. Mihin niitä enää tarttee.Siivooja@ Kun luin tuon viimeöisen keskustelun uudestaa läpi, et ottanut huomioon positiivistä vaihtoehtoa siis toimenpiteen onnistumista.
Kirjoitit...."vähän eri asia valita elääkö lopun elämänsä ehkä kaulasta alaspäin halvaantuneena vai liikuntakykyisenä säryn kanssa".
Mutta jos kertomasi riskitoimenpide onnistuu voi tyttäresi elää loppuelämän ilman kipuja ja liikuntakykyisenä. Toimenpide voi joko onnistua tai epäonnistua fifty fifty. Nythänhän joka tapauksessa tyttäresi elää ehkä loppuelämänsä kivuista kärsivänä. - ent. siivoojaparka
Korppis* kirjoitti:
Siivooja@ Kun luin tuon viimeöisen keskustelun uudestaa läpi, et ottanut huomioon positiivistä vaihtoehtoa siis toimenpiteen onnistumista.
Kirjoitit...."vähän eri asia valita elääkö lopun elämänsä ehkä kaulasta alaspäin halvaantuneena vai liikuntakykyisenä säryn kanssa".
Mutta jos kertomasi riskitoimenpide onnistuu voi tyttäresi elää loppuelämän ilman kipuja ja liikuntakykyisenä. Toimenpide voi joko onnistua tai epäonnistua fifty fifty. Nythänhän joka tapauksessa tyttäresi elää ehkä loppuelämänsä kivuista kärsivänä.Joo, ei hullumpi homma ollenkaan, että hän elää … Kuka minulle nytkään olisi laittanut pyyheliinan ja nätin kylpyankan valmiiksi kylpyammeen reunalle, jos hän makaisi halvaantuneena.
Et tainnut ymmärtää, mitä siitä leikkauksesta kirjoitin aikaisemmin. ent. siivoojaparka kirjoitti:
Joo, ei hullumpi homma ollenkaan, että hän elää … Kuka minulle nytkään olisi laittanut pyyheliinan ja nätin kylpyankan valmiiksi kylpyammeen reunalle, jos hän makaisi halvaantuneena.
Et tainnut ymmärtää, mitä siitä leikkauksesta kirjoitin aikaisemmin.Piiskaniskuvamma (whiplash, niskan retkahdusvamma) googletin ja sain infoa.
Piiskaniskuvammalla tarkoitetaan kiihtyvyys-hidastuvuusmekanismilla niskaan suuntautuneen energian synnyttämää vammaa. Syynä on usein auton peräänajo- tai kylkikolari, mutta piiskaniskuvamma voi seurata myös esimerkiksi matalaan veteen sukeltamisesta. Äkillinen pysähtyminen jopa vain 15 kilometrin tuntivauhdista riittää aiheuttamaan retkahdusvamman.
Vamman seurauksena yleisimmin oireina voi olla niskan kipua ja liikerajoitusta. Kipu voi ulottua lannerankaan asti. Lisäksi voi olla hyvin monenlaisia muita oireita, kuten huimausta, kömpelyyttä, keskittymisvaikeuksia, nielemisvaikeutta ja korvien soimista. Piiskaniskuvamman yhteydessä voi syntyä vaurioita luihin tai pehmytkudoksiin, mutta usein tällaisia ei ole osoitettavissa. Vaivojen syntymekanismin ajatellaan liittyvän siihen, että vamma aiheuttaa häiriön niskan nikamien, nivelten ja jänteiden kykyyn välittää aivoille tietoa pään asennosta ja tasapainosta.
Suurin osa piiskaniskuvammoista paranee nopeasti ja täydellisesti, mutta osalla saattaa paraneminen pitkittyä kuukausiakin kestäväksi. Lähes 10 %:lla on vaivoja vielä vuoden päästä vammasta.- kaksi lasta vaan
"korpikirjailija"
Jäihän tuo henkiin. Siinä mielessä oli suojelevien siipien alla. Onko sinulla ollut koskaan raastavaa hammassärkyä? Kuvittele sellainen pitkin selkärankaa jatkuvasti ylhäältä alas asti näillä näkymillä lopun ikää, mitä saattaisi olla sellaiset 60 vuotta eteenpäin, ellei maksa petä sitä ennen särkylääkkeistä, mitkä ei nekään niin varman päälle aina auta.Hammaslääkäri on minun paras ystäväni .Sattuuhan poraus joskus, mutta tulos on niin hyvä ,kun on hampaat kunnossa ,ettei sitä hakkaa mikään .Ruuansulatuskin toimii oikein hyvin kun on hampaat kunnossa .En ole koskaan pelännyt mennä H-lääkärille . Naisethan kestää kipua paljon paremmin kuin äijänköriläät .Kun ensimmäisen lapsen synnyttää emäntä ,ja toisen isäntä niin kolomatta ei sitten tehräkkään . .
- ent. siivoojaparka
Piiskaniskuvamma (whiplash, niskan retkahdusvamma) googletin ja sain infoa.
Piiskaniskuvammalla tarkoitetaan kiihtyvyys-hidastuvuusmekanismilla niskaan suuntautuneen energian synnyttämää vammaa. Syynä on usein auton peräänajo- tai kylkikolari, mutta piiskaniskuvamma voi seurata myös esimerkiksi matalaan veteen sukeltamisesta. Äkillinen pysähtyminen jopa vain 15 kilometrin tuntivauhdista riittää aiheuttamaan retkahdusvamman.
Vamman seurauksena yleisimmin oireina voi olla niskan kipua ja liikerajoitusta. Kipu voi ulottua lannerankaan asti. Lisäksi voi olla hyvin monenlaisia muita oireita, kuten huimausta, kömpelyyttä, keskittymisvaikeuksia, nielemisvaikeutta ja korvien soimista. Piiskaniskuvamman yhteydessä voi syntyä vaurioita luihin tai pehmytkudoksiin, mutta usein tällaisia ei ole osoitettavissa. Vaivojen syntymekanismin ajatellaan liittyvän siihen, että vamma aiheuttaa häiriön niskan nikamien, nivelten ja jänteiden kykyyn välittää aivoille tietoa pään asennosta ja tasapainosta.
Suurin osa piiskaniskuvammoista paranee nopeasti ja täydellisesti, mutta osalla saattaa paraneminen pitkittyä kuukausiakin kestäväksi. Lähes 10 %:lla on vaivoja vielä vuoden päästä vammasta.Siinä oli jo hyvä alku tietoihisi. Kaikilla se ei parane koskaan itsestään eikä millään poppakonsteilla mitä on jo kokeiltu. Hän ei ole yksin. Heillä on oma kerhonsakin, missä saavat vertaistukea ne, jotka eivät ole jo psyykessä tai tehneet itsarin.
- korppis*
Siinä oli jo hyvä alku tietoihisi. Kaikilla se ei parane koskaan itsestään eikä millään poppakonsteilla mitä on jo kokeiltu. Hän ei ole yksin. Heillä on oma kerhonsakin, missä saavat vertaistukea ne, jotka eivät ole jo psyykessä tai tehneet itsarin.
Nyt kun tiedän mistä keskustellaan. Tunnen tapauksen joka selvisi useamman vuoden päästä onnettomuudesta. Teki muksunkin ja voi hyvin.
- ent. siivoojaparka
korppis* kirjoitti:
Nyt kun tiedän mistä keskustellaan. Tunnen tapauksen joka selvisi useamman vuoden päästä onnettomuudesta. Teki muksunkin ja voi hyvin.
Tunnen myös yhden, vanhemman likkani kaveri, joka teki lapsen siitä vammasta huolimatta, vaikka ei kylläkään pystynyt itse lastaan kantelemaan ja hoitelemaan ihan samalla tavalla kuin terveselkäinen. Hänellä se on ollut vielä kauemmin kuin likallani, mutta pystyy kuitenkin tekemään osa-aikatyötä laulunopettajana.
Oma likkani ei ole vielä keksinyt sellaista työtä, mitä pystyisi jatkuvasti tekemään, kun ei missään asennossa pysty olemaan kauan yhtämittaa. Pitäisi olla sellainen työ, missä voi välillä heittäytyä pitkälleen. Ehkä jotain, mitä pystyisi tekemään kotonta käsin omilla ehdoillaan ja vapaalla työajalla. Saa nähdä, mitä elämä hänen eteensä tuo. - ent. siivoojaparka
kaksi lasta vaan kirjoitti:
Hammaslääkäri on minun paras ystäväni .Sattuuhan poraus joskus, mutta tulos on niin hyvä ,kun on hampaat kunnossa ,ettei sitä hakkaa mikään .Ruuansulatuskin toimii oikein hyvin kun on hampaat kunnossa .En ole koskaan pelännyt mennä H-lääkärille . Naisethan kestää kipua paljon paremmin kuin äijänköriläät .Kun ensimmäisen lapsen synnyttää emäntä ,ja toisen isäntä niin kolomatta ei sitten tehräkkään . .
Minä luulin lapsena, että miehet synnyttää poikia ja naiset tyttöjä. Ajattelin, että kyllä isä on päässyt helpolla, kun ei ole tarvinnut synnyttää kuin yksi.
- mites muut
1oo päivää ilman viinaa. Sillä toimenpiteellä mainosten mukaan on mahtavat terveysvaikutukset.
Olen päätellyt että taidan olla terve. En käytä alkoa 363 päivään vuodessa.- Boozerver
Suuren eron tekee kuivilla oleminen. Sen huomaa jo kahden päivän jälkeen .Silmät kirkastuvat ihan kuin olisi kelmu poistettu .Järki alkaa pelaamaan jo viikon päästä .Moneen kertaan on tullut lopetettua kokonaan ,n. vuoden välein yht-äkkiä vaan kroppa sanoo ettei se enää maistu .Jonkinlainen sisäänrakennettu varoitus .Yksi drinkki illassa muuttuu äkkiä mukavassa seurassa neljään, viiteen ,ja sitten ollaankin jo " nuppi turvoksissa ".Sosiaalinen nauttiminen vaatii taitoa,ja itsehillintää. Skoal ,I'l drink to that .
- Homostelua
Saako homoa homotella? Onko se muka rasistista jos on oikeasti homo ja marssii homokulkueissa?
- Xantippa
Ole vaan vapaasti homo. Se ei ole keneltäkään pois jos marssit homojen puolesta.
Eläköön rakkaus, ystävällisyys ja tasa-arvo! - viha nousee
Taas kerran homot pilaavat hyvin alkaneet keskustelut .Menkää nyt jo h/el/ve/ttiin sairaan käyttääntymisenne kanssa .
- skjhj
Hyvää jatkoa kaikille...
- @ino
Oli mielenkiintoinen aihe Ylen aamutv:ssä;
Missä on henkinen kotisi? Viitattiin lapsuudenkotiin,että monella se on se.
Olen muuttanut nuoruudessa asuen eri paikkakunnilla.Päädyin kuitenkin jo varhain nykyiselle asuinpaikkakunnalle.Kaupunkia koknaisuudessaan en pidä rakkaimpana ja ns. henkisenä kotinani, mutta nykyistä asuinseutuani tässä kaupungissa pidän.Ja nykyistä kotiani.Kun muutin tähän noin kymmenen vuotta sitten,ensimmäinen tuntemukseni oli,että tällaisesta ole haaveillut jo noin 50 vuotta.Kun kävin lenkillä lähimaastossa,tunnelma oli niin "kotoinen"
Täällä yhdistyy lapsuuden ajan maisemat ja asuinympäristössä on myös tarvittavat palvelut.Lapsuudenkodissa kauppa ymv. olivat yli kymmenen kilometrin päässä.
Sellaisin ajatuksin alkoi tämä päivä.Tätä voi makustella enempikin.- ei aihetta
Mielenkiintoinen ajatuksia herättävä aihe tuo henkinen koti.
Siitä voisi keskustella uudessa aloituksessa, tämä on jo turhan pitkä. Tekisitkö sinä?
- Viaton sivullinen
Olen usein ajatellut tuota kysymystä, henkinen koti, tosi kauan koin syntymäpitäjän
juuri henkiseksi kodiksi. Nyt kun on ollut aikaa pohtia jos vaikka mitä, huomaan
että tämä jossa olen valtaosan elämästä viettänyt, on salakavalasti ryöstänyt minut
itselleen, tästä on tullut rakas paikka. Tunnen itseni petturiksi. Ainoa lohtu, että
ovat naapuripitäjät, voin surffailla eestaas ja kotitalo on edelleen
Kymijoen rannalla. Vielä on kolmaskin paikka joka yrittää minusta osansa ottaa,
sekin naapuripitäjä, siellä kesäpaikka ja Kontiainen varmaan par-aikaa möyhentää
multakasoja puutarhassa. Miltähän tuntuisi jos ei olisi mitään erityisen voimakasta
kiinnekohtaa. Niitä juuria. - Viaton sivullinen
Märkää raskasta lunta sataa, sadepisarat roiskuu ikkunaan. Meidäntalon miehet
innostuneet hääräämään lumikolien kanssa. Kiva. Minun autoni ympäriltäkin on
niin siististi kolattu, voi kun ovat kivoja. Saisi nyt pakastaa, katselin tuolla maaseudulla ajellessa että peltohiihto ei onnistu jos sänki pilkistää esille lumen alta.
Ajavat latukoneella 14 km peltolenkin, vain loivia nousuja ja laskuja, miellyttävä hiihtää. - Pirre*
Kylläpä osaa olla koiranilma, lyijynharmaa taivas puskee vetistä räntää, mistähän sieppais auringonvaloa *huoks*.
- tilda5
Kivasti on tullut erilaisia juttuja "aiheettomaan aloitukseen" :)
- Viaton sivullinen
Lehdestä juuri luin että immeisiä tekstiviestillä varoitellaan liukkaasta kelistä.
Onkohan nyt vähän liiallisuuksiin mennyt, eikö jokainen voi itse päätellä tilanteen,
jos sataa ja pakastaa vuorotellen niin liukastahan se on. Minä inhoan liukasta
keliä, kertakaikkiaan, en halua taiteilla teillä ja pihoilla, hel..tti! Sain koiran kanssa niin tarpeekseni kun pakko oli kelillä kun kelillä mennä, lähes henkensä kaupalla
liukkaille. Koira joskus vilkuili huolestuneena olenko vielä pystyssä, vanha koira
kun oppii kaikenlaista emännästään. Nyt kun koiraa ei enää ole, pysyn pois
liukkailta, kävelen vain autolle ja roskikselle.
Varovaisuutta "vanhukset":)- eppu2
Se alkaa mennä siihen ameriikan malliin, että, jos polttaa kätensä kuumassa silitysraudassa, eikä käyttöohjeissa siitä varoiteta, sitten käydään oikeutta ja vaaditaan miljoonakorvauksia.
- Viaton sivullinen
Tarkemmin kun asiaa vielä ajattelen, niin voi sitä roskikseen ja autoon mennessäkin kaatua. Ei tartte kun puolimetriä niin, kääk!
Varovaisuutta "vanhukset":)- varoa pitää
Ystäväni liukastui autonovea avatessaan, kaatui ja käsi murtui.
- €--
Eilen parit akat suksien kanssa
- kumpi lie akka/ukko?
Kävin minäkin eilen hiihtämässä. Keli oli erittäin huono,välillä luisti ja välillä tökki. Pysähdyin katselemaan kauniisti jäätynyttä jokea ja lähtiessäni liikkeelle suksien pohjat olivatkin tarttuneet lumeen kiinni ja eikun pyllylleen, enkä päässyt ylös muuten kuin siteet irti monoista. Toinen kerta oli sitten hieman helpompi, kävin vain polvillani. Ilmakin oli lämpöasteiden puolella.
Tänään näyttäisi olevan pakkasen puolella. Ehkä on parempi hiihtokeli. Pitää ainakin pihalla kokeilla suksien luistavuutta ensin. - liikkeelle
kumpi lie akka/ukko? kirjoitti:
Kävin minäkin eilen hiihtämässä. Keli oli erittäin huono,välillä luisti ja välillä tökki. Pysähdyin katselemaan kauniisti jäätynyttä jokea ja lähtiessäni liikkeelle suksien pohjat olivatkin tarttuneet lumeen kiinni ja eikun pyllylleen, enkä päässyt ylös muuten kuin siteet irti monoista. Toinen kerta oli sitten hieman helpompi, kävin vain polvillani. Ilmakin oli lämpöasteiden puolella.
Tänään näyttäisi olevan pakkasen puolella. Ehkä on parempi hiihtokeli. Pitää ainakin pihalla kokeilla suksien luistavuutta ensin.Eipä ole lunta nimeksikään. Uimahalliin menoja. Tiet ovat peilijäässä joten ei sauvakävelykään houkuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2592884Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1052398Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121980- 731483
Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki851434Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181330TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161148Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos431014- 71983