Ulosoton uusi asiakas

uusi asiakas

Minulla on menossa ulosottoon muutama lasku, nyt on tullut "vireillä"-kirjeet kahdesta (missä on lasku mukana). Missä vaiheessa voi ulosottomiehen kanssa neuvotella maksujärjestelyistä (en haluaisi että työnantajani saisi tietää uo:sta) Uskaltaako tässä odottaa että muutkin menee? Missä vaiheessa ne alkaa ottamaan palkasta itse ja tuleeko siitä erillinen ilmoitus?

Ja kuinka paljon uo veisi 1800 euron (netto) palkasta?

5

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+16

No jos haluat neuvotella, ota nyt heti yhteyttä. Palkan ulosmittauksesta tulee ennakkoilmoitus pari viikkoa noiden laskujen eräpäivästä.

Jos ei ole huollettavia, 1800 euron nettopalkasta lähtee 600 euroa. Sen pienempää summaa et voi sopia maksettavaksi kuukaudessa, ellei ulosotossa oleva määrä ole suhteellisen pieni ja tule maksetuksi nopeasti pienemmälläkin määrällä.

• Jos on fiksu niin heti yhteyttä asiaasi hoitavaan ulosottoviranomaiseen. Jos et maksa/pysty maksamaan vireillä-ilmoituksen velkaa määräaikaan mennessä niin seuraavaksi tulee ennakkoilmoitus ulosmittauksesta ja tieto ajasta ja paikasta jossa ulosmittaustilaisuus pidetään. Viimeistään tässä vaiheessa menet nokikkain ulosottoviranomaisen kanssa ja selvitätte tilanteen, lähinnä miten ulosmittaus suoritetaan(yleensä palkasta). Tärkeää nyt olla oma-aloitteinen jos haluat jotain maksujärjestelyä neuvotella. Kaikki velat valuu aikanaan ulosottoon mutta riittää kun menet tähän ensimmäiseen tilaisuuteen. Loput uo lisää vaan aikanaan muiden velkojen joukkoon. Jos päätätte palkasta ulosmitattavan niin tieto maksukiellosta työnantajalle menee heti seuraavana arkipäivänä ja astuu voimaan heti. Ainoa ilmoitus mikä tulee on joka kk tuleva maksuerittely paljonko mitäkin velkaa on hoidettu ja millä summalla sekä jäljellä oleva velkasaldo. Oikeasti, ole oma-aloitteinen velkojesi hoidon suhteen. Jos näyttät ettei paskaakaan kiinnosta niin uo toimii samoin ja silloin ei maksujärjestelyjä edes ajatella.

• Velkäjärjestely

ex_vippaajalta kysyisin että pitääkö yksityishenkilön velkajärjestelyn aikana veroprosentti tiputtaa pieneksi ja miten verottaja siihen suhtautuu ? Olen eläkkeellä ?
        Tiedosta kiitollinen.
        Asiallisesta vastauksesta Kiitos.

• Verot ei pienene

Eläkkeestäsi maksat ensin verot sen prosentin mukaan, joka juuri postissa on tullut. Jäljellejäävästä netosta maksat sitten velkasi, vippisi, lainasi, vuokrasi, sähkösi, ruokasi ja kaikki muut menosi. Ei velkojen maksu mitenkään oikeuta maksamaan vähemmän veroja!

• Velkoja seuraa verotietojasi ja huomaa kyllä jos käteen jää enemmän kuin järjestelyn alussa... siis tilanne jossa tulot ei nouse mutta veroprosentti laskee huomattavasti. Varmasti tulee lisätilityksiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2621
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      79
      1985
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1098
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe