Miten päästä eroon raskauden aikaisista peloista?

Inhottaa

Oon nyt rv 26 ja mietin melkein joka päivä onko sikiöllä kaikki hyvin..en osaa nauttia raskaudesta ku mietin aina kaikenlaista :/ vaikka kaikki on tähän mennessä näyttänyt et sikiöllä on kaikki kunnossa.
mietin esim syömisiä tosi tarkkaan etten vaan mee syömään mitään kielettyä,sit nukkumaan menessä pelkään ku meen kyljelleen et mahtuuko se sikiö olemaan siellä..ja joskus oon heränny yöllä haukkomaan happea(en tiedä miks),nyt mietin et onko sikiö saanut happea tarpeeksi..auttakaa minua et miten rauhottuisin!! Ja tää on tosiaan eka raskaus..

6

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lslfmcm

      Ei kai sille mitään voi. Yritän itse olla ajattelematta asiaa, jotta en stressaisi vauvaa, mutta kyllä mäkin mietin päivittäin, että mitä jos vauva syntyykin liian aikaisin tai kuolee kohtuun. Mun tuttavapiirissäni on peräti kaksi kohtukuolemaa ollut, mikä varmaan omalta osaltaan voimistaa mun pelkoani. Tätä tää kai nyt on. Ensin pelkään raskausajan, sitten kätkytkuolema riskiajan. Sitten kun lapsi kasvaa, tulee varmaan uudet pelot. Ehkä se vaan on äidin osa.

      Musta oli ihan kamalaa kun luin eilen yhtä lapsiperheille suunnattua lehteä, jossa ensin oli sivu omistettu muistokirjoituksille. Kaksi näistä oli kohtukuolema lapsille ja yksi taaperolle. Pari sivua myöhemmin oli artikkeli, jossa äiti kertoo abortoineensa down lapsensa. Kuinka pahalta tämä varmaan tuntui lapsensa menettäneistä vanhemmista.

      • down-enkelin mummo

        Saattoi tuntua pahalta lapensa menettäneistä vanhemmista, mutta vakuutan, että vielä pahemmalta tuntui äidistä,joka on abortoinut down-lapsensa.
        Jokaisella ihmisellä on omat surunsa ja pelkonsa, eikä niitä voi ymmärtää kukaan muu.


    • Inhottaa

      Joo nuo pelot on kans käyny mielessä..pitäs vaan yrittää rauhottaa itteä jollainlailla!

    • Pelkääjä

      Jotkut stressaa helpommin.
      Itsellä on 2 lasta ja molempien odotusaikana olen pelännyt läpi raskauden, jopa ihan hysteerisesti.
      Minulla on myös aina raskaana ollessa ollut "tunne" ettei vauva voi hyvin tai ole kunnossa.
      Ensimmäinen syntyi terveenä 10 pisteen vauvana, silti seuraavassa raskaudessa pelkäsin taas, kävin juttelemassa myös psykiatrille, josta ei kyllä ollut apua.
      Toinen lapsi syntyi huonovointisena ja hänellä oli pari rakennepoikkeavuutta, nykyään ihan normaali lapsi, muutamia vaikeuksia lukuunottamatta.
      Molemmat yhtä tärkeitä ja rakkaita.
      Mieheni olisi halunnut vielä kolmannen lapsen, mutta itse en yksinkertaisesti kestä sitä pelkoa ja stressiä enää, joten kaksi saa riittää.

      Se on kyllä vaan niin ettei se stressaaminen auta yhtään mitään.
      Jos jotain on huonosti niin ei se murehtimalla parane, mutta minkäs sitä itselleen kukaan voi.useimmitenhan kaikki menee kuitenkin juuri niinkuin pitää!

    • Tämä auttaa minua.

      Muistakaa nämä asiat.!
      Kirjoittakaa vaikka lappu jääkaapin oveen muistuttamaan!

      En tupakoi
      En juo
      En käytä muita päihteitä
      Syön terveellisesti
      Liikun päivittäin
      Nukun hyvin

      En siis tee mitään sellaista joilla voisin tiedostaen vahingoittaa masussa kasvavaa uutta ihmettäni!

    • äiti -14

      Hei,
      En tiedä auttaako tämä, mutta minusta on ihan hyväkin, että vähän pelottaa - sitähän se odottaminen on ja mistään tulevasta ei ole varmuutta. Kaikki eivät nauti raskausajasta eivätkä hehku - ennen eikä jälkeen raskauden, joten älä piinaa itseäsi odotuksilla siitä, ettet ole jotenkin normaali. Sama huoli tulee kuitenkin jossain määrin jatkumaan lapsen synnyttyäkin - huolet ovat vaan konkreettisempia. Tsemppiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe