Ylläri raskaus + kova ryyppy putki

ahistaa

Eli siis mulla tuli vale menkat joten luulin et en ole raskaana,no siinä tuli sitten koko joulu vedettyä alkoholia ja seuravaana viikolla 5 pv koska olihan mulla loma.
Eli pahimmat kännit oli rv4 ja 5 :(
Pari päivää tein plussa testin ja nyt oon nii ahistunut et en tiedä mitä tehä :(
Olenko aiheuttanu lapselleni jo vakavan vamman?
Tuleeko hän oleman terve?

Lapsi olisi tervetullut kylläki..

Onko teille sattnunut näin?

13

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HuhhuhSanonMinä

NEUVOLAAN!! PITÄÄKÖ TYHMIEN TEDÄ LAPSIA KUN EI OSAA HETI HAKEUTUA NEUVOLAAN VAAN TULEE TÄNNE SUOMI24 KYSYMÄÄN NEVOJA?!
      Lapsia saa tehdä, mutta ei tyhmät ihmiset.

• ..........

Ei kai kukaan takeita voi antaa, mutta vauvat ovat kyllä sitkeitä kavereita.

• Denatalia

Mulla on vähän samanlainen tilanne, tosin raskaus on nyt jo pitkällä. Lomatissuttelua ja parit vähän kovemmat kännit ennen kun tajusin olevani raskaana,mutta sen jälkeen en ole käyttänyt alkoholia ollenkaan. Oppaan mukaan 0-4vk on vasta alkio. En oikein tiedä miten lasketaan, mutta tuo 5vk ikähän on kai oikeasti vasta n.3vk? Mulla on kuitenkin hedelmöittymisen ajankohta myös epäselvä, kun muistelin, ettei se juuri silloin, kun pitäisi, voinut olla mahdollista, vaan vähän myöhemmin tai paljon aikaisemmin. ultra kuitenkin näytti vain muutaman päivän aikaisempaa laskettua aikaa ja ajattelin myös, että voihan lapsi silti olla terve vaikka olisin juonut kuinka paljon tahansa. Raskaus on edennyt normaalisti ja lapsi kasvaa ja liikkuu.

• tuittu.

Minä podin huonoa omaatuntoa kun olin ollut viihteellä yhtenä iltana enneen ko tein raskaustestin ja selvisi että olen raskaana, mutta siskoni sanoi (hänellä on lapsia), että se alkio on vielä niin pieni ennen rv 6, ettei siinä ole voinut vielä tapahtua mitään vakavaa. Toisin sanoen sillä ei ole vielä kehittynyt aivotoimintaa minkä olisit voinut tuhota. Näin minä muistelisin asian menneen. Mutta neuvolaan! Osaavat sanoa siellä kaikkein varmiiten :)

• kännääjät

Onko pakko ryypätä päiväkausia, johan siinä menee omakin terveys, puhumattakaan lapsen terveydestä. Kolme ensimmäistä raskauskuukautta ovat kriittistä aikaa.

• -k-

Eikä aikaisessa vaiheessa ole vielä ilmeisesti kehittynyt istukkaa eikä napanuoraa (jotenkin näin ultran aikana kerrottiin) joten ei ole äidin juomat päässeet sikiölle asti.

• ei istukkayhteyttä vielä
        kännääjät kirjoitti:

Onko pakko ryypätä päiväkausia, johan siinä menee omakin terveys, puhumattakaan lapsen terveydestä. Kolme ensimmäistä raskauskuukautta ovat kriittistä aikaa.

Istukkayhteyttä ei vielä ole. Eli juomasi alkoholi ei ole päässyt alkioon.. Riski alkaa käytännössä tosiaan tuolta rv6 alkaen.

• Babyblue
        kännääjät kirjoitti:

Ei jumalauta mitä idiootteja täällä taas. Eihän ihmisillä pitäisi mitään elämää olla ennen lasta? Jos nyt vaikka valittaisiin huonoa oloasi miehellesi. No tuskin sellaistakaan. Aina tänne tullaan moralisoimaan selkeästi huolestunutta odottavaa äitiä.

• ahistaa

Ei en ole tyhmä, olen ollu yhteydessä neuvolaan ja jutellut lääkärin kanssa kylläkin,Halusin teiltä vaan kuulla onko monelle käynyt näin. Lääkäri rauhotteli ja sano että yli 50 prosenttia nuorista naisista juo alkoholia alkuraskaudessa koska eivät viel tiedä olevansa raskaana. Kiitos teille jotka ovat kertoneet tarinansa! Helpottaa kylläkin lukea että muillakin ollu samantapanen tilanne!
      Toivotaan että kaikki menee hyvin! :)

• Titio

Kaikki menee hyvin, elä vaan täs hetkes

• utelias6

Heissan! Kertokaas mulle näistä valemenkoista, onko kuinkakin yleistä?

• harvainaista

Se että oikeasti tulee menkat on harvinaista, mutta joillakin ne menkat jatkuu koko raskauden ajan. Se että nainen luulee kiinnitysvuotua niukoiksi kuukautisiksi taasen on aika yleistä.

• Titio

Moro,
      täällä myöskin aivan perseet olalla alkuraskaudessa, viikkoja saattanut olla jopa 5-6. enkä tietystikkään juonut sen jälkeen kun tajusin olevani raskaana!
      Nyt viikkoja tuplaten mennyt ja vielä yhtenä kappaleena :)

kaduttaa, mutta minkäs teet jos et ole tiennyt?!!!

Pääasia että eletään nyt tässä , tsemppiä sulle! :) tuus kertoo mitä neuvolassa sanoivat ja ONNEA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      170
      9991
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3305
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      48
      3061
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      63
      2784
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      202
      2149
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      114
      2103
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1963
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      65
      1581
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1336
    10. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1316
    Aihe