SYÖPÄ VAi KASVAIN?

hamtaro87

Moi kaikille! Mun hamsteri on 1,5 vuoden ikäinen ja huomasin eilen että sen korvan takana on 1cm patti halkaisijaltaan ja se on kuivunut ja kova. Epäilen kasvainta?
Se kutiaa ja mun hamsuni raapii siitä niin surullisesti :( tekee pahaa katsoa kun se raapii sitä koko ajan tuskissaan :( mä tiedän etttä jos se raapii vielä enemmän niin haava repee ja saattaa tulla bakteereja lisää ja kasvain
pahenee mutta en tiedä mitä tehdä?

voiko se tarttua? (pesen käteni aina varmuuden vuoksi) ja siivosin eilen häkin uudestaan ettei bakteerit jää sinne.
Lääkäriin en saa viedä sitä koska se maksaa paljon ja kasvaimia todetaan todella usein vanhoilla hamstereilla...voiko hamsterini kuolla siihen? :(

19

2921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tanja

      1.5 voutias ei ole vielä vanha...Saattaa olla ettei patti ole kasvain, mutta kyllä parempi olisi jos pääsisit näyttämään sitä eläinlääkärille. Omalla kanillani oli patti poskessa ja pelästyin todella. Käytyäni eläinlääkärissä hän totesi sen olevan paise. (voi tarttua puhjetessaan ihmiseen) Leikkaus maxo yksityisellä 86 euroo mutta kannatti ! (mainittakoon ettei kasvain yleensä kutita eläintä eikä se raavi sitä)

      • k®ista

        No 1.5vuotta on hamsterille jo jonkinlainen ikä, yleensä ne enää sillei jonnekkin kahden vuoden lähelle.

        Kyseessä voi olla kasvain.
        Suosittelen todella eläinlääkäriin menoa, maksoi tai ei, haluatko että eläimesi kärsii jos siinä on jotain? Ihan kaikenvaralta vaikka vaan käydä näyttämässä että onko siinä mitään.

        No en mä tuosta bakteerijutusta tiedä, mutta eikös ne kädet ole hyvä pestä aina ennen ja jälkeen hamsterin käsittelyä :)


    • hamtaro87

      tietääkö kukaan saanko desinfioida sen rakkulan ihmisten haavojen desinfiointi nesteellä? :( oon niin surullinen :(

      • Tiinu

        desinfioida. Jos hamsu repii korvan ihon rikki niin käy ostamassa apteekista sellaista ainetta kun Terra Poly vet. Se on eläimille tarkoitettua voidetta, joka parantaa nopeasti kaikki haavat.

        Kyseessä on kasvain tai jonkin loisen aiheuttama paise. Suosittelen eläinlääkärillä käymistä erittäin lämpimästi. Yksi "tarkastuskäynti" maksaa noin 20-40 euroa. Kysele eläinlääkäriltäsi.


    • hamtaro87

      kiitos teidän vastauksistanne ja saitte päätäni kääntymään joten varasin juuri äsken ajanlääkärille! Noista hinnoista ja voide-merkistä oli todella paljon apua kiitos vielä kerran kaikille! *hali*

    • Hamsu

      Hei. Huomasin just kun pitelon hamsuani että sillä on mahassa patti ): äiti sano et se on harmiton rasva patti. Pitäisi katsoa onko se kiinni hamsussa vai irti? Se on puolet sen mahasta se patti ): isosikon hamsulla oli jalassa patti ja ei se sitä haitannut ja nukahti pesään joku päivä ): nappulalla on varmaan jo ollut se kauvan kun se on jo niin iso en kyllä ole huomannut sitä... Mitä mieltä olette olisiko se vain rasva patti? Olen tooooooosi huolissani!!! Lupasi nappulalle et sille ei käy koskaan mitää pahaa enää kun se litisty melki video kasetin alle. ......

      • Rip

    • Hamsu

      Voimii

    • Hamsu

      Moi kaikille! Huomasin eilen että hamsullani on patti mahassa ): se on aika iso luulen että se on ollut sillä jo kauvan koska se on niin iso ): äiti sano et se on varmaan harmiton rasva pallo mut en tiiä. Edelisellä hamsulla oli jalassa patti. Nää kaksi hamsuu on oinosen piialta ja molemmilla on ollu patti ): ei se edellisellä hamsulla haitannut mitään ja joku kaunis päivä se nukahti pitkään uneen omaan pesään. Mutta täällä mun hamsulla se on mahassa ): ei kai se sitä haittaa? Kauheasti ): ): no mitä pitäs tehä oon niin paniikissa ja muuten toi nappula on nyt 1,5 vuotta jo että niin...

      • Vakava asia

        Eläinlääkäriin? Mahassa oleva patti on paha asia koska se voi olla isompi kuin miltä päälle näyttää ja se voi painaa ja repiä sisäelimiä...


    • Penis persees

      Hei.
      Minun hamsterilla poksahti munat ja sen perseen sisältä tuli penis joka punertuu joka päivä viel enemmän ja sen ympärys homehtuu. Hamsterini heiluu koko ajan ja se nukahtaa sekunnin aikana vaikka jos se on mun sylissä. Se liikkuu hitaasti ja kun se kävelee niin sen penis osuu maahan.

    • roborovski

      ^ Oli taas niin hauskaa että.. :/ xD

    • Hamsurakastaja

      En osaa vastata kysymykseen mutta suosittelen lääkärillä jäymistä omalla hamsulla on toisessa pakarassa/kyljessä punainen karvaton kohta mutta ei näytä kasvaimelta oon silti tosi huolissani sen hyvinvoinnista

    • Anonyymi

      Hei! Olen 10.v tyttö. Ja minulla on poika hamsteri, sen nimi on Patu ja se on 6 kuukautta vanha. Huomasin tänään, että sillä on kyljessä karvaton alue. Jossa on musta patti. Olen niin peloissani että se on jokin kasvain jne. Kertokaa joku mitä mun pitäis tehä!😪

      • Anonyymi

        Eläinlääkäriin! Saat sieltä vastauksen.


      • Anonyymi

        Ei hätää, jos molemmilla puolilla kyljisä sellaset nii ne on hajurauhaset


      • Anonyymi

        Toivottavasti kerroit vanhemmillesi havainnosta. Kuinkahan mahtoi hamsterin käydä?


    • Anonyymi

      Se on toden näköisesti syöpå:(

    • Anonyymi

      Itse veisin eläimen lopetettavaksi niin ei tarvitsisi kärsiä eikä kasvaimet tartu tai johdu bakteereista ja useat kasvattajat lopettaa kasvattejaan noin 5-15 eurolla ja auttaa tälläisissä tilanteissa kannattaa ottaa yhteyttä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3654
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      577
      3425
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3279
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      50
      2141
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2061
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1918
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      152
      1599
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1341
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe