Meningeoomia ja silmän näön palautuminen

lopussa

Onko teillä kellään ollut meningeoomia, joka olisi painanut silmähermoja. Tuntuu, että meen ihan turhaan leikkaukseen, kun ei ole mitenkään varmaa etteivät silmähermot olisi jo tuhoutuneet kasvaimen painaessa niitä. Pahin tapaus, että silmästä tulee sokea ja luomi roikkuu päällä.
Mietin kannattaako koko p-leikkausta kaikkine pahanoloineen läpi ollenkaan vai annanko kasvaa ja odotan koska kuolen siihen.
Eipä tarvis odotella onko YT:ssä valittujen listalla ja ottaa kaikkea tätä sontaa mitä elämässä vastaan saa.

1

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PiaKK

Mulla oli meningeooma, joka painoi oikean silmän näköhermoa. Se leikattiin juuri ennen joulua ja huomasin näön paranemisen heti heräämössä. Tietysti jokaisen kohdalla nämä asiat ovat yksilöllisiä, mutta minä ainakin olen syvästi kiitollinen että kohdalleni osui juuri meningeooma, joka kuitenkin lähes aina on hyvänlaatuinen. Minun kohdallani patologin lausuntoa ei vielä ole tullut, mutta kirurgi sanoi ettei tarvitse edes miettiä että se olisi pahanlaatuinen. Nyt on kulunut neljä viikkoa leikkauksestani ja hiusrajan yläpuolella on runsaan 10 cm pituinen haava ja hiuksen tietysti siitä kohtaa vasta sängellä, eikä sillä puolella päätä pintatuntoa kuin osittain, mutta en hetkeäkään kadu leikkaukseen menemistä. Paljon pahempaa "sontaa" olisit voinut saada elämässä kuin meningeooman - ei muuta kuin rohkeasti leikkaukseen vaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 499
      7404
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      227
      2588
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2561
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      159
      1879
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1748
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1469
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1357
    8. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1148
    9. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1145
    10. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1143
    Aihe