Hakeuduin lääkäriin jatkuvan väsymyksen ja "outojen" menkkojen takia. Oudoilla tarkoitan lähes olemattomia, jo usean kuukauden takia. Minulle raskaaksi tuleminen on ollut todella hidasta, ensimmäistäkin tehtiin kolme vuotta, joten se vaihtoehto ei käynyt edes mielessä. Veri- ja pissakokeista ei ollut mitään vialla, pissanäytteestä oli positiivinen raskaustesti tulos.Voi sitä onnen tunnetta mikä sisälläni kupli, en ollutkaan milläänlailla sairas, vaan saisimme vauvan.
Nyt on kulunut viikko tuosta uutisesta ja verinen vuoto alkanut... Oikeastaan pientä tiputtelua on ollut koko ajan. Olen edelleen väsynyt, jaloissa on turvotusta, rinnat ovat turvoksissa ja arat ja jatkuvasti on nälkä. Muita oireita minulla ei ole. No pissalla juoksuttaa ehkä normaalia useammin.
Jotenkin vain tuntuu siltä, että "minua on huijattu rötöksellä", mitään vauvaa ei oikeasti ole.
Maanantaina menen naistentautien polille ultraan, että tarkastetaan näkyykö missään sikiötä ja sittenkin missä?
On niin pahamieli, kun ei tiedä...
Onko kellään kokemuksia tuulimuna raskaudesta?
Tuulimuna(ko?)
6
2559
Vastaukset
- Epätietonen
Mulla on sama tilanne ku sulla. Sain viikko sitten tietää, et odotan ja nyt olen noin 5 5. Alkuviikosta alkoi "ruskeahko" niukka vuoto. Keskiviikkona pikkuisen verta ja kipuaki on ollu. Menin ensiapuun jossa katottin ultra. Ultrassa ei vielä näkyny mitään. Nyt kipu on hellittänyt, mut niukkaa vuotoa on. Mulla on hirveä huoli, et meneekö kesken. Viikon päästä on taas ultra. Miten jaksan/pystyn odottamaan sinne saakka???
- tyttö
..............
- K.P
alkanut raskaus ilman sikiötä. Eli ruskuaispussi, kalvot ja istukka alkaa kehittyä, mutta itse tärkein alkio puuttuu ikävä kyllä. Luonto huomaa virheen yleensä jo muutavan viikon sisällä ja alkaa keskenmeno. Joskus voi mennä pitempääkin ennenkuin tuulimuna keskeytyy, itselläni 12 viikolle asti. Silloin jo viikkoja on niin paljon takana, että vuoto ei omin voimin voi tyhjentää kohtua, ja silloin suoritetaan kaavinta sairaalassa. Tuulimuna ei kuulemma kovin helposti toistu, itselläni kuitenkin jo 2 kokemusta.
- sow68
viimeisen 2 vuoden aikana. Molemmat rupesi vuotammaan viikoilla 6 -7. Ensimmäisestä nestettä vatsaontelossa, seurattiin, ja hormoniarvot laski pikkuhiljaa. Toista ei löydetty ultrassa, sain viikolla 7 piikin ja arvot laski sitten pikkuhiljaa.
Nyt olen jälleen raskaana, viikkoja 10. Lääkäri sanoi, että tässä vaiheessa on varmaa, että kyseessä on "oikea" raskaus. Ultra 15.12.
Ainoa ongelma on että olen niin "vanha" (36), että neuvolatäti suoraansanoen painosti lapsivesipunktioon. Ei ymmärtänyt alkuunkaan, kun sanoin, että en ole vielä päättänyt, haluanko ylipäätään koko toimenpidettä.- Tarkennus
Kohdunulkoinen raskaus ja tuuliminaraskaus ovat kaksi eri asiaa. Tuulimunassa raskaus on kohdussa. Siellä kasvaa istukka ym tykötarpeet, mutta sikiö puuttuu.
Kohdunulkoisessa alkio on kiinnittynyt jonnekin muualle kuin kohtuun, esim. munanjohtimeen tai munatorveen tai jonnekin vielä kauemmaksi kohdusta. Sikiö ei yleensä ala silloinkaan kasvamaan. Kohdunulkoinen raskaus on huomattavasti vaarallisempi tila kuin tuulimunaraskaus.
- Kokenut
tuulimuna huomattiin vasta ensimmäisellä lääkärintarkistuksessa viikolla 12, Kohtu ei vastannu kokoa. Oireita ei pahemmin ollut vertakaan ei ollut tullut.Toteamisen jälkeen alkoi tiputteluvuoto, ultrassa tuulimuna varmistettiin. Kaavintaa jouduin. Nuo sinun oireet minusta kuulostaa paremminkin raskausoireilta. Pientä verenvuotoa ei aina tarvitse säikähtää. Itselläni oli juuri kuvailemaasi tiputteluvuotoa, mutta tyttö on nyt 9 vuotta, raskaus sujui normaalisti ja tiputtelukin loppui aikanaan.:) Onnea raskaudellesi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu513746- 1382543
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182521Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151983- 161446
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731347- 1061334
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531053- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21988