Ultra rv 7+3

menossa rv 5

Siis, askarruttaa tämä alkuraskauden ultrassa käynti, eli kuinka hyvin tuossa vaiheessa pitäisi nakyä, esim.sydämen lyönnit?!
Olen niitä malttamattomia ja vähän huolestuneita raskaana olijoita, vaikka toista lasta odotankin, niin nyt nämä pelkotilat on vallanneet mielen.
Vaikkei olisi syytä huoleen, kai? Olisi vaan niin ihana saada varmistus, että kaikki on ok siellä masussa ja näkisi itsekin, että todella oon raskaana, välillä on niin epätodellinen olo, kun ei pahoinvointiakaan ole, taikka muita selviä oireita, mitkä konkretisoisi tätä raskautta!

Mites teillä muilla alkuraskauden odottelijoilla, ootteko käyny ultrassa jo varhain ja mitä näkyi? Tiedän, et tästäkin aiheesta on varmasti ollu keskustelua, mut auttaisi paljon, et vois jakaa näitä tuntemuksia kanssa sisarusten kaa, kun muut ei tahdo ymmärtää tätä huolta! Kiitos siis jo etukäteen! :)

9

9049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ultra alkumetreillä

      Odotan itse ensimmäistä lastani. Tietysti innoissani kävin ultrassa rv 6. Olin varmasti sitä mieltä, että kyseessä on kohdun ulkopuolinen raskaus. No, ultra kertoi, että raskaus on kohdussa, varmoja sikiökaikuja ei saatu.

      Tietysti olin sitten sitä mieltä, että se on tuulimuna. Rv 12 näkyi sikiön pamppaileva sydän.

      On kuulemma yksilöllistä, mutta raskausviikoilla 6-8 ei välttämättä voida todeta kuin, että onko raskaus kohdussa vai kohdun ulkopuolinen. Joten vaikka tuossa viikolla 7 ei ihmeitä näy, älä vielä ole huolissasi.

    • pipsa

      mä kävin ekassa ultrassa yksityisellä jo rv9. en malttanu odottaa kauempaa kun pelkäsin tuulimuna raskautta tms. kaikki siellä kuitenkin oli hyvin ja sydän jumpsutti jo hienosti..

      • malttamaton

        Siis kysynpä nyt vielä, että kannattaako rv 7 käydä ultrassa, onko liian aikaista nähdä sikiö ja sydänäänet? Itse jo varasin ajan sinne 7 3, mutta kyllä harmittaa, jos käynti onkin turha, tietenkin sillon jo näkee, onko raskaus kohdussa, mutta tuntuu, et on rahan haaskausta, jos jälkeenpäin vielä jää mietityttämään onko siellä sikiötä ja onko se kunnossa. Tietenkin voisi myöhemmin varata uuden ajan, mutta tulee turhan kalliiksi käydä yksityisellä!
        Taitaa olla, että tässäkin asiassa on yksilöllistä, kellä näkyy mitäkin tuossa vaiheessa raskautta, vai onko?


      • ultraan
        malttamaton kirjoitti:

        Siis kysynpä nyt vielä, että kannattaako rv 7 käydä ultrassa, onko liian aikaista nähdä sikiö ja sydänäänet? Itse jo varasin ajan sinne 7 3, mutta kyllä harmittaa, jos käynti onkin turha, tietenkin sillon jo näkee, onko raskaus kohdussa, mutta tuntuu, et on rahan haaskausta, jos jälkeenpäin vielä jää mietityttämään onko siellä sikiötä ja onko se kunnossa. Tietenkin voisi myöhemmin varata uuden ajan, mutta tulee turhan kalliiksi käydä yksityisellä!
        Taitaa olla, että tässäkin asiassa on yksilöllistä, kellä näkyy mitäkin tuossa vaiheessa raskautta, vai onko?

        Kahdessa raskaudessa olen käynyt juuri noihin aikoihin ja toisessa jo aijemmin ultrassa.
        Kyllä useinmiten sydän jo sykkii.Itse menisin,jos minin mielipidettä kysytään mutta jos kärsivällisyytesi kestää voit siirtää aikaa myöhemmäksi.


    • Piitu

      Mulla eka käynti kohta. Silloin oon rv8 6 ja mua myös jännittää mitä siellä tapahtuu. Mullakaan ei oo oikeestaan minkäänlaista pahoinvointia vaan väsymystä ja IIIISO ruokahalu;)
      Tietysti pelottaa että jos se onkin tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus tai jotain muuta.
      Päätin kuitenkin etten huolehdi asiasta etukäteen vaan vasta sitten neuvolakäynnin jälkeen.

      Mukavaa ekaa ultraa Sinulle ja meille muillekin!

      • Nappi 4+4

        Hei!
        Itse olen vasta näin alkuvaiheessa (toisin sanoen rv 5, mutta neuvolan tapana on ilmoittaa raskausviikot ja päivät päälle).. =) Olen ajatellut käydä yksityisessä lääkärikeskuksessa teettämässä ultraäänitutkimuksen joko raskausviikon 6 lopussa tai 7 viikon alussa, koska minulla on ihan epätodellinen olo koko raskauden suhteen. Testi on plussannut pari kertaa komeasti ja ihan pieniä oireita on ilmassa, mutta siihen se sitten jääkin. Mieheltäni kysyin, että haluaako hän tulla mukaan kyseiseen tutkimukseen ja hän oli tietysti myöntyväinen.. =) Näin alkuvaiheessa ultra tehdään vaginaalisesti ja tällä tavalla vaavin sydämen syke saadaan kuuluviin jo kuudennella raskausviikolla!! Aika uskomatonta, mutta tuttavilla on asiasta henk.koht. kokemusta. Ekan neuvola-ajan sain jouluviikolle ja tuntuu, ettei malta sinne asti odotella. Odottelemisiin!


      • Anne 73
        Nappi 4+4 kirjoitti:

        Hei!
        Itse olen vasta näin alkuvaiheessa (toisin sanoen rv 5, mutta neuvolan tapana on ilmoittaa raskausviikot ja päivät päälle).. =) Olen ajatellut käydä yksityisessä lääkärikeskuksessa teettämässä ultraäänitutkimuksen joko raskausviikon 6 lopussa tai 7 viikon alussa, koska minulla on ihan epätodellinen olo koko raskauden suhteen. Testi on plussannut pari kertaa komeasti ja ihan pieniä oireita on ilmassa, mutta siihen se sitten jääkin. Mieheltäni kysyin, että haluaako hän tulla mukaan kyseiseen tutkimukseen ja hän oli tietysti myöntyväinen.. =) Näin alkuvaiheessa ultra tehdään vaginaalisesti ja tällä tavalla vaavin sydämen syke saadaan kuuluviin jo kuudennella raskausviikolla!! Aika uskomatonta, mutta tuttavilla on asiasta henk.koht. kokemusta. Ekan neuvola-ajan sain jouluviikolle ja tuntuu, ettei malta sinne asti odotella. Odottelemisiin!

        Olen menossa ultraan ensi tiistaina 30.11 silloin on suunnilleen menossa rv 7. Raskaus sai alkunsa luomusti, monen vuoden lapsettomuushoitojen jälkeen. Aivan kauhea jännitys on päällä; löytyykö kohdusta elämää. Mulla ei liioin ole kovin voimakkaita oireita ollut, vain rintojen aristusta ja iltaisin palelee.

        Toiveikkaalla mielellä odotan ultraa.


      • milla
        Nappi 4+4 kirjoitti:

        Hei!
        Itse olen vasta näin alkuvaiheessa (toisin sanoen rv 5, mutta neuvolan tapana on ilmoittaa raskausviikot ja päivät päälle).. =) Olen ajatellut käydä yksityisessä lääkärikeskuksessa teettämässä ultraäänitutkimuksen joko raskausviikon 6 lopussa tai 7 viikon alussa, koska minulla on ihan epätodellinen olo koko raskauden suhteen. Testi on plussannut pari kertaa komeasti ja ihan pieniä oireita on ilmassa, mutta siihen se sitten jääkin. Mieheltäni kysyin, että haluaako hän tulla mukaan kyseiseen tutkimukseen ja hän oli tietysti myöntyväinen.. =) Näin alkuvaiheessa ultra tehdään vaginaalisesti ja tällä tavalla vaavin sydämen syke saadaan kuuluviin jo kuudennella raskausviikolla!! Aika uskomatonta, mutta tuttavilla on asiasta henk.koht. kokemusta. Ekan neuvola-ajan sain jouluviikolle ja tuntuu, ettei malta sinne asti odotella. Odottelemisiin!

        Mulla vauvan sykkeet näkyi jo rv 5 eli todella aikasin. Valitettavasti tämä raskaus loppui viikkoa myöhemmin, mutta jokatapauksessa syke näkyi niinkin aikaisessa vaiheessa.
        Onnea odotuksellenne.


    • Anonyymi

      Minä kävin varhaisultrassa rv 6 0 ja siellä se sydämen syke vilkutti. Toki laitteet on ehkä tänä päivänä jo parempia kuin alottajan raskauden aikaan! 😀

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe