Moottorin varoitusvalo palaa ja ajotietokoneen näytöllä teksti Antipollution hälytys.
Mistä johtuu? Katalysaattori paskana? Tai joku katalysaattorin anturi irti?
Huoltoon kehotetaan huoltokirjassa kiireellä ajamaan...
C5 / Antipollution error?
12
6148
Vastaukset
- Sitikkamees
Täältä osoitteesta saa yleensä nopeasti ja luotettavasti varman avun citroen ongelmiin.
Suosittelen:
http://groups.msn.com/sitruunapatonki - Sitruunamies
Tässä sitruunapatongista vastaus samanlaiseen ongelmaan kuin sinulla:
Yleisin syy taitaa olla flektin puolinopeuden tippuminen pois, koska etuvastus on palanut. Sen taas aiheuttaa ylikuumennut flektin liitin, jonka korjauksesta on kampanja menossa.
Ei ole hengenhätä korjamolle, riittää, kun käyttää siellä heti kun on mahdollista. Korjaus kestää (etuvastuksen vaihto) pari minuuttia. Itse kampanjakorjaus on isompi juttu, koska auton etupäätä (puskuri pois) pitää ilmeisesti purkaa- totuus
Se voi kyllä olla ihan mitä vaan. Tarkista että onko molemmat jarruvalot palanu? Sekin voi aiheuttaa tuon. Kantsii vaan suosiolla viedä se huoltoon, ja jos kilometrihuolto on edes suhteellisen lähellä niin tekee senkin samalla.
- Simo
totuus kirjoitti:
Se voi kyllä olla ihan mitä vaan. Tarkista että onko molemmat jarruvalot palanu? Sekin voi aiheuttaa tuon. Kantsii vaan suosiolla viedä se huoltoon, ja jos kilometrihuolto on edes suhteellisen lähellä niin tekee senkin samalla.
Vikakoodit nollattiin. Arvelivat syyksi keulamaskin puuttumisen. Vaihtoautolla kun ajan, niin eipä ollu edellinen omistaja säilyttäny maskia. Pistin tilaukseen.
Saas nähdä auttaako ja kauanko valo pysyy pimeänä koodien nollauksen jälkeen. - Antti
Sama kojelaudan merkkivalo alkoi palamaan C3:ssa. Liekö siis todellinen vika vai joku kosteus- ym. kosketushäiriö anturissa.
Antti
- Citrophoros
Jo toisen kerran C5 2,0i berline '01 omistajuuteni aikana (10/03-) kaara kävi vain kolmella sylinterillä pian käynnistyksen jälkeen 25.11. aamulla ja syynä on nopea ulkolämpötilan kohoaminen. Tästä syystä vesi kondensoituu ja aiheuttaa häiriöitä.
Kannattaa kokeilla auton välitöntä sammuttamista ja uudelleenkäynnistämistä.
Toi ANTIPOLLUTION FAULT teksti pysyy aika kauan inforuudussa, ennen kuin häviää, vaikka moottori kävisikin kaikilla sylintereillä.- Citrophoros
Omaan C5:een tehtiin Vehossa moottorin ohjainlaitteen päivitys; itsesuureiden alustus, auton käyttö ja koeajo. Näiden toimenpiteiden tarkoitus on poistaa ne ANTIPOLLUTION FAULT ja CATALYTIC CONVERTER FAULT -tekstit eli enää moottorin ei pitäisi temppuilla noin 30 s...3 min käynnistyksen jälkeen kolmella pytyllä.
Ohjainlaitteiden yleistesti maksoi 29,39 EUR ja ohjelmointitoimenpide 48,99 EUR, yht. 78,38 EUR. - Anonyymi
Citrophoros kirjoitti:
Omaan C5:een tehtiin Vehossa moottorin ohjainlaitteen päivitys; itsesuureiden alustus, auton käyttö ja koeajo. Näiden toimenpiteiden tarkoitus on poistaa ne ANTIPOLLUTION FAULT ja CATALYTIC CONVERTER FAULT -tekstit eli enää moottorin ei pitäisi temppuilla noin 30 s...3 min käynnistyksen jälkeen kolmella pytyllä.
Ohjainlaitteiden yleistesti maksoi 29,39 EUR ja ohjelmointitoimenpide 48,99 EUR, yht. 78,38 EUR.Edellisessä C5 ilmestyi tuo sama teksti.
Kone nyki hetken ja toimi taas OK pian uudelleen ja kulki kolmella pytyllä ja katalysaattori varoitus ilmeni.
Kotiin oli päästävä välillä toimi OK välillä herjasi.
Vikakoodeista paljatui suutin vika.
SAKSALAISVALMISTEINEN Bosch ruiskutus suutin oli viallinen.
Käytetty varaosasuutin on pelannut OK.
Ihan liittymättä asiaan 406 sähköongelmat johtuivat SAKSALASVALMISTEISESTA Siemens merkkisestä Ajoneuvoelektroniikka (BSI) kortista
- asdfgh
Minulla oli liittimissä likaa... Eli kun kaikki liittimet puhdistettiin niin vika hävisi!
- 20+10
Flektin etuvastus ei yleensä pala, vaan siellä on lämpösulake, joka palaa, jos se vastuskierre on poikki, silloin täytyy vaihtaa koko etuvastus. Sen neliskannttisen metallikuoren (missä on niitä pyöreitä reikiä) siitä etuvastuksen ympäriltä kun irroittaa, niin se lämpösulake on siitä vaihdettavissa. Pientä askertelua toki vaatii, mutta se on aika helppo vaihtaa. Yleismittarillahan ton lämpösulakkeen voi helposti testata, onko se kunnossa.
- Anonyymi
20+10 kirjoitti:
Flektin etuvastus ei yleensä pala, vaan siellä on lämpösulake, joka palaa, jos se vastuskierre on poikki, silloin täytyy vaihtaa koko etuvastus. Sen neliskannttisen metallikuoren (missä on niitä pyöreitä reikiä) siitä etuvastuksen ympäriltä kun irroittaa, niin se lämpösulake on siitä vaihdettavissa. Pientä askertelua toki vaatii, mutta se on aika helppo vaihtaa. Yleismittarillahan ton lämpösulakkeen voi helposti testata, onko se kunnossa.
Mistäköhän niitä lämpösulakkeita saa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäköhän niitä lämpösulakkeita saa?
Otat auki ja kieputat kupari kaapelia reilusti niin ei kärähdä ranskis!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704908Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113349Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202592Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571675- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941302
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2171047Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71985IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51875