Skoda piristää kansantaloutta

Skodan (ja miksi ei muunkin VW-merkkien) huolto- ja korjauspalvelut tukitoimintoineen, kuten varaosamyynteineen ja hinauspalveluineen ovat merkittävä työllistäjä tulevaisuudessa.

Sääli asiakkaita, niin paljon vikoja ja ominaisuuksia niissä on ollut.

26

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2014 12 31

      Jospa sinä tulisit meitä piristämään sitten kun varat riittää tältä vuosituhannelta olevaan autoon.

    • Itse asiassa piristääköhän tuo sittenkään, koska asiakkaiden varat ovat korvamerkitty johonkin vähäarvoiseen yritystoimintaan. Ne rahat jotka menevät Skodien korjaukseen, voisivat ohjautua muuhun kulutuskysyntään.

    • HelItR

      Punatähtinen trolli lähestyy idästä. Kova meteli, kuulostaa rapeilta ranskalaisilta Citroen-moottoreilta. Yrittää ilmeisesti desantin pudotusta, suuntaa todennäköiselle kohdealueelle. Eiköhän tehdä loppu siitä yrityksestä. Tulta!

      Alkaa savuttaa, kääntyy loivaan syöksyyn. Tulee kohti, yrittää kamikaze-tyyliin räjäyttää meidät! Räjähtää kappaleiksi, romua maastoon. Läheltä piti!

    • Muistanko oikein,

      että tämä aloittaja on itse kertonut omistavansa vanhan shitikan c 4:n ? Mikä on silloin katu-uskottavuus?

      • Landlord ajelee tyytyväisenä vanhalla Citroenilla, ei minkäänlaista vikaa, ei minkäälaista vaihtotarvetta toiseen autoon, saatikka toiseen merkkiin. Siitä kertoo pitkä yhteinen historia.

        Citroen, ainakin tämä C4 mikä Landlordilla on, niin se on aivan loistava auto. Ei tarvitse lukea eri lähteistä kuinka valmistaja ja asiakkaat ovat teknisten ongelmiensa kanssa aivan kusessa kuten tekee VAG audiensa, folkkareittensa, skodiensa ja seattiensa kanssa.

        Mutta miten itse asia. Onko näillä vioilla kansantaloudellista merkitystä?


    • niinsevaan menee

      aloittajan viestissä on hyvä huomata tuo sana "ominaisuuksia". Esim. iso öljynkulutus tulkitaan Skoda-jälleenmyyjä - ja huoltoverkoston toimesta "ominaisuudeksi". Eli skodistia tässäkin laitetaan halvalla ja höynäytetään.

      Kiltti skodahiirulainen vaan ostaa tarjousöljyä ja kiroilee kun sitä joutuu tämän tästä lisäilemään ettei vaan idän ihmeritsa leikkaa moottoristaan kiinni.

      • Äläppäs yleistä

        Yetini 2.0 TDI kävi ensimmäisessä määräaikaishuollossa 30 tkm kohdalla. Öljynkulutus koko aikana 4 desilitraa. Että kyllä nyt on landlordilla alias mesumies100%:lla purut korvienvälissään kastuneet.


      • skodakorj.mekaanikko
        Äläppäs yleistä kirjoitti:

        Yetini 2.0 TDI kävi ensimmäisessä määräaikaishuollossa 30 tkm kohdalla. Öljynkulutus koko aikana 4 desilitraa. Että kyllä nyt on landlordilla alias mesumies100%:lla purut korvienvälissään kastuneet.

        Voin antaa ilmaisen neuvon: jos haluat skodasi kestävän vähän pidempään, vaihda ihmeessä öljy 10 000 km välein, ei tarvi olla edes longlife öljyä. Kokemuksemme mukaan skodan koneet saadaan kestämään näin muutama 10 000 km pidempään - muuten ovat sanoisinko nätisti, lyhytikäisiä.


      • "Ammattilainenko?"
        skodakorj.mekaanikko kirjoitti:

        Voin antaa ilmaisen neuvon: jos haluat skodasi kestävän vähän pidempään, vaihda ihmeessä öljy 10 000 km välein, ei tarvi olla edes longlife öljyä. Kokemuksemme mukaan skodan koneet saadaan kestämään näin muutama 10 000 km pidempään - muuten ovat sanoisinko nätisti, lyhytikäisiä.

        Oookonä sieltä Pärnäsen korjaamolta ja molta


      • huolto neuvoja
        "Ammattilainenko?" kirjoitti:

        Oookonä sieltä Pärnäsen korjaamolta ja molta

        VAG on tarkoituksella suunnitellut koneet syömään öljyä, että voi pitää huoltovälin 30 tkm. Auto mikä ei syö öljyä on öljy vaihdettava 15 tkm. välein. Hiukkassuodatin puhdistuksen aikana naftaa menee öljytilaan ja voiteluominaisuudet heikkenevät radikaalisti. 30 tkm. ajetussa koneessa voitelu hoidetaan naftalla, paitsi jos siihen lisäillään viikoittain uutta öljyä pysyy viskositeetti kunnossa.


      • jatkuva-vaihto
        skodakorj.mekaanikko kirjoitti:

        Voin antaa ilmaisen neuvon: jos haluat skodasi kestävän vähän pidempään, vaihda ihmeessä öljy 10 000 km välein, ei tarvi olla edes longlife öljyä. Kokemuksemme mukaan skodan koneet saadaan kestämään näin muutama 10 000 km pidempään - muuten ovat sanoisinko nätisti, lyhytikäisiä.

        Skeidojen öljy tulee vaihdettua jatkuvasti koska sitä kuluu valtavia määriä, ja tarvii lisätä vähän väliä. Varsinaisia öljynvaihtoja ei siis tarvita, koska öljyä vaihdetaan koko ajan jatkuvalla syötöllä, käytännössä.


      • jatkuva-vaihto kirjoitti:

        Skeidojen öljy tulee vaihdettua jatkuvasti koska sitä kuluu valtavia määriä, ja tarvii lisätä vähän väliä. Varsinaisia öljynvaihtoja ei siis tarvita, koska öljyä vaihdetaan koko ajan jatkuvalla syötöllä, käytännössä.

        Niin, mitenkähän se muuten on tuo öljynvaihdon tarve? Jos auton öljymäärä kiertää vaihtovälin aikana parikin kertaa, niin tarvitseeko itse öljynvaihtoa tehdä?

        Pitääpä soittaa jollekin skeidakuskille.


      • Tossa sulle kyllä
        landlord kirjoitti:

        Niin, mitenkähän se muuten on tuo öljynvaihdon tarve? Jos auton öljymäärä kiertää vaihtovälin aikana parikin kertaa, niin tarvitseeko itse öljynvaihtoa tehdä?

        Pitääpä soittaa jollekin skeidakuskille.

        kerrottiin, mitä se Skoda syö öljyä 30 000 km:ssa. Taitaa vaan olla siellä korvienvälissä luetun ymmärtämisessä ongelmia.


      • sdfiasdfsd
        Tossa sulle kyllä kirjoitti:

        kerrottiin, mitä se Skoda syö öljyä 30 000 km:ssa. Taitaa vaan olla siellä korvienvälissä luetun ymmärtämisessä ongelmia.

        Kyllä on tullunna niin monta yksilöä vastaan, että voidaan sanoa "noin sen pitäisi toimia". Mutta ei toimi.


    • tietäjä-guru

      Se on tuo Volkkari tehnyt hyvän pisneksen myymällä markkinoille valtavan määrän huonoja autoja.

      • Kokeileppa vaikka

        Olisit aloittanut kommenttisi sanoilla "Olipa kerran" ja päättänyt kommenttisi sanoihin "sen pituinen se", niin juttusi olisi huomattavasti uskottavampi.


      • osssss

        Siinä VW konserni on kyllä ehdoton voittaja!


    • Kohan kyselen

      Onks lantaloodi pääsyt suljetulta avohoitoon. On meinaan ollut hänen suunnaltaan hiljaista monta kuukautta

      • huonot ajat lordilla

        Shitikan myyntimenestyksen osalta ei ole ollut kommentoitavaa ja Skodan myyntilukemat.... Tiedättehän te. Ei desanttikaan kaikkeen pysty. Ei aina ja kaikille voi valehdella.


      • landlordin kaveri
        huonot ajat lordilla kirjoitti:

        Shitikan myyntimenestyksen osalta ei ole ollut kommentoitavaa ja Skodan myyntilukemat.... Tiedättehän te. Ei desanttikaan kaikkeen pysty. Ei aina ja kaikille voi valehdella.

        Tarkoittaako se, että jotain myydään paljon, niin silloin sen tuotteen on oltava laadukas?


      • IandIord
        landlordin kaveri kirjoitti:

        Tarkoittaako se, että jotain myydään paljon, niin silloin sen tuotteen on oltava laadukas?

        Kyllä se niin on. Käänteinen todistus: jos tuote on huono, niin sitä ei myydä paljon.


    • volvo & skoda

      Ollut kaksi vw koneista autoa Volvo 2,5 tdi Skoda 1,9 tdi ajettu 600 tkm ja nyt olevalla 430 tkm.
      Kumpikaan ei ole kuluttanut öljyä, koneille ei ole tarvinnut tehdä normaaleja huoltoja enempää, taitaa muiden automerkkien omistajat täällä purkaan omaa pahaa mieltään ,kun öljyä kuluu. vai onko näin ehkä??.

      • psa_hdi

        Ei ne kaikki koneet kulutakaan öljyä. Sulla on sen verran iäkkäitä nuo pirssit, niissä on eri tekniikat. Katsos, tekniikka ja moottorit muuttuvat.

        Se että jos jonkin automerkin moottorit ovat olleet hyviä esimerkiksi 1980-luvulla, se ei tarkoita että saman valmistajan moottorit olisivat hyviä esim. 2010-luvulla.

        Voi olla että kaikki VW-koneet eivät ole susia, pienet bensavehkeet TSI moottorilla ja ekodieselit ovat niitä heikoimpia vehkeitä.


      • monenlaist moottorii
        psa_hdi kirjoitti:

        Ei ne kaikki koneet kulutakaan öljyä. Sulla on sen verran iäkkäitä nuo pirssit, niissä on eri tekniikat. Katsos, tekniikka ja moottorit muuttuvat.

        Se että jos jonkin automerkin moottorit ovat olleet hyviä esimerkiksi 1980-luvulla, se ei tarkoita että saman valmistajan moottorit olisivat hyviä esim. 2010-luvulla.

        Voi olla että kaikki VW-koneet eivät ole susia, pienet bensavehkeet TSI moottorilla ja ekodieselit ovat niitä heikoimpia vehkeitä.

        Tiedä tuosta. Oma TSI1.2 Ei ole kuluttanut öljyä lainkaan 35 tkm:n aikana. Toisaalta juurikin isojen diesel-moottoreiden osalta jopa huoltoneuvonta kertoo, että kyllä "Lapin-reissulla litra pitää lisätä, jos kaasua kuorma päällä rivakammin painaa". Ja niinhän sieltä A6 3.0 TDIn perästä pukkaa savupilveä, kun veijarit tekee näyttäviä ohituksia.

        PSA:n moottorit ovat ilmeisesti 90-lukua parempia? Esim. 405 Pösön 1.6 bensakone alkoi 100 tuhannen km:n jälkeen kuluttamaan öljyä ja sen lisääminen oli vielä aika hankalaa, kiitos ranskalaisten huohotin-letku-putki-viritysten...


      • osssss
        psa_hdi kirjoitti:

        Ei ne kaikki koneet kulutakaan öljyä. Sulla on sen verran iäkkäitä nuo pirssit, niissä on eri tekniikat. Katsos, tekniikka ja moottorit muuttuvat.

        Se että jos jonkin automerkin moottorit ovat olleet hyviä esimerkiksi 1980-luvulla, se ei tarkoita että saman valmistajan moottorit olisivat hyviä esim. 2010-luvulla.

        Voi olla että kaikki VW-koneet eivät ole susia, pienet bensavehkeet TSI moottorilla ja ekodieselit ovat niitä heikoimpia vehkeitä.

        Eko sopii pakkasiin huonosti.Siihen ei saanut webastoakaan ollenkaan?

        Onkos ne tojon hybridit lämpimiiä?


    • psa_hdi

      PSA:n dieselmyllyissä oli joskus aikoinaan ongemana huohotinletkun jäätyminen, joka saattoi aiheuttaa konerikon. Ihme kyllä tehdas kuunteli ja teki asialle jotain, jonka jälkeen jäätymiset loppuivat. Itse laitan tosin pösööni aina nokkamaskin kaiken varalta, onhan siinä sekin etu että kabiini lämpiää nopeammin. Etenkin sen täällä Lapissa huomaa maateillä, kun ollu pakkasta kolmenkympin tietämillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2398
    2. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

      Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      182
      2074
    3. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      45
      2027
    4. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

      Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1772
    5. Viulu vaiennut

      Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      31
      1761
    6. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

      Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      181
      1431
    7. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      207
      1369
    8. Kyllä tekee kipeää

      Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      26
      1215
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

      siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      1002
    10. Luotatko kaivattuusi?

      Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      80
      1001
    Aihe