raskausarvista kysyttävää

tuleva äitee

elikkäs milloin tai siis millä viikoilla olette huomanneet ensimmäisten raskausarpien ilmestymisen? itselläni tosi kuiva iho ja pelkään koko ajan että koska se alkaa... tuleva vaavi on tosin kaikkein tärkein mutta olisi mukava kuulla koska voin varautua raskausarpien ilmestymiseen.

10

1273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonna

      Menossa rv.39 5 ja ainoat raskausarvet on tullut rintoihin.Aika pahan näköisiä mutta toivottavasti lähtevät pois.
      Masuun ei ole tullut ollenkaan.
      Mulla tuli nämä arvet tossa rv.30 muistaakseni.
      Rasvaaminen ei oikein auta,ei ainakaan minua koska olen rasvannut rintojani ja silti niitä tuli.

    • pikku-y

      Itsellä huomasin eilen, vk 17, rinnoissa vaaleat viivat. Rinnat on ollut kipeät ja kuppikokoa joutunut vaihtamaan pykälää suuremmaksi. Oma iho ei ole koskaan ollut erityisen kuiva, nyt taas pakkasten tullessa huomaa että jalkojen iho kuivuu.

    • Hannah

      Mulle ilmaantui pari viirua kumpaankin rintaan 3pv synnytyksen jälkeen kun maito nousi rintoihin. Kuppikoko muuttui yön aikana C:stä F:ksi joten ei ihme et iho hieman repeili. Muualla viiruja ei näkynyt ennen eikä jälkeen päin.

    • Jenna-82

      mä oon rasvannu itseeni clarinsin ja biothermin raskausarpi rasvoila. Mulle tulee tosi helposti arpia, oon huomannu jos on on hieman lihonu niin heti on muutama viiru ilmestynyt.Kyl noista on ollut apua.Olen nyt ihan viimeisilläni rv 39 6 ja ihan muutama vaalea arpi tullu alavatsaan. Et tyytyväinen voin olla.muista rasvata joka suihkussa käynnin jälkeen koko kroppa. Mä laitoin viel joka aamua ja ilta noita erikois rasvoja.Kyllä on apua ollut1=)

    • rv.39+5

      Hei,

      Itselleni ei arpia ole vielä ainakaan ilmaantunut- vaikka minulla on aina ollut tosi kuiva ja ohut iho. Arvelen sen johtuvan siitä, että olen joka päivä suihkun jälkeen voidellut ihoa Natusanin ihoöljyllä -myös kuulemma Weledan raskausajan öljy olisi hyvä, vaan tältä paikkakunnalta sitä ei saanut, enkä netistä lähtenyt tilaamaan. Natusan on ollut sitä paitsi paljon halvempi vaihtoehto...

    • rv38+

      Olen rasvaillut ihoa säännöllisesti lähes aamuin ja illoin, mutta ainakin joka päivä suihkun jälkeen ihan vaan perusvoiteilla. Meidän suvussa kun raskausarpia tuntuu tulevan herkästi eli siskoilla ja äidillä ainakin on niitä ihan riittävästi. Mutta tosiaan vielä ei ole ilmaantunut ainuttakaan, saapi nähdä sitten synnytyksen jälkeen kun maito nousee, olen kyllä rasvannut rinnatkin aina samalla mutta eihän sitä tiedä...

      • Seeli

        Että mitä raskova ylipäätään suositteletta, raskausarpia ehkäisemään.

        Täällä vasta ihan vasta plussaa testattu, eli aiheella ei ole mikään erityinen kiirus... mutta parempihan se olisi aloittaa ajoissa, kun olen teininä saanut ihan kamalat raskausarvet ihan vain aikuistumisesta...


    • ilmaantu vasta synnytyksen jälkeen mahaan entisten laparoskopia-arpien viereen... eli jos ei olis ollu entisiä niin ei olis varmaan tullu näitäkään! Oon kuullu etteio sillä rasvan merkillä oo mitään väliä... pääasia että RASVAA!

    • eve

      Jonku vauvalehden artikkelissa tässä syksyllä annettiin kolmen kohdan ohjeet arpien torjuntaan.

      1. Rasvaa ihoa säännöllisesti (ihan sama millä rasvaat, kunhan rasvaat).
      2. Kuori iho kerran viikossa vartalonkuorintavoiteella.
      3. Juo riittävästi. Suositus oli muistaakseni lasillinen vettä (n. 2,5 dl) per 10 painokiloa joka päivä. Eli aika paljon, mutta ei musta kohtuuttomasti.

      Oon noudattanu näitä tunnollissesti ja oon vielä arveton (rv 26 tosin vasta) Tai mulla on kyllä arpia, mut ne on kasvuvaiheessa teininä syntyneitä. Oon normaalipainoinen ollu aina, joten noi mun vanhat arvet selittää lähinnä taipumus niihin. Niinpä odotan mielenkiinnolla tepsiikö em. resepti arpien ehkäisyyn, sillä mulle takuulla tulee arpia, jos niitä ei todella voi ehkäistä.

      Niin, ei toi vauvalehtikään tietty luvannu, et arpia ei näillä ohjeilla tulis lainkaan. Eihän ne semmoista lupaa :) Ja jostain toisesta paikasta luin (kauhukseni ;) et arpia saa 70 % odottajista... et eiköhän odottajakollegat vaan alistuta kohtaloomme, hih!

    • Odottelija

      oon vasta rv:lla 23 6 eli ei arpia vielä, mutta paras ystäväni synnytti esikoisensa viime vkon to:na ja hänelle raskausarvet (päivättäisestä rasvailusta kuorinnoista huolimatta) tulivat loppuraskaudesta ilmeisesti silloin kun vaavi kääntyi pää alaspäin ihan parissa päivässä!..
      Ja TOSI pahat arvet tulikin, mutta siinä vaiheessa ne ei taida haitata.. ;D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe