raskausarvista kysyttävää

tuleva äitee

elikkäs milloin tai siis millä viikoilla olette huomanneet ensimmäisten raskausarpien ilmestymisen? itselläni tosi kuiva iho ja pelkään koko ajan että koska se alkaa... tuleva vaavi on tosin kaikkein tärkein mutta olisi mukava kuulla koska voin varautua raskausarpien ilmestymiseen.

10

1307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonna

Menossa rv.39 5 ja ainoat raskausarvet on tullut rintoihin.Aika pahan näköisiä mutta toivottavasti lähtevät pois.
      Masuun ei ole tullut ollenkaan.
      Mulla tuli nämä arvet tossa rv.30 muistaakseni.
      Rasvaaminen ei oikein auta,ei ainakaan minua koska olen rasvannut rintojani ja silti niitä tuli.

• pikku-y

Itsellä huomasin eilen, vk 17, rinnoissa vaaleat viivat. Rinnat on ollut kipeät ja kuppikokoa joutunut vaihtamaan pykälää suuremmaksi. Oma iho ei ole koskaan ollut erityisen kuiva, nyt taas pakkasten tullessa huomaa että jalkojen iho kuivuu.

• Hannah

Mulle ilmaantui pari viirua kumpaankin rintaan 3pv synnytyksen jälkeen kun maito nousi rintoihin. Kuppikoko muuttui yön aikana C:stä F:ksi joten ei ihme et iho hieman repeili. Muualla viiruja ei näkynyt ennen eikä jälkeen päin.

• Jenna-82

mä oon rasvannu itseeni clarinsin ja biothermin raskausarpi rasvoila. Mulle tulee tosi helposti arpia, oon huomannu jos on on hieman lihonu niin heti on muutama viiru ilmestynyt.Kyl noista on ollut apua.Olen nyt ihan viimeisilläni rv 39 6 ja ihan muutama vaalea arpi tullu alavatsaan. Et tyytyväinen voin olla.muista rasvata joka suihkussa käynnin jälkeen koko kroppa. Mä laitoin viel joka aamua ja ilta noita erikois rasvoja.Kyllä on apua ollut1=)

• rv.39+5

Hei,

Itselleni ei arpia ole vielä ainakaan ilmaantunut- vaikka minulla on aina ollut tosi kuiva ja ohut iho. Arvelen sen johtuvan siitä, että olen joka päivä suihkun jälkeen voidellut ihoa Natusanin ihoöljyllä -myös kuulemma Weledan raskausajan öljy olisi hyvä, vaan tältä paikkakunnalta sitä ei saanut, enkä netistä lähtenyt tilaamaan. Natusan on ollut sitä paitsi paljon halvempi vaihtoehto...

• rv38+

Olen rasvaillut ihoa säännöllisesti lähes aamuin ja illoin, mutta ainakin joka päivä suihkun jälkeen ihan vaan perusvoiteilla. Meidän suvussa kun raskausarpia tuntuu tulevan herkästi eli siskoilla ja äidillä ainakin on niitä ihan riittävästi. Mutta tosiaan vielä ei ole ilmaantunut ainuttakaan, saapi nähdä sitten synnytyksen jälkeen kun maito nousee, olen kyllä rasvannut rinnatkin aina samalla mutta eihän sitä tiedä...

• Seeli

Että mitä raskova ylipäätään suositteletta, raskausarpia ehkäisemään.

Täällä vasta ihan vasta plussaa testattu, eli aiheella ei ole mikään erityinen kiirus... mutta parempihan se olisi aloittaa ajoissa, kun olen teininä saanut ihan kamalat raskausarvet ihan vain aikuistumisesta...

• ilmaantu vasta synnytyksen jälkeen mahaan entisten laparoskopia-arpien viereen... eli jos ei olis ollu entisiä niin ei olis varmaan tullu näitäkään! Oon kuullu etteio sillä rasvan merkillä oo mitään väliä... pääasia että RASVAA!

• eve

Jonku vauvalehden artikkelissa tässä syksyllä annettiin kolmen kohdan ohjeet arpien torjuntaan.

1. Rasvaa ihoa säännöllisesti (ihan sama millä rasvaat, kunhan rasvaat).
      2. Kuori iho kerran viikossa vartalonkuorintavoiteella.
      3. Juo riittävästi. Suositus oli muistaakseni lasillinen vettä (n. 2,5 dl) per 10 painokiloa joka päivä. Eli aika paljon, mutta ei musta kohtuuttomasti.

Oon noudattanu näitä tunnollissesti ja oon vielä arveton (rv 26 tosin vasta) Tai mulla on kyllä arpia, mut ne on kasvuvaiheessa teininä syntyneitä. Oon normaalipainoinen ollu aina, joten noi mun vanhat arvet selittää lähinnä taipumus niihin. Niinpä odotan mielenkiinnolla tepsiikö em. resepti arpien ehkäisyyn, sillä mulle takuulla tulee arpia, jos niitä ei todella voi ehkäistä.

Niin, ei toi vauvalehtikään tietty luvannu, et arpia ei näillä ohjeilla tulis lainkaan. Eihän ne semmoista lupaa :) Ja jostain toisesta paikasta luin (kauhukseni ;) et arpia saa 70 % odottajista... et eiköhän odottajakollegat vaan alistuta kohtaloomme, hih!

• Odottelija

oon vasta rv:lla 23 6 eli ei arpia vielä, mutta paras ystäväni synnytti esikoisensa viime vkon to:na ja hänelle raskausarvet (päivättäisestä rasvailusta kuorinnoista huolimatta) tulivat loppuraskaudesta ilmeisesti silloin kun vaavi kääntyi pää alaspäin ihan parissa päivässä!..
      Ja TOSI pahat arvet tulikin, mutta siinä vaiheessa ne ei taida haitata.. ;D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      125
      6460
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      4092
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      51
      3364
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      487
      2903
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      281
      1904
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1586
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1436
    8. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1383
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      174
      1379
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1376
    Aihe