Voiko tälle TV:lle rakentaa peintä kotitteatteria? Koodi on tosi pienellä, joten saattaa olla vääräö. Yritän sovittaa siihen Genelecin 6010 pääkaiuttimet ja 5040 subin,
Vastaukset 1
- senkun kytket
Hm... uusi aloitus samasta aiheesta...
Miksei voisi? Mutta 2.1 ei ole oikeastaan kotiteatteri kun saat vain kaksi äänikanavaa. Mutta kyllä se litteän tv:n kaiuttimet voittaa 6-0.
http://www.genelec.fi/tuotteet/vanhat-mallit/6010a/
"Aktiivikaiutinteknologian ansiosta 6010A voidaan kytkeä suoraan tietokoneen äänikortin, kannettavan mp3-soittimen, kotiteatterivahvistimen tai muun äänijärjestelmän linjatasoisiin antoliittimiin."
Tuosta linkistä löytyy asennusohjeetkin, kytke joko RCA (audio out)- tai kuulokeliitäntään.
Telkkareissa ei ole nykyään linjatasoisia antoliittimiä RCA-liittimin, mutta voit kytkeä ehkä käyttää SCART-RCA-adapteria, esim.
http://cdn-d.verkkokauppa.com/300/images/79/2_24793-425x354.jpeg
Varmaan saat sen subbarinkin kytkettyä vastaavasti RCA-kaapelein.
Lisää:
http://audiovideo.fi/testi/genelec-6010a-ja-5040a-aktiivikaiuttimet-testissa
Ja telkkarista pitää säätää omat äänet pois... MUTE tai VOLUME DOWN...
Itse kyllä ostaisin mieluummin 5.1 A/V-viritinvahvistimen ja siihen 5 kaiutinta ja joskus myöhemmin subbarin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta873859Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii4121422Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty391097Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä227923Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty72923Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s292825Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto24802Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen25717Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33701Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan37676