Agadir, hot Soraya?

Maxi

Onko kokemuksia Finnmatkojen Hotelli Sorayasta? Millaisella alueella sijaitsee, onko hyviä ravintoloita lähellä, millaiset ovat huoneet jne...?
Ollaan lähdossä maaliskuun puolivälissä pariksi viikoksi, muita samoihin aikoihin ? Olemme pariskunta, nuorekas -40v

Myös vinkit siitä, minne kannattaa mennä, lähikaupungit, Essaoura tms???

4

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalevi

      Hotelli sijaitsee kaupungin keskustassa. Hotellin kyllä tiedän, mutta en ole siellä asunut. Ruokapaikkoja löytyy esim. hyvin lähelt Hassan II:lta esim.Scampi.Lisäksi saman kadun varrelta Kasbahille päin löytyy useita ravintoloita esim. Via Venetto.Useita ravintoloita löytyy mm.ko kadun varrella olevan Uniprix kaupan takaa.Rantaalueelta löytyy hyvin monenlaisia ruokapaikkoja esim 20 ayot- kadulta ja rantabulevardilta.Mielestäni tutustumisen arvoinen on myöskin Hotelli Sindibadin vieressä oleva pieni aukio.Ko hotelli sijaitsee marokkolaisessa kaupunginosassa Taljbortissa.Ko aukiolla on vieri vieressä 3-4 pientä ravintolaa, jossa tarjoillaan paikallista ruokaa.Hinta on hyvin halpaa eli tänä vuonna maalis-huhtikuussa se oli 35-45 dirhamia. Ateriaan kuuluu esim. keitto tai salaatti, pääruoka,jälkiruoka.Patonkia ,voita,oliiveja.Usein kaiken päätteeksi tuodaan viedä hedelmiä.Olutta ei tällä alueella saa.Kannattaa tutustua esim taginepataan ja harira-keittoon.Näissä ravintoloissa kannattaa unohtaa esim.sipulipihvit ym.Niitä ne eivät oikein osaa tehdä.Kaupungista löytyy useita upeita kahviloita esim hotellinne Lähellä Tafarnoute ja saman kadun varrelta esim.Le Veranda.Tutustukaapa marokkolaisiin leivonnaisiin, leivoksiin, pikkuleipiin ym.-Kun olette kaksi viikkoa matkalla niin suosittelen matkaa Marrakeschiin ja Essaouiraan.Erikoisesti Marrakeschin matka on unohtumaton. Siellä avautuu aivan toisenlainen maailma markkina-alueelta eli Soukista.Sen vieressä on sadunkertojien tori eli Djema El Fnaa.Wau!Mitä siellä onkaan.Itse pidän tavattomasti ko kaupungista.Toinen kiva kaupunki on tuo mainitsemani Essaouira. Se on pieni, mutta sen vanhan kaupungin =medinan kujat ovat viehättäviä.Aikaisemmin on ainakin ollut niin, etteivät kauppiaat ole olleen kovin innokkaita tarjoamaan. Tunnelma on ollut rauhallinen.Tie Agadirista Essaouiraan kulkee pääosin aivan läheltä meren rantaa.-En tiedä, mitä retkiä Finnmatkoilla on muita, koska olen itse vankasti Aurinkomatkalainen.-Ehkäpä joku toinen kertoo teille enemmän valitsemastanne hotellista.
      Hyvin useat matkailijat valittelevat kauppiaita ja niiden tyrkytysintoa. Mutta jos asiaa miettii vähän toisesta vinkkelistä niin sen ehkä ymmärtää. Esim Marokossa on paljon nuoria ihmisiä.Työttömyys on kovaa.Näissä kaupoissa, joita tosin on paljon,myyjät ovat provisiopalkkaisia.Eli jos et myy niin et mitään ansaitsekaan. Leivästä on kysymys.
      JOkatapauksessa toivotan teille molemmille oikein virkistävää ja antoisaa Marokon matkaa.

      • Maxi

        Kiitos vastauksesta, Kalevi! Osaisitko sanoa, miten Essaouraan pääsee parhaiten, bussilla luulisin ? Kauanko matka kestää? Ja mikä on ko kaupungin hotellitilanne, osaisitko mainita keskitason hotellia nimeltä? Tarkoitus olisi viettää pari yötä siellä.
        Olemme käyneet aikaisemmin jokusen kerran Agadirissä, Casablancassa ja Marrakeshissä, ja nyt kiinnostaa tämä Essaoura tai Casablanca, jonne tosin on hieman matkaa. Casa on muuten mahtava kaupunki, suosittelen.
        Mainitsemasi ravintolat Talborjitin aukiolla eivät houkuttele, mutta olisi tarkoitus tutustua hyvätasoisiin paikallisiin tai ranskalaisvaikutteisiin, osaisitko neuvoa?
        Nuo kahvilavinkit saivat suuren suosion, ja herkkusuina aiomme niissä vierailla ahkeraan. Paikalliset leivonnaiset ovat erityisen maukkaita, ja taidolla leivottuja.
        Matkakuume alkaa jo nousta, vaikka matkaan on vielä 4 kk...


      • Kalevi
        Maxi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, Kalevi! Osaisitko sanoa, miten Essaouraan pääsee parhaiten, bussilla luulisin ? Kauanko matka kestää? Ja mikä on ko kaupungin hotellitilanne, osaisitko mainita keskitason hotellia nimeltä? Tarkoitus olisi viettää pari yötä siellä.
        Olemme käyneet aikaisemmin jokusen kerran Agadirissä, Casablancassa ja Marrakeshissä, ja nyt kiinnostaa tämä Essaoura tai Casablanca, jonne tosin on hieman matkaa. Casa on muuten mahtava kaupunki, suosittelen.
        Mainitsemasi ravintolat Talborjitin aukiolla eivät houkuttele, mutta olisi tarkoitus tutustua hyvätasoisiin paikallisiin tai ranskalaisvaikutteisiin, osaisitko neuvoa?
        Nuo kahvilavinkit saivat suuren suosion, ja herkkusuina aiomme niissä vierailla ahkeraan. Paikalliset leivonnaiset ovat erityisen maukkaita, ja taidolla leivottuja.
        Matkakuume alkaa jo nousta, vaikka matkaan on vielä 4 kk...

        Maxi.
        KO kaupunkiin on Agadirista matkaa noin 170 km. Bussi on ihan ok matkustusmuoto, mutta mutta.Olen käynyt kaupungissa kolme kertaa ja kaksi kertaa paikallisella bussilla. Pieni ongelma on ollut se, että linja-autoasema siellä oli pelkästään arabikielinen.Ja kun busseja menee sinne ja tänne niin on ollut melkoisia vaikeuksia löytää oikea bussi. Linja-autoissakaan ei aina ole ollut muuta kuin arabiteksti.Väkeä on busseihin runsaasti ja varsin runsaasti matkatavaraa. Eli kaaos on melkoinen.Kannattaa heti kun sinne menee ostaa paluulippu, koska siinä on merkittynä paikkalippu.Joka bussiyhtiölla on oma myyntipiste.Olen pahoillani, mutta en nyt osaa sanoa hotellien nimiä.Kyllä niitä siellä on. Olen yöpynyt siellä hotelölissa joka oli aivan kaupungin keskustassa. Tähtiä taisi olla **, mutta ihan mukiinmenevä.Kannattaa muuten ennen "kotiutumista" pyytää päästä käymään huoneessa katsomassa.Se on ollut mahdollista. Jos Teillä on käytettävissä esim. Aurinkomatkojen edellisen kauden esite niin siinä on muutama hotelli.MInulla ei ole tuota opusta enää käytössä.Agadirissa kyllä Aurinkomatkojen ihanat tytöt ne muistavat.Matka busilla on kyllä ihan mukava.Pienenä erikoisuutena voin todeta, että matkalla ennen lyhyttä vuoristo-osuutta, apupoika jakoi jo kaiken varalta mustia muovipusseja.Jaa vielä yksi juttu.Matkan varrella pysähdytään aina virkistäytymää, ja varsinkin pimeällä on syytä tunnistaa bussi, ettei jää "kelkasta".Kaupungissa varsinkin satamassa on runsaasti lokkeja tai muuta vastaavia, joten pieni "pommivaara" on aina olemassa.- Ravintoloita on Agadirissä pilvin pimein, mutta nyt en oikein muista. Parhaat ravintolat löytyvät "20 ayot" kadulta ja rantabulevardilta. Tutkin asiaa ja palaan vielä myöhemmin jossain vaiheessa.Olette ilmeisesti menossa Agadiriin ensi vuoden maaliskuussa.Itse olen menossa 28.2.05.Inshaa Allaah(=jos Allah suo).


      • Kalevi
        Maxi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, Kalevi! Osaisitko sanoa, miten Essaouraan pääsee parhaiten, bussilla luulisin ? Kauanko matka kestää? Ja mikä on ko kaupungin hotellitilanne, osaisitko mainita keskitason hotellia nimeltä? Tarkoitus olisi viettää pari yötä siellä.
        Olemme käyneet aikaisemmin jokusen kerran Agadirissä, Casablancassa ja Marrakeshissä, ja nyt kiinnostaa tämä Essaoura tai Casablanca, jonne tosin on hieman matkaa. Casa on muuten mahtava kaupunki, suosittelen.
        Mainitsemasi ravintolat Talborjitin aukiolla eivät houkuttele, mutta olisi tarkoitus tutustua hyvätasoisiin paikallisiin tai ranskalaisvaikutteisiin, osaisitko neuvoa?
        Nuo kahvilavinkit saivat suuren suosion, ja herkkusuina aiomme niissä vierailla ahkeraan. Paikalliset leivonnaiset ovat erityisen maukkaita, ja taidolla leivottuja.
        Matkakuume alkaa jo nousta, vaikka matkaan on vielä 4 kk...

        Joulun odotuksen tunnelmissa.

        Pienenä täydennyksenä minun pitää lisätä tuohon Essaouira-juttuuni, että jos osaatte ranskaa ja/tai arabiaa, niin silloin tuota vähän kaaosmaista tunnelmaa ei bussiasemalla ole.
        Ja sitten vähän lisää ravintoloista. Agadirissa erityyppisia ravintoloita on vaikka kuinka paljon.Tässä niistä muutamia:
        TOUR DE PARIS, Hassan II kadun päässä (aivan lähellä Ramin (=Royal Air Marocon toimistoa).
        jARDIN D EAUE, 20 ayot kadulla,
        EL PARADISO,Argana hotellissa Muhamed V-kadulla,
        MIRAMAR,Muhamed V-kadulla.
        L AMIRAL (kalaravintola satamassa) passi on pitänyt olla mukana
        RESTAURANT DU PORT (kalaravintola satamassa) passi on pitänyt olla mukana satama-alueella
        FEYROUZ (Libanolilainen)20 ayot kadulla,
        TAGO LOGO (meksikkol) 20 ayot kadulla
        PHI LONG (hyvin suosittu vietnamilainan) Hassan II kadun päässä
        Lisäksi löytyy Pizza Hut,2 Mac Donalssia ja yksi oikein kiva siisti pieni paikka HassanII kadulla Kahvila Le Verandan vieressä.
        Tässä on vain pieni osa ravintoloista.
        Niin ja ne paikalliset Sindibah hotellin vieressä.Olen syönyt niissa useasti. Varsin turvallisia. Esim Tagine Kefta (lihapulla pata) tuodaan kiehuvan kuumana pöytään.Ihan kiva keitto on Harira (erilaisista pavuista tehty, hernekeiton pikkuserkku)
        Hassan II kadulla lähellä italialaistyyppista ravintolaa VIA Venetoa on kahvila, jossa on mahtavan upeita jäätelöannoksia ja erilaisia pikkuleipiä ym.Melkein kaikissa kahviloissa on, kuten mainitsin, usein leipomon myymälä vieressä ja sieltä vaan valitsemaan ja sitten pöytään vaan maistelemaan.
        Se nyt kyllä pitänee vielä mainita, etteivät nuo ravintolat ole mitään tähtiä saaneet eikä kai veitsiä ja haarukoitakaan.
        Antoisaa lomaa Marokon kuningaskunnassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe