epäsuskoisena. Sain vasta ilmoituksen siitä puhelimitse. Yritin kysyä, oliko hän uskomassa...
ei ollut, sain vastaukseksi.
No olipa vahinko,ja nyt sille asialle ei voi enää mitään tehdä, kuulin itseni sanovan.
Niin... suru tuli sydämmeen kun kuuli tällaisen viestin.
Jos olis ollut uskomassa, olis ollut enkeleillä-kin ilo taivaassa. Niin, ja ennekaikkea tällä ihmisellä itsellä.
Mutta kun uskoa ei ollut täytyi mennä iankaikkiseen kadotukseen...
Tunnen surua tämän asian johdosta, en voi sille mitään.
Miten soisinkaan, että kaikille kävis yhtä onnellisesti kuin minulle ja miehelleni; jotka molemmat olemme löytäneet tämän elävän uskon.
Ja saaneet parannuksen armon epäuskoisesta maailmasta.
On suuri vahinko tapahtunut, kun 22-vuotias nuori kuoli
17
1464
Vastaukset
- seeker04
Kuule kaikki me samaan paikkaan joudutaan ku kuollaan... Kato ku toi zesus on anteeksi antavainen tyyppi...
Eikä siihen kuulemma mitään uskoa tarvitse että pääsee "taivaanporttien sisäpuolelle"... Eikö jumala sanonut että tule sellaisena kuin olet...- vl.kaveri
se, mitä taivaallinen isäni ei ole istuttanut, se on revittävä juurineen irti.
Eli omia töitämme emme voi ottaa taivaan valkuntaan, kyllä niistä on esiksi luovuttava.
- kysymys sinulle
Mistä ihmiset tietävät, mikä on ollut tämän menehtyneen henkilön sieluntila hänen kuollessaan? Teette suuren suuren virheen sanoessanne kuolleesta henkilöstä, että tämä ei päässyt taivaaseen.
Mistä te tiedätte ihmisten sieluntilan? Mistä?- vanh.lest
Nämä ovat hyvin yksinkertaisia asioita.
Raamattu sanoo, että ilman uskoa on mahdoton kelvata Jumalalle.
...ja tämä nuori henkilö ei ollut uskomassa.
Siitä me tiedämme sen. Siis näistä edellisitä lauseista varmaan sinäkin nyt ymmärrät mistä on kysymys.
Ei se ketään auta jos me valehtelemme ja sanomme, että olet hyvällä paikalla, pysy vaan siinä vaikka ihminen menee kadotusta kohti.
Ei näin Jumalan Sana opeta. Se opettaa että puhukaa sopivlla ja sopimattomalla hetkellä tästä elämän tärkeimmästä asiasta.
- Jätän Jumalalle
kun pystyt ohjaamaan kuolleen henkilön kadotukseen. Sinähän tiedät, mikä oli henkilön sydämentila kuolinhetkellä. Etkö tiedäkin?
- vanh.lest
Ei kannata käyttää tuollasia nimityksiä. Nolaat vaan itsesi sillä... Pitäis osata käyttytyä paremmin, varsinkin täällä, koska tämä on vl:ien pitämä palsta.
Etkö tiedä miten useat tämän uskon ulkopuolella käyttäytyvät uskovaisten seurassa.
He mm. ei käytä rumia sanoja, jos on alkoholia, he eivät silloin käytä kun uskovainen on lähellä ja muutenkin yrittää käyttytyä fiksusti.
Todella, useimmiten, sen olen huomannut. Ja olen siitä todellan onnellinen...itseni ja muittenkin vl:ien puolesta.
En ole ohjannut ketään kadotukseen, mutta se on Jumalan sana joka tuomitsee. Se sanoo, joka ei usko, se on jo tuomittu. Viittaan Raamattuun...
Pitäiskö valehdella? Sillähän ei voita mitään.
Tämä oli varoitukseksi tämä nuoren ihmisen kuolema muille uskon ulkopuolisille, että kääntyisivät ja tekisivät parannuksen. Sillä kuolema voi tulla niin pian, että parnnusta ei ehdi tehdä.
Se Jumala siis puhuttelee uskosta osattomia näinkin kovalla tavalla, että he heräisivät.
Se oli tällä nuorella etsikkoaika ohi, Raamatun mukaan, ja tämäkän ei ollut sattuma.
Pääasia on nyt että muut valvoisivat, ja sinäkin tekisit parannuksen ennenkuin myöhänen saavuttaa.
Jumala sinuakin puhuttelee tällä kamalalla tapahtumalla. - kauhistelija
vanh.lest kirjoitti:
Ei kannata käyttää tuollasia nimityksiä. Nolaat vaan itsesi sillä... Pitäis osata käyttytyä paremmin, varsinkin täällä, koska tämä on vl:ien pitämä palsta.
Etkö tiedä miten useat tämän uskon ulkopuolella käyttäytyvät uskovaisten seurassa.
He mm. ei käytä rumia sanoja, jos on alkoholia, he eivät silloin käytä kun uskovainen on lähellä ja muutenkin yrittää käyttytyä fiksusti.
Todella, useimmiten, sen olen huomannut. Ja olen siitä todellan onnellinen...itseni ja muittenkin vl:ien puolesta.
En ole ohjannut ketään kadotukseen, mutta se on Jumalan sana joka tuomitsee. Se sanoo, joka ei usko, se on jo tuomittu. Viittaan Raamattuun...
Pitäiskö valehdella? Sillähän ei voita mitään.
Tämä oli varoitukseksi tämä nuoren ihmisen kuolema muille uskon ulkopuolisille, että kääntyisivät ja tekisivät parannuksen. Sillä kuolema voi tulla niin pian, että parnnusta ei ehdi tehdä.
Se Jumala siis puhuttelee uskosta osattomia näinkin kovalla tavalla, että he heräisivät.
Se oli tällä nuorella etsikkoaika ohi, Raamatun mukaan, ja tämäkän ei ollut sattuma.
Pääasia on nyt että muut valvoisivat, ja sinäkin tekisit parannuksen ennenkuin myöhänen saavuttaa.
Jumala sinuakin puhuttelee tällä kamalalla tapahtumalla.Tässä sinulla on vastaus minullekin. Kysyin sitä tuolla alempana. Joten ei tarvitse toistaa samaa sinne. Tämä riittää.
- samoin
Nimittäin yhdellä kolaripaikalla oli ihminen maannut pahoin loukkaantuneena, kun ambulanssi oli tilattu, ja väkeä oli runsaasti ympärillä. Oli yksi vanhoillislestadiolainen nuorehko mies joka oli rohkea tarjoamaan evankeliumia, myös pysähtynyt paikalle, ja oli tunkeutunut väkijoukon läpi vakavasti loukkaantuneen vierelle ja oli kysynyt haluaako hän uskoa kaikki syntinsä anteeksi, potilas oli vastannut, että haluaa. ja hän oli julistanut kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Evankeliumi on paikallaan siinä tilanteessa kaikille. olipa uskomassa tai ei. En tiedä menehtyikö potilas saaminsa vammoihin myöhemmin, mutta sielun vahinkoa ei päässyt tapahtumaan kun synnit olivat anteeksi.
Tämä on tapahtunut Kemissä, Tietääkö Joku paikallinen asiasta lisää?- uskossa
Totta on että me vl:t haluaisimme että kaikki ihmiset kaikkialla tekisivät parannuksen.
- tekstiä sinulla
Tuo sinun asenteesi ja kaikkitietävyytesi toi taas kerran mieleeni sen tosiasian, että en halua veeälläksi. Kunpa Jumala siitä varjelisi! En ainakaan, jos samalla saisin itselleni tuollaisen selvänäköisyyden toisten ihmisten sieluntilohin. Se on kammottavaaaaa! Kuolleiden tuomari! Voi kauheaa!
Mikä on sinun vilpitön mielesi? Tunnet iloa siitä, että itse olet taivaskelpoinen. Samalla kun olet varma siitä, että lähimmäisesi meni ikuiseen vaivaan!!!! Aika outo ja raju rinnastus ja tyytyväisyyden tunne!- ooo
En minä tuossa kirjoituksessa mitään tyytyväisyyttä näe, vaan nimenomaan surua siitä, ettei menehtynyt uskonut samalla, kirjoittajan ainoaksi oikeaksi uskomalla tavalla. Omasta osastaan hän varmasti on tyytyväinen ja haluaisi muidenkin uskovan samalla tavalla. Eivät vl:t pahoja ole.
Silti itseäkin hätkähdyttää se, että kuolleesta sanotaan, ettei tämä päässyt taivaaseen. Elävien parissa voimme tehdä töitä ja rukoilla, että kuollut olisi kelvannut Jumalalle. - varmaankaan
ooo kirjoitti:
En minä tuossa kirjoituksessa mitään tyytyväisyyttä näe, vaan nimenomaan surua siitä, ettei menehtynyt uskonut samalla, kirjoittajan ainoaksi oikeaksi uskomalla tavalla. Omasta osastaan hän varmasti on tyytyväinen ja haluaisi muidenkin uskovan samalla tavalla. Eivät vl:t pahoja ole.
Silti itseäkin hätkähdyttää se, että kuolleesta sanotaan, ettei tämä päässyt taivaaseen. Elävien parissa voimme tehdä töitä ja rukoilla, että kuollut olisi kelvannut Jumalalle.Toki tiedän, että ihmisinä veeällät ovat lempeämpiä kuin heidän oppinsa edellyttää. Inhimillisyys tahtoo voittaa, eikä jaksa seistä suorana tiukkojen vaatimusten ja oppitulkintojen kanssa. Lähipiirissä tahtoo hempeys saada tilaa! Sitten on huono omatunto ja pyydellään anteeksi. Eihän muuten vl-puhuja itkisi saarnan aikana sitä, että meinaa vaimoihmisiä käydä sääliksi... On se julma oppi. En paremmin sano.
- vanh.lest
varmaankaan kirjoitti:
Toki tiedän, että ihmisinä veeällät ovat lempeämpiä kuin heidän oppinsa edellyttää. Inhimillisyys tahtoo voittaa, eikä jaksa seistä suorana tiukkojen vaatimusten ja oppitulkintojen kanssa. Lähipiirissä tahtoo hempeys saada tilaa! Sitten on huono omatunto ja pyydellään anteeksi. Eihän muuten vl-puhuja itkisi saarnan aikana sitä, että meinaa vaimoihmisiä käydä sääliksi... On se julma oppi. En paremmin sano.
En sillä kertonut, että olisin iloinnut siitä, että epäuskoisena tämä nuori kuoli. Vaan sillä että voin huonosti, kun minulle kerrottiin, että kuoli epäuskoisena.
Täällähän voi purkaa sydämmen tunteita. Niinhän tekin teette, te tämän uskon ulkoppuolella olevat.
Ettekä säästä vitsaa, sen olen huomannut... Ja olen pahoillani, että ymmärrätte aina väärin kirjoitukseni.
Sitäpaitsi tämä oli epäuskoinen myös joka soitti. - kauhistelija
vanh.lest kirjoitti:
En sillä kertonut, että olisin iloinnut siitä, että epäuskoisena tämä nuori kuoli. Vaan sillä että voin huonosti, kun minulle kerrottiin, että kuoli epäuskoisena.
Täällähän voi purkaa sydämmen tunteita. Niinhän tekin teette, te tämän uskon ulkoppuolella olevat.
Ettekä säästä vitsaa, sen olen huomannut... Ja olen pahoillani, että ymmärrätte aina väärin kirjoitukseni.
Sitäpaitsi tämä oli epäuskoinen myös joka soitti.Mieti sitten motiivejasi itsekin. Miksi halusit tuon tuoda esille? Oliko se jokin "ase" meitä vastaan? Luulin.
Anteeksi, että ymmärsin väärin. En osannut lukea ajatuksiasi, vaan luin vain tekstisi. Senkin sellaisten silmälasien läpi, jotka ovat matkalla huurtuneet ja naarmuttuneet. Olen pahoillani. ooo kirjoitti:
Silti itseäkin hätkähdyttää se, että kuolleesta sanotaan, ettei tämä päässyt taivaaseen. Elävien parissa voimme tehdä töitä ja rukoilla, että kuollut olisi kelvannut Jumalalle.enää kannata lähteä rukoilemaan. Tämä ei ole kristillinen tapa, jos niin tekee. Olen kyllä kuullut, että mormonit tekisivät niin.
- vl.....
suretko niitäkin yhtä paljon. Tuskin. Miksi?
- Mie
ei taida olla taivaassa tungosta ei. Minä en ainakaan sinne halua. Ties vaikka oikea vastaus olisi....MORMONI!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1652056
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu141962- 1191375
- 981362
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4481223- 67957
- 50866
- 49861
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä222757Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa339734