Kani ja koira?

Kanifani03

Oon 11v. tyttö ja haluaisin kaneja. Tiiän aika paljon kaneista. Oon ottanut selvää netistä ja kirjastosta oon lainannu kaniaiheisia kirjoja. Mua vaan mietityttää kun meillä on pieni sekarotuinen koira. Kani sais olla mun huoneessa vapaana eikä päästettäis koiran lähelle.

6

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jylsijä

Riippuu koirasta ja siitä miten hyvin se on koulutettu. Mitä puuhailet sen kanssa? Nyt viimeistään on hyvä aika opettaa sille temppuja ja tottelevaisuutta. En ottais kania ennenkuin nämä asiat ovat kunnossa ts. koira on käsissä. Kani pelkää haukkumistakin, saati sitten villinä ympärillä pyörivää, ehkä jopa purevaa koiraa. Jos ajattelit etteivät ne ole koskaan edes samassa huoneessa, menee aika hankalaksi vai mitä?

• Kanifani03

Meidän koiraa ei oo mitenkään erityisesti koulutettu, mutta kyllä se ihan hyvin käyttäytyy. Ennen sen kanin saamista kannattaisko mun esim opettaa sille temppuja ja tottelevaisuutta?

• jylsijä

Kyllä, ehdottomasti. Kaikki työ mitä koiralla teettää, vahvistaa tottelevaisuutta. Varmaan kuitenkin haluat viettää rauhallista aikaa kaikkien eläintesi kanssa. Jos joudut stressaamaan ettei koira nyt vaan pääse sinne kanin luo, ei se ole kivaa kenellekään. Kun totutat koiraa käyttäytymään hyvin kanin häkin lähellä, ole itse rauhallinen ja määrätietoinen.

• Kanifani03

Alan nyt luultavasti yrittää kouluttaa sitä. Kannattaako kuitenkin olla antamatta niiden olla vapaina samassa tilassa yhtäaikaa, vaikka koira olisi koulutettu?

• Sedä

Riippuu ihan koirasta. On paljon koiria joiden voi aivan hyvin antaa olla yhdessä kanien ja pikkujyrsijöiden kanssa. Turvallisuuden kannalta on hyvä harkita vähän kääpiötä isompaa kania, mut toisaalta jos koirannekin on pieni, niin mikä tahansa kani voi olla turhan iso saaliiksi :D Kanit on yleensä aika määrätietoisia ja itseppäisiä tapauksia, jotka mielellään pomottaa perheen kissoja ja koiria :P

• Kanifani03

Okei kiitos:) Ei meidän koiralla ole suurta metsästys/saalistusviettiä . Esim. meillä oli kerran hamsteri hoidossa, vähän se välillä kävi ihmettelemässä ja vinkumassa mutta ei sen suurempaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1557
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      61
      1495
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      1088
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      891
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      864
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      765
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      617
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      86
      610
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      597
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      556
    Aihe