Oon 11v. tyttö ja haluaisin kaneja. Tiiän aika paljon kaneista. Oon ottanut selvää netistä ja kirjastosta oon lainannu kaniaiheisia kirjoja. Mua vaan mietityttää kun meillä on pieni sekarotuinen koira. Kani sais olla mun huoneessa vapaana eikä päästettäis koiran lähelle.
Kani ja koira?
6
84
Vastaukset
- jylsijä
Riippuu koirasta ja siitä miten hyvin se on koulutettu. Mitä puuhailet sen kanssa? Nyt viimeistään on hyvä aika opettaa sille temppuja ja tottelevaisuutta. En ottais kania ennenkuin nämä asiat ovat kunnossa ts. koira on käsissä. Kani pelkää haukkumistakin, saati sitten villinä ympärillä pyörivää, ehkä jopa purevaa koiraa. Jos ajattelit etteivät ne ole koskaan edes samassa huoneessa, menee aika hankalaksi vai mitä?
- Kanifani03
Meidän koiraa ei oo mitenkään erityisesti koulutettu, mutta kyllä se ihan hyvin käyttäytyy. Ennen sen kanin saamista kannattaisko mun esim opettaa sille temppuja ja tottelevaisuutta?
- jylsijä
Kyllä, ehdottomasti. Kaikki työ mitä koiralla teettää, vahvistaa tottelevaisuutta. Varmaan kuitenkin haluat viettää rauhallista aikaa kaikkien eläintesi kanssa. Jos joudut stressaamaan ettei koira nyt vaan pääse sinne kanin luo, ei se ole kivaa kenellekään. Kun totutat koiraa käyttäytymään hyvin kanin häkin lähellä, ole itse rauhallinen ja määrätietoinen.
- Kanifani03
Alan nyt luultavasti yrittää kouluttaa sitä. Kannattaako kuitenkin olla antamatta niiden olla vapaina samassa tilassa yhtäaikaa, vaikka koira olisi koulutettu?
- Sedä
Riippuu ihan koirasta. On paljon koiria joiden voi aivan hyvin antaa olla yhdessä kanien ja pikkujyrsijöiden kanssa. Turvallisuuden kannalta on hyvä harkita vähän kääpiötä isompaa kania, mut toisaalta jos koirannekin on pieni, niin mikä tahansa kani voi olla turhan iso saaliiksi :D Kanit on yleensä aika määrätietoisia ja itseppäisiä tapauksia, jotka mielellään pomottaa perheen kissoja ja koiria :P
- Kanifani03
Okei kiitos:) Ei meidän koiralla ole suurta metsästys/saalistusviettiä . Esim. meillä oli kerran hamsteri hoidossa, vähän se välillä kävi ihmettelemässä ja vinkumassa mutta ei sen suurempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1703303
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541869Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471819Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591714- 771594
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3411520Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811389The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201278- 1581142
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251125