Mun vanhemmat sano ettei ripariin ole menemistä. Kirkon opetus on kuulma huuhaata ja kirkko on vain kiinnostunut mun rahoista mitä tuun tulevaisuudessa tienaamaan. Kirkkoa on kuulma turha elättää.
Ei riparille
7
205
Vastaukset
- Pineeh
Ja sä jaoit tän meille, koska..?
- ggk
näin on. ei ole mitään järkeä maksaa sit ku alkaa tienaamaan niin kirkollisveroa. mun vanhemmat pakotti mut sinne. no saimpa hyvät massit rippi juhlassa
- OonNiinNinja
Siis sun vanhemmat sanoi..? Kirkon opetus on huuhaata ja että et saa mennä ripariin..?
- Muki --
Kirkon opetus on huuhaata ihan oikeasti. Kirkko on oikeasti kiinnostunut meidän rahoista, mitä tienaamme sit ku olemme töissä.
- eikannata
Ei kannata mennä, olin riparilla (koska pakotettiin silloin) ja oli koko kesän huonoin viikko. Yritin kyllä lähteä avoimin mieli, mutta vitutustaso nousi tasasesti koko viikon ajan...
Massien takii varmaa haluisit mennä? Jumalauta... en mä usko et sielt jää käteen muuta ku vitutus. Kusetustahan kirkon toiminta on, turha sitä on tukee. Ja rahaa saa kyl muutenki
Hei
Vanhempasi ovat sitä mieltä johtuen omista syistään. Kirkkoon kuuluvana maksetaan saaduista tuloista kirkollisveroa, joilla rahoilla annetaan mm. ilmaista perheneuvontaa. Yksityisellä sektorilla saa pulittaa siitä 150 e/ kerta. Kirkko järjestää myös ilmaisia/puoli-ilmaisia ruokailuja vähävaraisille, tarjoaa ilmaisia kuoroja ja erittäin halpoja päiväkerhoja pikkulapsille. Monet leirit ja retket, mukaan lukien rippileiri, ovat hinnaltaan ihan nimellisiä. Nuorille on tarjolla vaikka mitä mukavaa toimintaa.
Kirkossa tehdään paljon näkymätöntä hyvää, josta suuri yleisö ei taida olla tietoinen.
Mitä opetukseen tulee, voi se hyvin olla jonkun mielestä huuhaata. Itse näen uskon Jumalaan elämän syvimpänä asiana, peruspilarina. Riparilla en tahdo olla käännyttämässä ketään, en edes pystyisi siihen. Rippikoulu tarjoaa nuorille mahdollisuuden miettiä yhdessä elämän tärkeitä peruskysymyksiä, kuten kysymystä Jumalasta, rakkaudesta, elämän tarkoituksesta, itsetunnista, kuolemasta. Minusta tämä on kaukana huuhaasta. Mutta jokaisella on oltava mielipiteen vapautensa ja meidän tulisi kunnioittaa niitäkin, jotka ajattelevat eri tavalla.
Toivon Sinulle hienoja mahdollisuuksia, rohkeutta ja iloa löytää omaa tietäsi elämässä, missä ikinä kuljetkin.
Pappi Elisabet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat281690- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511