Virolaiset eivät osaa ajaa

pois liikenteestä

Taas koko Viron liikenne halvaantunut muutaman jäisen tien takia.

12

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tahvo

      Virolaisten ajokulttuuri on muutenkin suoraan Neuvostoliitosta. Aina on kova kiire ja siinä saa nopeurajoitukset ja liikennesäännöt joustaa. Toivottavasti joskus oppivat länsimaisille tavoille.

    • Vaarat vaanivat tiel

      Omien havaintojeni mukaan se parinkymmenen vuoden takainen hurjastelu ja länsiautoilla elvistely on loppunut jo vuosia sitten. Yksi syy kai ollut nuo tienvarsien peltipoliisipöntöt.
      Ei liikenne mielestäni Virossa sen kummallisempaa ole kuin muuallakaan. Oma terveys ja auto heilläkin on pelissä panoksena.

      Olisiko avaajalla jotain tilastotietoa onnettomuuskehityksestä? Vai omia hulluja arvauksiaanko huutelee?

      • shellinpoika

        Joo shellin baarissa oli äänestys niin kaikki äänesti sen puolesta että virolaiset ei osaa ajaa


      • Kalju Kulli

        Viimeisen vuoden aikana pääkaupunkiseudulla liikkuessa olen todella monta kertaa nähnyt vironkilpisen auton tekevän todella törkeitä temppuja liikenteessä.

        Yhtenä esimerkkinä vähän aikaa sitten oli virolainen auto neljäntenä jonossa kääntymässä oikealle. Autot odottivat punaisessa nuolivalossa. Yht'äkkiä virolainen liikennerikollinen lähti peruuttamaan ja ohitti autot vasemman, suoraan menevän kaistan puolelta kääntyen punaista päin oikealle muiden jonossa olevien edestä.

        Virolaiset autot ohittelevat jatkuvasti muutenkin törkeästi liikennettä vaarantaen ja ajavat lähes aina ylinopeutta. Tämä kulttuurinen piirre elää ja voi hyvin edelleen. On todella väärin että EU- ja Shengenalueelle on hyväksytty tuollaisia kehitysmaita. EU kuuluisi mielestäni vain rikkaiden länsimaiden klubiksi, joilla on samanlaiset arvot ja kulttuuritausta. Viro ei tähän sivistyneeseen, läntiseen viiteryhmään kuulu.

        Eräällä amerikkalaisella sivustolla, jossa on tiedotteita eri maihin matkustaville amerikkalaisille, varoitetaan Viroa koskien mm. huonoista teistä, kovaa vauhtia ajavista autoista, rattijuopoista, sekä ihmisistä jotka eivät pidä ulkomaalaisista. :D


      • Fiksu suomalainen
        Kalju Kulli kirjoitti:

        Viimeisen vuoden aikana pääkaupunkiseudulla liikkuessa olen todella monta kertaa nähnyt vironkilpisen auton tekevän todella törkeitä temppuja liikenteessä.

        Yhtenä esimerkkinä vähän aikaa sitten oli virolainen auto neljäntenä jonossa kääntymässä oikealle. Autot odottivat punaisessa nuolivalossa. Yht'äkkiä virolainen liikennerikollinen lähti peruuttamaan ja ohitti autot vasemman, suoraan menevän kaistan puolelta kääntyen punaista päin oikealle muiden jonossa olevien edestä.

        Virolaiset autot ohittelevat jatkuvasti muutenkin törkeästi liikennettä vaarantaen ja ajavat lähes aina ylinopeutta. Tämä kulttuurinen piirre elää ja voi hyvin edelleen. On todella väärin että EU- ja Shengenalueelle on hyväksytty tuollaisia kehitysmaita. EU kuuluisi mielestäni vain rikkaiden länsimaiden klubiksi, joilla on samanlaiset arvot ja kulttuuritausta. Viro ei tähän sivistyneeseen, läntiseen viiteryhmään kuulu.

        Eräällä amerikkalaisella sivustolla, jossa on tiedotteita eri maihin matkustaville amerikkalaisille, varoitetaan Viroa koskien mm. huonoista teistä, kovaa vauhtia ajavista autoista, rattijuopoista, sekä ihmisistä jotka eivät pidä ulkomaalaisista. :D

        Mitähän jos rauhoittuisit jo tuon paskanjauhamisesi
        kanssa? Niin pieni määrä kuin virolaisia on, ei ne voi koskaan
        saavuttaa Suomen onnettomuustilastoja ja todistettua ääliömäisyyttä yleisillä teillä - ihan vain esimerkiksi tuo suomalaiskulttuurinen tapa päättää päivänsä ajamalla toista ajoneuvoa päin!
        Joillakin vielä kyytiläisiä mukana...
        Mitä taas tulee Suomenkin puolella ajaviin vironkilpisiin autoihin, niin melkoinen osa on jo suomalaisten omistuksessa...meikäläiselläkin on sellainen, ja komea ajoneuvo onkin! Siihen ei Suomessa olisi varaa, eikä kyllä sijoitushalua minullakaan vaikkei raha teekään tiukkaa.


      • Veromies67
        Fiksu suomalainen kirjoitti:

        Mitähän jos rauhoittuisit jo tuon paskanjauhamisesi
        kanssa? Niin pieni määrä kuin virolaisia on, ei ne voi koskaan
        saavuttaa Suomen onnettomuustilastoja ja todistettua ääliömäisyyttä yleisillä teillä - ihan vain esimerkiksi tuo suomalaiskulttuurinen tapa päättää päivänsä ajamalla toista ajoneuvoa päin!
        Joillakin vielä kyytiläisiä mukana...
        Mitä taas tulee Suomenkin puolella ajaviin vironkilpisiin autoihin, niin melkoinen osa on jo suomalaisten omistuksessa...meikäläiselläkin on sellainen, ja komea ajoneuvo onkin! Siihen ei Suomessa olisi varaa, eikä kyllä sijoitushalua minullakaan vaikkei raha teekään tiukkaa.

        "Niin pieni määrä kuin virolaisia on, ei ne voi koskaan saavuttaa Suomen onnettomuustilastoja ja todistettua ääliömäisyyttä yleisillä teillä..."

        Vaikka jonkinlainen Estofiili olenkin, niin en nyt ihan tasan alkaisi kehumaan virolaisten liikennekäyttäytymistä. Se on oikeasti aika karmeaa ja hiton vaarallista sivullisille.

        http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/246905-joka-kolmas-rattijuoppo-on-virolainen


      • tämäkö shelli?

      • kurja maa
        Fiksu suomalainen kirjoitti:

        Mitähän jos rauhoittuisit jo tuon paskanjauhamisesi
        kanssa? Niin pieni määrä kuin virolaisia on, ei ne voi koskaan
        saavuttaa Suomen onnettomuustilastoja ja todistettua ääliömäisyyttä yleisillä teillä - ihan vain esimerkiksi tuo suomalaiskulttuurinen tapa päättää päivänsä ajamalla toista ajoneuvoa päin!
        Joillakin vielä kyytiläisiä mukana...
        Mitä taas tulee Suomenkin puolella ajaviin vironkilpisiin autoihin, niin melkoinen osa on jo suomalaisten omistuksessa...meikäläiselläkin on sellainen, ja komea ajoneuvo onkin! Siihen ei Suomessa olisi varaa, eikä kyllä sijoitushalua minullakaan vaikkei raha teekään tiukkaa.

        Et osaa suhteuttaa väkilukuun. Virossa tapahtuu suhteutettuna väkilukuun käytännössä eniten murhia ja onnettomuuksia koko Euroopassa.


      • elinäinodote
        Veromies67 kirjoitti:

        "Niin pieni määrä kuin virolaisia on, ei ne voi koskaan saavuttaa Suomen onnettomuustilastoja ja todistettua ääliömäisyyttä yleisillä teillä..."

        Vaikka jonkinlainen Estofiili olenkin, niin en nyt ihan tasan alkaisi kehumaan virolaisten liikennekäyttäytymistä. Se on oikeasti aika karmeaa ja hiton vaarallista sivullisille.

        http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/246905-joka-kolmas-rattijuoppo-on-virolainen

        Onneksi vuosi vuodelta vähenemään päin.


    • Velirand
      • otan osaa

        Virossa on vaikea ajaa paskaisilla teillä rattijuoppojen seassa.


      • Helsinki=kakka
        otan osaa kirjoitti:

        Virossa on vaikea ajaa paskaisilla teillä rattijuoppojen seassa.

        Suomalaiset ajaa aina kännissä ja kakat housuissa. Suomalainen kännikuski yrittää hämätä poliisin alkometriä syömällä kakkaa. Siksi Suomalaisen kännikuskin hengityskin haisee kakalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe