Onko tämä normaalia?!! (metformiini)

Minulla todettiin diabetes 2...nyt annostus 1g aamulla ja 1g illalla...Metformiini 500mg tabletit käytössä...Olen syönyt nyt noin 6vk...Vatsa aivan löysällä ripulilla. Päivisin joudun käymäään wc:ssä jopa 10 krt...Olen aikaisemmin huomannut, että pöntöön tulee ulosteen mukana imeytymättömiä monivitamiini tabl joita otan aamulla. Tänään illalla huomasin pöntössä aivan varmasti metformiini 500mg tabletin joka oli vielä samassa muodossa kuin otettaessa mutta tietenkin pehmeämpi! Olen varma, etten ole syönyt mitään ruokaa joka muistuttaisi kys. tablettia. Otin sen ihan kumihanskalla sieltä pöntöstä ja se tuntui ihan tabletilta ja kun hajotin sen niin koostumuskin. Siis onko tämä normaalia?!! Miten lääke voi auttaa jos se ei kerkeä edes imeytymään suolistossa?!! Pelottaa...Tässä kuussa pitäisi käydä labrassa ja varata puh aika lääkärille kun annostusta on nostettu sen normi kaavan mukaan ja olen nyt kohta 2kk lääkettä syönyt niin katsotaan labrat.sa
32731
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

kyseessä siis metforem 500mg lääke

Äänestä
  • Metforem lääkkeen runko on sulamatonta materiaalia. Vaikka pilleri tuleekin ulos sulamattomana, vaikuttavat aineet on imeytynyt.

    Otatko pillerit aterian yhteydessä? Se voisi vähentää ripulia.

    Äänestä

Metformiini on kuuluisa siitä, että aiheuttaa alussa vatsavaivoja. Pitäisi aloittaa vähitellen. Muuten hyvä lääke.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


Nuori25v kirjoitti:

Minulla todettiin diabetes 2...nyt annostus 1g aamulla ja 1g illalla...Metformiini 500mg tabletit käytössä...Olen syönyt nyt noin 6vk...Vatsa aivan löysällä ripulilla. Päivisin joudun käymäään wc:ssä jopa 10 krt...Olen aikaisemmin huomannut, että pöntöön tulee ulosteen mukana imeytymättömiä monivitamiini tabl joita otan aamulla. Tänään illalla huomasin pöntössä aivan varmasti metformiini 500mg tabletin joka oli vielä samassa muodossa kuin otettaessa mutta tietenkin pehmeämpi! Olen varma, etten ole syönyt mitään ruokaa joka muistuttaisi kys. tablettia. Otin sen ihan kumihanskalla sieltä pöntöstä ja se tuntui ihan tabletilta ja kun hajotin sen niin koostumuskin. Siis onko tämä normaalia?!! Miten lääke voi auttaa jos se ei kerkeä edes imeytymään suolistossa?!! Pelottaa...Tässä kuussa pitäisi käydä labrassa ja varata puh aika lääkärille kun annostusta on nostettu sen normi kaavan mukaan ja olen nyt kohta 2kk lääkettä syönyt niin katsotaan labrat.sa

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu