Tietääkö teistä joku, minne voi valittaa, jos pankkivirkailija toimii epärehellisesti? Voiko edes tehdä jonkinlaisen selvityspyynnön pankkiin? Entä jos kyseessä on konttorin johtaja itse? Jos kyseessä on käteinen ja varma muistikuva siitä, että se vaihtoi kättä, mutta en huolinut tarjottua kuittia? Ymmärrän, että jos virkailija niin haluaa, se on hänen sanansa minun sanaani vastaan, mutta silti en halua jättää asiaa tähän. Eikö pankeissa äänitetä käynnit? Keskustelimme takahuoneessa. Se ääninauha tai video todistaisi suuntaan tai toiseen, jos sellainen olisi. Käyttävätkö pankit niitä?
Kieltäydyin kuitista, koska halusin vähentää aikaisempaa epäkohteliaisuuttani, kun olin ihmetellyt koko maksua, josta en aikaisemmin ollut tiennyt. Mitä opin? Ei kannata olla luottavinaan kehenkään, vaan aina pyytää kaikesta kuitti. Miksi annoin käteistä rahaa enkä maksanut tililtäni? Sillä tilillä ei ollut riittävästi rahaa juuri silloin. Siksi. Kun puhelimessa kysyin asiasta, samainen virkailija ei suoraan sanonut "Ei, et sinä antanut minulle seteliä", vaan epäsuorasti selitteli, että pankeissa ei käytetä käteistä. Muistan, että se satanen lojui siinä pöydällä välillämme niin kauan, että aloin jo tuntea oloni epämukavaksi hänen vilkuillessaan sitä ja minua. Miettikö hän, miksi ojensin hänelle rahaa? Ei hän voinut kuvitella, että se oli tarkoitettu lahjaksi hänelle! Hänhän tarjosi siitä kuittia.
Tulikohan riittävästi yksityiskohtia, jotta tarina ymmärretään? Samainen summa siis myöhemmin otettiin tililtäni, mutta panona sitä ei siellä näkynyt. Eli maksoin sen kahteen kertaan. Ensimmäinen maksu meni parempiin taskuihin.
Pari kysymystä pankista ja rehellisyydestä
2
88
Vastaukset
http://www.suomenpankki.fi/fi/suomen_pankki/tehtavat/pages/asema.aspx
Pankin yhteydessä itsenäisenä viranomaisena toimii rahoitusmarkkinoita valvova Finanssivalvonta (Fiva), jonka tavoitteena on edistää rahoitusmarkkinoiden vakautta sekä luottamusta valvottavien ja markkinoiden toimintaan.
http://www.finanssivalvonta.fi/fi/Pages/Default.aspx
Finanssivalvonnan puhelinneuvonta
pankki-, sijoitus- ja vakuutusasiakkaille tiistaisin kello 9–10 ja torstaisin kello 14–15
Puhelin 0800 050 99- 1+18
Ole Finassivalvontaan yhteydessä. Jos hommasta tulee poliisiasia, niin joutuvat pankit ainakin heille näyttämään kamerakuvan asioinnistasi, mutta asiakkaille ei niitä varmaan ikinä näytetä. Puhelut varmaan äänitetään, mutta tuskin konttorikäyntejä.
Mutta ymmärsinkö oikein?
Tililtäsi oli tarkoitus mennä joku maksu, joten kävit konttorissa antamassa käteistä maksun veloitusta varten? Tililtäsi nyt näkyy, että maksu on veloitettu, mutta ei sitä 100e käteistalletusta, jonka teit? Mikä pankki on kyseessä, kaikissa konttoreissahan ei ole käteispalveluja ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706