Ulosotossa velkaa, miten aloitan selvittämään..

Vielä tarvin apua..

Täyttäessäni 18-vuotta, löysin pikavipit ja laskulle tuli tilattua turhaa roinaa (vaatteita ym) ja laskut tietenkin jäi maksamatta. Usein otin pikavippiä tarkoituksena maksaa laskuja mutta ne meni kaikkeen muuhun. Yleensä join kaiken. Olin monta vuotta vaikeasti masentunut ja tuntui jo ettei elämällä ole tarjota minulle mitään enkä näin ollen välittänyt vaikka koko ajan velkaannuin lisää. Luottotiedot meni tietysti. Noin kaksi vuotta sitten sain vihdoin haettua apua itselleni ja pääsin Kelan järjestämään mielenterveys kuntoutujien työhönvalmennukseen. Löysin miehen. Elämä alkoi näyttämään taas kivalta. Ensi syksynä aloitan opiskelun ja tavoitteenani on saada vihdoinkin ammatti. Nyt on aika alkaa ajattelemaan myös niitä velkoja. Mitä minun pitäisi tehdä ensimmäiseksi?

6

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • titity

Pankkiin, kerrot rehellisesti asiasi ja varmasti saat apua.

• På norska

Jos sulla on tuloa niin tilanne voi vielä korjautua. Suomen laki on ankara
      velalliselle, kun olet vielä nuori niiin hakeudu kiireesti norjaan jossa velallinenkin
      on ihminen. Suomessa ollaan 30 v kaukana muista demokratioista ja asiakastieto
      oy tallentaa rekisterin vaikka 10 vuodeksi.

SIIS : muuta norjaan jossa on kunnon palkat niin voit selvitä.

Norjan työvoiman sivut : www.nav.no

Lycka till !

• 5+1

"Suomessa ollaan 30 v kaukana muista demokratioista"

Onko se jotenkin demokratian vastaista, jos täysi-ikäinen ihminen on vastuussa tekemisistään? Eikö se ole pikemminkin demokratian mukaista?

• Tilaa uo:sta saldoerittely niin pääset kartalle veloistasi.. sama juttu perintäfirmoille jne.
      Eipä taida työttömänä olla mitää järkeä suunnitella velkojen maksua mutta jos makselet niin aloita niistä veloista jotka ovat pienimmästä päästä ja jotka vielä ei ole uo:ssa.

• kylsesiitä

Sovi maksuista velkojien kanssa, tai jos velat on ulosotossa niin ota sinne yhteyttä ja sovi maksusuunnitelman tekemiselle aika. Kun se ont tehty niin ei muuta kun noudattaa sopimusta ja maksaa kuukausittain sovitut summat...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2631
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      80
      2014
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1108
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe