Missä uudet dx linssit??

Missäää

Onko kellään tiedossa, että onko Nikonilta tulossa enää uusia dx linssejä (crop kameroihin kuten d5300 ja d7100) vai pakottaako se kolo ajan siirtymään täyskennoiseen??

Toki tulee noit pimeitä 18-x koko ajan, mutta ei paljon auta. Esim:

18-105 f4 vr
16-70 f4 vr
16-50 f4 vr
50 f1.8 vr
35 f1.8 vr
10-20 f4 vr
50-150 f2.8 vr

13

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaaaaaa

Siis 16-50 f2.8 vr

• Fx lasit toimivat mainiosti myös Dx kameran nokalla. Ovatpahan sitten valmiina kun siirryt tuonne isommalle osastolle.

Kyllä D7100 ja D5100 antavat noilla laseilla ihan kohtuu kuvaa, olen ihan itse huomannut kuvatessani.

• Samaasaaa
        Työeläkeläinen kirjoitti:

Fx lasit toimivat mainiosti myös Dx kameran nokalla. Ovatpahan sitten valmiina kun siirryt tuonne isommalle osastolle.

Kyllä D7100 ja D5100 antavat noilla laseilla ihan kohtuu kuvaa, olen ihan itse huomannut kuvatessani.

Fx laseissa ihan turhaa painoa ja kokoa kun dx rungoilla riittäisi vähempikin.

Lisäksi polttovälit suunniteltu täyskennoiselle. Esim zoomit alkavat 24mm tai 28mm mikä toki täyskennoisilla laaja, mutta noilla dx rungoilla ei todellakaan laaja. Siksi edes yksi valovoimainen nykyaikaisella vakaajalla oleva 16-x zoomi pitäisi olla valikoimissa.

• Samaasaaa kirjoitti:

Fx laseissa ihan turhaa painoa ja kokoa kun dx rungoilla riittäisi vähempikin.

Lisäksi polttovälit suunniteltu täyskennoiselle. Esim zoomit alkavat 24mm tai 28mm mikä toki täyskennoisilla laaja, mutta noilla dx rungoilla ei todellakaan laaja. Siksi edes yksi valovoimainen nykyaikaisella vakaajalla oleva 16-x zoomi pitäisi olla valikoimissa.

Kun valovoimaa lisätään niin massa kasvaa oli kyseessä sitten Dx tai Fx optiikka.

Nikkor AF-S DX 18-140mm f/3.5-5.6G VR = 490 gr

Nikkor AF-S DX 17-55mm f/2.8G = 755 gr

Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8G = 970 gr

Nikkor AF-S 18-35mm f/3.5-4.5G = 385 gr

Aika hyvin nuo 4 esimerkkiä osoittavat valovoiman massaa korottavan vaikutuksen.

• isommalle osastolle

Fx lasit toimivat mainiosti myös Dx kameran nokalla. Ovatpahan sitten valmiina kun siirryt tuonne isommalle osastolle.

Fx laseissa on se huono puoli, että niillä ei tee mitään sitten kun siirtyy keskikoon kameraan, olen ihan itse huomannut kuvatessani.

• isommalle osastolle kirjoitti:

Fx laseissa on se huono puoli, että niillä ei tee mitään sitten kun siirtyy keskikoon kameraan, olen ihan itse huomannut kuvatessani.

Mahtaako Dx putkistakaan keskikoossa suurta iloa olla?

Monenko harrastajan kuvittelet siirtyvän keskikoon kameroihin vaikka prosentteina harrastajakunnasta. Tuntemistani muutamasta kuvaajasta on Dx formaatista jo usea siirtynyt Fx kameraan. Itse pidän toistaiseksi molemmat.

Kun joku valitti massasta niin onkohan keskikoon kameran optiikka huomattavastikin kevyempi kuin vaikka Fx koon putket?

Mitä veikkaat, paljonko maksaa vaikka vain vaatimaton 300mm F4 putki keskikoon kameraan. Siis putki jossa on sama kuvakulma kuin Fx rungon 300 millisessä? Ja paljonko sen massa on eli leijaileeko itsestään vai onko raahattavaa tyyppiä?

• Kfkfkdk

Kun valovoimaa lisätään niin massa kasvaa oli kyseessä sitten Dx tai Fx optiikka.

Nikkor AF-S DX 18-140mm f/3.5-5.6G VR = 490 gr

Nikkor AF-S DX 17-55mm f/2.8G = 755 gr

Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8G = 970 gr

Nikkor AF-S 18-35mm f/3.5-4.5G = 385 gr

Aika hyvin nuo 4 esimerkkiä osoittavat valovoiman massaa korottavan vaikutuksen.

Toli valovoima lisää painoa, mutta kyllä sitä painoa tulee myös lisää siitä, että lasia pitää olla isompaa kennoa vArten enempi.

Isoin ongelma kuitenki tuo, että polttovälit suunniteltu nimenomaan täyskennoisolle eikä crop-kameroille.

Sony, samsung ja panasonic ovat tuoneet omille apc ja m43 kennoisille kameroille lyhyessä ajassa paljon toimivampis linssivaihtoehtoja ilman lisäpainoja. Ja lisää tulossa. Ei voi olettaa, että kaikkia kiinnostaisi täyskennoiseen siirtyminen.

• ei ymmärrä

Ne ovat Nikonin huomisen päivän tarjontaa. Totuus on riippumaton päivästä jolloin tätä kysytään.

Listasi on kuitenkin varsin pitkä, joten olisiko järkevämpää rajata lista haluamiisi objektiiveihin eli niihin jotka oikeasti ostaisit.
      (Ulkopuolisena tähän en näe sinun ostavan kaikkia noita.)

• Samaaaaa

Listasin vain esimerkkejä mitä voisi tulla ja mitä kilpailijoilla on tarjolla. Tulisi nyt edes yksi tai kaksi noista.

• ken-tietää

Tamron ja Sigma tekevät mielenkiintoisia tuotteita DX rungoille, kuten esim. Tamron SP 15-30mm f/2.8 DI VC USD. Luulisi että Nikonia itseään kiinnostaisi enemmän.

• Huomioivinani

Tamron SP 15-30mm f/2.8 DI VC USD on itse asiassa full frame -kelpoinen eli Nikonia ajatellen käy vinjetointirajoituksitta sekä DX- että FX-runkoihin. Tämä tosiasia ei toki vähennä tuotteen kiinnostavuutta, mutta on omiaan lisäämään kokoa, painoa ja hintaa. Lisäksi tämän ketjun aloituksessa kaipailtiin nimenomaan DX-optimoitua lasitavaraa.

• kenties-jotakin-tällaist

Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro HSM | C on hinta-laatu suhteeltaan oiva peli. Jotakin vastaavaa voisi kaivata Nikonilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      155
      1898
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1891
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1582
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      174
      1425
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1385
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      158
      1378
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1183
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1178
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1065
    Aihe