Missä uudet dx linssit??

Missäää

Onko kellään tiedossa, että onko Nikonilta tulossa enää uusia dx linssejä (crop kameroihin kuten d5300 ja d7100) vai pakottaako se kolo ajan siirtymään täyskennoiseen??

Toki tulee noit pimeitä 18-x koko ajan, mutta ei paljon auta. Esim:

18-105 f4 vr
16-70 f4 vr
16-50 f4 vr
50 f1.8 vr
35 f1.8 vr
10-20 f4 vr
50-150 f2.8 vr

13

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaaaaaa

      Siis 16-50 f2.8 vr

      • Fx lasit toimivat mainiosti myös Dx kameran nokalla. Ovatpahan sitten valmiina kun siirryt tuonne isommalle osastolle.

        Kyllä D7100 ja D5100 antavat noilla laseilla ihan kohtuu kuvaa, olen ihan itse huomannut kuvatessani.


      • Samaasaaa
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Fx lasit toimivat mainiosti myös Dx kameran nokalla. Ovatpahan sitten valmiina kun siirryt tuonne isommalle osastolle.

        Kyllä D7100 ja D5100 antavat noilla laseilla ihan kohtuu kuvaa, olen ihan itse huomannut kuvatessani.

        Fx laseissa ihan turhaa painoa ja kokoa kun dx rungoilla riittäisi vähempikin.

        Lisäksi polttovälit suunniteltu täyskennoiselle. Esim zoomit alkavat 24mm tai 28mm mikä toki täyskennoisilla laaja, mutta noilla dx rungoilla ei todellakaan laaja. Siksi edes yksi valovoimainen nykyaikaisella vakaajalla oleva 16-x zoomi pitäisi olla valikoimissa.


      • Samaasaaa kirjoitti:

        Fx laseissa ihan turhaa painoa ja kokoa kun dx rungoilla riittäisi vähempikin.

        Lisäksi polttovälit suunniteltu täyskennoiselle. Esim zoomit alkavat 24mm tai 28mm mikä toki täyskennoisilla laaja, mutta noilla dx rungoilla ei todellakaan laaja. Siksi edes yksi valovoimainen nykyaikaisella vakaajalla oleva 16-x zoomi pitäisi olla valikoimissa.

        Kun valovoimaa lisätään niin massa kasvaa oli kyseessä sitten Dx tai Fx optiikka.

        Nikkor AF-S DX 18-140mm f/3.5-5.6G VR = 490 gr

        Nikkor AF-S DX 17-55mm f/2.8G = 755 gr

        Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8G = 970 gr

        Nikkor AF-S 18-35mm f/3.5-4.5G = 385 gr

        Aika hyvin nuo 4 esimerkkiä osoittavat valovoiman massaa korottavan vaikutuksen.


      • isommalle osastolle
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Fx lasit toimivat mainiosti myös Dx kameran nokalla. Ovatpahan sitten valmiina kun siirryt tuonne isommalle osastolle.

        Kyllä D7100 ja D5100 antavat noilla laseilla ihan kohtuu kuvaa, olen ihan itse huomannut kuvatessani.

        Fx laseissa on se huono puoli, että niillä ei tee mitään sitten kun siirtyy keskikoon kameraan, olen ihan itse huomannut kuvatessani.


      • isommalle osastolle kirjoitti:

        Fx laseissa on se huono puoli, että niillä ei tee mitään sitten kun siirtyy keskikoon kameraan, olen ihan itse huomannut kuvatessani.

        Mahtaako Dx putkistakaan keskikoossa suurta iloa olla?

        Monenko harrastajan kuvittelet siirtyvän keskikoon kameroihin vaikka prosentteina harrastajakunnasta. Tuntemistani muutamasta kuvaajasta on Dx formaatista jo usea siirtynyt Fx kameraan. Itse pidän toistaiseksi molemmat.

        Kun joku valitti massasta niin onkohan keskikoon kameran optiikka huomattavastikin kevyempi kuin vaikka Fx koon putket?

        Mitä veikkaat, paljonko maksaa vaikka vain vaatimaton 300mm F4 putki keskikoon kameraan. Siis putki jossa on sama kuvakulma kuin Fx rungon 300 millisessä? Ja paljonko sen massa on eli leijaileeko itsestään vai onko raahattavaa tyyppiä?


      • Kfkfkdk
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Kun valovoimaa lisätään niin massa kasvaa oli kyseessä sitten Dx tai Fx optiikka.

        Nikkor AF-S DX 18-140mm f/3.5-5.6G VR = 490 gr

        Nikkor AF-S DX 17-55mm f/2.8G = 755 gr

        Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8G = 970 gr

        Nikkor AF-S 18-35mm f/3.5-4.5G = 385 gr

        Aika hyvin nuo 4 esimerkkiä osoittavat valovoiman massaa korottavan vaikutuksen.

        Toli valovoima lisää painoa, mutta kyllä sitä painoa tulee myös lisää siitä, että lasia pitää olla isompaa kennoa vArten enempi.

        Isoin ongelma kuitenki tuo, että polttovälit suunniteltu nimenomaan täyskennoisolle eikä crop-kameroille.

        Sony, samsung ja panasonic ovat tuoneet omille apc ja m43 kennoisille kameroille lyhyessä ajassa paljon toimivampis linssivaihtoehtoja ilman lisäpainoja. Ja lisää tulossa. Ei voi olettaa, että kaikkia kiinnostaisi täyskennoiseen siirtyminen.


    • ei ymmärrä

      Ne ovat Nikonin huomisen päivän tarjontaa. Totuus on riippumaton päivästä jolloin tätä kysytään.

      Listasi on kuitenkin varsin pitkä, joten olisiko järkevämpää rajata lista haluamiisi objektiiveihin eli niihin jotka oikeasti ostaisit.
      (Ulkopuolisena tähän en näe sinun ostavan kaikkia noita.)

      • Samaaaaa

        Listasin vain esimerkkejä mitä voisi tulla ja mitä kilpailijoilla on tarjolla. Tulisi nyt edes yksi tai kaksi noista.


    • ken-tietää

      Tamron ja Sigma tekevät mielenkiintoisia tuotteita DX rungoille, kuten esim. Tamron SP 15-30mm f/2.8 DI VC USD. Luulisi että Nikonia itseään kiinnostaisi enemmän.

      • Huomioivinani

        Tamron SP 15-30mm f/2.8 DI VC USD on itse asiassa full frame -kelpoinen eli Nikonia ajatellen käy vinjetointirajoituksitta sekä DX- että FX-runkoihin. Tämä tosiasia ei toki vähennä tuotteen kiinnostavuutta, mutta on omiaan lisäämään kokoa, painoa ja hintaa. Lisäksi tämän ketjun aloituksessa kaipailtiin nimenomaan DX-optimoitua lasitavaraa.


      • kenties-jotakin-tällaist

        Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro HSM | C on hinta-laatu suhteeltaan oiva peli. Jotakin vastaavaa voisi kaivata Nikonilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      205
      8317
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4708
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2270
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2158
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe