Puheen pitäminen...

ravintolassa

Hei,

olen menossa juhliin (60v) jotka pidetään ravintolassa. Tahtoisin pitää synttärisankarille pienen puheen. Olen vieraista kenties läheisin hänelle (perhettä ei ole) joten periaatteessa minä aloittanen puheet (tai olen ainoa).

Kertokaas missä vaiheessa kannattaa puhua? Alkuruokien jälkeen? Kesken pääruoan? Vai onko tähän joku eteiketti? En tahtoisi mokata varsinkaan arvintolassa, jossa lienee muitakin ihmisiä...

3

2710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JaanaN

Heippa
      Bäissä asioisa , varsinkin kun on kyse perhejuhlista, täytyy säveltää... siis sillälailla, että saa tunnelman pysymään hyvänä.Taitolaji. Terv Inka

• emmmio....

no, varmaan sun kannattaa tota puhuu se puhe niinku alkuruokien jälkeen.......

• 13.friday

Puhe pidetään yleensä maljan tai jonkin drinkin yhteydessä... siis kun sitä on tarjolla. Alkudrinkkien yhteydessä voidaan toivottaa kaikki tervetulleiksi ja pitää samalla onnittelupuhetta, mutta myöskin voidaan pöydässä kohteliaasti keskeyttää ruokailu ja kilisyttää maljaa/lasia. Tässä vaiheessa on kuitenkin tarjoiluhenkilökunnan oltava valmiina varmistamassa, että kaikilla on juomaa lasissaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      95
      1782
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      237
      1667
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1373
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      928
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      918
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      914
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      872
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe