Nyt kun käynyt selväksi, että tappaja oli somali, oli kirjoitus, että somalinaiselta kysyttiin, että missä on sun kirves. Onneksi tällä paikkakunnalla ei heitä paljon ole. Olen kuitenkin jo tähänkin mennessä yrittänyt ottaa etäisyyttä ja siirtynyt jopa toiselle puolelle jalkakäytävää. Tuon tapauksen jälkeen varmaan katson myös mitä on käsissä. Jos on kassi tai reppu, jossa voisi kirves olla taidan kääntyä takaisin kokonaan. Vinkiksi somaleille, älkää kantako käsissänne mitään.
Ihmettelen vain, miksi ihmeessä Suomeen on päästetty niin paljon rikollisia. Eikö yhtään taustoja tutkita. Tälläkin oli kai jotain pahoinpitelyitä ennestään. Jo ensimmäisestä kerrasta pitäisi karkottaa. Ymmärtääkseni mies oli asunut monta vuotta Suomessa, mutta ei hän kuitenkaan tainnut olla Suomen kansalainen. Suomessa alkaa jo muutenkin olla vaarallista elää, sitten vielä päästetään maahan rikollisia ja terroristeja.
Onkohan tulevissa vaaleissa yhtään ehdokasta, joka todella haluaa, että ei päästetä. Ettei ole vain vaalilöpinöitä.
Oulun tapaus
93
149
Vastaukset
"Oulun tapaus"
Pakko on päästää.
Sinäkään et ole tehnyt lapsia tarpeeksi.
Eikä tapettuja aikuisia tarvitse surra.
Lapsia ja naisia vain.
H.- ...
Mnaah
Suomen rikollisuus kylläkin rehottaa valtaisana kantasuomalaisten toimesta. Nämät ulkomaalaistapaukset äärettömän harvinaisia. Siitä vaan nousee älytön kohu, jos joku ulkomaanpelle sattuu tekemään jotain. Enenpi pelkäisin keikkalla olegia ammattijengejä, jotka kiertää nopeasti pakettiautolla keräämässä lastin kamaa ja ovat poistuneet maasta, ennenkuin kaikkia tapauksia edes on ehditty huomata.
Kandee hokata, joillekin rikollisuus on ammatti, toisille harrastus, joitain asioita nyt vaan tapahtuu.Itellä kaikki ongelmat, mitä ikinä ollut, ne on kyllä ihan kantasuomalsiten toimesta tapahtuneita, ulkomaanpelleistä ollut koskaan mitään ongelmaa.
=DW=- ...
hunksz kirjoitti:
"..."
Miks sää sit nostit tän kohun :)
H.Onk sulla lääkitys kohdillaan ?
Tarvitset raikasta ilmaa, mene kävelylle, sopiva koiran kelikin.
=DW= ... kirjoitti:
Onk sulla lääkitys kohdillaan ?
Tarvitset raikasta ilmaa, mene kävelylle, sopiva koiran kelikin.
=DW="..."
"Jos koira oisin keppini mun
vois väriä hangille heittää.
Ois remmini päässä toinenkin torvi
joka jälkeni potkien peittää"
yst.
H.- KELA-Kalle
Kaikki fakta viittaa siihen,että ko.somali oli sossun vakioasiakas eli Loispummi. Mitäs siihen sanot ?
- .siilimuori
Kyllä tekijä olisi voinut olla soomipoikaki. Naksahtaa voi kellä vaan. Ettei vaan rasistit saaneet tuulta purjeisiin. Minua ei pelota tämän jälkeen yhtään sen enempää kuin aiemminkaan.
- zzzzz1
Hyvin oli somali kotoutunut kun osasi naksahtaa ihan kantaväestön tapaan.
Ei kaikkea voi ymmärtäen hyväksyä ja puolustella. - kirpeä
Kuinkahan monta jälkikasvua on somalimiehellä, samat tarpeet kun muillakin miehillä, suomi-tyttö on onnellinen somalin kynsissä. Katselin kun aamulla tajoi polkupyörällä keskustasta somalimies kotiin naamalla autuas ilme, mistähän tuli ???
Tarja tämän siirtolaisuuden äiti maahamme on samoin kuin maitten myynti naapureille. On meillä ollut johtoa ja on kaikenlaisilla periaatteilla. - .siilimuori
zzzzz1 kirjoitti:
Hyvin oli somali kotoutunut kun osasi naksahtaa ihan kantaväestön tapaan.
Ei kaikkea voi ymmärtäen hyväksyä ja puolustella.Tekoa en puolustele. Turhaan en myöskään ohonväriä tässäkään asiassa nosta esille. Se olisi s voinu olla kuka vaan.
- .siilimuori
kirpeä kirjoitti:
Kuinkahan monta jälkikasvua on somalimiehellä, samat tarpeet kun muillakin miehillä, suomi-tyttö on onnellinen somalin kynsissä. Katselin kun aamulla tajoi polkupyörällä keskustasta somalimies kotiin naamalla autuas ilme, mistähän tuli ???
Tarja tämän siirtolaisuuden äiti maahamme on samoin kuin maitten myynti naapureille. On meillä ollut johtoa ja on kaikenlaisilla periaatteilla.Ai sekä on pelko et tumma poika vie "sun naisen"
- epä usko
Voi jessus mitä apulantaa !!!
- ent. siivoojaparka
Varokaa ainakin kaikkia, jotka juttelevat kissoille, ihonväristä riippumatta.
Minulla on ollut aina tapana jutella naapurin Skorpanille, kun sitä on tuossa pihalla näkynyt. Kysellyt siltä, onko se löytänyt hiiriä, paleleeko sen tassuja...
Luin sitten kerran jostakin, joka oli ohimennessään puukottanut jonkun hengiltä. Hänen naapurinsa kertoivat, että ollaan se kyllä huomattu, ettei hänellä ole kaikki aivan kohdallaan, koska hän kerrankin oli puhunut kissalle pihamaalla. Sen jälkeen olen naapureitten nähden uskaltanut vain salaapäiten enää kuiskailla Skorpanin korvaan samalla kun olen sitä silitellyt, ettei naapureitten tarvitse pelätä minua.Onpahan siellä outoja naapureita, tässä kylässä kaikki puhuvat kissoille, sekä omille että naapurien.
Ei ole täälläkään kaikki kohdallaan, hummerhuu vaan.
Ja koirillekin puhutaan, miekin kun kävelen naapurin kennelin ohi, aina huikkaan jotakin aitauksen kavereille.- ent. siivoojaparka
Anceli kirjoitti:
Onpahan siellä outoja naapureita, tässä kylässä kaikki puhuvat kissoille, sekä omille että naapurien.
Ei ole täälläkään kaikki kohdallaan, hummerhuu vaan.
Ja koirillekin puhutaan, miekin kun kävelen naapurin kennelin ohi, aina huikkaan jotakin aitauksen kavereille.Minustakin on ihan normaalia puhua eläimille. Kumpi se oikeastaan onkaan hullumpi, hän joka pitää kissalle puhujaa hulluna vai se kissalle puhuja.
ent. siivoojaparka kirjoitti:
Minustakin on ihan normaalia puhua eläimille. Kumpi se oikeastaan onkaan hullumpi, hän joka pitää kissalle puhujaa hulluna vai se kissalle puhuja.
Sitä sopii miettiä, me kyllä tiedetään kuinka asian laita on.
Kun meillä vielä oli kissa, maailman mahtavin ja kaunein, niin iltaisin ollessamme pojan kanssa jo vuoteissamme, kuului tuvasta puhetta.
Kissa oli neitonen ja miehen kanssa "keskustelivat", kissa tuli heidän kahden jäätyään miehen jalkojen juureen palvomaan ihannettaan.- €ero
Minustakin on ihan normaalia puhua eläimille. Kumpi se oikeastaan onkaan hullumpi, hän joka pitää kissalle puhujaa hulluna vai se kissalle puhuja.
Ei minustakaan, luulen jokainen jolla lemikki puhuu elätilleen,
paitsi akvaario kaloille kilpikonnille hyönteisille niihin on vaikea kontaktia vai mitä - €--
€ero kirjoitti:
paitsi akvaario kaloille kilpikonnille hyönteisille niihin on vaikea kontaktia vai mitäAi niin meinasi unohtua papukaija joskus tuntuu onko tuntuu vastaukset kaijamaiselta
- eppu2
Minäkin puhun Epulle ja se kuuntelee.
Sitten minä puhun kukkasille ja kesällä joskus puhun puillekin.
Linnuillekin puhun, kyykäärmeellekin kerran sanoin, että mene pois älä tule enää pihaan.
Menihän se, eikä ole näkynyt sen koommin.
Jäniksen poikaselle taputin käsiäni ja huusin niin peevelisti, että älä tule tänne syömään mun orvokkejani tai kissa syö sinut. - .siilimuori
€ero kirjoitti:
paitsi akvaario kaloille kilpikonnille hyönteisille niihin on vaikea kontaktia vai mitäKyllä kai minä puhun katossa oleville kärpäsille :).
- €--
.siilimuori kirjoitti:
Kyllä kai minä puhun katossa oleville kärpäsille :).
En usko murhaava katse silmissä ajat luuta kädessä pitkin pirttiä, kyllä sinut tunnetaan
- .siilimuori
€-- kirjoitti:
En usko murhaava katse silmissä ajat luuta kädessä pitkin pirttiä, kyllä sinut tunnetaan
Höpö höpö, ei tunneta. Minävain sievästi pyydän et pysyis siellä katossa eikä tulos minun ruokapöytään tai iholle kun nukun.
- sydämen peili
toiv. voit jutella minulle, koska on kissan vikaa.. olen jutellut käärmeelle, jopa kaulalla pitänyt, eikä pelottanut, kun oli poistettu hampaat.
Ja yleisesti pakolaisista. mielestäni kiintiö täynnä. vastahan somalit, 3 kpl oulussa saksi naisen kun raiskasivat, eli tämä saksiraiskaus. - vältän palstaa
€-- kirjoitti:
Ai niin meinasi unohtua papukaija joskus tuntuu onko tuntuu vastaukset kaijamaiselta
Jopas meni taas ihan väärille raiteille. Kuinka somalista tuli lemmikki jolle puhutaan/ei puhuta. Pitää ilmeisesti siirtyä fiksumpien ihmisten palstalle. Ainakin tällä palstalla ei pysytä ollenkaan asiassa. No varmaan dementia jyllää!
- ...
Hyvinhän tyyppi tosiaan oli integroitunut suomeen ja suomalaiseen kultttuuriin.
Linkki päivän uutiseen.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/sukevan-murhasyyte-hylattiin-12-vuoden-vankeus-taposta/1969266?pwbi=3f3747a01013a8caf3e1df78c5e8b11f
=DW=Kuuli äänen, joka käski tappamaan. On tietty voinu kuullaki, mut tolla rikosrekisterillä joka tyypillä on, en ihan heti nielasis.
Itse asiassa tossa Oulun jutussa mulle tuli äänten kuuleminen mieleen. Turha kuitenkaan spekuloida, kun ei tiedä asioista sen kummemmin. Porttikiellonkin ravintoloitsija kumos.
Tappoja murhia on tehty aina ja valitettavasti taatusti tehdään vastakin. Just joku nirhas puukolla miehen Tesomalla, siitä Hervannan kiinalaisnaisen surmasta ei tiedetä tänäpäivänä tekijää (vahinko, että komisario Koskinen on mielikuvitushenkilö, hän tietäis jo)
Kyllikki Saari, Bodomin juttu, Kytäjän surmat, näitä on historia täys.
- Korppis*
Nyt alkoi puolustus puhua aloitukseen.
Mitä me suomalaiset emmehän ole mistään kotoisin. Me tapetaan kirveillä. Ei maahanmuuttajat ole pahoja ...voi ei odotellaan ja katellaan ..hyvä esimerkki oli Belgian ottopojat, jotka kävivät ottamassa oppia Isiksen joukoissa palasivat takaisin "kotikonnulleen" ja alkoivat suunnittelemaan joukkotuhoa. Onneksi poliisi sai vihiä ennen isompaa rytinää.- Pirre*
Kyllä täällä tapetaankin, ihan kotimaisin voimin, turha sitä on kieltää, jopa omia lapsia ja perheitä, ei me olla yhtään parempia kuin muunkaan maalaiset.
- Korppis*
Pirre* kirjoitti:
Kyllä täällä tapetaankin, ihan kotimaisin voimin, turha sitä on kieltää, jopa omia lapsia ja perheitä, ei me olla yhtään parempia kuin muunkaan maalaiset.
Tiedän varsin hyvin Pirre, tapetaan, omia, sukua ja kavereita motiivit usein tiedossa.. Mutta kun tapetaan sivullisia ja ihan tappamisen halusta.
Odotellaan kirjoitin jo, odotellaan. - Pirre*
Korppis* kirjoitti:
Tiedän varsin hyvin Pirre, tapetaan, omia, sukua ja kavereita motiivit usein tiedossa.. Mutta kun tapetaan sivullisia ja ihan tappamisen halusta.
Odotellaan kirjoitin jo, odotellaan.Vain joku psykopaatti voi tappaa tappamisen halusta, ja kyllä näihin äärijärjestöjen tekemiin joukkomurhiinkin liittyy joku tekoihin muka oikeuttava syy, kuten esim. Pariisissa Muhammedin loukkaaminen ja Oulussa porttikielto, mutta tässäkin tapauksessa on kyseessä kai mielenterveyden ongelmat.
- Korppis*
Pirre* kirjoitti:
Vain joku psykopaatti voi tappaa tappamisen halusta, ja kyllä näihin äärijärjestöjen tekemiin joukkomurhiinkin liittyy joku tekoihin muka oikeuttava syy, kuten esim. Pariisissa Muhammedin loukkaaminen ja Oulussa porttikielto, mutta tässäkin tapauksessa on kyseessä kai mielenterveyden ongelmat.
Mitä luulet kun nämä suomesta Isiksen joukkoihin liittyneet tulevat takaisin kotimaahan, mukana suomalaisia nuoria miehiä ja naisia ja ottopoikia, uskotko, että heidän mielenterveytensä vakaa.
Belgiassa tapahtuneeseen et ottanut kantaa vaikka tapaus on juuri näiden Isiksen joukoissa taistelleiden "kotiinpaluujuhlintaa."
Heillä on tehtävä tappaa niin paljon vääräoppisia kuin mahdollista.
Aivopestyt tappavat tappamisen vuoksi vai ovatko kaikki terroristit psykopaatteja?
Ei ne oletettavasti sinne Kiteelle tule ammuskelemaan, mutta kuka tietää vaikka tulisivatkin. - Pirre*
Korppis* kirjoitti:
Mitä luulet kun nämä suomesta Isiksen joukkoihin liittyneet tulevat takaisin kotimaahan, mukana suomalaisia nuoria miehiä ja naisia ja ottopoikia, uskotko, että heidän mielenterveytensä vakaa.
Belgiassa tapahtuneeseen et ottanut kantaa vaikka tapaus on juuri näiden Isiksen joukoissa taistelleiden "kotiinpaluujuhlintaa."
Aivopestyt tappavat tappamisen vuoksi vai ovatko kaikki terroristit psykopaatteja?
Ei ne oletettavasti sinne Kiteelle tule ammuskelemaan, mutta kuka tietää vaikka tulisivatkin.Onhan heillä se ideologia johon he uskovat, eli kaikki ei muslimit täytyy tappaa, eikö tuossa ole jo oikeutusta kyllin, siis edelleen tarkoitan näitä aivopestyjä ääriaineksia joita isis muslimeissa edustaa.
- korppis*
Pirre* kirjoitti:
Onhan heillä se ideologia johon he uskovat, eli kaikki ei muslimit täytyy tappaa, eikö tuossa ole jo oikeutusta kyllin, siis edelleen tarkoitan näitä aivopestyjä ääriaineksia joita isis muslimeissa edustaa.
Eli olemmme samaa mieltä asioista. Paitsi minä en näe persujen mitenkään liittyvän asiaan.
korppis* kirjoitti:
Eli olemmme samaa mieltä asioista. Paitsi minä en näe persujen mitenkään liittyvän asiaan.
Koko vaalikauden On persuja syytetty kaikesta mahdollisesta, lapsiakin peloteltu tulevasta kurjuuresta.
Monet täyspäiset menneet samaan humahenkisyyteen ja onko tosiaan nyt mahdollista että heitä ei tästä voi syyttää.
Alkaiskohan suomalaiset kohtelemaan omia kansalaisia kuten ulkomaalaisia eli suvaitsemaan.- Pirre*
korppis* kirjoitti:
Siis hyväksyttekö persujen rasistiset arvot, k/k ja korpis?
Persit on ihmisiä yksilöinä, siinä kuin kuka tahansa mutta heidän edustamansa puolueen ideologiaa minä en voi hyväksyä. Pirre* kirjoitti:
Persit on ihmisiä yksilöinä, siinä kuin kuka tahansa mutta heidän edustamansa puolueen ideologiaa minä en voi hyväksyä.Nythän nämä päällikkötason persut ovat lieventäneet kantojaan ja mielipiteitään, vaalit lähestyvät ja hallitushalut kasvavat.
Pirre* kirjoitti:
Persit on ihmisiä yksilöinä, siinä kuin kuka tahansa mutta heidän edustamansa puolueen ideologiaa minä en voi hyväksyä.En menis oikopäätä syylistämään yhtä puoluettaja sen äänestäjiä terveel taval tapahtuva kyseenalaistaminen ei välttämättä oo rasismia.
Minä en hyväksy sitä ehdoitta tapahtuvaa maahanmuuttajien kaikkien touhujen sallimista, kyllä pikkasen tarvii olla niit vaatimuksiakin esin ton kotoutumisen ajan suhteen.
En oo persujen jäsen ja en tunne sanatarkasti heiän ideolokiaansakaan , tunnetko sinä sen muuten kuin median levittäminä tietoina.
Oikeestaan haluisin sen rasistisen kohdan saada tietooni ,vois vertailla muihin.
Mä näen ne persut uutena puolueena joka yllätti vanhat puolueet housut kintuissa ja sitä uhkaa alettiin torjumaan porukalla.
Pikkasen tuli koulukiusaaminen mieleen tai uskonvainot , outoo pelättiin kuin maahanmuuttajaa- bessie*
Korppis* kirjoitti:
Ei ne oletettavasti sinne Kiteelle tule ammuskelemaan, mutta kuka tietää vaikka tulisivatkin."Heillä on tehtävä tappaa niin paljon vääräoppisia kuin mahdollista."
Ei nyt aivan noinkaan, jos siis terroristijärjestöistä puhumme. Toiminta on suunnitelmallista ja täällä länsimaissa tehdyt iskut 'täsmäiskuja' joissa ei läheskään aina edes pyritä mahdollisimman suureen uhrimäärään.
Mielipuolet ja sooloilijat taas ovat onneksi enemmän tai vähemmän amatöörejä. - Korppis*
Pirre* kirjoitti:
Persit on ihmisiä yksilöinä, siinä kuin kuka tahansa mutta heidän edustamansa puolueen ideologiaa minä en voi hyväksyä.Pirre@ En kysynyt persujen arvoista. En rasistisista joiksi sinä perusuomalaisten puolueohjelmaa nimität.
Olen lukenut ohjelman, enkä löytänyt rasismiin viittaavia otteita. Olisiko ne rasismisyytteet syntyneet mielikuvituksen tuotteina?
Lausunnoista, joita yksityiset ihmiset antavat puolulinjasta poiketen. Nythän on juuri tällainen keisi menossa Kristillisdemokraattien puolueessa. Yksi sooloilee ja koko puolue kärsii. En näe persujen mitenkään liittyvän Oulun kirvesmurhiin.
K/K peukkuja yläviistoon sinulle. - eppu2
koti-kiusattu kirjoitti:
En menis oikopäätä syylistämään yhtä puoluettaja sen äänestäjiä terveel taval tapahtuva kyseenalaistaminen ei välttämättä oo rasismia.
Minä en hyväksy sitä ehdoitta tapahtuvaa maahanmuuttajien kaikkien touhujen sallimista, kyllä pikkasen tarvii olla niit vaatimuksiakin esin ton kotoutumisen ajan suhteen.
En oo persujen jäsen ja en tunne sanatarkasti heiän ideolokiaansakaan , tunnetko sinä sen muuten kuin median levittäminä tietoina.
Oikeestaan haluisin sen rasistisen kohdan saada tietooni ,vois vertailla muihin.
Mä näen ne persut uutena puolueena joka yllätti vanhat puolueet housut kintuissa ja sitä uhkaa alettiin torjumaan porukalla.
Pikkasen tuli koulukiusaaminen mieleen tai uskonvainot , outoo pelättiin kuin maahanmuuttajaakk
Sinulla on hyvä kokonaisnäkemys yleensäkin asioista, niinkuin tässäkin. - Pirre*
koti-kiusattu kirjoitti:
En menis oikopäätä syylistämään yhtä puoluettaja sen äänestäjiä terveel taval tapahtuva kyseenalaistaminen ei välttämättä oo rasismia.
Pikkasen tuli koulukiusaaminen mieleen tai uskonvainot , outoo pelättiin kuin maahanmuuttajaaPersut kyllä yllätti muut puolueet kannatuksensa määrällä viime vaaleissa, mutta tyhjillä puheilla ja lupauksilla ei pitkälle pötkitä, he suoranaisesti pettivät äänestäjänsä kun jäivät pois hallituksesta.
Suomi on kansainvälisessä sopimuksessa sitoutunut ottamaan tietyn määrän pakolaisia, ei me voida täällä yksin sooloilla, ja inhimillisyyden nimissäkin hengen hädässä olevia pitää auttaa. - Pirre*
Korppis* kirjoitti:
Pirre@ En kysynyt persujen arvoista. En rasistisista joiksi sinä perusuomalaisten puolueohjelmaa nimität.
Olen lukenut ohjelman, enkä löytänyt rasismiin viittaavia otteita. Olisiko ne rasismisyytteet syntyneet mielikuvituksen tuotteina?
Lausunnoista, joita yksityiset ihmiset antavat puolulinjasta poiketen. Nythän on juuri tällainen keisi menossa Kristillisdemokraattien puolueessa. Yksi sooloilee ja koko puolue kärsii. En näe persujen mitenkään liittyvän Oulun kirvesmurhiin.
K/K peukkuja yläviistoon sinulle.Persut voisi tarkentaa hieman sitä että kuinka kehitysmaita loppujen lopuksi pitäisi auttaa, heidän vaaliohjelmassaan (jota tosin en ole lukenut) luvataan vähentää meidän antamaa rahoitus osuutta kehitysavusta, eli ts. hädässä olevia ei saa auttaa kotimaihinsa, eikä heitä myöskään saa ottaa Suomeen, olisiko siis ns. lopullinen ratkaisu persujen mieleen niinkuin silloin 30 ja 40 luvuilla oli jo alkanut käytäntö, jonka onneksi länsiliittouma ja silloinen Neuvostoliitto sai estettyä. Olisiko korpiksella ratkaisumalleja vai pistämmekö vain silmät kiinni, eli mitä emme näe sitä ei ole -malliin?
- Pirre*
Korppis* kirjoitti:
Ei ne oletettavasti sinne Kiteelle tule ammuskelemaan, mutta kuka tietää vaikka tulisivatkin.Muistatko korpis, kun joskus sanoin ettei näitä isisin joukkoihin lähteneitä pitäisi päästää enää Suomeen takaisin ja olen edelleen samaa mieltä.
Pirre* kirjoitti:
Persut voisi tarkentaa hieman sitä että kuinka kehitysmaita loppujen lopuksi pitäisi auttaa, heidän vaaliohjelmassaan (jota tosin en ole lukenut) luvataan vähentää meidän antamaa rahoitus osuutta kehitysavusta, eli ts. hädässä olevia ei saa auttaa kotimaihinsa, eikä heitä myöskään saa ottaa Suomeen, olisiko siis ns. lopullinen ratkaisu persujen mieleen niinkuin silloin 30 ja 40 luvuilla oli jo alkanut käytäntö, jonka onneksi länsiliittouma ja silloinen Neuvostoliitto sai estettyä. Olisiko korpiksella ratkaisumalleja vai pistämmekö vain silmät kiinni, eli mitä emme näe sitä ei ole -malliin?
Odotellaan nyt minkälaisen uuden vaaliohjelman Halla-aho persuille tekee, muuttuuko mikään entisestä.
Ei heitäkään kaikkia pidä tuomita, aina on joukossa kunnollisiakin ihmisiä, mutta ne äärilaidan metelöitsivät saavat enemmän huomiota.
Joka paikassa.- kaiken he saavat
Pirre* kirjoitti:
Persit on ihmisiä yksilöinä, siinä kuin kuka tahansa mutta heidän edustamansa puolueen ideologiaa minä en voi hyväksyä.Minä taas voin hyväksyä. Ainoa järkevä puolue. Mutta nyt Soini alkaa panna vastaan. Halla-aho on ihan oikeassa. Jos mamuja edes kohdeltaisiin kuten kantasuomalaisia, moni ihminen hyväksyisi paremmin. Vaan kun he saavat ihan mitä vain. Tässä oli jokin aika sitten kumottu huhu jostakin, mitä ovat saaneet, en enää muista mikä se oli. En nimittäin oikein viitsi lukea kun tulee paha mieli, kun itselläni ei ole rahaa kunnolla edes ruokaaan. Mutta se huhu on taatusti totta. Sossu antaa ihan mitä vain, näin sen 2000-luvun alussa, kun tien toiselle puolelle muutti somaleja uuteen Helsingin kaupungin vuokrataloon. Ikkunasta näin kun heille kannettiin telkkari, huonekaluja , vaatteita jne. Silloin oli asiasta juttu lehdessäkin. Maksettiin täysi ylläpito ja jokainen perheen jäsen sai vielä taskurahaa.
1980-luvulla asuin vielä Savossa, eikä näitä somaleita ollut. Mutta oli paikkakunnalla yksi afrikasta tullut nukutuslääkäri. Kaikki tykkäsimme hänestä, ei ollut mitään rasismia olemassa. Itse hän ansaitsi elantonsa, taatusti osti itse telkkarinsa jne. Muutin sitten pääkaupunkiseudulle ja silloin alkoi tulla näitä vietnamilaisia. Olivat kovia tekemään töitä, meilläkin työpaikalla oli heitä jonkin verran. Vaan nämä somalit elävät vain loisina,hyvin harva on töissä ja miksi olisikaan, kun heillä on muutenkin täysi ylläpito. Ovat kyllä mestareita anomaan kaikenlaisia avustuksia. Ja yksi mikä risoo aika tavalla, he pääsevät lääkäriin ohi muiden. On tämäkin nähty. Eikä kyse ollut mistään vakavasta jutusta, joka olisi vaatinut välitöntä sairaanhoitoa. Silloinhan olisi jo viety ensiapuun. kaiken he saavat kirjoitti:
Minä taas voin hyväksyä. Ainoa järkevä puolue. Mutta nyt Soini alkaa panna vastaan. Halla-aho on ihan oikeassa. Jos mamuja edes kohdeltaisiin kuten kantasuomalaisia, moni ihminen hyväksyisi paremmin. Vaan kun he saavat ihan mitä vain. Tässä oli jokin aika sitten kumottu huhu jostakin, mitä ovat saaneet, en enää muista mikä se oli. En nimittäin oikein viitsi lukea kun tulee paha mieli, kun itselläni ei ole rahaa kunnolla edes ruokaaan. Mutta se huhu on taatusti totta. Sossu antaa ihan mitä vain, näin sen 2000-luvun alussa, kun tien toiselle puolelle muutti somaleja uuteen Helsingin kaupungin vuokrataloon. Ikkunasta näin kun heille kannettiin telkkari, huonekaluja , vaatteita jne. Silloin oli asiasta juttu lehdessäkin. Maksettiin täysi ylläpito ja jokainen perheen jäsen sai vielä taskurahaa.
1980-luvulla asuin vielä Savossa, eikä näitä somaleita ollut. Mutta oli paikkakunnalla yksi afrikasta tullut nukutuslääkäri. Kaikki tykkäsimme hänestä, ei ollut mitään rasismia olemassa. Itse hän ansaitsi elantonsa, taatusti osti itse telkkarinsa jne. Muutin sitten pääkaupunkiseudulle ja silloin alkoi tulla näitä vietnamilaisia. Olivat kovia tekemään töitä, meilläkin työpaikalla oli heitä jonkin verran. Vaan nämä somalit elävät vain loisina,hyvin harva on töissä ja miksi olisikaan, kun heillä on muutenkin täysi ylläpito. Ovat kyllä mestareita anomaan kaikenlaisia avustuksia. Ja yksi mikä risoo aika tavalla, he pääsevät lääkäriin ohi muiden. On tämäkin nähty. Eikä kyse ollut mistään vakavasta jutusta, joka olisi vaatinut välitöntä sairaanhoitoa. Silloinhan olisi jo viety ensiapuun.Allekirjoitan asiasi näin se on ollut ja tulee olemaan, niin kauan kuin ihmiset ovat kykenemättömiä ajattelemaan järjellä. Tunteilla asioiden pähkäily antanee hyvää mieltä heille, jotka eivät tajua, että suomalaisten pitää todellakin ansaita älypuhelimensa ja untuvatakkinsa itse.
Pirre* kirjoitti:
Muistatko korpis, kun joskus sanoin ettei näitä isisin joukkoihin lähteneitä pitäisi päästää enää Suomeen takaisin ja olen edelleen samaa mieltä.
Olen, mutta toivoisin hartaasti, että he pääsisivät parempaan olotilaan ja neitsyeiden syleilyyn. Joskus mietin näitä itsemurhanaisia, kenen syliin he päätyvät, kaiketi pieninä palasina taivaan tomuun.
- tämä risoo omia -
kaiken he saavat kirjoitti:
Minä taas voin hyväksyä. Ainoa järkevä puolue. Mutta nyt Soini alkaa panna vastaan. Halla-aho on ihan oikeassa. Jos mamuja edes kohdeltaisiin kuten kantasuomalaisia, moni ihminen hyväksyisi paremmin. Vaan kun he saavat ihan mitä vain. Tässä oli jokin aika sitten kumottu huhu jostakin, mitä ovat saaneet, en enää muista mikä se oli. En nimittäin oikein viitsi lukea kun tulee paha mieli, kun itselläni ei ole rahaa kunnolla edes ruokaaan. Mutta se huhu on taatusti totta. Sossu antaa ihan mitä vain, näin sen 2000-luvun alussa, kun tien toiselle puolelle muutti somaleja uuteen Helsingin kaupungin vuokrataloon. Ikkunasta näin kun heille kannettiin telkkari, huonekaluja , vaatteita jne. Silloin oli asiasta juttu lehdessäkin. Maksettiin täysi ylläpito ja jokainen perheen jäsen sai vielä taskurahaa.
1980-luvulla asuin vielä Savossa, eikä näitä somaleita ollut. Mutta oli paikkakunnalla yksi afrikasta tullut nukutuslääkäri. Kaikki tykkäsimme hänestä, ei ollut mitään rasismia olemassa. Itse hän ansaitsi elantonsa, taatusti osti itse telkkarinsa jne. Muutin sitten pääkaupunkiseudulle ja silloin alkoi tulla näitä vietnamilaisia. Olivat kovia tekemään töitä, meilläkin työpaikalla oli heitä jonkin verran. Vaan nämä somalit elävät vain loisina,hyvin harva on töissä ja miksi olisikaan, kun heillä on muutenkin täysi ylläpito. Ovat kyllä mestareita anomaan kaikenlaisia avustuksia. Ja yksi mikä risoo aika tavalla, he pääsevät lääkäriin ohi muiden. On tämäkin nähty. Eikä kyse ollut mistään vakavasta jutusta, joka olisi vaatinut välitöntä sairaanhoitoa. Silloinhan olisi jo viety ensiapuun.se risoo kansasuomalaisia, kun maahan muuttajat saa kaiken valmiina asunnot kalustoineen vaatteet ruokaa jopa auton,
kun samaan aikaan omat suomalaiset köyhyät täytyy itse kaikki kustantaa , monella on suuret velat ja pienet tulot, ja kieli vyönalla venyttävät köyhyydessään penit piiiitkäksi,
suomen omilla köyhillä on paljon pahemmin asiat kuin maahan muuttajilla. - Pirre*
kaiken he saavat kirjoitti:
1980-luvulla asuin vielä Savossa, eikä näitä somaleita ollut. Mutta oli paikkakunnalla yksi afrikasta tullut nukutuslääkäri. Kaikki tykkäsimme hänestä, ei ollut mitään rasismia olemassa. Itse hän ansaitsi elantonsa, taatusti osti itse telkkarinsa jne. Muutin sitten pääkaupunkiseudulle ja silloin alkoi tulla näitä vietnamilaisia. Olivat kovia tekemään töitä, meilläkin työpaikalla oli heitä jonkin verran. Vaan nämä somalit elävät vain loisina,hyvin harva on töissä ja miksi olisikaan, kun heillä on muutenkin täysi ylläpito. Ovat kyllä mestareita anomaan kaikenlaisia avustuksia. Ja yksi mikä risoo aika tavalla, he pääsevät lääkäriin ohi muiden. On tämäkin nähty. Eikä kyse ollut mistään vakavasta jutusta, joka olisi vaatinut välitöntä sairaanhoitoa. Silloinhan olisi jo viety ensiapuun.Ne on just niitä legendoja jotka vaan elää ja elää kateuden antamalla ravinnolla, "kaiken he saavat" nim.merkki.
- Korppis*
Pirre* kirjoitti:
Ne on just niitä legendoja jotka vaan elää ja elää kateuden antamalla ravinnolla, "kaiken he saavat" nim.merkki.
Mistä tulee se raha jolla he vuokransa maksavat, vaatteensa ostavat ja asuntonsa kalustavat, lasten vaununsa ja polkupyöränsä hankkivat?
Rahapussukka vyötäisilläkö he tänne polkevat ? Lentoliputkin maksavat varmaan visalla.
Rotuja on alettu katsella aikasti maagisesti.
Joten haudattakoon uutisen tekijä kirves halkaistussa kallossaan.
Leuku lävistetyssä sydämessään.
Hopea-luoti munissaan.
Eipähän nouse ihan helposti sitten.
Jos ei sitten ole ihan hörö-korvainen.
H.- ...
Taisi alkaa uusi muoitivillitys.
Viimeisin tapaus:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1421379458139.html
=DW=
Voi hyvät hyssykät.
Siinähän pelkäät ja pelkäät aina vaan enemmän,
kohta pelkäät liikennemerkkiäkin siinä kulkee joku musta hahmo, ehkä kaksikin.
Se varmaan hyökkää kimppuusi.
Onkin aivan oikein ja viisasta juoksennella kadun puolelta toiselle kun tulee vähänkin ulkomaalaisen näköinen ihminen vastaan ja voi kauhistus, jos hänellä sattuu olemaan kassi kädessä. Kiihdytä vain vauhtia, hänen katseensa voi vaikka tappaa.
Ystävä hyvä, tämä on vain yksi tapaus.
Huomaa, pelkosi asuu sinussa ei somalinaisessa tai miehessä.
Tutustu ja edes hymyile vähän.
Luuletko muuten, että joku kansanedusta poistaa pelkosi ulkomaalaisia kohtaan.
Kysyn vaan.- Pirre*
No niin, nyt se alkoi persujen vaalikampanja, ja täydestä näkyy menevän, kuin häkä päähän.
- ei persu
Maahanmuuttajat ja Kreikka lyömäaseenako ?
- Pirre
ei persu kirjoitti:
Maahanmuuttajat ja Kreikka lyömäaseenako ?
Ihan varmasti, mitkäpä sen otollisempia vaaliteemoja, ihan taivaan lahja jihadisteilta persuille :)
Uutiset kertovat että kyseessä onkin alkoholi-poliittinen kannan-otto.
Tekijä ei ilmeisesti hänkään ymmärtänyt viimeisimpiä aivo-vuotoja.
Ilmeisesti hallituksen pitää alkaa vaihtaa ministereitä taas.
On väärin että Poliisimme joutuu kärsimään alkoholi-vammaisista ministereistä :)
H.- tapakulttuuria
Mamuja tulee vääristä suunnista. Arabit, pienimuotoisesti, järjestivät muinoin noita reippaita raiskauksia, kun Abu Huba Hannah'kin vielä nosti täkäläisiä tukia.
Katse pitää kääntää Intiaan! Siellä reippaita joukkoraiskaajia on median mukaan pilvin pimein.
Tulisi vähä äksöniä tännekin, eikä tekovälineenä olisi kirves, vaan pehmeämmät välineet. - reppuriika
Jos sinut joku nitsii, niin todennäköisesti se on suomalinen. Turha on yhden sairaan maahanmuuttajan vuoksi alkaa pelkäämään. Ja ennen pitkää kuolet kumminkin.
- korppis*
Onko henkilö ollut sairas tänne tullessa 7 vuotta sitten vai onko sairastunut täällä ollessaan?
- eppu2
korppis* kirjoitti:
Onko henkilö ollut sairas tänne tullessa 7 vuotta sitten vai onko sairastunut täällä ollessaan?
Jossain luki naapureiden kertoneen, että muuttui noin vuosi sitten.
Esim. lakkasi tervehtimästä ihmisiä, joita oli ennen tervehtinyt. eppu2 kirjoitti:
Esim. lakkasi tervehtimästä ihmisiä, joita oli ennen tervehtinyt.Tätä ajoin takaa,.
Suomeen tuodaan pakolaisia toiselta puolen maailmaa, lämpimistä maista erilaisista kulttuureista. Maista, joissa on sodittu vuosikymmenet. Maista joissa korruptio kukoistaa. Naiset eivät saa käydä kouluja. Heitä raiskataan ja viedään seksiorjiksi sotilaille. Tällaisia ihmisiä tänne kaamokseen kärvistelmään ilman työtä ja toisen luokan kansalaisiksi luokiteltuina, muka turvaan ja paskat..
Parenpi niiden olisi pysyä kotimaissaan. Siellä he kuitenkin ovat ihmisiä omiensa joukossa omilla ehdoillaan.- Pirre*
korppis kirjoitti:
Tätä ajoin takaa,.
Suomeen tuodaan pakolaisia toiselta puolen maailmaa, lämpimistä maista erilaisista kulttuureista. Maista, joissa on sodittu vuosikymmenet. Maista joissa korruptio kukoistaa. Naiset eivät saa käydä kouluja. Heitä raiskataan ja viedään seksiorjiksi sotilaille. Tällaisia ihmisiä tänne kaamokseen kärvistelmään ilman työtä ja toisen luokan kansalaisiksi luokiteltuina, muka turvaan ja paskat..
Parenpi niiden olisi pysyä kotimaissaan. Siellä he kuitenkin ovat ihmisiä omiensa joukossa omilla ehdoillaan.Siis ajattelet että kärvistelkööt edelleenkin kotimaassaan, siellä sotien keskellä ja kapinallisten vankeina, herraisä tuota sinun humanismiasi korpis :(.
- Pirre*
eppu2 kirjoitti:
Esim. lakkasi tervehtimästä ihmisiä, joita oli ennen tervehtinyt.Eristäytyminen kertoo että hänellä on ollut mielenterveys ongelmia.
- eppu2
Pirre* kirjoitti:
Eristäytyminen kertoo että hänellä on ollut mielenterveys ongelmia.
Pirre
Näin voi kyllä päätellä. - Korppis*
Pirre* kirjoitti:
Siis ajattelet että kärvistelkööt edelleenkin kotimaassaan, siellä sotien keskellä ja kapinallisten vankeina, herraisä tuota sinun humanismiasi korpis :(.
Sodan keskeltä ja kapinnallisten vankeina. Niinkö kirjoitin?
Kirjoitin heidän synnyinmaastaan. Siellä he ovat ihmisiä omiensa joukossa omilla ehdoillaan vaikka siellä on aina sodittu ja soditaan jatkossakin. Siis synnyinmaassaan, juurillaan, samanheimoisten joukossa.
Oletko sitä mieltä, että nämä ihmiset ovat onnellisia täällä? Oletko sitä mieltä, että minulla ei ole inhimillisiä tunteita?
Halveksittuina, työttöminä ja Kelan avuilla elävinä. Kyllä siinä arfikkalaisen miehen psyykkeä kysytään, josko haluaa terveenä jaksaa.
Eikä jaksakaan, kuten tämä keisi on todistanut. - Pirre*
Korppis* kirjoitti:
Sodan keskeltä ja kapinnallisten vankeina. Niinkö kirjoitin?
Kirjoitin heidän synnyinmaastaan. Siellä he ovat ihmisiä omiensa joukossa omilla ehdoillaan vaikka siellä on aina sodittu ja soditaan jatkossakin. Siis synnyinmaassaan, juurillaan, samanheimoisten joukossa.
Oletko sitä mieltä, että nämä ihmiset ovat onnellisia täällä? Oletko sitä mieltä, että minulla ei ole inhimillisiä tunteita?
Halveksittuina, työttöminä ja Kelan avuilla elävinä. Kyllä siinä arfikkalaisen miehen psyykkeä kysytään, josko haluaa terveenä jaksaa.
Eikä jaksakaan, kuten tämä keisi on todistanut.Luepa uudelleen edellinen tekstisi.
- Korppis*
Pirre* kirjoitti:
Luepa uudelleen edellinen tekstisi.
Luen aina tekstini uudelleen ja uudelleen kun vastaan, mikä edellisessä tekstissäni ei käy yhteen tähän uuteen tekstiin?
- reppuriika
Naapurien mukaan mies on ollut aikaisemmin puhelias, tervehtinyt naapureitaan, mutta on ollut noin vuoden ajan syrjään vetäytyvä, karttanut kontakteja ja ei ole enää tervehtinyt.
Yksi naapureista oli tuntenut tyypin seitsemän vuotta.
Selvästi mielenterveys on pettänyt. Jotkut naapurit olivat miettineet, että pitäisi auttaa, mutta kun eivät keksi miten.
- Hytinä
Eipä kannata pelätä, Täälläkin pikkukaupungissa liikkuu yhä vapaalla jalalla murhamies, kukaan ei tiedä onko "kotimainen" vai ulkolainen. Tämän kaupungin asukkaista on varmaankin 1/3 osa ulkomaalaistaustaisia.
On pakolaisia ja on pakolaisten lapsia monen sukupolven ajoilta
Mutta nykyajan pakolaiset ovat nähneet niin paljon raakuutta niissä maissa joista lähtevät kauheuksia pakoon ja sen takia saavat turvapaikan, mutta kun sinne psyykkeeseen jää traumat ja kukaan ei välitä antaa kriisiapua pakolaiselle. Eikä he taida sitä osata vaatiakaan.
Kävhän täälläkin suomen pakolainen Valjakkala tappamassa koko perheen. Vieläkö hän kulkee uudelleen vapaana ihmisten kesken?. Minnekähän senkin lusmuajan voisi lukita? - kultuuri erot --
puistattaa,,,
suomeen on tullu liikaa turvattomuutta ulkolaisten mukana.
HALLA_AHO ON ollu kokoajan oikeassa, ulkomaalaisia, täysin eri kultuurista tulevien määrää ON rajotettava, tarkaan syynättävä minkälaista otetaan maahan,
mieluummin kaikki jotka tänne on otettu tulisi paluttaa omaan maahansa määrätyn ajan kuluttua, siis kaikki määrätyn ajan kuluttua, jotka tulevat riehumaan terroristeina tänne,
erikoisesti silloin ne jos on syylistyny rikoksiin. - peloton olen
Hei haloo aloittaja,
Ilmeisesti aloituksesi oli provokatiivinen tai muuten... onko suomalaiset noin henkisesti köyhiä?
Tuskin tähän aloitukseen kannattaa vastata enempää. En ole lukenut kommentteja, luotan, että ovat järkeviä ;) - xxte
Toivon ei toistu.
- demeter1
Aloittaja taisikin tyhjätä koko pajatson. Mainita kaikki ennakkoasenteet ja tutut kliseet, mitä maahanmuuttokeskusteluissa on käytetty. Siksi muiden ei tarvinnut niitä enää jauhaa.
Surullinen tapaushan tämä oli. Kolme uhria. Myös veritekojen tekijä oli uhri - jo ennen kuin tuli ammutuksi.
Vaikka vierasmaalainen saisi Suomesta turvapaikan, hän kantaa mukanaan omaa historiaansa - kuten toiset kirjoittajat totesivat - eikä ihminen elä pelkästään leivästä.
Vaikka Suomi tarjoaisi perusturvan tänne tulleille se ei pitkän päälle riitä, jos elämä muuten on henkisesti vajaata.
Voidaanko siihen poliittisin päätöksin vaikuttaa jää arvailujen varaan. Pitkä tie meillä on kuitenkin edessä, eikä siitä selvitä ainakaan syyllisiä osoittelemalla ja ennakkoluuloja vahvistamalla."demeter"
Muistahan kuitenkin, palsta-jumalatar että aloitus on puhtaasti poliittinen.
"Jumalan armoitettu kansa", Suomalaiset, käyvät nyt taistoa siitä, kenen mielet
pääsevät telkkariin, ja laitetaanko siellä ruoaksi kypsästi vai raa'asti.
Rypsillä vai Oliivilla.
Maniokilla vai maksa-laatikolla.
Pylly-kinkkua vai Lampaan kurkkua.
Pultti-pistoolilla vai käyrällä Sapelilla.
Miten lepää alttarisi?
Onko se valmis uhraamaan KASU:n, kanta-Suomalaisen esikoisen?
Missä näet henkisen vajavaisuuden rajan?
Mille maille osoittelet syyllisyyden.
Kirjoitin jo aikaisemmin:
Tappaja teloitettiin Suomen lakien mukaan.
Poliisimme hoitaa aina perus-turvamme.
Niin teloitetaan myös muitten maitten lakien mukaan muissa maissa.
Niissäkin joku jumala on linnaa.
yH.- Muuten tykkään
Yksi iso ongelma heissä on. He eivät sopeudu taloyhtiön järjestyssääntöihin.
Mieletön meteli,ovet paukkuu ja puhe muistuttaa huutamista. - eppu2
Demeter
Väliin tulee tunne, että useat tänne tulevat, haluavat siirtää myös senkin osan tänne mitä pakoon ovat lähteneet.
Mutta, kun ei ole eläessään nähnyt muunlaista yhteiskuntaa kun sodan kaikkialla, voi vain kuvitella millainen on silloin ajatusmaailma.
Sopeutumisessa mielestäni kaikkein ratkaisevin tekijä on, suomenkielen kurssit kaikille pakollisiksi.
Etenkin naiset jäävät helposti kodin vangiksi.
Tietysti ihmisellä itselläänkin pitäisi olla halua sopeuta uusiin olosuhteisiin. - demeter1
eppu2 kirjoitti:
Demeter
Väliin tulee tunne, että useat tänne tulevat, haluavat siirtää myös senkin osan tänne mitä pakoon ovat lähteneet.
Mutta, kun ei ole eläessään nähnyt muunlaista yhteiskuntaa kun sodan kaikkialla, voi vain kuvitella millainen on silloin ajatusmaailma.
Sopeutumisessa mielestäni kaikkein ratkaisevin tekijä on, suomenkielen kurssit kaikille pakollisiksi.
Etenkin naiset jäävät helposti kodin vangiksi.
Tietysti ihmisellä itselläänkin pitäisi olla halua sopeuta uusiin olosuhteisiin.Aivan, eppu2. Me kannamme omaa historiaamme, kuten vastauksissa on todettu ja samaa selviytymisstrategiaa toteutetaan täälläkin. Kulttuurishokki voi toimia vaikka siirrytään huonosta hyvään.
Aikaa ja kärsivällisyyttä vaaditaan kaikilta osapuolilta.
- totuus EI unohdu
demeter 1
suomessa on omia kansalaisia aivan tarpeeksi myös kurjassa asemassa, liian suurimäärä suomen omia köyhiä kansalaisia on pakotteelisesti syrjäytetty siis syrjäytyneet yhteiskunnan rattaista rahan vähyyden aiheuttamasta köyhyyden seurauksena,
köyhyys on yhteiskunnan tekemä rikos kansalisiaan kohtaan,
on väärin että muutamat johtaja vetää mijoonia taskuunsa ja köyhä kansanosa joutuu tavallaan maksamaan muutamien herrojen tekemät typerät politiset päätökset jotka on sykseneet suomen suuriin v raha vaikeuksiin,
MIKSI ei niitä johtajien miljoonia oteta takaisin maksuun korkoineen, sillä ne on suomen valtion velkarahasta kähmitty ja johdettu muutamien omiin taskuihin kierolla tavalla,
samaan aikaan kurjistetaan köyhiä ihmisiä ennnestään kurjempaa asemaan,
MUISTATTE varmasti kuinka kokoomuksen Katainen ja SDP:n Urpilainen muutama vuosi sitten vakuuttivat suuvaahdossa fanttastisesti ettei tulla veronmaksajien rahapussille niitten tekemien tyhmien päätösten johdosta,
kuinkas on käynykkää, nyt olemme entistä suuremmissa vaikeuksissa kuin ikinä ennen ,"totuus EI unohdu"
Kuvaamiesi herrojen rahat ovat n. 10 miljardia Euroa.
Ne riittävät vuodeksi.
Entäs sitten?
Kenen rahoja sitten himoitaan?
Ala nyt vaan asennoitumaan työn-tekoon myönteisesti.
H.- demeter1
Eriarvoisuus on lisääntynyt Suomessakin, siitä olen samaa mieltä (totuus ei unohdu).
Me nyt kuitenkin olemme liittyneet EU:iin ja sillä on ollut hintansa. Sinne on maksettu enemmän kuin sieltä on saatu.
Moniin EU:in maihin verrattuna olemme kuitenkin vielä hyvinvointivaltio - velkarahalla tosin. Ei näytä hyvältä... - Ikuinen ystäväsi
demeter1 kirjoitti:
Eriarvoisuus on lisääntynyt Suomessakin, siitä olen samaa mieltä (totuus ei unohdu).
Me nyt kuitenkin olemme liittyneet EU:iin ja sillä on ollut hintansa. Sinne on maksettu enemmän kuin sieltä on saatu.
Moniin EU:in maihin verrattuna olemme kuitenkin vielä hyvinvointivaltio - velkarahalla tosin. Ei näytä hyvältä...Olemme kuitenkin vain ohikulkumatkalla,pienen ohikiitävän hetken.
- demeter1
Ikuinen ystäväsi kirjoitti:
Olemme kuitenkin vain ohikulkumatkalla,pienen ohikiitävän hetken.
Tuo on suuri viisaus, "ikuinen ystäväni"... Kun osaisikin aina katsella korkeammalta, iäisyysperspektiivistä...
- totuusOnToisenlainen
hunksz kirjoitti:
"totuus EI unohdu"
Kuvaamiesi herrojen rahat ovat n. 10 miljardia Euroa.
Ne riittävät vuodeksi.
Entäs sitten?
Kenen rahoja sitten himoitaan?
Ala nyt vaan asennoitumaan työn-tekoon myönteisesti.
H.hunksz
turha puolustella,
ne on paljon paljon suurempia rahamääriä mitä on kähmitty työtekijöitten kustanuksella muutaman omaan taskuun ja viety ulkomaille piiloon rahat,
kauas suomen verottajilta, mikäli on tiedotusvälineisiin uskominen,
jo vuosia on kuulunu uutisia kuinka raha katoaa uklomaliile,
eikä hyödytä yhtään suomen omaa maata,
vaikka valtavat velat suomen kansa, veronmaksajat, tavaliset ihmiset joutuu maksamaan,
hävettääkö yhtään kierous, - Korppis*
demeter1 kirjoitti:
Tuo on suuri viisaus, "ikuinen ystäväni"... Kun osaisikin aina katsella korkeammalta, iäisyysperspektiivistä...
Takarivin Tyynet käsikädessa katseet iltaruskoon suunnattuina, kädet ojennettuina kohti.....niin mitä?
Korppis* kirjoitti:
Takarivin Tyynet käsikädessa katseet iltaruskoon suunnattuina, kädet ojennettuina kohti.....niin mitä?
Josko iäisyyttä, Jesseä ja taivasta, ikuista elämää.
- demeter1
Anceli kirjoitti:
Josko iäisyyttä, Jesseä ja taivasta, ikuista elämää.
Mistäs tiedät korppis, vaikka "ikuinen ystävä" olisi takarivin tauno ? ..))
Ihan noin paljon en uskalla toivoa, Anceli. Mutta Toivo ja Rauha ovat hyviä kavereita, kulkevat yhtä jalkaa Jessen kanssa.... totuusOnToisenlainen kirjoitti:
hunksz
turha puolustella,
ne on paljon paljon suurempia rahamääriä mitä on kähmitty työtekijöitten kustanuksella muutaman omaan taskuun ja viety ulkomaille piiloon rahat,
kauas suomen verottajilta, mikäli on tiedotusvälineisiin uskominen,
jo vuosia on kuulunu uutisia kuinka raha katoaa uklomaliile,
eikä hyödytä yhtään suomen omaa maata,
vaikka valtavat velat suomen kansa, veronmaksajat, tavaliset ihmiset joutuu maksamaan,
hävettääkö yhtään kierous,"totuusOnToisenlainen"
Ei minua hävetä.
Demokraattinen Suomi sallii jokaiselle kieroutensa.
Pitää vain osata olla.
Ei tosi-osaaja tänne tule valittamaan.
Luuserit enimmäkseen vain.
Edelleenkin, muista:
Sinä olet äänestäjä äänestänyt itsellesi elämäsi.
H.demeter1 kirjoitti:
Mistäs tiedät korppis, vaikka "ikuinen ystävä" olisi takarivin tauno ? ..))
Ihan noin paljon en uskalla toivoa, Anceli. Mutta Toivo ja Rauha ovat hyviä kavereita, kulkevat yhtä jalkaa Jessen kanssa....En tiedäkään, minun mieheni ei osaa suomea niin sujuvasti, jotta voisi esiintyä Taunona.
- kurjuus on pahasta
liian suuri eriarvoisuus yhteiskunnassa tuottaa varmasti dradikaalista ainesta ja levottomuutta aina yhteiskuntaan,
- ei saatu kiinni
Bodom on loppuunkäsitelty.
Selvittämätön henkirikos ei oo koskaan loppuunkäsitelty!
Eikä mun tarkotus ollut niistä kirjottaa, vaan ihan tohon alotukseen liittyen, että tapettu on aina, ei kai elämästä mitään tuu, jos joka kauppareisulla alkaa pelkäämään.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2592884Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1052398Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121980- 731483
Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki851434Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181330TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161148Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos431014- 71983