Mikkelistä

Ex-mikkeliläinen

Kyllä teki hyvää päästä siitä tuppukylästä pois! Voi luoja mitä tuskaa oli asua 5 vuotta siellä niitten ihmisten keskuudessa, en ole tympeämpiä ihmisiä tavannut missään! Todella ahdasmielistä, kateellista, pahansuopaista ja suoraan sanottuna vittumaista porukkaa täynnä! Parhaimpia paloja oli kun tullaan huutamaan pyörätiellä pyöräilystä, naapuri valittaa kun kävelee hiljaisuuden aikana omassa asunnossaan ja käy yöllä vessassa, pultsareiden tappelut joka kesä torilla, mihin ei loppua saatu millään ja autoilija, joka oli paikallisen sanomalehden toimittaja, joka melkein ajoi yli, kun ylitin suojatietä polkupyörän kanssa vihreillä valoilla ja kehtasi vielä tööttäillä ja näytellä käsimerkkejä.

92

6612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aina mikkeliläinen

      Kirjota nyt vielä lehteen sama juttu, niin olet juuri sellainen ihminen, jostä mä en pidä yhtään. Tulla nyt purkamaan omaa vitutusta johki keskustelu palstoille. Samanlaisia suomalaisia, joita sä kuvailit on kyllä joka kaupungissa. Tulet kyllä huomaamaan saman asia, missä pääkaupunki seudulla ny nykyään sitten asutkaan.

      Toivotan sinulle menestystä ja siipien kantoa. Ehkä joskus vielä palaat tänne kaameaan kylään nähdäksesi ensin hieman maailmaa.

      • ex-mli

        tuskinpa tulen ikinä sinne takaisin. ja eri kaupungeissa olen asunut suhteellisen paljon jo tähän ikään, enkä todellakaan asu pk-seudulla, vaan Lappeenrannassa. Ja juuri tuollaisia te mikkeliläiset olette, ette edes näe omia vikojanne. ahdasmielistä porukkaa, kuten jo totesin. 5 vuotta siellä riitti minulle.


      • ex-mli

        Niin, ja Helsingissäkin olen sen verran oleskellut, että voin sanoa, että siellä ihmiset ovat paljon ystävällisempiä kuin Mikkelissä ikinä. Mutta siihen ei kyllä paljoa vaadita...


      • ekolofroudeous
        ex-mli kirjoitti:

        Niin, ja Helsingissäkin olen sen verran oleskellut, että voin sanoa, että siellä ihmiset ovat paljon ystävällisempiä kuin Mikkelissä ikinä. Mutta siihen ei kyllä paljoa vaadita...

        hahaa.. anna mun nauraa!! --HELSINGISSÄ, YSTÄVÄLLISTÄ PORUKKAA!!? - juu nooo, varmasti on -kyllä-- sovitaan vaikka sitten nii... mut kun tossa valitat meitä mikkeliläisiä niin vittumaisiks pikkuasioista valitteleviks taalapäiks
        --ni kuuleppa kamuseni, käveleppä lähimmän peilin eteen katso itteäs oikeen tarkasti - ja mieti mitä just oot tähän keskusteluun kirjottanu.... sillä- ei, ittehän siä et valita, et niin pienistä, ku isoistakaa asioista.... ja hah!...
        mut samapa tuo, katos, mulla on omakii elämä, enkä jaksa välittää enkä valittaa mistää tollasista asiosta kun sä..


      • Anonyymi
        ex-mli kirjoitti:

        Niin, ja Helsingissäkin olen sen verran oleskellut, että voin sanoa, että siellä ihmiset ovat paljon ystävällisempiä kuin Mikkelissä ikinä. Mutta siihen ei kyllä paljoa vaadita...

        Huomasin saman asian Helsingissä asuessani. Jokaisen ihmisen yksityisyyttä kunnioitettiin.


      • Anonyymi
        ex-mli kirjoitti:

        Niin, ja Helsingissäkin olen sen verran oleskellut, että voin sanoa, että siellä ihmiset ovat paljon ystävällisempiä kuin Mikkelissä ikinä. Mutta siihen ei kyllä paljoa vaadita...

        Hyi hitto! Vai Helsingissä? pysyisivätkin siellä eivätkä tulisi tänne kehä kolmosen
        ulkopuolelle törttöilemään, ja oppisivat käyttäytymään liikenteessä paremmin,
        tolloja kaikki ökyautoilla mahtailevat pellet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi hitto! Vai Helsingissä? pysyisivätkin siellä eivätkä tulisi tänne kehä kolmosen
        ulkopuolelle törttöilemään, ja oppisivat käyttäytymään liikenteessä paremmin,
        tolloja kaikki ökyautoilla mahtailevat pellet.

        Kuka idiootti haluaa Mikkeliin? Maksamaan Suomen korkeinta verotusta? Haloo!! Bonuksena nuo aloittajan mainitsemat vittumaiset, omahyväiset ns. mikkeliläiset jotka luulevat että Marski elää ja Mikkeli on jonkimoinen napa! Huutonaurua!!!! Mikkelissä ollaan jämähdetty 1900-luvulle. Sitä ei vaan mikkeliläiset huomaa kun ne eivät käy pönttövuoren tunnelia pidemällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin saman asian Helsingissä asuessani. Jokaisen ihmisen yksityisyyttä kunnioitettiin.

        Totta.. siellä ei kukaan puutu naapureiden asioihin, ja sen saisi mikkeliläisetkin opetella. Helsingissä kunnioitetaan toisia ihmisiä antamalla rauha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin saman asian Helsingissä asuessani. Jokaisen ihmisen yksityisyyttä kunnioitettiin.

        Totta, asuin mm. Helsingissä muutaman vuoden, ja huomasin kuinka vapaasti voi hengittää, ei ole kukaan juoruamassa, eikä puhumassa valheita. Ketään ei kiinnosta väärällä tavalla toisten asiat. Mikkeli on kuuluisa juoruakkojen, ja -ukkojen kaupunki. Pikkukaupungin ongelmia, kun jokainen luulee tietävänsä ja tuntevansa jokaisen.


    • Odd

      Tunnen paljon entisiä ja nykyisiä Mikkeliläisiä, enkä ole paljon hyvää siitä kaupungista kuullut. Itse olen vain pari kertaa käynyt... Kai sinne sitten valikoituu asumaan ne, jotka ei käy vessassa öisin ja joille Mikkeli-meinenki maistuu! Eikö ole parempi, että pysyvät siellä, saattaisivat vielä muuttaa Lappeenrantaan...

      • joku vaan

        Täällä on todella outoa ihmismassaa todellakin.
        Suunnilleen kaikki pitäs hävittää sukupuuttoon, mutkin myös koska asun Mikkelissä ja voisin tartuttaa tän sairaan mielen muualle. Karttakaa tätä kaupunkia ihmiset tai voi käydä huonosti.


    • Jaanuska

      ...asiat Mikkelissä. Olen asunut vasta puoli vuotta Mikkelissä ja olen täällä onnellinen. En ole vielä törmännyt mainitsemiisi kateellisiin, ahdasmielisiin yms. ihmisiin. Minä ainakin nautin ja elän hymyssä suin nämä neljä vuotta mitkä asun opiskelujeni vuoksi täällä. Mikkeli on parasta mitä minulle on pitkään aikaan sattunut. :)

      • Anonyymi

        En minäkään ole kuullut,että naapurit valittas. Aika paljon juoppoja on,mutta missä ei olisi??


    • ASDFGH

      TÄYTYY KYLLÄ SANOO ET MONESSA PAIKASSA ON ITEKKI TULLU ASUTTUA MUTTA KYLLÄ PERKELE OLET OIKEASSA MIKKELIN SUHTEEN.
      V..MÄISIÄ IHMISIÄ TÄYNNÄ OLEVA PASKA PAIKKA TOIVOTTOVASTI PÄÄSEN ÄKKIÄ POIS.

      • hoitaja

        nonii. kuules, onneksi et vielä pääse muuttamaan pois.
        Moisiosta lähdetään vasta sitten kun olet parantunut.


      • asasasd
        hoitaja kirjoitti:

        nonii. kuules, onneksi et vielä pääse muuttamaan pois.
        Moisiosta lähdetään vasta sitten kun olet parantunut.

        Täytyy sanoo et kun kerta noin hyvin tiedät voi vaan kysyä MILLON PÄÄSIT POIS?


      • Massmurder

        Perseenreikiä täynnä koko paikkakunta. Ne kaikki pitäis elim... maailma muuttuu paljon paremmaksi jos mikkeliläiset elim....daan.


      • Anonyymi

        Junalippu kouraan ja anna mennä.
        Mikä sitä sairasta ihmistä pidättelee kun ei sulla ole työpaikkaa eikä vaimoakaan.
        Samahan se on et minkä kaupungin sossusta sitä rahaa nostaa tai minkä kaupungin vuokra-asunnossa asuu.
        Lähde hyvä mies äkkiä tai jäät vielä laiturille ihmettelemään kun kaltaisesi jo menee.


      • Anonyymi
        hoitaja kirjoitti:

        nonii. kuules, onneksi et vielä pääse muuttamaan pois.
        Moisiosta lähdetään vasta sitten kun olet parantunut.

        Mikkeli on Hyvä sopivan Kokonen ja Halpa Asua. Jos Ahistaa niin Katsoppa Peiliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikkeli on Hyvä sopivan Kokonen ja Halpa Asua. Jos Ahistaa niin Katsoppa Peiliin

        Varkaudessa halvat vuokrat ja paljon tyhjiä asuntoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikkeli on Hyvä sopivan Kokonen ja Halpa Asua. Jos Ahistaa niin Katsoppa Peiliin

        Ei pidä paikkaansa! Tai oikeastaan siltä osin pitää että Mikkeli on käytännössä tori ja ympäristö! Eli "sopivan kokoinen" Toisaalta Mikkeli on kokoonsa nähden Suomen kalleimpia paikkakuntia. Kunnalisverot tapissa, samoin sähkönsiirto ja vesimaksut! Itseasiassa en näinä vuosina löytänyt ainoatakaan asiaa joka puoltaisi Mikkeliin jäämistä, bonuksena ihmiset jotka hymyilevät edessä ja haukkuvat takana. Olen asunut Mikkelissä jo 30-vuotta mutta nyt onneksi katsoin peiliin, tulin järkiini ja lähdin.


      • Anonyymi
        hoitaja kirjoitti:

        nonii. kuules, onneksi et vielä pääse muuttamaan pois.
        Moisiosta lähdetään vasta sitten kun olet parantunut.

        Tyypillinen savolainen vastaus!!!
        Täällä on vain Moisio, kaljakuppilat, jääkiekko, peruskoulunkäyneitä, Mannerheim, Toivakka, tori, ilkeys, tässäpä ne pääasiat, jotka Mikkelistä nousee esiin.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Olen asunut eri puolilla Suomea ja kyllä Mikkeli oli paskin asumiskokemus ikinä.
        Kerrostaloasumista Mikkelissä; vastapäisen asunnon hönö kyyläsi jatkuvasti, laittautui porraskäytävään aina samaan aikaan yms.
        Seinän takana asui ilmeisen häiriintynyt henkilö. Aina kun meiltä kuului jotain ääntä, tyyppi alkoi porata meidän vastaista seinää. Välillä hakkasi vasaralla. Alakerasaa jätkä huudatti teknoa vuorokauden ympäri . Parvekkeelle ei voinut mennä, koska aina kyn aukaisi parvekkeen oven, alakerran urpo syöksyt tupakalle omalle parvekkeelleen. Savut tulivat tietysti meidän parvekeelleemme
        Alakerran asunnon omistivat jätkän isovanhemmat ja heillä taas oli tapana laittaa pesukoneen linkous päälle jopa 10 kertaa päivässä. Jätkä siis tumputti teknoa silloi , kun kurpat olivat muualla ja hän asui sinä aijana siellä.
        Valitus ko toimista isännöitsijälle oli turhaa.
        " siellä asuu 80 v ihmisiä jne...." vasarointi ja poraus loppui, kun lähetin kirjeen isännöitsijälle ja ilmoitin ryhtyväni itse toimiin kotirauhan palauttamiseksi, jos nyt ei ala jotain tapahtua.
        Että tälläinen lintukoto. Muutenkin tympeää menoa. Asjimme vain vuoden. Tarkoitus oli jäädä sinne, mutta ei sitten kiinnostanutkaan.
        Ei kannata muuttaa.


    • jona

      oli varmaan ollikainen se länkkärin toimittaja mikä meinasi ajaa sun päälle,älä välitä se on joskus ajanu porrassalmenkadulla jonkun yli.en tosin tiedä miten jalankulkijaraukalle kävi.kierrän kaukaa kun näen sen autoilevan kaupungilla!siitä vielä miten vittumaista porukkaa täällä on sanon vaan että oon ite asunut mikkelissä 26vuotta ja kaikennäköistä porukkaa mahtuu tähänkin kaupunkiin niinku moneen muuhunki pikkukaupunkiin.totta on se että juoruillaan kyllä hanakasti jos näyttäytyy esim.vaikka muun kun oman puolison seurassa ym.pikkusieluisuutta.Mutta koirat haukkuu ja karavaani kulkee vai miten se sanonta meni : )

      • Anonyymi

        Vai että sielläkin.


    • mikkeli

      on ihan perseestä.

      • eihän.....: /

        Eihän Ollikainen mikään toimittaja ole...vaan valokuvaaja Länkkärissä...


      • gentle manne
        eihän.....: / kirjoitti:

        Eihän Ollikainen mikään toimittaja ole...vaan valokuvaaja Länkkärissä...

        Joo ja se yliajettu mummo oli yhen tutun poliisin äiti. AO on autonsa kanssa vaarallisempi kuin kaikki mikkelin skinit yhteensä.


    • et varmaan..

      ole sitten ikinä asunut KOUVOLASSA!!!!

      • Anonyymi

        Pitäisi kokeilla.


    • Sanctus

      Ajoitko kenties ihan normaalin suojatien yli vai oliko kyseessä suojatien jatke? Jos pyöräilijä ajaa suojatien yli, on autolla etuajo-oikeus. Jos taasen taluttaa fillaria, on silloin jalankulkija ja jalankulkijalla on "etukävelyoikeus". Jos kyseessä on pyörätien jatke (joita Mikkelissä ei juurikaan ole), on pyörällä ajava etuajo-oikeutettu. Pilkunviilausta mutta totta.

      Ei sillä, että Mikkelistä pitäisin tai tietäisin kuka sun päälle meinasi ajaa. Äkkiä tänne tulin ja äkkiä pitäis poies päästä..

      • ex-mli

        Kyseessä oli aivan tavallinen valoilla ohjattu suojatie mikkelin keskustassa, ja pyörää ohjastin kävellen. Eli viimeksi kun tieliikkennelakia katsoin, sellaisella suojatiellä on etuajo-oikeus kaikilla jalankulkijoilla/skeittaajilla/pyöräilijöillä, joita autoilijoiden tulee väistää.


      • ex-mli
        ex-mli kirjoitti:

        Kyseessä oli aivan tavallinen valoilla ohjattu suojatie mikkelin keskustassa, ja pyörää ohjastin kävellen. Eli viimeksi kun tieliikkennelakia katsoin, sellaisella suojatiellä on etuajo-oikeus kaikilla jalankulkijoilla/skeittaajilla/pyöräilijöillä, joita autoilijoiden tulee väistää.

        Niin ja sellainen huomio, että autoilija tuli itsekin liikennevalojen takaa ja vieläpä kolmion takaa, eli hänellä on väistämisvelvollisuus kaikkeen liikenteeseen nähden, myös pyöräilijöihin.


    • Zzaiztu

      Vitun dorka. Nehän teki sen mitä pitikin. Saivat sut pois pilaamasta fiilistä.

      Itke vaan, mutta meitä se naurattaa.

    • TOINEN EX-MIKKELILÄINEN

      Varsinkin Tuppurala, launiala, peitsari. jne...mutta olen eri mieltä helsinkiläisistä, siellä ihmiset vasta perseestä onkin !

    • ... ..

      ei ole

    • Anonyymi

      PASKA MIKKELI.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Herrat työllistää perilliset. Sisäpiiri jyllää. Työpaikat täytetään pärstän ja sukulaisuussuhteen perusteella. Vaikkei kriteerit työn suhteen täytykään . Kierot juoruajat. Paskanpuhujia kylä täynnä. Jutut paisuu ja ihmiset ei saa elää rauhassa. Kateellisten paikka. Joka paikassa huono ilmastonala. Muutoinkin aivan typerää että keskellä kylää vankila ja kenties se kuuluisa mielentalo. Roistot ja mentalit täyttää keskustan. Kauppakeskus tyhjenee. Ympärillä olevat kunnat porskuttaa paremmin. Muuttakaa niihin. Joroinen, Pieksämäki, Juva, Savonlinna, Puumala ja Sulkava. Kauniita mukavia paikkoja . Ehdotan muuttoa. Vahvasti. Itse läksin jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Herrat työllistää perilliset. Sisäpiiri jyllää. Työpaikat täytetään pärstän ja sukulaisuussuhteen perusteella. Vaikkei kriteerit työn suhteen täytykään . Kierot juoruajat. Paskanpuhujia kylä täynnä. Jutut paisuu ja ihmiset ei saa elää rauhassa. Kateellisten paikka. Joka paikassa huono ilmastonala. Muutoinkin aivan typerää että keskellä kylää vankila ja kenties se kuuluisa mielentalo. Roistot ja mentalit täyttää keskustan. Kauppakeskus tyhjenee. Ympärillä olevat kunnat porskuttaa paremmin. Muuttakaa niihin. Joroinen, Pieksämäki, Juva, Savonlinna, Puumala ja Sulkava. Kauniita mukavia paikkoja . Ehdotan muuttoa. Vahvasti. Itse läksin jo.

        Totta joka sana, jonka kirjoitit.


    • Anonyymi

      Ainut asia mikä Mikkelissä on hyvää on Ekotori.

    • Anonyymi

      Kyllä teki hyvä että lähdin siitä kaupungista pois! Voi luoja mitä tuskaa oli kun asuin 5 vuotta siellä niitten ihmisten keskuudessa, olen tympein ihminen mitä olet tavannut missään! Todella ahdasmielinen, kateellinen pahansuopainen ja suoraan sanottuna vittumaisuutta täynnä! Parhaimpia paloja oli kun tulin huutamaan pyörätiellä pyöräilystä, naapurille valitin kun käveli hiljaisuuden aikana omassa asunnossaan ja kävi yöllä vessassa, pultsareiden kanssa tappelin joka kesä torilla, mihin en saanut loppua millään ja kun autoilin, oli tielläni sanomalehden toimittaja, jonka yli melkein ajoin, kun ylitti suojatietä polkupyörän kanssa vihreillä valoilla ja kehtasin vielä tööttäillä ja näytellä käsimerkkejä.

    • Anonyymi

      On kyllä käsittämättömän kusinen mesta. Jotenkin tuntuu että suurin osa ihmisistä on sellaisia jotka "paikkaa" vähälahjaisuuttaan kieroilulla ja kusettamisella. Kyllähän silläkin johonkin asti pärjää. 0/5. Toki itseäänhän sitä saa syyttää jos ei älyä muuttaa pois.

    • Anonyymi

      On kyllä käsittämättömän kusinen mesta. Jotenkin tuntuu että suurin osa ihmisistä on sellaisia jotka "paikkaa" vähälahjaisuuttaan kieroilulla ja kusettamisella. Kyllähän silläkin johonkin asti pärjää. 0/5. Toki itseäänhän sitä saa syyttää jos ei älyä muuttaa pois.

      • Anonyymi

        No todellakin, muutimme projektin perässä tänne ja meidät yllätti nämä ”pienyrittäjät”. Aina kusetetaan, sovittuun laskun loppusummaan aina lisätään jotain..kun asiasta mainitsee niin loukkaannutaan verisesti. En ymmärrä miten täällä voi toimia yrittäjänä moisen pelleilyn jälkeen. Kun kysyy paikallisilta, niin vastataan että joo niinhän se aina tekee ja näitä esimerkkejä on useita. Pitäisi ilmeisesti kirjoittaa lista henkilöistä urakkamaailmaan jotta muut osaisivat vältää moisia.


      • Anonyymi

        Osa tuttavistani, jotka ovat täällä töissä eivät käytä täkäläisten yrittäjien palveluja, vaan käyvät naapurikaupungeissa ostoksilla, ja jopa lenkkeilemässä, päiväkahvilla, jne. hetken herättämässä.


    • Anonyymi

      Ekis on jees. Mikkelin ainut valopilkku!

    • Anonyymi

      Eniten otti aivoon mikkelissä nämä "suu vehnäsellä" ja muut "läpän" heittäjät.

    • Anonyymi

      Epäilemättä! Ei ihmiset niinkään varmaan, vaan tämä pikkukylän meininki. Kaikki tietää kaikki jonkin kautta ja jatkuva kyylääminen päällä 24/7 ja 365. Pois on pakko päästä ennen kun lähtee taju. Lisäksi tämä työpaikka juttu, paskat palkat ja olemattomat edistymis mahdollisuudet.

    • Anonyymi

      Mikkeli on kuin pieni kirkonkylä tavoiltaan. Sinusta oletetaan tietävän kaikki. Sinusta juorutaan. Sisäpiiri toimii työnantajissa. Kummin kaiman veljen lapset saa töitä, oli koulutus mikä tahansa. Kaupungissa velloo huono ilmapiiri. Et voi luottaa ihmisiin. Hattukin päähän ruuvaamalla lienee laitettu. Onneksi koti on muualla, siellä missä ihmiset on hyviä toisilleen. Mikkeli on liian politisoitunut kaupunki. Ei hyvä.

      • Anonyymi

        jos nyt rehellisiä ollaan niin on mikkelissä negatiivisiakin puolia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos nyt rehellisiä ollaan niin on mikkelissä negatiivisiakin puolia.

        Ai onko olemassa positiivisiakin puolia? Jotenkin tässä päivästä toiseen kärvistellessä alkaa olla selvä, että tänne ei kannata jäädä. Kuppikunnat jakaa keskenään työpaikat ja työpaikkailmoitukset on sitä sorttia, että puuttuu ainoastaan nimi, että kenen tätä paikkaa pitää hakea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai onko olemassa positiivisiakin puolia? Jotenkin tässä päivästä toiseen kärvistellessä alkaa olla selvä, että tänne ei kannata jäädä. Kuppikunnat jakaa keskenään työpaikat ja työpaikkailmoitukset on sitä sorttia, että puuttuu ainoastaan nimi, että kenen tätä paikkaa pitää hakea.

        Naurahdin, "kenen tätä paikkaa pitää hakea". Mutta näin se vaan on!


    • Anonyymi

      se on kaikki vaan oman pään sisällä.
      vika löytyy katsomalla peiliin.

      • Anonyymi

        Juuri noin, puhu itsellesi järkeviä ajatuksia.. kehityt ihmisenä.. olet iso poika jo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin, puhu itsellesi järkeviä ajatuksia.. kehityt ihmisenä.. olet iso poika jo

        aika hyvä heitto! melkein onnistuit nöyryyttämään minua näiden kaikkien tänne kirjoittavien tärkeiden ihmisten silmissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aika hyvä heitto! melkein onnistuit nöyryyttämään minua näiden kaikkien tänne kirjoittavien tärkeiden ihmisten silmissä.

        No mut onneks sä oot tärkee :D.voi vitun pierupylly


      • Anonyymi

        Niin niin, kaiken kieltäminen on ensimmäinen vaihe, Mikkelissä on jumituttu tähän. Ei kylässä ole vikaa, eihän? Ihmiset lähtee vaikka täällä on hyvä olla, niinhän? Se on vaan omassa päässä, että on 1/4 työvoimasta töistä pois, onhan? Kyllä se talous siitä korjaantuu kunhan vaan ajatellaan kivoja asioita...eikö niin??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin niin, kaiken kieltäminen on ensimmäinen vaihe, Mikkelissä on jumituttu tähän. Ei kylässä ole vikaa, eihän? Ihmiset lähtee vaikka täällä on hyvä olla, niinhän? Se on vaan omassa päässä, että on 1/4 työvoimasta töistä pois, onhan? Kyllä se talous siitä korjaantuu kunhan vaan ajatellaan kivoja asioita...eikö niin??

        ottakaahan kyläläiset tuo WOLT koodi talteen. Saatte 6€ alennusta ensimmäisestä tilauksesta. Koodi on: FREE6E

        FREE6E FREE6E FREE6E FREE6E FREE6E


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin niin, kaiken kieltäminen on ensimmäinen vaihe, Mikkelissä on jumituttu tähän. Ei kylässä ole vikaa, eihän? Ihmiset lähtee vaikka täällä on hyvä olla, niinhän? Se on vaan omassa päässä, että on 1/4 työvoimasta töistä pois, onhan? Kyllä se talous siitä korjaantuu kunhan vaan ajatellaan kivoja asioita...eikö niin??

        Olen muuttanut Mikkeliin n 4 kk sitten. Olen erittäin pettynyt ja kadun joka päivä sittä, että muutin tänne. Ihmiset ovat osoittautneet kaksinaamaisiksi. On vaikea tutustua keneenkään, koska kukaan ei oikeasti ole kiinnostunut mistään muusta kun omasta itsestään. Kierot savolaiset löytyvät täältä. Jos puhuu jonkun kanssa kahden kesken, tyyppi saattaa olla ok, mutta sama henkilö ei ole tuntevinaan isomaaa seurassa tai kaupungilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen muuttanut Mikkeliin n 4 kk sitten. Olen erittäin pettynyt ja kadun joka päivä sittä, että muutin tänne. Ihmiset ovat osoittautneet kaksinaamaisiksi. On vaikea tutustua keneenkään, koska kukaan ei oikeasti ole kiinnostunut mistään muusta kun omasta itsestään. Kierot savolaiset löytyvät täältä. Jos puhuu jonkun kanssa kahden kesken, tyyppi saattaa olla ok, mutta sama henkilö ei ole tuntevinaan isomaaa seurassa tai kaupungilla.

        Nyt osuit asian ytimeen ! Koko ikäni täällä asuneena voin sanoa että noin 60 prossaa on juuri tuollaista porukkaa ja ne loput 40 % pysyttelee piilossa juuri näiltä ihmisiltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt osuit asian ytimeen ! Koko ikäni täällä asuneena voin sanoa että noin 60 prossaa on juuri tuollaista porukkaa ja ne loput 40 % pysyttelee piilossa juuri näiltä ihmisiltä

        Tällä palstalla ei ole vakavaa keskustelua, mutta vakavasti ottaen.

        Olen asunut 6 vuotta Mikkelissä, joista 3 viimeistä vuotta olen etsinyt aivan toisesta maakunnasta loppuelämän kotia.

        Ensin Mikkeli tuntui tosi kivalle paikalle, jossa olo paljon nähtävää ja koettavaa. Nyt kun tähän kaupunkiin on tutustunut pintaa syvemmälle, niin tämä on erittäin muutosvastainen takapajula, jonka päättäjät ja asukkaat itse kaatavat konkurssiin älyttömillä päätöksillä. Sata vuotta tehty näin niin tehdään jatkossakin tuntuu olevan kaikkien agenda ihan työläisestä herraan. Mahdollisuuksia olisi laajentua kuten Kuopio, mutta ennemmin pissitään omiin muroihin. Veljenkauppaa, epämääräisiä tukia mm greenerille, homerakennuksien muka saneerauksia, rahojen tuhlaamisia, ei mainosteta kunnolla palveluita edes kunnan asukkaimme, ei oteta ns iloa irti turisteista jne jne jne.

        Kiitos vuosista, nyt kannan veroäyrin jatkossa aivan toiseen kuntaan, jossa osataan ottaa hyöty irti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla ei ole vakavaa keskustelua, mutta vakavasti ottaen.

        Olen asunut 6 vuotta Mikkelissä, joista 3 viimeistä vuotta olen etsinyt aivan toisesta maakunnasta loppuelämän kotia.

        Ensin Mikkeli tuntui tosi kivalle paikalle, jossa olo paljon nähtävää ja koettavaa. Nyt kun tähän kaupunkiin on tutustunut pintaa syvemmälle, niin tämä on erittäin muutosvastainen takapajula, jonka päättäjät ja asukkaat itse kaatavat konkurssiin älyttömillä päätöksillä. Sata vuotta tehty näin niin tehdään jatkossakin tuntuu olevan kaikkien agenda ihan työläisestä herraan. Mahdollisuuksia olisi laajentua kuten Kuopio, mutta ennemmin pissitään omiin muroihin. Veljenkauppaa, epämääräisiä tukia mm greenerille, homerakennuksien muka saneerauksia, rahojen tuhlaamisia, ei mainosteta kunnolla palveluita edes kunnan asukkaimme, ei oteta ns iloa irti turisteista jne jne jne.

        Kiitos vuosista, nyt kannan veroäyrin jatkossa aivan toiseen kuntaan, jossa osataan ottaa hyöty irti.

        Itse asuin vuosikymmenen. Ja se riitti. En muuttaisi enää ikinä, enkä suosittele muillekaan. Kyllä oli niin sisäänpäinkääntynyt ja kiero asukaskunta, että. Mikkelin ympärillä on paljon kannattavampia kuntia ja kaupunkeja, jos on jonnekinpäin kiinnostusta mennä niin muuttakaa suoraan Varkauteen tai Savonlinnaan. Suosittelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt osuit asian ytimeen ! Koko ikäni täällä asuneena voin sanoa että noin 60 prossaa on juuri tuollaista porukkaa ja ne loput 40 % pysyttelee piilossa juuri näiltä ihmisiltä

        Niinpä. Mikkeliläisyydestä voisi tehdä vaikka väitöskirjan. Asiasta toiseen ,eräs työnantaja Uudellamaalla sanoi, että en ota töihin minkäänlaisilla papereilla, jos syntymäkotikunta on Mikkeli. Mikkeliläisistä piällysmiehistä hänellä on niin huonoja kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen muuttanut Mikkeliin n 4 kk sitten. Olen erittäin pettynyt ja kadun joka päivä sittä, että muutin tänne. Ihmiset ovat osoittautneet kaksinaamaisiksi. On vaikea tutustua keneenkään, koska kukaan ei oikeasti ole kiinnostunut mistään muusta kun omasta itsestään. Kierot savolaiset löytyvät täältä. Jos puhuu jonkun kanssa kahden kesken, tyyppi saattaa olla ok, mutta sama henkilö ei ole tuntevinaan isomaaa seurassa tai kaupungilla.

        Just näin. Oli aivan samoja kokemuksia minullakin. Työpaijalla saatoi puhella , mutta jos näki muualla ei ollut tuntevinaan.
        Kökköä menoa muutenkin. Oli savolainen lupsakkuus kaukana. Sitä lupsakkuutta esiintyykin luultavaati ainoastan pohjois-Savossa.


    • Anonyymi

      Mikkelissä on maan syöpäisin ja heikkotasoisin geenipooli...

      • Anonyymi

        mikkelissä on komiat räklit...


      • Anonyymi

        ... Mikä ei sinänsä ole ongelma, jos nää tunarit pysyis vaan ns. Paskaduuneissa. Harmi vaan että ne on luikerrelleet myös ns. Kovempiin virkoihin, lääkäri jne. Siellä sitten puoskaroidaan mm. toisten lapsia hautaan, joka johtaa pienimuotoisiin jännitteisiin ja vastakkain asetteluun...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... Mikä ei sinänsä ole ongelma, jos nää tunarit pysyis vaan ns. Paskaduuneissa. Harmi vaan että ne on luikerrelleet myös ns. Kovempiin virkoihin, lääkäri jne. Siellä sitten puoskaroidaan mm. toisten lapsia hautaan, joka johtaa pienimuotoisiin jännitteisiin ja vastakkain asetteluun...

        Lääkäreiden tekemät, ja salaamat hoitovirheet ovat aiheuttaneet veronmaksajille paljon kuluja. Vammaiseksi hoidettu ihminen ei kykene töihin, eikä pääse eläkkeelle, vaan roikkuu ikänsä työttömyyskorvauksilla. Tiedän tapauksen, jossa vaikeasti sairas kitui 50 vuotta ennenkuin sai oikea hoidon ja diagnoosin. Sairaus olisi voitu todeta jo teini-iässä, ja hoitaa oikein, niin hän olisi kyennyt töihin ja opiskelemaan, niinkuin muutkin,aikanaan. Kuka se onkaan se sossupummi. (Asfaltti mökkitielle jäi saamatta, mutta jokuhan sen sai.)


    • Anonyymi

      222222

      • Anonyymi

        hienosti sanottu.


    • Anonyymi

      Tervetuloa Varkauteen,kaupungilla paljon vuokra-asuntoja.

      hop hop

    • Anonyymi

      Elähän nyt. Varkaus,Pieksämäki,Juva,Heinävesi koettu.

    • Anonyymi

      AS Samulu, palloilija

    • Anonyymi

      noni. siitäs saitte.

    • Anonyymi

      Sain erektiokykyni takaisin kun muutin elävien ihmisten pariin, pois Mikkelistä. Testosteronitasoni kohosi myös 20v tasolle ja seksielämä kukoistaa jälleen. Joka kuussa on eri mirri, ja rumempia saa hätistellä pois, kun ei jaksa panna niin paljon, kun töihinkin pitää jaksaa.

      • Anonyymi

        Aivan


    • Anonyymi

      Hahhahha hha hhaa hhaa...
      ^^

      Ja teistä tuntuu että meikäläisen vitsit on paskoja?


      Tervettuloa päämajakaupunniin.

      • Anonyymi

        Kasvoiko pihamiehen kikkeli valtavaksi lemmenlihakseksi, kun hän muutti pois Mikkelistä? Kyllä kasvoi! Muuta sinäkin! Mittaus tavasta riippuen kikkeli kasvaa muuton jälkeen vähintään 25, mutta keskimäärin 50% eikä sitä enää tarvitse säilyttää kusisissa Black Horseissa, koska on varaa ostaa vaikka uudet alkkarit joka viikko!


    • Anonyymi

      Voi teitä ressukoita, kun on paha olla Mikkelissä. Muuttakaa ihmeessä pois, niin jopa kaupungin ilmapiiri paranee.

      • Anonyymi

        Niin tein ja pelastin itseni "savolaiselta kusetukselta". Kiitos neuvosta! Ensimmäinen rehellinen savolaisneuvo!


    • Anonyymi

      Mä en ole missään asuessa ollut tekemisissä ihmisten kanssa. Siis kyllä niitä kävelee kaupoissa ja muualla,mutta en kaveeraa. Pääsee helpommalla. Tietysti jos sattuu uteliaita esim naapureiksi niin sanoo päivää ja on kiire. Joka kerta sanon On kiire. Lopettavat uteluyritykset. Ei minulla ole muualla asuvien ystävien ja sukulaisten lisäksi tarve mihinkään tuttavuuden tekoon tai small talkiin. Miesystävä asuu tuossa Ristiinassa ja näemme vain viikonloppuisin. Muu aika menee töissä ja omissa kodeissa ja harrasteissa.

      • Anonyymi

        Tulet pärjäämään Mikkelissä hienosti jatkossakin. Täällä ei pidä kertoa kenellekään yhtään mitään, muuten joutuu juoruakkojen juttuihin, ja niitähän täällä riittää!! Sitten kun kuulee juttuja itsestään, kun on asiat olleet tiedossa ja kierrossa aikansa, niin ei kyllä itseään niistä tunnista! :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulet pärjäämään Mikkelissä hienosti jatkossakin. Täällä ei pidä kertoa kenellekään yhtään mitään, muuten joutuu juoruakkojen juttuihin, ja niitähän täällä riittää!! Sitten kun kuulee juttuja itsestään, kun on asiat olleet tiedossa ja kierrossa aikansa, niin ei kyllä itseään niistä tunnista! :D

        Mikkelissä paskapuhe kiertää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulet pärjäämään Mikkelissä hienosti jatkossakin. Täällä ei pidä kertoa kenellekään yhtään mitään, muuten joutuu juoruakkojen juttuihin, ja niitähän täällä riittää!! Sitten kun kuulee juttuja itsestään, kun on asiat olleet tiedossa ja kierrossa aikansa, niin ei kyllä itseään niistä tunnista! :D

        Juuri niin. En tunnista minäkään itseäni naapurin rouvan jutuista. Karmeita juttuja. Joskus heikkoina hetkinä tulee mieleen käyttää tuota juoruakkaa poliisi puheilla, että mitäs tehdään, mutta poliiseilla on varmasti vakavampiakin asioita hoidettavana. Että olkoon...


    • Anonyymi

      Tulin kesälomalla Mikkeliin ja vilkaisin tätä palstaa...
      Täällä näkyy kirjoittelevan sama luuseri. Yrität luoda eri ryhmistä huonoa kuvaa, mutta ymmärrä se, että jokaisen tekstisi lukija huomaa vain sen että olet ahdistunut henkilö jonka poismeno edes täältä parantaisi Mikkelin menoa. Toisaalta eihän sun kirjoituksillasi ole mitään väliä. Sä luulet vaikuttavasi kirjoituksillasi, mutta vain teet itsestäsi nolon. tunnen myötähäpeää että ilmaiset itseäsi noin nolosti. Perustelisit jotain tai häipyisit ongelminesi muualle. Kaltaisesi henkilöt tarvitsevat apua, meillä muilla on kivaa ja onnellista. Nautimme kesästä. Ajattele sitä että jos et olisi piilosa kirjoituksinesi ja julistaisit niitä juttujasi jollekin kasvokkain, sinua ei ehkä enää olisi.

    • Anonyymi

      tuo aloittaja kirjottanut viestin vuonna 2004 eli aika pitkä aika sitten.
      onneksi asiat ovat niistä ajoista muuttuneet.

    • Anonyymi

      Nikolai I teki virheen, kun aikanaan perusti Mikkelin kaupungin. Tai oikeastaan ei kaupungissa mitään vikaa, mutta mistä tänne tuli ilkeä väki.

      • Anonyymi

        ei pitäis mennä neninee sinne missä toiset ollu muninee


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mikkeliläinen on todellakin erikoinen eläin. Kyttää, mulkoilee, nauraa muitten vihreille, on niin kateellinen että jopa työttömän työttömyyskorvaus aiheuttaa kateutta. Juoruaa kaiken mitä luulee tietävänsä ja on aivan vihreänä kateudesta Helsingille, koska siellä on kaikkea sitä mitä Mikkelissä pitäisi olla (mikkeliläisten mielestä). Tosi hienoja ihmisiä!
      Nämä eivät ole vain omia havaintoja, vaan näistä jutuista on keskusteltu monen ulkopaikkakunnalta muuttaneen kanssa. Kaikilla meillä on samanlaiset havainnot.

      • Anonyymi

        Aikalailla samanlaista kokemusta täällä myös eli voin vahvistaa.


    • Anonyymi

      On se sitten sinua kolhinut elämä!!1Olisiko itsessä mitään moitittavaa??vai itse täydellinen``

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe