Flimmeri

pumppu

Minulla on verenpainetauti ja n.vuosi sitten tunsin omituista voimattomuutta,ei jaksanut oikein
mitään,kaikki tuntui raskaalta ja hengästytti.
Alkuvuodesta tutkimuksissa selvisi flimmeri ja sain Marevan lääkitykssen ja tahdistusjonoon ajan.
Toukokuussa tehtiin tahdistus yhden vrk aikana kerran,pysyi päivän ja sitten tehtiin uusi 3 kertaa vrk aikana.sai lääkityksen mikä ei sopinut,kamalat sivuvaikutukset,vaihdettiin toiseen,sama juttu jonka jälkeen en suostunut syömään enää tahdistukseen mitään.
Lääkitys uusittiin verenpaineiden osalta ja jäljelle jäi yksi uusi lääke.Lääkitykseni on
Linatil comp 1x,Marevan 1x1 3:na pvnä ja 1/2 4:nä
pvnä,Zanidip 1x,Bisoprolol Pliva 1x ja Livial-horm
lääke 1x pvssä.
Kysymys kuuluu,voiko näiden kanssa ottaa alkoholia,olen kyllä ottanut pari lasia punaviiniä
silloin tällöin,ehkä kerran kahdessa viikossa.
Ja seuraus on et näinkin vähästä "menee muisti"..?
Tai ei nyt kokonaan!
Olen 57 v nainen ja teen osapäivätyötä,en jaksa
tuon flimmerini takia millään olla 8 t töissä,koska väsyn aika helposti.
Ja vielä,onko flimmeristä huolimatta mahdollisuus
elää suunnilleen normaalia elämää?
Olen vaatimassa lääkäriltä sepelvaltimotutkimusta mistä hän kyllä jo itsekin puhui kesällä.

2

873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pumppu2

Minullakin väitettiin olevan flimmeri. Muutama kerta vuodessa, varsinkin keväisin pumppu hakkaa nopeasti.
      150-180/m. Menin kerran Jorviin, mitattiin 195/m ja sain jarrua. Arvioitiin tuolloin flimmeriksi.
      Nyt myöhemmin on ilmennyt erilaisia rytmihäiriöitä, levossa ja rasituksessa, kävin fillaritestissä, ei todettu vakavaa, ainoastaan huono hapenottokyky.
      Sain lääkkeeksi Bisoprolol 5mg, tabletti/pv. Olen ottanut 1/2 tabl./pvä ja elämä on ihan erilaista. Ei edes muista koko "pumppua".
      Olen itse sitä mieltä, että stressi, kahvi, kolajuomat, tietyt viinit ja krapula aikaansaavat oireet.
      P.S. Toissapäivänä minulle selvisi, että ym. lääke on verenpainetta alentava. Mulla on painearvot aina olleet kunnossa 80/130, muistan vaan lääkärin sanoneen, että yläpaineen pitäisi olla alle 120. Vanha uskomushan on yläpaineelle 100 ikä. Niin se ei sitten ole.

• lääkäri

väittää että yläpaine tulis olla alle 120.normaalit lukemat on 130/80.139/85 vielä ok.Lievästi kohonnut 140/90.ja jos flimmeri on vaivana,kannattas alko jättää.monesti laukasee flimmerin,eteenkin miehillä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      145
      3669
    2. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      106
      3483
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      20
      2462
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      4
      2275
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      28
      2113
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      33
      1143
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1021
    8. Mikä on miehekäs mies?

Kertokaa naiset. >Simiti<
      Sinkut
      134
      823
    9. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      28
      820
    10. Oikea syy siihen

miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä
      Ikävä
      34
      744
    Aihe