Jag skall alltid försöka tala svenska om det bara är möjligt.Jag tänker inte börja jäklas med någon kassa på en vanlig affär om hen inte talar svenska..
Men nog på myndigheter och liknande,därför är väl tjänstemännen anställda på tvåspråkiga orter för att de behärskar både finska OCH svenska.
Mitt nyårslöfte.
6
154
Vastaukset
- :-)
Jag med, svarar alltid på svenska även om jag blir tilltalad på det andra inhemska :D
- anser jag
Om vi inte använder vårt språk så vet ingen att vi finns.Vi skall sluta upp att alltid bara vara artiga och "snälla ".
Man FÅR stå på sig när det är fråga om ens modersmål.
- :-)
Om inte för annat så för att retas lite :)
- gott om utrymme
Nåja,inte behöver man skämmas åtminstone för att ens modersmål är svenska.Vi ryms ryms nog alla här i Finland.
- hbl 90
gott om utrymme kirjoitti:
Nåja,inte behöver man skämmas åtminstone för att ens modersmål är svenska.Vi ryms ryms nog alla här i Finland.
"En minoritet måste alltid tänka på sin överlevnad,något som är obegripligt för trygga majoriteter " (Anna - Lena Lauren )
- själens språk
hbl 90 kirjoitti:
"En minoritet måste alltid tänka på sin överlevnad,något som är obegripligt för trygga majoriteter " (Anna - Lena Lauren )
Nog måste vi ju stå på oss,inte gör någon annan det för vår skull.Ens modersmål är ändå det viktigaste språket.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai1029669Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki764977Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.574716Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.13222Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j92441Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1061686- 451468
Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.511417Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota581397Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?651311