Jag skall alltid försöka tala svenska om det bara är möjligt.Jag tänker inte börja jäklas med någon kassa på en vanlig affär om hen inte talar svenska..
Men nog på myndigheter och liknande,därför är väl tjänstemännen anställda på tvåspråkiga orter för att de behärskar både finska OCH svenska.
Mitt nyårslöfte.
6
100
Vastaukset
- :-)
Jag med, svarar alltid på svenska även om jag blir tilltalad på det andra inhemska :D
- anser jag
Om vi inte använder vårt språk så vet ingen att vi finns.Vi skall sluta upp att alltid bara vara artiga och "snälla ".
Man FÅR stå på sig när det är fråga om ens modersmål.
- :-)
Om inte för annat så för att retas lite :)
- gott om utrymme
Nåja,inte behöver man skämmas åtminstone för att ens modersmål är svenska.Vi ryms ryms nog alla här i Finland.
- hbl 90
gott om utrymme kirjoitti:
Nåja,inte behöver man skämmas åtminstone för att ens modersmål är svenska.Vi ryms ryms nog alla här i Finland.
"En minoritet måste alltid tänka på sin överlevnad,något som är obegripligt för trygga majoriteter " (Anna - Lena Lauren )
- själens språk
hbl 90 kirjoitti:
"En minoritet måste alltid tänka på sin överlevnad,något som är obegripligt för trygga majoriteter " (Anna - Lena Lauren )
Nog måste vi ju stå på oss,inte gör någon annan det för vår skull.Ens modersmål är ändå det viktigaste språket.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082