Jag skall alltid försöka tala svenska om det bara är möjligt.Jag tänker inte börja jäklas med någon kassa på en vanlig affär om hen inte talar svenska..
Men nog på myndigheter och liknande,därför är väl tjänstemännen anställda på tvåspråkiga orter för att de behärskar både finska OCH svenska.
Mitt nyårslöfte.
6
160
Vastaukset
- :-)
Jag med, svarar alltid på svenska även om jag blir tilltalad på det andra inhemska :D
- anser jag
Om vi inte använder vårt språk så vet ingen att vi finns.Vi skall sluta upp att alltid bara vara artiga och "snälla ".
Man FÅR stå på sig när det är fråga om ens modersmål.
- :-)
Om inte för annat så för att retas lite :)
- gott om utrymme
Nåja,inte behöver man skämmas åtminstone för att ens modersmål är svenska.Vi ryms ryms nog alla här i Finland.
- hbl 90
gott om utrymme kirjoitti:
Nåja,inte behöver man skämmas åtminstone för att ens modersmål är svenska.Vi ryms ryms nog alla här i Finland.
"En minoritet måste alltid tänka på sin överlevnad,något som är obegripligt för trygga majoriteter " (Anna - Lena Lauren )
- själens språk
hbl 90 kirjoitti:
"En minoritet måste alltid tänka på sin överlevnad,något som är obegripligt för trygga majoriteter " (Anna - Lena Lauren )
Nog måste vi ju stå på oss,inte gör någon annan det för vår skull.Ens modersmål är ändå det viktigaste språket.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään22819245Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen964164Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu732643Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv482153Temutatko ?
Ostatko kiinalaisista verkkokaupoista halpaa tavaraa tai vaatteita ja miksi? Siksi että on kiva ostaa kun halvalla saa?1901785Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2891622Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?731561Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1351540Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1681494Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141384