Käydessäni Hyryllä, niin aina siellä ollessa on tunne kuin olisin palannut kotiin. Oi niitä ihani aikoja kun käytiin keskikouluaa upouudessa koulussa. ja ne ikimuistettavat tanssit Iskulla Launataisin...tupa täyttyi yhdeksään mennessä ja porukka oli paikalla aina tanssien loppuun saakka...oi niitä aikoja
muistoja Hyrynsalmelta
14
307
Vastaukset
- kyhmy
Sama tunne täälläkin. Olet ilmeisesti vähän iäkkäämpi kuin minä, koska minä kävin Peruskoulua samassa koulussa yläasteella.. Minäkin kävin mahtavissa tansseissa ja olin välillä soittamassakin Iskulla aikoinaan ja paljon oli porukkaa, innokkaita tanssijoita! Sieltä se minäkin tuon aviovaimoni sain.. Jo 33- vuotta saapasteltu samaa polkua.. Todellakin, oi niitä aikoja!!
- aikansa kutakin
niinpä, keskikoulun neljännelle minäkin menin uuteen kouluun. olihan koululla muutamat teinihipat, opettajan huoneesta soitettiin levyjä keskusradioon.
ja sitten myöh, ennen iskun tansseja tehtiin paarikierros. ainakin kolmessa baarissa oli mahdollista käydä janoa sammuttamassa. - kyhmy
Minun aikaan oli Ranta Baari siinä 5- tien varressa ja Reitinhovi, joka muuttui jossain vaiheessa Hyryn Herraksi, ai niin olihan se linja- auto asema, josta sai myös kaljaa ennen Iskun tansseja ja samalla asemalla oli grilli, josta tanssien jälkeen sai yö syömistä ja taisipa niitä tappeluitakin siellä joskus olla..
- Ennen muinoin
Ja olihan siinä keskellä kylää yksi baari, oliko Hiillos-baari nimeltään ja myöhemmin keskus-baari? Ennen oli baari-elämää Hyrylläkin.. Linja-autoaseman baaristahan taisi saada ruokaakin..? Oi niitä aikoja.
- Kaape
Minä muistan kun kerran sammuin siihen linja-autoaseman taakse, mustilaiset
rullasi minut ja paskoin housuuni. Oi niitä aikoja, vielä kun saisin ne takaisin!- Kaale 3
Housujako kaipaat, ota yhteyttä mustalaisiin, oi niitä aikoja.
- kellohameessa
Iskulla on nykyjäänkin silloin tällöin tansseja ja ihan mukavasti on väkeä ollut, ei tosin niin paljon kuin "kultaisina vuosina" koska onhan väki vähentynyt muutenkinkoko Kainuussa, mutta mukava on ollut käydä pyörähtelemässä hyvällä parketilla eikä ole kaljaukot haittona örisemässä ja hyvä niin! Tuo housujuttu oli kyllä hauska, heh heh!
- geenitutkimus
Moni on puolisonsa sieltä löytänyt ja saattanut sukulaisiakin sattua.
- On sattunut..niin
Sukua on sattunut tietämättäkin.
- kyhmy
Monesti olin silloin aikoinaan järkkärinä 80- luvun alussa siellä ja aina oli tupa täynnä.
- Järkkäri tarpeeseen
Nehän oli melkoset rynttäjäiset, joskus ei mahtunut kunnolla salin puolelle juhlapyhinä. Järkkäri taisi olla tarpeen, geeneistähän se vain johtuukin kännääjien rähinät nyt kun on tutkittua tietoakin.
- ei-Hyrskäläinen
Teillä Hyrynsalmelaisilla on kyllä ihan parhaat muistelot, niin uudet kuin vanhemmatkin tarinat. Toki väliin mahtuu joku arveluttava viesti kuten kaikkialla muuallakin, mutta mukavaa näin ei-Hyrynsalmelaisenakin lueskella, Hyryn-herrassa tuli joskus käytyä.
- Kulukumulukku
Hyrynherrassa nussin kerran yhtä neitiä niin että villasukat jalassa pyöri. Nimee en enää muista, siitä on jo kauan.
- Aatetti
Minä aenaan muistelen kuinka mulavoo oli moata kiljutonkan vieressä pihanperällä. Välillä hajin kaopasta tupakkia ja suommakkarroo syötäväks ja sitten voan takasi pöhheikköön. Ee vaevanna moalimon kurjuus ja suolikin toemi niinku valtion verotus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947876- 1733766
- 533279
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2492507- 482165
- 422015
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?281940- 481902
- 601778
- 191773