muistoja Hyrynsalmelta

mustan kissan tango

Käydessäni Hyryllä, niin aina siellä ollessa on tunne kuin olisin palannut kotiin. Oi niitä ihani aikoja kun käytiin keskikouluaa upouudessa koulussa. ja ne ikimuistettavat tanssit Iskulla Launataisin...tupa täyttyi yhdeksään mennessä ja porukka oli paikalla aina tanssien loppuun saakka...oi niitä aikoja

14

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyhmy

      Sama tunne täälläkin. Olet ilmeisesti vähän iäkkäämpi kuin minä, koska minä kävin Peruskoulua samassa koulussa yläasteella.. Minäkin kävin mahtavissa tansseissa ja olin välillä soittamassakin Iskulla aikoinaan ja paljon oli porukkaa, innokkaita tanssijoita! Sieltä se minäkin tuon aviovaimoni sain.. Jo 33- vuotta saapasteltu samaa polkua.. Todellakin, oi niitä aikoja!!

    • aikansa kutakin

      niinpä, keskikoulun neljännelle minäkin menin uuteen kouluun. olihan koululla muutamat teinihipat, opettajan huoneesta soitettiin levyjä keskusradioon.
      ja sitten myöh, ennen iskun tansseja tehtiin paarikierros. ainakin kolmessa baarissa oli mahdollista käydä janoa sammuttamassa.

    • kyhmy

      Minun aikaan oli Ranta Baari siinä 5- tien varressa ja Reitinhovi, joka muuttui jossain vaiheessa Hyryn Herraksi, ai niin olihan se linja- auto asema, josta sai myös kaljaa ennen Iskun tansseja ja samalla asemalla oli grilli, josta tanssien jälkeen sai yö syömistä ja taisipa niitä tappeluitakin siellä joskus olla..

      • Ennen muinoin

        Ja olihan siinä keskellä kylää yksi baari, oliko Hiillos-baari nimeltään ja myöhemmin keskus-baari? Ennen oli baari-elämää Hyrylläkin.. Linja-autoaseman baaristahan taisi saada ruokaakin..? Oi niitä aikoja.


    • Kaape

      Minä muistan kun kerran sammuin siihen linja-autoaseman taakse, mustilaiset
      rullasi minut ja paskoin housuuni. Oi niitä aikoja, vielä kun saisin ne takaisin!

      • Kaale 3

        Housujako kaipaat, ota yhteyttä mustalaisiin, oi niitä aikoja.


    • kellohameessa

      Iskulla on nykyjäänkin silloin tällöin tansseja ja ihan mukavasti on väkeä ollut, ei tosin niin paljon kuin "kultaisina vuosina" koska onhan väki vähentynyt muutenkinkoko Kainuussa, mutta mukava on ollut käydä pyörähtelemässä hyvällä parketilla eikä ole kaljaukot haittona örisemässä ja hyvä niin! Tuo housujuttu oli kyllä hauska, heh heh!

    • geenitutkimus

      Moni on puolisonsa sieltä löytänyt ja saattanut sukulaisiakin sattua.

    • On sattunut..niin

      Sukua on sattunut tietämättäkin.

    • kyhmy

      Monesti olin silloin aikoinaan järkkärinä 80- luvun alussa siellä ja aina oli tupa täynnä.

      • Järkkäri tarpeeseen

        Nehän oli melkoset rynttäjäiset, joskus ei mahtunut kunnolla salin puolelle juhlapyhinä. Järkkäri taisi olla tarpeen, geeneistähän se vain johtuukin kännääjien rähinät nyt kun on tutkittua tietoakin.


    • ei-Hyrskäläinen

      Teillä Hyrynsalmelaisilla on kyllä ihan parhaat muistelot, niin uudet kuin vanhemmatkin tarinat. Toki väliin mahtuu joku arveluttava viesti kuten kaikkialla muuallakin, mutta mukavaa näin ei-Hyrynsalmelaisenakin lueskella, Hyryn-herrassa tuli joskus käytyä.

    • Kulukumulukku

      Hyrynherrassa nussin kerran yhtä neitiä niin että villasukat jalassa pyöri. Nimee en enää muista, siitä on jo kauan.

    • Aatetti

      Minä aenaan muistelen kuinka mulavoo oli moata kiljutonkan vieressä pihanperällä. Välillä hajin kaopasta tupakkia ja suommakkarroo syötäväks ja sitten voan takasi pöhheikköön. Ee vaevanna moalimon kurjuus ja suolikin toemi niinku valtion verotus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      572
      15096
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      43
      11934
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      361
      8932
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      9
      3791
    5. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      36
      3557
    6. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      359
      2647
    7. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      2147
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1753
    9. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      129
      1749
    10. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      193
      1622
    Aihe