kysyy epätietoinen, joka rakastuu syvästi uskonnolliseen ihmiseen ja itse on uskonnoton. En tunnusta mitään uskontoa, mutta rakkaani tunnustaa ja nyt me aiomme mennä yhteen. Rakkaani väittää, että kyllä hän hyväksyy minun asenteeni ja samoin olen itse hänelle sanonut. Kertokaa viisaammat epätietoiselle, miten tällainen on mahdollista.
Onko tämä mahdollista?
65
143
Vastaukset
- Saluunaan tunkeutuja
No kyllä ne saluunanovet aukee kun keskijalalla tarpeeksi tomerasti potkasee....
Ei niillä porteilla uskontoja kysellä. - aasstat
Vain eläin tähän voi vastaa.
- varo eläimiä
Teotwawki kirjoitti:
Onko ihminen määritelmällisesti eläin? Kysyy epätietoinen.
Pupu on eläin, ekkö sää joskus vehdannu sellasen kaa ja mikä mekkala siitä nousi, koko 50 plus sitä käsitteli.
varo eläimiä kirjoitti:
Pupu on eläin, ekkö sää joskus vehdannu sellasen kaa ja mikä mekkala siitä nousi, koko 50 plus sitä käsitteli.
Haloo, siitä on yli neljä vuotta.
- k/k
Jätä teukka väliin, älä tee siit naisesta onnetonta, tää oli vilpitön kantani.
- .siilimuori
Mitä tarkoittaa tarkalleen ottaen asenne uskonnon yhteydessä, siis hyväksyä asenne uskontoon? Yhteiselohan Se näyttää, onko mahdollista. Jos toinen on syvästi ja kiihkeästi uskonnollinen ja toinen ei, onhan siinä syvä näkemysero. Syvä uskonnollisuus on kuitenkin merkittävä arvoasia elämässä. Ja miten tämä uskonnollinen yhteisönsä, miten Se suhtautuu uskonnottomaan.
- .Siilimuori
Teotwawki kirjoitti:
Tuohon en osaa vastata, siksi kysyin neuvoa.
Sanoit itse tuolla ylempänä että et tahdo perääntyä, siklkoinhan se tarkoittaa sitä et katsot mitä tapahtuu, eli otat riskin. Sellaistahan se elämä usein on. Siis voiko koskaan olla varma. Elämä selviää vain elämällä :).
.Siilimuori kirjoitti:
Sanoit itse tuolla ylempänä että et tahdo perääntyä, siklkoinhan se tarkoittaa sitä et katsot mitä tapahtuu, eli otat riskin. Sellaistahan se elämä usein on. Siis voiko koskaan olla varma. Elämä selviää vain elämällä :).
Niin se on, mutta silloin kun tehdään tällaisia päätöksiä jää usein huomaamatta, että koko elämä muuttuu aivan toisenlaiseksi. Ei sitä riskiä tässä iässä enää ihan heppoisin perustein oteta.
- .siilimuori
Teotwawki kirjoitti:
Niin se on, mutta silloin kun tehdään tällaisia päätöksiä jää usein huomaamatta, että koko elämä muuttuu aivan toisenlaiseksi. Ei sitä riskiä tässä iässä enää ihan heppoisin perustein oteta.
Ei niin mutta kirjoitustesi perusteella vaikutta että olet jo päätöksesi tehnyt, joten onnea ja tahtoa vaan elämänmutokseen.
.siilimuori kirjoitti:
Ei niin mutta kirjoitustesi perusteella vaikutta että olet jo päätöksesi tehnyt, joten onnea ja tahtoa vaan elämänmutokseen.
Kiitos, kyllä minä tämän askelee aion ottaa.
- kiinni se
Oletko takki auki?
- €--
Ässs ei merkitse mitään jos hyväksyy toistensa vakaamuksen, siis asennoituminen,
- ccccccc1
€-- kirjoitti:
Ässs ei merkitse mitään jos hyväksyy toistensa vakaamuksen, siis asennoituminen,
Et näköjään tunne aloittajaa.
- €--
ccccccc1 kirjoitti:
Vaikea tuntea täällä ketään lähemmin, toin esiin yleisesti, tunnen muutamia pareja joilla ei ole ongelmaa.
Sillo siitä ei tuu mitään jos vakaumusta tuodaan esille - .siilimuori
€-- kirjoitti:
Vaikea tuntea täällä ketään lähemmin, toin esiin yleisesti, tunnen muutamia pareja joilla ei ole ongelmaa.
Sillo siitä ei tuu mitään jos vakaumusta tuodaan esilleNii, lienee kiinni ihmisistä, ei uskonnosta. Minun isänisä tuli uskoon jo naimisissa ollessaan, mummo ei sellaista herätystä kokenut. Kuitenkaan Se ei ollut este mummollekaan käydä seuroissa. Uskonnollinen yhteisö kuitenkin jossain mielessä paheksui. Eli vahvuutta vaaditaan pitää omannäköistään parisihdetta yllä ja kunnioitusta vaaditaan puolin ja toisin.
- €--
.siilimuori kirjoitti:
Nii, lienee kiinni ihmisistä, ei uskonnosta. Minun isänisä tuli uskoon jo naimisissa ollessaan, mummo ei sellaista herätystä kokenut. Kuitenkaan Se ei ollut este mummollekaan käydä seuroissa. Uskonnollinen yhteisö kuitenkin jossain mielessä paheksui. Eli vahvuutta vaaditaan pitää omannäköistään parisihdetta yllä ja kunnioitusta vaaditaan puolin ja toisin.
Herätä valvomaan uskomaan tapaus kerrallaan. Uskoon herääminen voi herätä uskosta pois, todennäköisesti.
Joo kohta tulee vierailijat ja sä häippäset kotia. - .siilimuori
€-- kirjoitti:
Herätä valvomaan uskomaan tapaus kerrallaan. Uskoon herääminen voi herätä uskosta pois, todennäköisesti.
Joo kohta tulee vierailijat ja sä häippäset kotia.Näin Se on elämä kirjavaa ja jatkuvaa aaltoliikettä. Tärkeintä lienee et itse kokee elävänsä arvojensa mukaista elämää sosiaalisessa verkostossaankin. Ja että sitäkin kautta kokee voivansa hyvin, kai.
Oikein mukavia yhdessäolon hetkiä teille. Me käytiin jo ulkona kävelemässä, salilla venyttelemäsdä. Vielä uinti/kuntosali ja ruokailu, sitten auton nokka kohti kotia.on ollut kyllä tosi antoisa viikko. - eppu2
ccccccc1 kirjoitti:
En tunne minäkään, enkä ketään muutakaan.
Muutaman tämän nimimerkin aloituksen olen nähnyt ja tullut siihen tulokseen (voin olla väärässä), että hänen ´´tavaramerkkinsä´´ on suunnitella joku aloitusjuttu, jota hän taitavasti ohjailee. eppu2 kirjoitti:
En tunne minäkään, enkä ketään muutakaan.
Muutaman tämän nimimerkin aloituksen olen nähnyt ja tullut siihen tulokseen (voin olla väärässä), että hänen ´´tavaramerkkinsä´´ on suunnitella joku aloitusjuttu, jota hän taitavasti ohjailee.Kiitos kunniasta, mutta en minä koe ohjailevani täälllä mitään enkä ketään.
- eppu2
Teotwawki kirjoitti:
Kiitos kunniasta, mutta en minä koe ohjailevani täälllä mitään enkä ketään.
Ole hyvä vaan, jo maltillinen vastauksesi kertoo, että olet ollut paikalla, kun viisautta on jaettu.
Jotkut näkevät takkini auki jokaisessa aloituksessa. Mulle se ei ole ongelma, mutta joillekin se on.
- aimsoubood
Onko tämä syvin rakastumisesti? Onhan sinulla ollut monia monituisia naisystävättäria 50 aikakautenasi ja kaikkia olet muistanut mainostaa.
- samat naisetkin?
Ja eron tullen nämä ruikuttavat itkien kaiken palstalle, muistuttaa erään toisen nimimerkin naisseikkailuja. Onko jopa sama mies.
samat naisetkin? kirjoitti:
Ja eron tullen nämä ruikuttavat itkien kaiken palstalle, muistuttaa erään toisen nimimerkin naisseikkailuja. Onko jopa sama mies.
No mä en ainakaan ole ruikuttanut täällä koskaan mitään eroa tai siihen liittyvää. En osallistunut itse minua koskevaan edelliseen erokamppanjaan.
- erotin
Teotwawki kirjoitti:
No mä en ainakaan ole ruikuttanut täällä koskaan mitään eroa tai siihen liittyvää. En osallistunut itse minua koskevaan edelliseen erokamppanjaan.
Teit jutusta vallan kokonaan oman aloituksen! "En osallistunut itse"
- hei ja hui
Reppuriikanko Teo on iskenyt?
- entisiä monta
Vai ent.siivoojaraukan vai parkako se oli. Friidukin oli aikoinaan nikiltään entinen oliko ent.tehtaantyttö. ;))
entisiä monta kirjoitti:
Vai ent.siivoojaraukan vai parkako se oli. Friidukin oli aikoinaan nikiltään entinen oliko ent.tehtaantyttö. ;))
Ei mulla ole Friidun kanssa ollut romanttista suhdetta, mutta hyviä kavereita ollaan FB:ssä edelleen.
- Vastaan kun kysyt
Ei tuosta hyvä seuraa.
Kysyt, miten tuo on mahdollista. Vastaan että kun elää vietit edellä. Se tapa ei johda pitkiin suhteisiin. Onneksi olkoon, ja miksei muka olisi? Ite olin ateistina naimisissa 17 vuotta syvästi uskovaisen kanssa, ja kasvatin lapset uskoon. Alkukalistelujen jälkeen sovittiin että kummankin elämänkatsomus on pyhä asia, niitä käsitellään kunnioituksella eikä tallota. Kummallakin on yhtä suuri oikeus uskoa mihin haluaa, eikä toisen pidä sitä väkisin repiä tai yrittää viedä.
Hyvin paljon meidän yhteiskunnan arvoista ja laista perustuu nimenomaan samoihin arvoihin kuin kristinusko. Joku muu uskonto voisi olla kinkkisempi sovittaa yhteen.Kiitos, kyllä mä uskon, että tällä on mahdollisuus onnistua. Mulle on sanottu, että tarkeintä on olla rehellinen itselleen omassa vakaumuksessaan, oli se mikä hyvänsä.
- ... soittelija
Teotwawki kirjoitti:
Kiitos, kyllä mä uskon, että tällä on mahdollisuus onnistua. Mulle on sanottu, että tarkeintä on olla rehellinen itselleen omassa vakaumuksessaan, oli se mikä hyvänsä.
Eipä pelkkä rehellisyys itseään kohtaan riitä parisuhteessa; syytä olla rehellinen myös kumppanilleen.
Olet kai kertonut kumppanillesi, ettet koskaan ole ns. yhden naisen mies?
On se.
Sen mitä olen sinua seurannut, niin hyvinkin uskon että kaikki on mahdollista. Ellei jopa todennäköistä.
Kosketelkaa toisianne, kyllä se siitä suttaantuu.- uskovainen -
Teotwawki :
tostuus tulee olemaan, sinä tulet saamaan uskonlahjan, muuten ei jumala olisi teitä ohjannu yhteen,
usko ei tule sinusta itsestäsi, et siis i t s e pysty tulemaan uskovaiseksi,
mutta jumala antaa sinulle uskon lajan , siis usko tulee lahjana jumalalta, ei sinusta itsestä,
tulet saamaan paljon muuta kihyvää elämääsi,- ei muuta
Uskovainen
Just uskovaisten tapaista, yritetään johdatella jota en hyväksy
- raamatun sana on
totta ja vain totta, usko perustuu vain totuuteen ja vain totutuuteen,
ei muuta
Totuus on totuus joka ei pala tulessakaan,
jos jumala on katsonu sinulle hyväksi, että et ole uskonlahjaa ansainnu ei hän sinulle sitä ole tyrkyttämässäkää, mutta suree suuristi sinun tyhmyyttäsi,
saat olla p i r u n lapsi , jos sitä rakastat niin se on sinun asiasi,
hyvyys voittaa lopulta a i n a pahuuden, se on varma.- ei muuta
Ei mikään totuus, kirjoitusten peruteella jumala on olemassa ja vain kirjoitusten muuta todistetta ei ole
- olen uskovainen ja
ei muuta kirjoitti:
Ei mikään totuus, kirjoitusten peruteella jumala on olemassa ja vain kirjoitusten muuta todistetta ei ole
kehtaan tunnustaa.
ei muuta :
heh
jos kehtaat olla tuota mieltä se on yksin sinun o m a asiasi, - otan osaa
olen uskovainen ja kirjoitti:
kehtaan tunnustaa.
ei muuta :
heh
jos kehtaat olla tuota mieltä se on yksin sinun o m a asiasi,Vakaumusta pitää kunnioittaa, uskovainen tai ei uskovainen ovat samalla lähtöviivalla, parummuudesta ei voi kiistellä
- tuloke
Aloituksen oikea osoite lienee täällä:
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5571
Miksei ole siirretty?Miksi tästä ei täällä voi keskustella? Minusta tämä on tuiki tavallinen aloitus yleiskeskustelun puitteissa. Ja sinä et sitä päätä, mistä täällä keskustellaan. Sefu on päättäjä.
- kawe
Jos hän on lakiuskontoon kuuluva, se vaikuttaa elämäänne, mutta nämä ns. armouskonnot eivät ole sillälailla sitovia.
Tämä on hyvin henkilökohtainen asia ja liittyy oleellisesti toisen ihmisen kunnioitukseen (mielipiteen vapaus)
Onnea Teo!Tänks Kawe. Ei hän vaikuta mitenkään lakiuskovaiselta. Kyllä minä voin oman mielipiteeni tuoda esiin ja tuonkin.
- Täh?
Mistä hän tietää, että on rakastunut syvästi?
Yhdynnässäkö siltä tuntuupi? Teo, onks tää ihan oikee paikka kysellä tollasia?
- Täh?
minttupuu, onks tää ihan oikee paikka kysellä tollasia?
vastausta aloittaja odottaa.
- henrjii
Nohh viisas sanoo
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen- oooooh
Niin.
Kilisee, kilisee kulkunen (miehellä on kulkuset). - henrjii
oooooh kirjoitti:
Niin.
Kilisee, kilisee kulkunen (miehellä on kulkuset).ei ne varmaan ihan himosta heilu, ainakaan kauvan
- kohan kyselen
Jäi vähän epäselväksi kumpaa asiaa sana 'syvästi' vahvistaa, Teon rakkautta vai rakkauden kohteen uskonnollisuutta.
Pieni mutta tärkeä ero, kerro Teo siis kumpi niin syvää on, vai molemmat? Sen jälkeen voin minäkin alaa asiaa funtsata...
Ja onnea, ei rakastuminen ihan jokapäiväinen juttu ole olipa se sitten enemmän tai vähemmän syvää :)Niin, kun on neljä vuotta vaeltanut yksin, on vaihteeksi hienoa huomata, että en minä vallan kyyniseksi ole muuttunut, koska tällaista voi minullekin vielä tapahtua iässä 61 v.
- zärm
Teotwawki, oletko sinä Yohuuhkaja?
Me olemme kaksi ero henkilöä. Olen käynyt Yohuuhkajan kanssa vuosia sitten mielenkiintoisia keskusteluja, mutta sanon tämän nyt varmaan sadatta kertaa näillä palstoilla: kirjoitan aina omalla nimimerkilläni, en koskaan anonyyminä.
- eppu2
Teotwawki kirjoitti:
Me olemme kaksi ero henkilöä. Olen käynyt Yohuuhkajan kanssa vuosia sitten mielenkiintoisia keskusteluja, mutta sanon tämän nyt varmaan sadatta kertaa näillä palstoilla: kirjoitan aina omalla nimimerkilläni, en koskaan anonyyminä.
Vaikka sanoisit tuon vielä toisen sata kertaa, aina on niitä, joille ei mene perille.
- napalangot ;)
Teotwawki kirjoitti:
Teillä on kuitenkin jotain yhteistä, pupu on nyt yohuuhkiksen kaa.
- pyllämystynyt
napalangot ;) kirjoitti:
Herran pieksut, pariutuuko nää palstalaiset? Että osa on oikein livessä tekemisissä?
- löytävät toisensa
pyllämystynyt kirjoitti:
Herran pieksut, pariutuuko nää palstalaiset? Että osa on oikein livessä tekemisissä?
Ei kaikki pariudu vaikka olisivatkin livessä tekemisissä. Ellei ole lesbo tai homo.
- pyllämystynyt
löytävät toisensa kirjoitti:
Ei kaikki pariudu vaikka olisivatkin livessä tekemisissä. Ellei ole lesbo tai homo.
No kappas. Ihan yllärinä tuli. Kivahan se on että ihmiset tutustuu :)))))
napalangot ;) kirjoitti:
Kaikki tuki Pupulle ja onni hänelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614428KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523281Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?542546Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492544- 1102265
- 241893
- 241681
- 301626
- 1691540
- 361265