Ydinperhe - mikä kaunis sana!

Tätä mieltä

Se on oikea ja ainut perhe, mitä voi olla. Lapsen paras paikka elää ja olla, turvallinen ja hyvän esimerkin antava muoto.
Ikävää on se jos tämä perhe hajoitetaan tai hajoaa, se on asia jolle ei voi sitten mitään, on lapsen sitten elettävä yksinhuoltajaperheessä, mikä sekään ei ole huono paikka, jos aikuiset ei tule toimeen keskenään, se vaikuttaa lapseen huonolla tavalla, tai sitten joku tulee ja rikkoo perheen. Semmoista ei tarvi kenenkään sietää. Pääasia että lapsilla on turvallinen ja hyvä olla. Muita muotoja ei ole.

16

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ydinperhe vastaa

      Nyt sinä taidat olla ottanut jo muutaman lauantaikaljan? Sait kuules, lissu-ukko sen verran sekavaa tekstiä taas aikaiseksi. :D
      Yritä olla joskus selvin päin, kun kirjoittelet nettiin.

    • Isä

      Ydinperheitäkin on monenlaisia, eikä läheskään kaikki niistä ole ollenkaan hyviä paikkoja lapselle.

      Ydinperheiden ja yksinhuoltajaperheiden lisäksi on myös muita perhemalleja, eikä yksikään näistä ole automaattisesti hyvä tai huono.

    • normaaleja ydin perh

      Normaali perhemalli on ydinperhe.

      Kun perhe rikotaan, on se väistämättä yksinhuoltajaperhe, silti vielä ydinperhe, koska siinä on bio äiti ja lapset.

      Muita malle ei ole.

      Aina voi kuvitella viakka mitä ikinä keksikään, vaikka ylialiolomuoto sisko tms... mutta eihän niitä kukaan ota tosissaan,

      Jos kaksi eronnutta menee yhteen asumaan, ja jopa namisiin he ovat perhe vasta sitten kun saavat yhteisiä lapsia.

      Mutta ei kummankaan endellisen liiton lapset kuulu siihen yhdessäolon muotoon. Perhe on vain biologisia ihmisiä ei kenekään toisen ihmisiä.

      • lissu hei,

        Älä ota enää, tulee niin sekavaa tekstiä ja täyttä potaskaa.


      • totuusko sattuu sinu
        lissu hei, kirjoitti:

        Älä ota enää, tulee niin sekavaa tekstiä ja täyttä potaskaa.

        Niin, fisuillehan ollaan aina kateellisia, ja heitä yritetään mollata sanomien perusteella, niinkuin nyt sinäkin. En loukkaannu, vaan ymmärrän sinua, etsit vielä itseäsi.


      • kalavaleet
        totuusko sattuu sinu kirjoitti:

        Niin, fisuillehan ollaan aina kateellisia, ja heitä yritetään mollata sanomien perusteella, niinkuin nyt sinäkin. En loukkaannu, vaan ymmärrän sinua, etsit vielä itseäsi.

        "Fisuille ollaan aina kateellisia"hahaa,kaloille kateita,hahaaaa


    • sepetus rispautunut

      Olen kasvanut vain yhdessä perheessä, missä oli isä äiti ja sisarukset, en edes tiedä mikä on uusioperhe tai näin. Johan siitä menisi sekaisin jos asuisi kymmenessä eri perheessä joka viikko, en ymmärrä miten jotkut ovat keksineet semmoisen tavan, onko se rahallisesti järkevää?
      En kyllä jaksaisi matkustaa joka päivä, olen kotona viihtynyt aina ruuhassa, oli ihanaa kouluviikon jälkeen vaan ehittää reppu ja olla vaan kotona.
      Mua säälittää ne pienet lapset jotka joutuu moiseen pyöritykseen... ilmankos lasten mielenterveysongelmat ovat huippuluokkaa, kun ovat täysin sekaisin aikuisten asioista.

      • Isä

        Minä taas en ole koskaan asunut perheessä jossa on isä. Kun äiti meni uusiin naimisiin, ja tämä mies sitten muutti meille, niin kai tuo uusioperhe oli.
        Itse en tosin muutellut, koska isäni asui ulkomailla (tai no, melkein ulkomailla, Ruotsissa). Viitisen kertaa kävin kylässä.

        Jos on kaksi kotia, niin kotonahan lapsi viikonlopun on jos on jommassa kummassa kodissaan.


      • meillä vaan yksi
        Isä kirjoitti:

        Minä taas en ole koskaan asunut perheessä jossa on isä. Kun äiti meni uusiin naimisiin, ja tämä mies sitten muutti meille, niin kai tuo uusioperhe oli.
        Itse en tosin muutellut, koska isäni asui ulkomailla (tai no, melkein ulkomailla, Ruotsissa). Viitisen kertaa kävin kylässä.

        Jos on kaksi kotia, niin kotonahan lapsi viikonlopun on jos on jommassa kummassa kodissaan.

        Ai jaa... jos jollaain on niin paljon rahaa nii kai sitten joillaan on kaksi kotia .. itse en ole koskaan kuulunut niin rikkaisiin eikä mun oma perhe, aina on ollut vaan yksi koti kaikilla. Vähemmän siivottavaa, onneksi.

        Ajalellaan jos nämä lapset joilla on nyt ne kaksi kotia, aikanaan perustaa perheen ja saaneet semmoisen mallin että heillä kun on ollut kaksi kotia niin että heidän mielestään sitten niin kuuluukin olla, kun eivät ole saaneet mallia että normaalisti kaikilla on vain yksi koti.

        Jos ei ole varaa pitää kahta kotia ja väkisin on oppakko olla kun on saanut sen mallin???? Rahallisesti aika koville ottaa kun joillakin ottaa sen yhdenkin kodin pitäminen koville.

        Meillä ei ole koskaan ollut varaa kahteen kotiin, ei edes kesämökkiin. Yksi koti ja auto siinä on meidän tärkeimmät omistukset rahallisesti.


      • Isä
        meillä vaan yksi kirjoitti:

        Ai jaa... jos jollaain on niin paljon rahaa nii kai sitten joillaan on kaksi kotia .. itse en ole koskaan kuulunut niin rikkaisiin eikä mun oma perhe, aina on ollut vaan yksi koti kaikilla. Vähemmän siivottavaa, onneksi.

        Ajalellaan jos nämä lapset joilla on nyt ne kaksi kotia, aikanaan perustaa perheen ja saaneet semmoisen mallin että heillä kun on ollut kaksi kotia niin että heidän mielestään sitten niin kuuluukin olla, kun eivät ole saaneet mallia että normaalisti kaikilla on vain yksi koti.

        Jos ei ole varaa pitää kahta kotia ja väkisin on oppakko olla kun on saanut sen mallin???? Rahallisesti aika koville ottaa kun joillakin ottaa sen yhdenkin kodin pitäminen koville.

        Meillä ei ole koskaan ollut varaa kahteen kotiin, ei edes kesämökkiin. Yksi koti ja auto siinä on meidän tärkeimmät omistukset rahallisesti.

        Lapsi ei tarvitse rahaa asuakseen kahdessa kodissa. Riittää kun molemmilla vanhemmilla on varaa yhteen omaan asuntoon.

        Oot kyllä aika vіtun urpo, jos kuvittelet, että kahdessa kodissa asunut kuvittelisi tarvitsevansa kaksi kotia muuttaessaan omilleen. Sikiääkö ydinperheistä paljonkin moisia valopäitä?


      • yksi koti kaikilla
        Isä kirjoitti:

        Lapsi ei tarvitse rahaa asuakseen kahdessa kodissa. Riittää kun molemmilla vanhemmilla on varaa yhteen omaan asuntoon.

        Oot kyllä aika vіtun urpo, jos kuvittelet, että kahdessa kodissa asunut kuvittelisi tarvitsevansa kaksi kotia muuttaessaan omilleen. Sikiääkö ydinperheistä paljonkin moisia valopäitä?

        Kun minä olin lapsi, ei kenelläkään ollut mun tutuilla eikä muillakaan kahta kotia. Näin on myös minun omalla perheelläni, yksi koti, ja myös tuttavillamme. Kukaan ei ole sanonut että heillä on kaksi kotia., en ole myöskään nähnyt.

        Lapsillani on omat perheet, myöskään heillä ei ole kahta kotia.

        En siis usko että normaaleilla ihmisillä on kahta kotia, ellei sitä kesämökkiä lasketa kodiksi.

        Rahaa pitää olla jotta voi kaksi kotia ylläpitää.

        Koti on se mihin posti tulee mikä on osoite . Näin me olemme sen ymmärtäneet.

        Jos tarkoitat sitä että jos vanhemmat eroaa, ja molemmat erilleen muuttaa,, niin ei se ole siltikään kaksi kotia, lapsi käy isän luona vierailulla, se ei ole koti, ei se lapsi siellä asu.

        Sinä ole urlpo jos et ymmärrä, mikä on koti ja mikä kyläpaikka.


      • Isä
        yksi koti kaikilla kirjoitti:

        Kun minä olin lapsi, ei kenelläkään ollut mun tutuilla eikä muillakaan kahta kotia. Näin on myös minun omalla perheelläni, yksi koti, ja myös tuttavillamme. Kukaan ei ole sanonut että heillä on kaksi kotia., en ole myöskään nähnyt.

        Lapsillani on omat perheet, myöskään heillä ei ole kahta kotia.

        En siis usko että normaaleilla ihmisillä on kahta kotia, ellei sitä kesämökkiä lasketa kodiksi.

        Rahaa pitää olla jotta voi kaksi kotia ylläpitää.

        Koti on se mihin posti tulee mikä on osoite . Näin me olemme sen ymmärtäneet.

        Jos tarkoitat sitä että jos vanhemmat eroaa, ja molemmat erilleen muuttaa,, niin ei se ole siltikään kaksi kotia, lapsi käy isän luona vierailulla, se ei ole koti, ei se lapsi siellä asu.

        Sinä ole urlpo jos et ymmärrä, mikä on koti ja mikä kyläpaikka.

        »Sinä ole urlpo jos et ymmärrä, mikä on koti ja mikä kyläpaikka.»

        Tiedän minä sen eron.
        Parempihan on, jollei lapsen tarvitsisi käydä pelkästään toistuvilla vierailuilla, vaan että olisi kotonaan myös etävanhemman luona. Eikö?

        Itselläni se ei tietenkään ollut mahdollista, koska isäni asui niin kaukana.


      • urputat
        yksi koti kaikilla kirjoitti:

        Kun minä olin lapsi, ei kenelläkään ollut mun tutuilla eikä muillakaan kahta kotia. Näin on myös minun omalla perheelläni, yksi koti, ja myös tuttavillamme. Kukaan ei ole sanonut että heillä on kaksi kotia., en ole myöskään nähnyt.

        Lapsillani on omat perheet, myöskään heillä ei ole kahta kotia.

        En siis usko että normaaleilla ihmisillä on kahta kotia, ellei sitä kesämökkiä lasketa kodiksi.

        Rahaa pitää olla jotta voi kaksi kotia ylläpitää.

        Koti on se mihin posti tulee mikä on osoite . Näin me olemme sen ymmärtäneet.

        Jos tarkoitat sitä että jos vanhemmat eroaa, ja molemmat erilleen muuttaa,, niin ei se ole siltikään kaksi kotia, lapsi käy isän luona vierailulla, se ei ole koti, ei se lapsi siellä asu.

        Sinä ole urlpo jos et ymmärrä, mikä on koti ja mikä kyläpaikka.

        No sinullahan yksinhuoltajana on koti. Ex-miehesi (lastesi isä ) kotiin ei lapsilla ole asiaa kun sinä olet sen heiltä kieltänyt etteivät saa mennä. Sinä se tässä urpo olet.


    • onnellistaNiin

      Niin todellakin kaunis SANA!! Suomalainen YDINPERHE ei ole ollut kauhea menestys.. erojen lukumäärä vuosittain 15 000, perhemurhat, huostaanotot, perheväkivalta..

    • ydinjäte

      Ydinjätesaasta on saastuttanut tämänkin palstan. Saastalla itsellään on vain ydinjätettä päässään ja percesilmässään, ei perhettä. Toivottovasti se jäte siellä silmässä räjähtää ja lennättää tämän elätin taivaan tuulii.

    • ööliäaisurilta

      no ap, kun se on niin kaunis sana miksi olet yh. ja eronnut. Olisit pitänyt sen perheesi kasassa etkä ensimmäisen ja paremman elämän toivossa heittänyt miestä ulos. Syytä on paljon sinussakin.
      Hanki rikas aisuri. Kyllä se siitä helpottaa. Saat taas kaljaa ilmaiseksi, niinkuin pelkäät exäsikin toisia ilmaiseksi juottavan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      380
      3820
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1881
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1424
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      920
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe