Hei! Olen kovasti lääkikseen haluava toisen vuoden lukio-opiskelija, jolle yksi asia haaveopiskelupaikasta on vielä epäselvää;
lääkiksen pääsykoehan muodostuu lukion biologian, kemian ja fysiikan kursseista; mutta tarvitseeko kemiaa ja fysiikkaa miten paljon itse lääkärin opinnoissa, sitten kun on jo päässyt kouluun sisään? Itselleni tuo fysiikka on vähän pakkopullaa, mutta kemiaa ja biologiaa tykkään opiskella!
Tuttavani, joka opiskeli eläinlääkiksessä sanoi joskus että kemiaa ja fysiikkaa ei paljon siellä tarvita (tietysti farmakologia ja säteilyjutut yms.?) mutta onko asia ihmislääketieteen opinnoissa sama?
Pyydän, jelpatkaa te jo lääketiedettä opiskelevat tietämätöntä :)
Jelp me
6
105
Vastaukset
- puoskari1
LääkisPääkis
- jeppppp
Joudut molemmat käytännössä joka tapauksessa opettelemaan hyvälle tasolle, jos haluat tosissasi sisään. Kyllä sekä fysiikkaa että kemiaa myös lääkiksessä opiskellaan, mutta ei se nyt kauheasti lukiotason yli mene, eikä niitä monessa kurssissa tartte. Varmasti jokainen sisäänpäässyt niistä selviää.
- Alkup.
Kiitos hyvästä vastauksesta!
- sellisti
Fysiikka on ihan olennainen lääkikseen pyrittäessä.
- saanselvää
Asiaasi helpottaisi jos kehittäisit rakkauden fysiikkaa kohtaa. Tärkeämpää ainetta sisäänpääsyn kannalta ei ole. Papereillasi ei ole sisäänpääsyn kannalta mitään merkitystä, elleivät ne ole todella hyvät. Tästä voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä, mitä lukiossa kannattaa tehdä.
- viienno
Hkiin LLLLE vähintään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903275
- 883043
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191842- 301777
- 211711
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341389- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319