Pätkii kostealla

Helmi

Sierra 1.6 vm 85! Mikä vikana kun aina vesisateella tai muuten kosteella säällä auto ei käy ku kolmella pytyllä kunnes kone kunnolla lämpee.. pakkasella näin ei ole! onko sytytys ?

11

2336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttua

      Se on Fordin yksi ikävimmistä ominaisuuksista. Ja ihan turha väittää ettei Ford pätki. Joka ikinen millä olen ajanut tekee samaa. Siis nyt puhutaan autoista ennen vm 98. Uudemmista ei kokemusta, mutta varmaan nekin on tottuneet siihen.

      • Tane

        Mulla on -89 orion jo kolme vuotta ja ei ole pätkinyt yhtään edes vesisateessa. Kyllähän kaikki autot pätkii jos niitä huonosti hoidetaan. Sytytysosat on hyvä vaihtaa säännöllisesti joka autossa niin ei tule onkelmia. Ihan turha väittää et kaikkki fordit pätkii!


    • Sierra 88 2.0

      hei jos keksit mistä tuo johtuu, niin kerro.

      Mulla on ihan sama.

      Minulle on sanottu että vika on:
      -akussa
      -sytytksessä
      -venttiileissä
      -...

      paskat minä odotan kesää ja myyn tuon pois:)

      • sierra-man

        Virtajohdot lyö todennäköisesti läpi venttiilikanteen ja ongelma pahenee kosteilla keleillä. Voit tarkistaa asian tsiikailemalla virtajohtoja pimeellä(eli kun auto on käynnissä). Välillä antaa kunnon valokaaria, jotka kyllä näkyy.


    • EJ

      Itselläni on 2.0 OHC kaasari. Aina kylmällä tai yleensä alussa kone käy hetken kuin traktori, eli ei kaikilla sylintereillä. Monet ovat sanoneet, että se on tämän moottorin yleinen vika. Ei tosin häiritse kuin ihan muutamina ensimmäisinä minuutteina, sen jälkeen käy normaalisti. Kaasuttimessa on kuulemma joku kalvo ja tämä kalvo liikkuu tosi helposti pois paikoiltaan, joka vaikuttaa käynttiin. Näin on sanottu, itse en ole perehtynyt niin tarkasti rakenteeseen. Korjatkaa joku jos puhun ihan soopaa...
      Olen myös huomannut että talven vesikeleillä kun on kylmää ja kosteaa auton lämmettyä jonkin verran käynti alkaa huojua ja joutuu kaasulla aina hieman korjaamaan. Tämäkin ongelma poistuu koneen lämmettyä kunnolla. Nämä on näitä vanhan moottorin ongelmia, eiköhän niiden kanssa ole opittava elämään täällä korkean autoveron maassa...

    • Rasvanäppi

      ...tulisi mieleen virranjakajan kannen sisäpinnalle kertynyt kosteus tai tulpanjohtojen läpilyönti.

      Seuraavan kerran kun oireita ilmenee niin irroita virranjakajan kansi ja tarkista. Tarvittaessa puhdista ja kuivaa. Mikäli vika häviää, ongelma löytyi.

    • mie

      tarkista tulpanjohot ja muu syttöpuoli,vika on siellä

    • Fordisti

      Itellä. vm 2005, 1,6L bensafocus. Pätkii juu sateen jälkeen niin että moottorin vikavalo vilkkuu. Kytkettiin kaveri ajotietokoneeseen ja se kertoi, että kakkostulpassa ei oo säännöllistä kipinää. Eikun konepelti auki ja huomasin, että kannen päällä on vettä. Sitten tulpanhatut irti jansielläkin on vettä. Vaihdoin tulpat, tulpanjohdot ja puolan uusiin mutta edelleen pätkii. Mustalaatikko on kunnossa. Eli vettähän siellä on ja tulpat yläosasta ruosteessa. Kuivattelin hiustenkuivaajala ja ongelma poistui. Nytnon turhaan osteltu osia. Fordissa oli vain sitä kosteutta koneen päällä ja se roiski sytytyskipinöitä mihin sattui.

      • Raptory

        Aika ihmeellinen kapistus, kun roiskii kosteutta sähkö osiin?


    • Anonyymi

      Hei oli ORION,, Vika oli virrajakajan takana olevassa liimatussa boxissa. aukaisin (rikoin) siellä kondensio vesipisara joka yhdisteli metalli juotoksia miten sattuu kondensoitumaan.
      Uusi tilalle ja silikon sprayta päälle samaa mitä oventiivisteisiin alko kestään.
      Vika on kondensiovesi kuuman haihtuu boxiin ja kylmänä kondensoituu yhdeksi saa aikaan jopa 8 sytkää kierroksella.

    • Anonyymi

      Liikkuisipa vielä noita sierroja teillämme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe