Aakkostettu Excel-taulukko

taulukon tarvitsija

Tarvitsisin sellaisen Excel-taulukon, johon aakkosjärjestyksessä voi lisätä henkilöiden nimiä ja osoitteita ym. tietoja. Täytyy myös voida lisätä aina kunkin aakkosen kohdalle tietoja.

Onko mahdollista tehdä tuollainen taulukko siten, että se vieläpä päivittyisi sitä mukaa, kun on ollut yhteydessä tiettyyn henkilöön? Ettei tarvitsisi koko ajan plarata tietoja, kehen on viimeksi ollut yhteydessä?

Kiitos jos joku osaa neuvoa. Olen käyttänyt Exceliä tosi vähän.

3

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taulukon tarvitsija

      Unohdin mainita, että Excel, joka minulla on käytössä on vuosimallia 2003. Pystyykö näin vanhalla ohjelmalla saamaan tarvitsemani taulukon aikaan?

    • Suodattaja

      Eikö ole helpoin tapa lisätä aina uusi rivi siihen kohtaan mihin uusi asiakas aakkosjärjestyksessä tulee.
      Ja jos sinulla on yhteydenottopäivä aina kunkin asiakkaan rivillä, niin suodatuksella voit valita halutun ajanjakson tarkasteluun.
      Taulukossa on hyvä olla otsikot kussakin sarakkeessa Suodatuksessa.
      Suodatus löytyy (Excel 2010) Tiedot-välilehdeltä.
      Jos sinulla on vaikappa C-sarakkeella yhteydenottopäivä, niin paina Suodatuksen ollessa päällä C-sarakkeen otsikossa olevaa nuolta ja valitse sieltä "Päivämääräsuodatin" ja sieltä esim. vaikka "Tämä viikko", niin Excel suodattaa näkyviin vain ne asiakkaat joihin on oltu yhteydessä tällä viikolla ja kaikki asiakkaat saat taas näkyviin painamalla otsikon nuolta ja ruksaat kohdan "Valitse kaikki" ja OK.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2356
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      108
      1403
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      334
      1140
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      111
      1104
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1077
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      975
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      710
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      699
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      690
    10. 50
      674
    Aihe